IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение

    Ако говориш за нефт-газ, то те са свършваеми, а и все пак вредни за изгаряне.
    Разбира се че имам предвид ядрената енергетика. Много бързо се отказахме от най-доброто. Ако бяха направени същите усилия и капиталовложения като в ел колите, щеше вече да има напълно безопасни реактори. Не мисля че има алтернатива де - едно две поколения ще пробват живот в пещерите ядейки коренчета, но здравият смисъл ще се върне един ден.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Пазарният интерес не изглежда да е нулев като гледам продажбите на нови автомобили (САЩ и Китай). Генерално за индустрията спадат, а при EV растат с 50-100% на година. Интересът на традиционните производители е нормално да е нулев, понеже трябва да изхвърлят оборудване и технологии за милиарди и да инвестират още толкова в нови производствени мощности. За дистрибуторите пък да не говорим – 30-40% от приходите са им от „поддръжка“. Нали се сещаш къде отиват ако продават електрички, при които имаш да сменяш само чистачки и гуми.

      Смешно е като започнат хората да се оплакват от рестрикции и регулации за ДВГ. Преди 100 год. лекарите са изписвали кока за успокояване на нервите, ама сега е забранена. Времената се менят, разбиранията ни и технологиите също.
      Инфраструктурата не е толкова развита (говоря за зарядните станции), но това не значи че не може да се случи за 2-3 години! Говорим за селф сървиз зарядни станции, които могат да се сложат навсякъде, че даже и по задължение – хотели, бензиностанции, ресторанти, молове, и каквото се сетиш още!

      Това за бабите, че не ги чували - кърти да знаеш

      Храни можеш да ядеш каквито искаш, но за транспорта си ограничен почти 100% - fossil. Така че е повече от нормално да се търси алтернатива.

      Интересът не е политически, а икономически и екологичен! Възобновяемите източници вече са с по-ниска цена за производство! Относно производството на електричество виж какво се случва във Великобритания само за 10тина години – въглищата падат от 30 на 5%.

      [ATTACH=CONFIG]n3433055[/ATTACH]



      Със здраве
      Мините във Великобритания още Тачър ги затвори. Помним миньорските вълнения от 80-те години. Но тя ги затвори заради мощните синдикати, които имаха и които можеха да дадат лош тон по-късно. Започваше новата политика на Фридман по осигуряване на свобода за транснационалните компании под маската на свобода за частното предприемачество - по-малко държава, повече бизнес. Знаем кого обслужваше това и как се развиха нещата - бизнесът ставаше все по-крупен и отиваше в ръцете на все по-малко хора. Синдикати във Великобритания вече няма, няма мини, няма и въглища. Ако има синдикати, те се занимават с лов на пеперуди и тичат по шотландски полички. Няма такъв интерес - екологичен. Единственият интерес е печалбата. Не е ясно кой в крайна сметка ще спечели и какво, пробутвайки ни приказки за екология. Един нов електромобил е с въглероден отпечатък на един дизелов автомобил, каран 10 години. Това как звучи? Къде е екологията? Тече някаква трансформация в този сектор, но едва ли някой знае каква.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

        Aко отсъстваше политическото решение никой нямаше сериозно да налива пари. Изумителното, както пише Пинокио, е че това политическо решение в много страни е съпроводено и с друго късогледо решение - да се закрива единствения източник на евтина електроенергия.

        Посоката е ясна - назад към пещерите, но този път без месо, че и то е нежелателно.
        Ако говориш за нефт-газ, то те са свършваеми, а и все пак вредни за изгаряне. Отгоре на това от природния газ се произвежда сичкото масова пластмаса - представи си света без нея.

        Най-доброто решение засега, според мен, е атомната енергетика, най-вече - бъдещият термоядрен синтез, ако.

        И, още-най-вече, ограничаване на растежа на човечеството като бройка и консумация - там е истината, деца... Време е да се види, наистина ли сме цивилизовани на тая Земя. На "зелените" това трябва да е истинската цел.
        Last edited by И.Зверов; 21.01.2019, 15:46.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Интересът не е политически, а икономически и екологичен!
          Aко отсъстваше политическото решение никой нямаше сериозно да налива пари. Изумителното, както пише Пинокио, е че това политическо решение в много страни е съпроводено и с друго късогледо решение - да се закрива единствения източник на евтина електроенергия.

          Посоката е ясна - назад към пещерите, но този път без месо, че и то е нежелателно.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение

            Пазарният интерес от производството на електромобили е нулев. Ако не са рестрикциите, регулациите и забраните на ДВГ, електромобилът няма никаква перспектива. Той не може да издържи конкуренцията на ДВГ - няма съответната инфраструктура, висока цена и бабите не ги чуват, когато пресичат. Възниква въпросът - какъв, тогава, е интересът? И той естествено е политически. Естествено, че когато забранят ДВГ, хората щат, не щат ще карат тролеи. Ако това наричат перспектива пред електромобила - да, тя съществува. В същото време, за да не бъда разбиран погрешно - аз съм изцяло за електромобила. По принцип съм срещу ДВГ и срещу узурпацията на града от автомобила. Но това не пречи да видя тези неща, за които говоря. Защо в хранителната индустрия и фармацевтичната не наблюдаваме подобни ефекти? Ядем боклуци и пием антихолестеролни хапчета и прогресът си върви.
            Пазарният интерес не изглежда да е нулев като гледам продажбите на нови автомобили (САЩ и Китай). Генерално за индустрията спадат, а при EV растат с 50-100% на година. Интересът на традиционните производители е нормално да е нулев, понеже трябва да изхвърлят оборудване и технологии за милиарди и да инвестират още толкова в нови производствени мощности. За дистрибуторите пък да не говорим – 30-40% от приходите са им от „поддръжка“. Нали се сещаш къде отиват ако продават електрички, при които имаш да сменяш само чистачки и гуми.

            Смешно е като започнат хората да се оплакват от рестрикции и регулации за ДВГ. Преди 100 год. лекарите са изписвали кока за успокояване на нервите, ама сега е забранена. Времената се менят, разбиранията ни и технологиите също.
            Инфраструктурата не е толкова развита (говоря за зарядните станции), но това не значи че не може да се случи за 2-3 години! Говорим за селф сървиз зарядни станции, които могат да се сложат навсякъде, че даже и по задължение – хотели, бензиностанции, ресторанти, молове, и каквото се сетиш още!

            Това за бабите, че не ги чували - кърти да знаеш

            Храни можеш да ядеш каквито искаш, но за транспорта си ограничен почти 100% - fossil. Така че е повече от нормално да се търси алтернатива.

            Интересът не е политически, а икономически и екологичен! Възобновяемите източници вече са с по-ниска цена за производство! Относно производството на електричество виж какво се случва във Великобритания само за 10тина години – въглищата падат от 30 на 5%.

            Click image for larger version

Name:	UK power consumption.jpg
Views:	1
Size:	76.5 КБ
ID:	3433055




            Със здраве

            Коментар


            • Не съм сигурен за нулевия пазарен интерес.
              Голям плюс е изнасянето на замърсяването от изгаряне на горивата извън градовете.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение

                Този твой пост би предизвикал некои вълнения в темата "социализма-капитализма"
                Пазарният интерес от производството на електромобили е нулев. Ако не са рестрикциите, регулациите и забраните на ДВГ, електромобилът няма никаква перспектива. Той не може да издържи конкуренцията на ДВГ - няма съответната инфраструктура, висока цена и бабите не ги чуват, когато пресичат. Възниква въпросът - какъв, тогава, е интересът? И той естествено е политически. Естествено, че когато забранят ДВГ, хората щат, не щат ще карат тролеи. Ако това наричат перспектива пред електромобила - да, тя съществува. В същото време, за да не бъда разбиран погрешно - аз съм изцяло за електромобила. По принцип съм срещу ДВГ и срещу узурпацията на града от автомобила. Но това не пречи да видя тези неща, за които говоря. Защо в хранителната индустрия и фармацевтичната не наблюдаваме подобни ефекти? Ядем боклуци и пием антихолестеролни хапчета и прогресът си върви.
                Last edited by pinoccio; 21.01.2019, 14:20.

                Коментар


                • Мнинието на колегата е, че процъфтяването на електромобилите е политизирано. Съответно касае важен аспект на електромобилите и на това, как те влияят на съвременния пазар, политизиран или не.

                  Коментар


                  • Не политизирайте темата.
                    रादोस्त

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение
                      Електромобилът е изделие, което по никакъв начин не е рожба на пазара, а на все по-рестриктивните държавни и наднационални регулации.

                      ...

                      Излиза, че някаква невидима, мощна и безскрупулна сила движи нещата по света. На това му казват конспирация.

                      ​​​​​​...

                      ... ще имаме електрификация плюс съветска власт.
                      Този твой пост би предизвикал некои вълнения в темата "социализма-капитализма"

                      Коментар


                      • [QUOTE=MILOM;n3432965]
                        Първоначално изпратено от pinoccio;n
                        [SIZE=12px
                        Пинокио,откъде го копира това
                        То,бива,бива,ама и комунизъм при електромобилите да привиждаш
                        Май Джепето трябваше някоя гънка по мозъка да издяла.[/SIZE]
                        Чак пък гънка не, ама ако майстор Джепето ми бе издялкал такъв нос и отдолу, щях да се радвам. А не да си навирам носа навсякъде. А колкото до комунизма - така пишеше едно време на входа на училището ми. Та си помислих, че прекомерната електрификация ще ме върне в първи клас.
                        Last edited by pinoccio; 21.01.2019, 13:09.

                        Коментар


                        • [QUOTE=pinoccio;n
                          [SIZE=12px]Пинокио,откъде го копира това
                          То,бива,бива,ама и комунизъм при електромобилите да привиждаш
                          Май Джепето трябваше някоя гънка по мозъка да издяла.[/SIZE]
                          http://milom.blog.bg/

                          Коментар


                          • Капитализмът е система, която създава блага според търсенето и предлагането на пазара. Появата, обаче, на електромобила предизвиква истинско удивление. Електромобилът е изделие, което по никакъв начин не е рожба на пазара, а на все по-рестриктивните държавни и наднационални регулации. Лайтмотивът за опазване на околната среда е лицемерен с оглед на хищническата природа на капитализма и неговия канибализъм с присъщите му алчност за печалба и непрекъснат растеж, които не търпят никаква грижа за нищо, ако няма печалба и единствено печалба. Производството на автомобили е достатъчно печеливш бизнес на фона на неизчерпаемите за стотици години напред фосилни горива. Виждаме, че най-богатите държави са богати предимно заради автомобилостроенето. Защо му е на капитализма в днешния му вид, тази човеконенавистна система, да си чупи рахата и да се юрва към електромобили, което изисква милиарди и милиарди вложения, чиято полза ще бъде усетена след поколение време, че и повече. Днешната система е основана на печалбата - сега и веднага. Да не говорим, че производството на електромобили ще пренареди картата на автомобилостроенето и ще изхвърли зад борда известни днес марки, а оттам и известни днес богати държави. Всичко това говори за един сценарий, който се осъществява вън от правилата на пазара. Дори съвременните средства за комуникация са се развили не по пътя на принудата и рестрикциите, а по пътя на търсенето и предлагането. Интернет, дори започнат от Пентагона и развиван 20 години преди да чуем за него, не е натрапен на човека по принуда и с регулации. Никой днес не забранява да си ползвате телефон с шайба в къщи, та даже и на улицата, но никой днес вече не търси такива атрибути. А автомобилът с ДВГ бива забраняван, заклеймяван и анатемосван. Разбира се, не пренебрегвам вредата от употребата на фосилни горива, но ние, в крайна сметка, сме фосилна цивилизация - въглеводородна цивилизация. Но да прием, че капитализмът изведнъж се е загрижил за добруването на човека и ще чака ползи за проявения алтруизъм след десетки години - идва ми малко в повече. Защо немското правителство ще дърпа черджето под краката си и ще притиска сектор, който е гръбнакът на немската икономика? Това е доста зрелищно. Същото беше и със закриването на АЕЦ-те в Германия.Щели да карат на възобновяеми източници. Преди време излязоха няколко статии в специализирани издания, които очертаваха краха на това начинание, защото вятър има само на северозапад при Северно море, а Бавария не може да влачи ток от там по сегашната инфраструктура. За фотоволтаици няма място, а с геотермални извори може да се захранват само старите римски бани по тия земи. Излиза, че някаква невидима, мощна и безскрупулна сила движи нещата по света. На това му казват конспирация. Но, нека си представим свят с електромобили - без никакво присъствие на ДВГ. Коя е зелената енергия, която ще обслужва нуждата само на тези коли и автономните им трасета? Да, става, но ако пуснат от затвора възможността да ползваме свободната енергия. Ами ако това е така, не е ли логично първо да разполагаме с тази свободна енергия, а след това да мислим да електрифицираме всичко. Лично аз смятам, че свободната енергия ще стане още по-голямо табу. След нафтата ще дойде ред и на газа, защото газ и нефт има само при враговете. Електромерите ще въртят като бесни - ще имаме електрификация плюс съветска власт. Само за тираджиите ще бъде добре, защото по цял ден ще спят зад волана.
                            Last edited by pinoccio; 21.01.2019, 11:54.

                            Коментар


                            • ED - въобще не е конспирация, пробвай сам и ще се убедиш защото разликата е категорична

                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • При телефоните и Нокия нещата бяха доста различни. Първо телефоните се използваха само за обаждане.

                                После дойде Ейпъл и пусна оново за музиката АйПод и после направи телефона като вкараха в него компютър и камера и музика. Реално сегашните телефони имат компютър, камера, фотоапарат, GPS, Интернет и други екстри и случайно ако ги използваш за обаждане.

                                Демек телефона ти замени 3-4 уреда - компютър/лаптоп и камера/фотоапарат. Евентуално да слушаш музика - Walkman, iPod. Евентуално навигация, ако шофираш. Едно време имаше отделни навигации - сега никой не купува. Както и фотоапарати, камери, компютри, лаптопи - се купуват само от който има сериозни нужди. Ако нямаш големи изисквания - телефона прави това. Плюс екстрата да се обаждаш.



                                Автомобила няма какво да заменя и няма как да обедини 3-4 функции в едно. Освен ако не го ползваш и за спане или за офис.

                                Развитието ще е в посока на автономност и сам да се движи докато ти си работиш или спиш в колата. Само че това изисква сериозно законодателство.

                                Така че сравнението не е много коректно в статията.

                                Коментар

                                Working...
                                X