IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    За бойлера в момента е много по фатално, защото примерно няма място да се постави голям в самия санитарен възел. Ако имаш по голяма дължина тръби, когато водата стане студена зимата се получава така че чакаш да дойде топлата вода всеки път и това е голямо неудобство. С проточен бойлер проблема се решава, но инсталацията не може да понесе 8 киловата. Затова казвах че топлообменниците имат смисъл заради тези проточни бойлери, на практика няма как да решиш проблема нямаш ли място за голям бойлер в самото помещение. Не е до икономията въобще !
    Точно за бойлерите, си има решение, че и полезният му модел е изтекъл, т.е., ползвайте на воля. Подарък. При 6 KW, вдига до 78-80°С и, понеже толкова не ти трябва, ще минаваш с 3-4 KW, къпейки се с до 40°С, на цена 2/3 от разхода на ток за 8 KW и на нормално сечение на жиците. Ние сме решили казуса, вие ползвайте. Един лев не ни дължите
    Last edited by Pyramid; 14.01.2022, 16:10.

    Коментар


    • Има хибриди които са карани само на ток понеже са на места където зареждат лесно, има откъде. Тогава се явявал проблем с горивото в резервоара че е остаряло и двигателя не може да се пусне да го изгори, гледал съм в интернет си даваха съвети как веднъж на 6 месеца го изгарят и презареждат дори да няма нужда. В същото време не искат да се откажат да има и друг вариант за енергия, зареждане защото пък с чистите електрички са с вечни притеснения понякога къде ще заредят, ще има ли много коли на колонките.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        За бойлера в момента е много по фатално, защото примерно няма място да се постави голям в самия санитарен възел. Ако имаш по голяма дължина тръби, когато водата стане студена зимата се получава така че чакаш да дойде топлата вода всеки път и това е голямо неудобство. С проточен бойлер проблема се решава, но инсталацията не може да понесе 8 киловата. Затова казвах че топлообменниците имат смисъл заради тези проточни бойлери, на практика няма как да решиш проблема нямаш ли място за голям бойлер в самото помещение. Не е до икономията въобще !
        тоя проблем има стандартно решение в бойлерите - с рециркулация.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
          На хибриди по-точно
          Обяснете моля,
          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

            Тоест, ще си останеме на бензин ли?
            На хибриди по-точно

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

              Сегаа за по-голяма конкретика една задачка закачка. Към вече притета мощност 11кВт приемет и че един трафопост осигурява 800 кVA. Айде за по просто да приеме че са 800kW.(кВт). И така задачката е колко Елмобила с батериис капацитет 72кВтч могат да се зареждат едновремено от такъв трафопост, като с цел опростяване на задачата приемаме, че другите в квартала няма да имат нужда от ел. енергия по това време.
              След като получите отговора идете и пребройто колко автомобила има около най, близкия до дома ви трафопост и пак премислете перспективите пред ел мобилите.
              Тоест, ще си останеме на бензин ли?
              Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • За бойлера в момента е много по фатално, защото примерно няма място да се постави голям в самия санитарен възел. Ако имаш по голяма дължина тръби, когато водата стане студена зимата се получава така че чакаш да дойде топлата вода всеки път и това е голямо неудобство. С проточен бойлер проблема се решава, но инсталацията не може да понесе 8 киловата. Затова казвах че топлообменниците имат смисъл заради тези проточни бойлери, на практика няма как да решиш проблема нямаш ли място за голям бойлер в самото помещение. Не е до икономията въобще !
                Last edited by supertrader; 14.01.2022, 14:37.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Проточен бойлер 8 киловата ми казаха да не монтирам в сравнително нов апартамент. Гледам в Европа масово зареждат на до 4 киловата. Кабелите нали имат електроника която по спад на напрежение да намери допустимата зарядна мощност, толкова намира. Иначе могат да се направят нови инсталации, но кой ще ги направи и похарчи парите за това. Мерцедес не лъжат, могат да смъкнат разхода на електромобилите и това е далеч по добро решение - по малка батерия за същия пробег. Мисля че докато се стигне до преправяне на инсталации това нещо ще ги изпревари и няма да е наложително.
                  За бойлера, хората гледат сечението на проводниците. И не само за него.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                    Сегаа за по-голяма конкретика една задачка закачка. Към вече притета мощност 11кВт приемет и че един трафопост осигурява 800 кVA. Айде за по просто да приеме че са 800kW.(кВт). И така задачката е колко Елмобила с батериис капацитет 72кВтч могат да се зареждат едновремено от такъв трафопост, като с цел опростяване на задачата приемаме, че другите в квартала няма да имат нужда от ел. енергия по това време.
                    След като получите отговора идете и пребройто колко автомобила има около най, близкия до дома ви трафопост и пак премислете перспективите пред ел мобилите.
                    Въпрос много реден и уместен, хвалА за което. Някой вметна преди, че е въпрос на свикване и, май е прав. Пък и зарядните, стават все по-умни, проверяват си възможностите и т.н. Ще рече, ако и да е правилен въпросът ти, има време да се реши.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                      Дори на еднофазен ток може до 11 кВ, никой не е казал че трябва в контакт да се включи, закача се на таблото със станция. И масово партидите са поне 15кВ по къщите, дори и в апартаментите са повечето толкова. А при трифазен, какъвто има в много къщи - 22кВ.
                      Сегаа за по-голяма конкретика една задачка закачка. Към вече притета мощност 11кВт приемет и че един трафопост осигурява 800 кVA. Айде за по просто да приеме че са 800kW.(кВт). И така задачката е колко Елмобила с батериис капацитет 72кВтч могат да се зареждат едновремено от такъв трафопост, като с цел опростяване на задачата приемаме, че другите в квартала няма да имат нужда от ел. енергия по това време.
                      След като получите отговора идете и пребройто колко автомобила има около най, близкия до дома ви трафопост и пак премислете перспективите пред ел мобилите.

                      Коментар


                      • Гледах със специалния кабел от контакт на колко зареждат, на 3.5 киловата, не през допълнително монтирана станция свързана към таблото.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Проточен бойлер 8 киловата ми казаха да не монтирам в сравнително нов апартамент. Гледам в Европа масово зареждат на до 4 киловата. Кабелите нали имат електроника която по спад на напрежение да намери допустимата зарядна мощност, толкова намира. Иначе могат да се направят нови инсталации, но кой ще ги направи и похарчи парите за това. Мерцедес не лъжат, могат да смъкнат разхода на електромобилите и това е далеч по добро решение - по малка батерия за същия пробег. Мисля че докато се стигне до преправяне на инсталации това нещо ще ги изпревари и няма да е наложително.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            ED, електромобилите в този им вид не стават, как си представяш всички да се забиват с часове да висят по колонки за зареждане ? Зареждането трябва да става от домашни инсталации, но те са до 3.5 киловата за час масово, толкова може да я натовариш инсталацията на една къща.
                            Дори на еднофазен ток може до 11 кВ, никой не е казал че трябва в контакт да се включи, закача се на таблото със станция. И масово партидите са поне 15кВ по къщите, дори и в апартаментите са повечето толкова. А при трифазен, какъвто има в много къщи - 22кВ.

                            Коментар


                            • Дани, дали не грешиш за инсталациите.на дома? Аз живея в строен преди 52 години, и инсталацията е с три фази до апарт.табло,, защитени с по 50 А предпазители всяка. При Ке=0,5, мога да тегля поне 17 kW, т.е. една Тесла с 80 kWh батерия, се зарежда за около 5-6 часа, без проводниците дори да загреят. В по-новите домове на по-състоятелни хора, и по-добре би могло да бъде даже

                              Коментар


                              • Опира до адекватни батерии, до усъвършенстване на задвижването - с мотор редуктор от най прост вид не става само, защото харчат много електричество и това налага да са с много голяма батерия и също и фанатизма за чисти електрички трябва да се излекува. Трябва модул поне двг с генератор с висока ефективност, който да може да се монтира лесно и с него пробега да се повишава до хиляди километри с едно зареждане. Така ще може да се използват в режим само с електричество според нуждите, ако се ползват в града за неголям пробег на ден, да се зареждат от соларни инсталации сезонно и от домашна мрежа чиято мощност от 3.5 киловата не е малка ако се оправи консумацията на електричество. Също теглото им е прекалено високо и това е благодарение на неадекватните батерии и големия разход на ток. Модулът ДВГ- генератор който да зарежда батерията има възможност да е с висок кпд, защото ДВГ в един режим на постоянно натоварване може да се оптимизира за нисък разход на гориво и кпд 50 -60%.
                                Тези неща неизбежно ще се направят, при батериите могат да се случат чудеса по отношение на теглото и рециклирането, също и обслужването - бърза и евтина смяна на модул.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X