IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

      За да си наясно, трябва да си завършил осми клас. А ти не си.
      Аха.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Къде видя да твърдя за откритие? И защо да са "новополучени", ако съм наясно с тях от 8-ми клас?
        За да си наясно, трябва да си завършил осми клас. А ти не си.
        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Ако това е така, ще обясниш ли още веднъж в какво точно се състои "откритието" ти, в светлината на новополучените знания, които ти "винаги си ги знаел"?
          Къде видя да твърдя за откритие? И защо да са "новополучени", ако съм наясно с тях от 8-ми клас?
          Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 20:29.

          Коментар


          • На колко Ah е електрохимичният еквивалент на 2,07 кг олово, Матеев? Да отгатна ли? 5(ПЕТ) мола, по 96846 кулона/мол, или 5*53=..БЛИЗО 215 Ah. Това - в само ЕДНА клетка от 55 Ah номинално. Т.е., не е оловото, което така тежко ограничава капацитета...
            Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 20:33.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Отново лъжа. Винаги съм знаел за прехвърлянето на вещество. И нищо не си "разбил на пух и прах" освен, може би, в собствените си очи и на двамата идиоти, дето ти поддакват. Пък и "изтъняването на електродите", възприемаш твърде повърхностно, да не кажа друга думичка.
              Ако това е така, ще обясниш ли още веднъж в какво точно се състои "откритието" ти, в светлината на новополучените знания, които ти "винаги си ги знаел"?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                Никога не съм твърдял това червеното - ти просто си измисляш. Ясно е, че за в бъдеще може да се очаква повишаване на капацитета за единица тегло, защото технологиите непрекъснато се развиват.

                Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.

                С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.
                Отново лъжа. Винаги съм знаел за прехвърлянето на вещество. И нищо не си "разбил на пух и прах" освен, може би, в собствените си очи и на двамата идиоти, дето ти поддакват. Пък и "изтъняването на електродите", възприемаш твърде повърхностно, да не кажа друга думичка.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Това е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
                  Никога не съм твърдял това червеното - ти просто си измисляш. Ясно е, че за в бъдеще може да се очаква повишаване на капацитета за единица тегло, защото технологиите непрекъснато се развиват.

                  Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.

                  С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.

                  Идеята малки таблетки с дупки не е "откритие", а само една недомислица, почиваща върху липсата на съответните знания.
                  Last edited by Mateev; 31.03.2021, 20:17.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Това е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
                    Разбира се, всичко си има граници. Никога не ми е идвало наум да оспорвам това. Аз гледам тук, в завода, батериите на UPS -ите. Те са много яки. Не съм се взирал в табелките (отзад до стената са, на неудобно място) но, ги захранват пакети от последователни 40 (ЧЕТИРДЕСЕТ) оловни батерии, 12V, 92,8 Ah (до 1,7,V),, като на тях пише, че отдават по 3050 W за 10 мин.и по 2350 W - при 15-минутен разряд. Тежат около 15,5 кг едната, което значи около 40-45 Wh/kg олово. Досега, много пъти, са сработвали и здраво държат но, никой не се е стискал за пари в компания от милиардерски холдинг. ТОВА, средният гражданин, трудно би си позволил. За да живее дълго една батерия, е хубаво, да се използва моментът "който ни пречи, той ще ни помогне", на което, и залагам. А, когато полюсите са интегрирани (положителниятнкъм едната клетка, е отрицателен към предходната ( следващата) едновременно, отпада И мъртва маса, И неизползвано "месо", и активната маса, по-трудно би могла да опада, докато термичният runaway, се компенсира в сериозна степен поради по-доброто охлаждане. Нещо повече: В оловните батерии, когато електролитът се плиска по капака при движение, по него, остава тънък проводящ слой, увеличаващ саморазряда. При желиран електролит и липса на място, по което, той да остане ИЗВЪН полюсите, имаме една причина по-малко за саморазряд. Всичко не е но, е бонус. От тук и оттам, като съберем бонусите, се заформя приличен процент.

                    Коментар


                    • Още нещо, Дани: Масата на батериите е, според както са проектирани. Тесла опитват (не съвсем без успех, да им признаем) ДА НАГОДЯТ КОЛАТА СПОРЕД СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ЕЛЕМЕНТИ и, ДОНЯКЪДЕ, такъв подход, е оправдан. Проблемът е, че тази точка, вече е премината и се налага проектиране концепцията за материализиране на батерията, съобразявайки се с изискванията към колата. Което, и направих. Доводите "ПРОТИВ", които срещам до момента, не са единствените (лично аз, бих могъл, поне още един да добавя) но, ако искаме краен продукт с друг КОМПЛЕКС ОТ КАЧЕСТВА, ИНТЕГРАЛНО, или се отказваме - което, не ми е по душа - или правим нещо по въпроса.

                      Коментар


                      • Това е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Матеев, в момента при литиевойонните е достижим капацитет 500 ватчаса за килограм тегло, може да потърсиш в интернет и такива елементи има да се продават. На електрическите коли съотношението капацитет към тегло например при Тесла е 3 пъти по лошо. Това е факт и за него си има причина, тя не е че инженерите в Тесла са си свършили перфектно работата. Това е положението и ИСТИНАТА, а да се бориш срещу нея...защо ?
                          Причината е, че за всичко се плаща с нещо друго. Там нейде, тесларите са намерили компромиса между много и противоречиви изисквания, ПРИЛАГАЙКИ ИЗВЕСТНА КОНЦЕПЦИЯ. Сменяш НЕЯ, и тя повлича всичко.

                          Коментар


                          • Матеев, в момента при литиевойонните е достижим капацитет 500 ватчаса за килограм тегло, може да потърсиш в интернет и такива елементи има да се продават. На електрическите коли съотношението капацитет към тегло например при Тесла е 3 пъти по лошо. Това е факт и за него си има причина, тя не е че инженерите в Тесла са си свършили перфектно работата. Това е положението и ИСТИНАТА, а да се бориш срещу нея...защо ?
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              Ти каза, че си измислил как да свалиш теглото на батериите 3 пъти, което е абсолютна ЛЪЖА, плод на абсолютно невежество.
                              Ти каза, че ще правиш електроди с литография или ситопечат, което е абсолютна тъпотия.
                              Ти каза, че клетките ти ще бъдат еднакви като електрически параметри, което е абсолютна тъпотия.
                              Ти каза, че намаляваш пожароопасноста, което е абсолютна тъпотия.
                              Ти каза, че батериите ти ще са по-евтини при равни други условия, което е абсолютна тъпотия.
                              Твоята концепция изисква огромно количество развързващи диоди, което е абсолютна тъпотия.
                              Твоята концепция изисква огромно количество снаждащи елементи, за да докараш вътре флуида за охлаждане, но това е абсолютна тъпотия.
                              Ти каза, че си решил веднъж завинаги проблема на ел. колите с акумулаторите, което е абсолютна тъпотия.
                              Ти каза, че си писал мейл на Мъск, и той ти бил отговорил, което е АБСОЛЮТНА ЛЪЖА.
                              Ти каза, че си говорил с професор от БАН, и той е възприел насериозно простотиите ти, което е АБСОЛЮТНА ЛЪЖА.

                              Да продължавам ли със списъка?
                              Отзад напред. НЕ. Лъжеш. Проф. Веселин Найденов е жив човек, може да ти потвърди разговора ни.
                              НЕ. Написах, че "кореспонденцията ни с Мъск потече". Че е текла И В ДВЕТЕ посоки, не съм писал. Т.е., Пак лъжеш.
                              НЕ. Казах, че съм решил повечето проблеми с акумулаторите, не всички. Пак лъжа.
                              НЕ. Приказваш, без да знаеш. НЕ СЪМ ПИСАЛ подобна глупост, още повече че, това, че тече отвътре НЕ ЗНАЧИ АВТОМАТИЧНО , че не тече И отвън. Оттам насетне, става лесно, а Матейко, пак лъже.
                              Количеството диоди е два пъти броят на микромодулите, нека са 3 пъти с индикаторните светодиоди. Бълнуваш.
                              Изпълнени с внимание към концепцията и детайла, ще бъдат по-евтини със сигурност. Т.е., грешиш.
                              И за лития съм наясно. Как ще пренесеш заряд без йони?
                              Относно сито-и дълбокия печат, не се изхвърляй. Знам им възможностите, приложими са. Ако ТИ не си наясно как, ще те разбера.
                              Пожароопасността се намалява с комплексни мерки, които, вече съм обяснил. Ако сам не стопляш, много народ ще те разбере.
                              Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 18:14.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Едва ли ще го разбере. Не се извинявай. А, наистина, те нямат активна маса. Литият само пренася и съхранява заряда.
                                Ха-ха-ха - лития пренася не само заряда, но и СЕБЕ СИ от единия електрод към другия.

                                Ако случайно не знаеш, йоните пътуват през електролита, а електроните - през проводниците. Един литиев атом загубва например един електрон и така от атом се превръща в положителен ЙОН. Електрона тръгва през проводниците на схемата, а ЙОН-а, който съдържа 99.99999% от масата на литиевия атом, тръгва да пътува през електролита, и там на другия електрод се среща с друг електрон, и така фактически се извършва ПРЕМЕСТВАНЕ НА ВЕЩЕСТВО ОТ ЕДИНИЯ ЕЛЕКТРОД КЪМ ДРУГИЯ.

                                Ако електрода ти е много тънък, както си го "измислил" в твоето "откритие", то тогава този електрод много бързо ще се пренесе на другия електрод, което означава много много малък капацитет.

                                С две думи - няма как да намалиш теглото на дадена батерия, защото за да се съхрани същия капацитет, тя се нуждае от ОПРЕДЕЛЕНО КОЛИЧЕСТВО АКТИВНО ВЕЩЕСТВО, което няма как да бъде намалено. Да, можеш да си играеш с различни конструкции на електродите, да ги навиваш на руло, да ги сечеш на по-големи или по-малки парчета и прочее измислици, но при всички случаи си длъжен да съхраниш общото количество активно вещество, ако искаш да съхраниш същия капацитет.

                                Тоест нямаш икономия на тегло по отношение на активното вещество. Имаш обаче добавяне на допълнително тегло от метала за корпусите на хилядите твои таблетки, всяка една от които трябва персонално да бъде херметизирана. Следователно твоите батерии ще са по-тежки, а не по-леки.
                                Last edited by Mateev; 31.03.2021, 18:04.

                                Коментар

                                Working...
                                X