Матеев , този спор вече е просто за спорта да се спори. Електродите са активната маса според мен, а останалата маса си е за едно увеличаване на теглото за да се покрият други проблеми - като например сечение на проводящ метал през който да може да протече силен ток или пък просто конструктивно - връзки между клетките - елементите.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
За да си наясно, трябва да си завършил осми клас. А ти не си.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Къде видя да твърдя за откритие? И защо да са "новополучени", ако съм наясно с тях от 8-ми клас?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Ако това е така, ще обясниш ли още веднъж в какво точно се състои "откритието" ти, в светлината на новополучените знания, които ти "винаги си ги знаел"?Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 20:29.
Коментар
-
На колко Ah е електрохимичният еквивалент на 2,07 кг олово, Матеев? Да отгатна ли? 5(ПЕТ) мола, по 96846 кулона/мол, или 5*53=..БЛИЗО 215 Ah. Това - в само ЕДНА клетка от 55 Ah номинално. Т.е., не е оловото, което така тежко ограничава капацитета...Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 20:33.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Отново лъжа. Винаги съм знаел за прехвърлянето на вещество. И нищо не си "разбил на пух и прах" освен, може би, в собствените си очи и на двамата идиоти, дето ти поддакват. Пък и "изтъняването на електродите", възприемаш твърде повърхностно, да не кажа друга думичка.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеНикога не съм твърдял това червеното - ти просто си измисляш. Ясно е, че за в бъдеще може да се очаква повишаване на капацитета за единица тегло, защото технологиите непрекъснато се развиват.
Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.
С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТова е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
Моето твърдение е точно обратното - че няма как да се намали теглото 3 пъти посредством утъняването на електродите, предложено от Pyramid. Това неговото не е технически издържано, защото довчера той не знаеше, че при акумулаторите се прехвърля маса (вещество) между електродите, и че няма как да се утънят електродите без да загубим капацитет.
С моите постинги му отворих очите, но също така и разбих цялата му пясъчна кула на пух и прах. Тя беше построена върху грешни предположения, а причината за тях беше неговата некомпетентност по този изключително важен аспект.
Идеята малки таблетки с дупки не е "откритие", а само една недомислица, почиваща върху липсата на съответните знания.Last edited by Mateev; 31.03.2021, 20:17.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТова е ясно, но той твърди че повишаване на капацитета 3 пъти е някаква глупост защото активното вещество ще се намали..после технологията е толкова изпипана вече че 3 процента са трудно постижими.
Коментар
-
Още нещо, Дани: Масата на батериите е, според както са проектирани. Тесла опитват (не съвсем без успех, да им признаем) ДА НАГОДЯТ КОЛАТА СПОРЕД СЪЩЕСТВУВАЩИТЕ ЕЛЕМЕНТИ и, ДОНЯКЪДЕ, такъв подход, е оправдан. Проблемът е, че тази точка, вече е премината и се налага проектиране концепцията за материализиране на батерията, съобразявайки се с изискванията към колата. Което, и направих. Доводите "ПРОТИВ", които срещам до момента, не са единствените (лично аз, бих могъл, поне още един да добавя) но, ако искаме краен продукт с друг КОМПЛЕКС ОТ КАЧЕСТВА, ИНТЕГРАЛНО, или се отказваме - което, не ми е по душа - или правим нещо по въпроса.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев, в момента при литиевойонните е достижим капацитет 500 ватчаса за килограм тегло, може да потърсиш в интернет и такива елементи има да се продават. На електрическите коли съотношението капацитет към тегло например при Тесла е 3 пъти по лошо. Това е факт и за него си има причина, тя не е че инженерите в Тесла са си свършили перфектно работата. Това е положението и ИСТИНАТА, а да се бориш срещу нея...защо ?
Коментар
-
Матеев, в момента при литиевойонните е достижим капацитет 500 ватчаса за килограм тегло, може да потърсиш в интернет и такива елементи има да се продават. На електрическите коли съотношението капацитет към тегло например при Тесла е 3 пъти по лошо. Това е факт и за него си има причина, тя не е че инженерите в Тесла са си свършили перфектно работата. Това е положението и ИСТИНАТА, а да се бориш срещу нея...защо ?D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Ти каза, че си измислил как да свалиш теглото на батериите 3 пъти, което е абсолютна ЛЪЖА, плод на абсолютно невежество.
Ти каза, че ще правиш електроди с литография или ситопечат, което е абсолютна тъпотия.
Ти каза, че клетките ти ще бъдат еднакви като електрически параметри, което е абсолютна тъпотия.
Ти каза, че намаляваш пожароопасноста, което е абсолютна тъпотия.
Ти каза, че батериите ти ще са по-евтини при равни други условия, което е абсолютна тъпотия.
Твоята концепция изисква огромно количество развързващи диоди, което е абсолютна тъпотия.
Твоята концепция изисква огромно количество снаждащи елементи, за да докараш вътре флуида за охлаждане, но това е абсолютна тъпотия.
Ти каза, че си решил веднъж завинаги проблема на ел. колите с акумулаторите, което е абсолютна тъпотия.
Ти каза, че си писал мейл на Мъск, и той ти бил отговорил, което е АБСОЛЮТНА ЛЪЖА.
Ти каза, че си говорил с професор от БАН, и той е възприел насериозно простотиите ти, което е АБСОЛЮТНА ЛЪЖА.
Да продължавам ли със списъка?
НЕ. Написах, че "кореспонденцията ни с Мъск потече". Че е текла И В ДВЕТЕ посоки, не съм писал. Т.е., Пак лъжеш.
НЕ. Казах, че съм решил повечето проблеми с акумулаторите, не всички. Пак лъжа.
НЕ. Приказваш, без да знаеш. НЕ СЪМ ПИСАЛ подобна глупост, още повече че, това, че тече отвътре НЕ ЗНАЧИ АВТОМАТИЧНО , че не тече И отвън. Оттам насетне, става лесно, а Матейко, пак лъже.
Количеството диоди е два пъти броят на микромодулите, нека са 3 пъти с индикаторните светодиоди. Бълнуваш.
Изпълнени с внимание към концепцията и детайла, ще бъдат по-евтини със сигурност. Т.е., грешиш.
И за лития съм наясно. Как ще пренесеш заряд без йони?
Относно сито-и дълбокия печат, не се изхвърляй. Знам им възможностите, приложими са. Ако ТИ не си наясно как, ще те разбера.
Пожароопасността се намалява с комплексни мерки, които, вече съм обяснил. Ако сам не стопляш, много народ ще те разбере.Last edited by Pyramid; 31.03.2021, 18:14.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Едва ли ще го разбере. Не се извинявай. А, наистина, те нямат активна маса. Литият само пренася и съхранява заряда.
Ако случайно не знаеш, йоните пътуват през електролита, а електроните - през проводниците. Един литиев атом загубва например един електрон и така от атом се превръща в положителен ЙОН. Електрона тръгва през проводниците на схемата, а ЙОН-а, който съдържа 99.99999% от масата на литиевия атом, тръгва да пътува през електролита, и там на другия електрод се среща с друг електрон, и така фактически се извършва ПРЕМЕСТВАНЕ НА ВЕЩЕСТВО ОТ ЕДИНИЯ ЕЛЕКТРОД КЪМ ДРУГИЯ.
Ако електрода ти е много тънък, както си го "измислил" в твоето "откритие", то тогава този електрод много бързо ще се пренесе на другия електрод, което означава много много малък капацитет.
С две думи - няма как да намалиш теглото на дадена батерия, защото за да се съхрани същия капацитет, тя се нуждае от ОПРЕДЕЛЕНО КОЛИЧЕСТВО АКТИВНО ВЕЩЕСТВО, което няма как да бъде намалено. Да, можеш да си играеш с различни конструкции на електродите, да ги навиваш на руло, да ги сечеш на по-големи или по-малки парчета и прочее измислици, но при всички случаи си длъжен да съхраниш общото количество активно вещество, ако искаш да съхраниш същия капацитет.
Тоест нямаш икономия на тегло по отношение на активното вещество. Имаш обаче добавяне на допълнително тегло от метала за корпусите на хилядите твои таблетки, всяка една от които трябва персонално да бъде херметизирана. Следователно твоите батерии ще са по-тежки, а не по-леки.Last edited by Mateev; 31.03.2021, 18:04.
Коментар
Коментар