IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    При теб може би са 20 минути, но аз ходя на работа на 13,5км за около 25 минути с кола- минавам през 3 села и амнайсе светофара. Като е лятото ходя с мотора за около 18-20 минути. Сега режат дърветата- боровете и непрекъснато има задръствания така че............ вчера отидох за около 35 минути заради 2 камиона с дърва- маневрираха да излязат на пътя и щеш не щеш чакаш
    Кой как се уреди.

    Коментар


    • v_tin, ако времето ти е разчетено и нямаш възможност да висиш по зарядни просто забрави за чисто електрически коли. Става само ако я прибираш да спи в гараж и през ноща я включваш да зарежда, иначе сам се поставяш в неудобно положение и няма да е приятно висенето.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

        Епа 17 км в посока са 20 минути с велосипед, ти инвалиди ли отглеждаш?
        Не го слушай Ботя, той е виждал такива колици през крив макарон - и не може да брои до 4
        Аз писах какъв е бонуса от това коле - на практика нула разходи по него, докато му е жива батерията. На синковеца ти като му платиш 10 години само застраховки и данък за друга кола - ще си по-назад

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...n/citroen-ami/
        При теб може би са 20 минути, но аз ходя на работа на 13,5км за около 25 минути с кола- минавам през 3 села и амнайсе светофара. Като е лятото ходя с мотора за около 18-20 минути. Сега режат дърветата- боровете и непрекъснато има задръствания така че............ вчера отидох за около 35 минути заради 2 камиона с дърва- маневрираха да излязат на пътя и щеш не щеш чакаш

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Добре той на електрическа като тези в момента дали ще се навие, гледам ги стоят вързани на кабела по над 1 час, иначе има луксозни и хващат окото освен че са скъпи. Гледах едно БМВ ай3, но явно последна модификация, лъскаво и изпипано, но времето беше едно мрачно и вътре имаше един човек то стои на кабела, а той малко отчаяно висеше и той. Да купиш толкова скъпа кола и да висиш като ....ако не я зареждаш в къщи през ноща това си е болест..
          Ееееееееее галфоню и зазката обясняваха как това действа положително на душевното състояние на човека и лошо на материалното му състояние. Лошо защото трябва да кибичиш и какво да правиш- дай да хапна, да пийна. Добро- разбираш че си се преебал и се мъчиш да го погледнеш от добрата страна

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Ами защо не се опънеш ти да въртиш 17км в едната посока. И каква е тази кола цитрон- за първи път я чувам
            Епа 17 км в посока са 20 минути с велосипед, ти инвалиди ли отглеждаш?
            Не го слушай Ботя, той е виждал такива колици през крив макарон - и не може да брои до 4
            Аз писах какъв е бонуса от това коле - на практика нула разходи по него, докато му е жива батерията. На синковеца ти като му платиш 10 години само застраховки и данък за друга кола - ще си по-назад

            https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...n/citroen-ami/

            Коментар


            • Добре той на електрическа като тези в момента дали ще се навие, гледам ги стоят вързани на кабела по над 1 час, иначе има луксозни и хващат окото освен че са скъпи. Гледах едно БМВ ай3, но явно последна модификация, лъскаво и изпипано, но времето беше едно мрачно и вътре имаше един човек то стои на кабела, а той малко отчаяно висеше и той. Да купиш толкова скъпа кола и да висиш като ....ако не я зареждаш в къщи през ноща това си е болест..
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                не си я чувал щот не е кола а триколка
                Аз написах в интернет- то ми дава само ситроени, я покажи някоя снимка или сайт. На триколка никой освен кретена няма да се навие- тези глупости за климата са за такива като него

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  Ами защо не се опънеш ти да въртиш 17км в едната посока. И каква е тази кола цитрон- за първи път я чувам
                  не си я чувал щот не е кола а триколка
                  Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                    Колело му купи, хем ша е здрав, хем ша цени после.
                    Инак идеалната кола за него е Цитрон Ами е-версията. 5 бона нова, 50 евро застраховка, без данък, без ТЮВ. И без задни седалки, багажник и гъзарии.
                    Ами защо не се опънеш ти да въртиш 17км в едната посока. И каква е тази кола цитрон- за първи път я чувам

                    Коментар


                    • v-tin, превозно средство което може да се движи и със зареждане с ток и с гориво е за предподпочитане. В момента Тойота правят добри хибриди и имат големи продажби за тях, защото хората ги оценяват. За съжаление най доброто са плъгин хибридите, но те не са усъвършенствани, както и батериите за електромобили. Тук писахме че капацитета на една батерия зависи от активната площ на електродите и, но Матеев спореше че не било така. То е очевидно, капацитета на навитите батерии зависи от дължината на тези ленти - филиа върху които е залепено във вид на слой активното вещество, на единия електрод литиев оксид, на другия въглерод. За да има активна повърхност тези слоеве са тънки, така е направено и съответно фолиото е дълга лента , колкото по дълга толкова по голям е капацитета на батерията. Тези батерии се получават тежки и суровините които поглъщат за да се произведе единица капацитет са с голямо тегло и то не голямо тегло на активното вещество, а теглото е в тези ленти, които служат или функцията им е да провеждат тока, но те нямат отношение към поемането на заряда. Затова електродите трябва да се направят по друг начин и има как, може и това нещо някога ще се направи. Най добрата електрохимия в момента е LTO - литий титаниев оксид, при нея циклите на заряд и разряд са 30 000, такава батерия няма да има нужда да се сменя поради деградация, но теглото и е 4 пъти по високо от това на литиевойонна батерия и не се използват в електромобили, защото при днешния дизайн с тези ленти - фолиа литиевойонната батерия тежи половин тон, ако е LTO ще тежи два тона. Когато се направят специални батерии за електромобили и дизайна на самите електроди се направи с порьозна структура LTO батериите ще олекнат и ще може да се направят и електромобилите с тях, дори теглото им ще бъде по ниско от това на днешните литиевойонни батерии, които се ползват в електромобилите. Не ти казвам, не си купувай кола и чакай обаче, защото нашите познания се отричат както се вижда тук и не се знае дали такива батерии няма да се появят за внуците на внуците ти, а може и въобще дане се появят - това не може да не се предвиди като вариант.
                      Last edited by supertrader; 08.04.2022, 10:28.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                        А бе вие добре си говорите за батерии и други нещица, но ако може да кажете кое е по добро- хибрид или електро ще бъде по добре. Синковеца иска да сменя колата и за сега клони към хибрид
                        Колело му купи, хем ша е здрав, хем ша цени после.
                        Инак идеалната кола за него е Цитрон Ами е-версията. 5 бона нова, 50 евро застраховка, без данък, без ТЮВ. И без задни седалки, багажник и гъзарии.

                        Коментар


                        • Зависи къде си, и за какво ще го ползваш, има вариант електромобила да е с огромно предимство но е рядкост това нещо.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Щом избора е между електро и хибрид, просто купуваш плъгин хибрид който да има 150км пробег като електро. Разликата е че возиш и двигател с генератор, но пък не може да ти спре на пътя с разредена батерия. Жалко че няма с дизелови генератори, това би било най доброто в момента, а и ако е покрит отгоре с такива соларни клетки с 34% ефективност на Шарп е още по добре, защото за малки растояния ще си ги минаваш с тока от тях и никакво гориво, никакъв ток от мрежа и зарядни. 5 кв.м площ да има покрита с клетки, пиково при много силно слънце лятото ще ти зареждат 1.6 киловатчаса ток, за 5 часа - 8 киловатчаса, да кажем достатъчни за 50 км пробег на ден.
                            Wolwo имаха такъв хибрид с около 1,5- 2,0 дизел с разход по каталог около 2,5, в действителност прочетено от форум 3литра. Но това беше както бмв и8- зарежда батерия около 15-20кв и движението е само от електромоторите

                            Коментар


                            • Щом избора е между електро и хибрид, просто купуваш плъгин хибрид който да има 150км пробег като електро. Разликата е че возиш и двигател с генератор, но пък не може да ти спре на пътя с разредена батерия. Жалко че няма с дизелови генератори, това би било най доброто в момента, а и ако е покрит отгоре с такива соларни клетки с 34% ефективност на Шарп е още по добре, защото за малки растояния ще си ги минаваш с тока от тях и никакво гориво, никакъв ток от мрежа и зарядни. 5 кв.м площ да има покрита с клетки, пиково при много силно слънце лятото ще ти зареждат 1.6 киловатчаса ток, за 5 часа - 8 киловатчаса, да кажем достатъчни за 50 км пробег на ден.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • А бе вие добре си говорите за батерии и други нещица, но ако може да кажете кое е по добро- хибрид или електро ще бъде по добре. Синковеца иска да сменя колата и за сега клони към хибрид

                                Коментар

                                Working...
                                X