IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • https://electrek.co/2021/01/01/tesla...eating-issues/
    Tesla owners of brand-new Model 3 and Y cars plagued with heating issues in dead of winter

    Fred Lambert
    - Jan. 1st 2021 11:20 am ET



    Owners of brand-new 2021 Tesla Model 3 and Model Y vehicles are reporting serious issues with the heating system, which is just giving up in the dead of winter.

    Sources are telling us that it’s a fairly widespread issue. Tesla and the cold


    Tesla is often accused of being a “California company” that doesn’t design cars for cold climates.

    The truth is that Tesla vehicles perform very well in the cold when it comes to driving performance.

    Electric powertrains provide a lot of torque and enable powerful all-wheel-drive through dual motor drivetrains, which can be extremely useful in winter conditions. However, Tesla has run into some issues when it comes to day-to-day use in extreme cold.

    During the Model 3’s first winter, we reported on the vehicle showing some significant flaws like the windows, the handle, and the charge port freezing shut.

    Tesla has addressed those issues, but a new one has now surfaced. Tesla’s heating system issue in new Model 3 and Model Y vehicles


    Several Tesla owners are currently reporting that the heating has simply stopped working in their vehicles during cold weather.

    Nathalie Desrosiers only had her brand-new Model 3 for a week before the climate system stopped pushing hot air, which is less than ideal in Québec in December, to say the least.

    She told Electrek that Tesla took her car into service, loaned her another car and didn’t explain the issue, but the company said she probably won’t have her car back before January 11.

    That’s because the issue is quite widespread and Tesla’s service centers in Québec are busy working on many vehicles with the same problem, according to sources familiar with the matter.

    Furthermore, Tesla forums and Facebook groups in northern regions, like in Québec, where Tesla vehicles are popular, are currently flooded with new Tesla Model 3 owners having the same issue with their heating system. Could it be Tesla’s new heat pump?


    The source of the problem is currently unclear, but it seems to only affect Model Y vehicles and brand-new Model 3 vehicles, which are both equipped with Tesla’s new heat pump system.

    In March 2020, Tesla launched Model Y, and it was the first vehicle to feature a new “Octovalve” and heat pump system, which is proving more efficient than resistive heating.

    With the first deliveries only happening in California, the electric SUV is now going through its first real winter, and the new 2021 Model 3, which now also includes the same heat pump system as the Model Y, is starting to be delivered.

    We will update if we can get more information about the situation.

    Коментар


    • Ау, страхотно... А при ниски темпертури от -10 и надолу.... към -20 как е термопомпата? С 500 вата топли страхотно, нали?....

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
        Виждам, че следите Бьорн. Та какво показва човека за отоплението на Тесла през зимата:
        How long can a Tesla keep you warm in winter?
        2021 Tesla Model 3 cold weather testing

        500-600 вата консумация с термопомпа
        Тва е оня социално слабия, дето се наложи да живее в кола щото е толкоз тъп да си я купи.

        Коментар


        • Виждам, че следите Бьорн. Та какво показва човека за отоплението на Тесла през зимата:
          How long can a Tesla keep you warm in winter?
          2021 Tesla Model 3 cold weather testing

          500-600 вата консумация с термопомпа

          Коментар


          • https://www.autonews.bg/kitaicite-ot...-video/3/2505/

            Коментар


            • Бобчо, аз не съм гений... Но благодаря за комплимента, все пак.
              А на теб ти пожелавам успех с електрокара.
              Last edited by d333; 19.02.2021, 23:58.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                Това не зависи от размера на компресора, а от външната температура и влажността. И ако е инвертор, а в една ел. кола, където има постоянен ток в изобилие, дори няма нужда от инвертор, директно се управлява прецизно ротора на компресора, ще е още по ефективен, при оптимални условия (7 градуса външна температура) лесно постига КОП над 6. 3-4 пъти е дори консервативна оценка, колко дни в годината е -10 и надолу?
                Ама що само 6, кат си почнал направи го 7 Само не забравяй мармота - докато пишеш глупости, от които грам не разбираш.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                  Голяма грешка е да си мислите, че с 500 вата ще стоплите кола при -10 градуса навън. Голяма грешка... Няма да обяснявам.
                  А за компресор на климатик.... Лично съм виждал автомобил, свързан с компютър за диагностика с оригинален фирмен софтуер. Пускаш климатика и софтуера показва - "Power consumed by climate comprеssor - 3.2 kW". Данни в реално време и мърдат леко нагоре/надолу.
                  Ми няма да се стопли бе гений, ще се стопли за минути при максимална мощност и после ще поддържа с 500 вата и надолу.
                  Същото се отнася и за климатика през лятото - как точно си представяш да просъществуваш в купето при над 10 кВ хладилна мощност, ако показанието ти за 3.2 кВ електрическа е вярно? След няколко минути бързо охлаждане, следващите часове пак ли ще те обдухва с леден вятър?

                  Коментар


                  • Голяма грешка е да си мислите, че с 500 вата ще стоплите кола при -10 градуса навън. Голяма грешка... Няма да обяснявам.
                    А за компресор на климатик.... Лично съм виждал автомобил, свързан с компютър за диагностика с оригинален фирмен софтуер. Пускаш климатика и софтуера показва - "Power consumed by climate comprеssor - 3.2 kW". Данни в реално време и мърдат леко нагоре/надолу.

                    Коментар


                    • А сега-сериозно:
                      1.Градско, средна скорост 25 км/ч, това къде? Гледах наскоро едни данни, разчетът го правят близо 3/5 извънградски/градски . Тук, нещата се изместват.
                      2.Духалките са възможно най-неефикасното решение. Отделно, че има регулиране инт.н., та не винаги и не през цялото време, работят на пълна мощност.
                      3.Разбира се, човек може да се държи и (без)крайно НЕикиномично и, тогава, разходът, ама за едното чудо, може и да надмине тези 50%.
                      Иначе, за "компетентния" безименен дървен философ, аз установих, само на краткия участък от дома до работа, абсолютно по еднакъв маршрут всеки ден, разлика В ПОКАЗАНИЯТА НА КИЛОМЕТРАЖА, ЛЕТЕ И ЗИМЕ. Автомобилът е Форд фокус, а разстоянието "лете" - 18,4 км, а "зиме"-18,6 км. Разликата на разхода, е 9/7,5 л/100 км, З/Л. И то, само на LPG, бензина не съм засичал. Отдавам го на увеличеното приплъзване на студено, въпреки добрите зимни гуми. Като се отчете, че зиме, двигателят загрява доста след излизане от паркинга (денем, поне по 4км съм на бензин) разликата от 16,7% приближава 20%. Ще рече, забележима е. А темп.на горене еднаква. Влияят още, по-гъсти масла, повече каране на ниска предавка и т.н.
                      Дали е зле за некомпетентен?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                        Ся с термопомпите си леко скаран по същия начин, както го атакуваш и него. Точно малък модел (в кола) ще прави 4 пъти коефициент ама на върба в петък, под 700 вата не мож падна никога, нагоре дай сега нагоре към 1000+
                        И не, термопомпа и климатик само изглеждат еднакви, но помпата поне може да се използва и за двете функции.
                        Това не зависи от размера на компресора, а от външната температура и влажността. И ако е инвертор, а в една ел. кола, където има постоянен ток в изобилие, дори няма нужда от инвертор, директно се управлява прецизно ротора на компресора, ще е още по ефективен, при оптимални условия (7 градуса външна температура) лесно постига КОП над 6. 3-4 пъти е дори консервативна оценка, колко дни в годината е -10 и надолу?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                          Сметките са ти абсурдни. Правиш ли разлика между максимална и номинална мощност на отоплението? Как си представяш две духалки по 2кВ да ти духат на максимум през цялото време в тясното купе? Ми ти ще станеш на грил бе.
                          И на всичко отгоре последните тесли а и някои от другите марки са вече с термопомпа. Което смъква разхода още 3-4 пъти. При -10 външна температура спокойно може да се окаже че ще поддържа комфортна температура с по малко от 500 вата на час.
                          А климатикът си е термопомпа по дефиниция. В жегите ще харчи по-малко, защото температурната разлика между 20 и 40 градуса е по-малка от 20 и -10, да не говорим -20.
                          Ся с термопомпите си леко скаран по същия начин, както го атакуваш и него. Точно малък модел (в кола) ще прави 4 пъти коефициент ама на върба в петък, под 700 вата не мож падна никога, нагоре дай сега нагоре към 1000+
                          И не, термопомпа и климатик само изглеждат еднакви, но помпата поне може да се използва и за двете функции.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                            Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
                            Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.
                            Сметките са ти абсурдни. Правиш ли разлика между максимална и номинална мощност на отоплението? Как си представяш две духалки по 2кВ да ти духат на максимум през цялото време в тясното купе? Ми ти ще станеш на грил бе.
                            И на всичко отгоре последните тесли а и някои от другите марки са вече с термопомпа. Което смъква разхода още 3-4 пъти. При -10 външна температура спокойно може да се окаже че ще поддържа комфортна температура с по малко от 500 вата на час.
                            А климатикът си е термопомпа по дефиниция. В жегите ще харчи по-малко, защото температурната разлика между 20 и 40 градуса е по-малка от 20 и -10, да не говорим -20.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                              Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
                              Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.
                              Ох. Лошо. А аз мислех, че се топлят с климатици (термопомпи). Вайвайвайвайаваййй.

                              Коментар


                              • Пирамиде, сега потърсих с каква мощност са "духалките" за парното в електричките. Тесла 3 модела е с 3kW, Tesla S е с 6kW. Та от този порядък са. Още преди да потърся, предположих "на око", че необходимата мощност е някъде 4kW. Защо?... Ами защото долу-горе като се преценят загубите от железата и стъклата такава мощност ще трябва. Освен това от същия порядък 3-4kW са и компресорите за климатиците през лятото по автомобилите. Както и да е... Гледай сега каква сметка се получава.
                                Долу-горе една електричка за да измине 100км й трябват 16-20kWh. Ако караш примерно градско в София, средна скорост 25км/ч. Това прави 4 часа шофиране - 16 kWh за движението и 4 часа по 4kWh за топлене... А, то пак още едни 16 kWh. И си излиза половината енергия на батерията заминава за топлене/охлаждане. Същия порядък и за климатик през лятото.

                                Коментар

                                Working...
                                X