Първоначално изпратено от pinoccio
Разгледай мнение
Конфликтите са основно за енергиен ресурс. Хипотетично ако енергията се добива основно от възобновяеми източници (включително и ядрен синтез в бъдеще), разбирай достъпни за всички, зависимостта от петрол намалява, респективно конфликтите около него. Да не говорим кои са най-големите производители и кой финансира тероризма.
Относно лития и кобалта досега не съм чул да създават сериозни геополитически или военни проблеми, за разлика от интересите в петрола. Ако има такива мащабите със сигурност няма да са подобни на петролните.
„0% fossil fuel“ се отнася за горивото за транспорт, а не за пластмасовите чинии в билата.
Тезата че понеже само 50% от въглеродния отпечатък е от горива и затова не трябва да се съсредоточаваме само върху тях е смешна. Ако имаш голям проблем, който не може да бъде разрешен с едно решение не означава, че трябва да стоиш със скръстени ръце и да не правиш нищо. Решаваш проблемите един по един! Ако в транспорта решението е в преминаването към ТОК, батерии, горивни клетки, и други то при останалите проблеми трябва да се търси друго решение. Темата не е екологична, а и едва ли тука ще намерим някакви отговори. Отричаш изместването на петрола от транспортната система само защото не решава целия проблем? Ако си толкова екологично заинтересован търси решения на другите проблеми, а не отричай това!
„Самата човешка същност“ не е променена от хилядолетия, няма и да се промени! Технологиите обаче се променят, както и постоянното търсенето на по-ефективни, решения.
„Защо Мъск не хвърля тези луди пари в областта на свободната енергия“ – Защото има една камара държави и други хора които го правят! А неговите финансови възможности са една хилядна от тези на останалите. Той се е фокусирал върху транспорта, което е много по-трудно като се замислиш. Една фирма или човек срещу столетна автомобилна и петролна индустрия. Направо си е чудо, че изобщо са стигнали до тук. Самият факт че половината от големите се надпреварват да обясняват че до 2020-22 ще имат десетки EV модели e показателно накъде отиват нещата.
„Но така - да оптимизираме неустойчивия растеж с подобни начинания като електромобилите, това не е решение“ – На мен ми се струва съвсем устойчив растежа! За съжаление не толкова бърз колкото ми се иска!!! Миналата година карах в щатите Тесла S и да ти кажа БМВто ми се струва като архаична кошница. Проблемът ми е че ми идва над възможностите и че няма откъде да я купя (в БГ). 99 от 100 човека, които са карали тесла не се връщат към ДВГ! И повярвай ми не е заради еко нагласите им.
Коментар