IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Скоро автомобилите ще пасат трева, ще я преработват в газ, ще вървят и ще се.ат

    Коментар


    • Някой правил ли си е труда да пресметне при 60-80 киловатчаса капацитет на батериите при електромобилите за Европа само колко стотици тераватчаса батерии трябва да се произведат, за да се мине на електромобили ? И с тези луксозни батерии от единични елементи всяка в собствен корпус количеството метали и материали с какви машини ще се изкопае и преработи ? Такива машини с такъв капацитет няма, Гигафабриките са едни малки фабрики, хиляди Гигафабрики трябват.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Бързоходко, за тогава са им вършели работа, дори горивата не са със същото качество като преди 20 години в момента. Тези дизелови двигатели с алуминиеви блокове и връскване на нафтата с високо налягане със старите горива не биха работили добре, а пак са нафта, бензин. Един съвременен дизелов двигател всъщност е газов, дюзата впръсква голяма час от дозата 80- 90% с такава скорост че горивото просто залепва на стената на горивната камера и от температурата и се изпарява и това което изгаря всъщност е газ, те затова работят меко и не може да разбереш че е дизелов двигател, а частите са малко по здрави от на бензинов, все пак компресията - степента на сгъстяване е 18 - 22. Но са ефективни, има автомобили с разход под 3 литра за 100км, зависи от скоростта с която се движи все пак но при 90 км.ч под 3 литра. Колко са емисиите които отделя такъв автомобил и колко замърсява ?
        Last edited by supertrader; 05.07.2022, 14:07.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

          Бях слушал от стари хора че през ВСВ германците са имали камиони с такива газ генератори. Звучеше ми несериозно поради изброените от теб причини.
          След години видах и на живо подобен екземпляр. Пазят си го германците, в Дойче Музеум в Мюнхен. Те там и Фау 2 си пазят и двумоторен реактивен Месершмид от 1944 Ме262 си пазят.
          Та явно са го докарвали до мощност като за камион.
          Не само немците, и рашките са го правили, поради сложности с горивото за фронта. Правили са го, работи, ама качеството на газа - трагедия. Освен това, много бавно тръгва, трябват му 20-30+ минути да загрее, преди да заработи, освен това, пуши, смърди...

          Коментар


          • Природата е по-добър еколог от човека

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              С газов генератор на дърва са екологични, горите усвояват въглеродния диоксид от атмосферата, после като се изгорят се отделя но това е кръговрат. Проблема е че това е трудоемко и качеството на получения газ варира много, не може с такава малка инсталация да се произвежда качествен газ. ДВГ на газ могат да работят със степен на сгъстяване 14-15, тогава ефективността им е много по висока. Такъв двигател с висока степен на сгъстяване с газ от подобен генератор не може да го пуснеш, ще го повредиш защото съотношението гориво - въздух ще варира много, затова са захранвали двг с ниска степен на сгъстяване 6-7, тогава нямаш мощност.
              Бях слушал от стари хора че през ВСВ германците са имали камиони с такива газ генератори. Звучеше ми несериозно поради изброените от теб причини.
              След години видах и на живо подобен екземпляр. Пазят си го германците, в Дойче Музеум в Мюнхен. Те там и Фау 2 си пазят и двумоторен реактивен Месершмид от 1944 Ме262 си пазят.
              Та явно са го докарвали до мощност като за камион.

              Коментар


              • На хората им трябват автомобили които са - качваш се и караш, стигаш от точка А до точка Б и да може въобще да не го зареждаш с никакво гориво и да не се поврежда..
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • С газов генератор на дърва са екологични, горите усвояват въглеродния диоксид от атмосферата, после като се изгорят се отделя но това е кръговрат. Проблема е че това е трудоемко и качеството на получения газ варира много, не може с такава малка инсталация да се произвежда качествен газ. ДВГ на газ могат да работят със степен на сгъстяване 14-15, тогава ефективността им е много по висока. Такъв двигател с висока степен на сгъстяване с газ от подобен генератор не може да го пуснеш, ще го повредиш защото съотношението гориво - въздух ще варира много, затова са захранвали двг с ниска степен на сгъстяване 6-7, тогава нямаш мощност.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • 453.592 grams/ 1609.344 m
                    https://www.youtube.com/watch?v=ikNrwd_O4dk
                    Last edited by potentielle_energie; 05.07.2022, 12:07.

                    Коментар


                    • Как ще се откажат всички от коли с ДВГ ? Сега има автомобили които изразходват 3 литра на 100 км., въпроса е че са последно поколение и трябва да си я вземеш нова, няма на намалена цена. Не е чак толкова зле положението, биодизела не е чак такъв проблем, въпроса е останалите 90% с какво качество са. Дори малко пари инвестират, като погледнеш кажат 1 трилион, разхвълени тези пари въобще не са много. Не виждам да има някакви технически проблеми, това нещо с много бързо навлизане на електромобили няма как да стане, то си имат технологичното време. Щом имат проблеми е трябвало да си водят правилни сметки, те не са си направили труда да го правят.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • hazard, безоловните бензини трудно с просто рафиниране се произвеждат с високо октаново число, съвременните горива се обработват с хидрокрекинг за да се повиши количеството водород в горивото, то е важно за качественното му изгаряне. Могат да си повишат октановото число на горивата в САЩ, само трябва да добавят много инсталации за хидрокрекинг. За Европа така е направено, масово рафинерии с хидрокрекинг. За него трябва или метан или водород, те имат евтин метан в момента.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • А когато сняг забръска, що ще чиниш ти зимъска? - Ще поискам, срам не срам, от твойто житце сбрано. - Аз пък няма да ти дам, гиди дърти мързелан!
                          https://novini247.com/novini/k-kral-...a_4441987.html
                          The growing demand for electric vehicles and accompanying charging stations is quickly overloading the power grid, grid operators confirmed to the broadcaster.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            hazard, количеството продавани електромобили зависи от това дали производителя може да им осигури батерии. Вариантите са два, продажба на електромобили с малки като капацитет батерии или произвоство на много гигавати капацитет батерии и то от самия производител за по голяма сигурност че логистиката няма да се обърка.
                            Холандската електрическа мрежа не може да се справи с наплива от точки за зареждане на електрически автомобили след 2025г.
                            https://nltimes.nl/2022/06/21/dutch-...harging-points
                            Карай, важното е зелената сделка да се монетизира спрямо правилните хора, във Гласгоу Г-7 прие огромен бюджет за лапане.

                            Във САЩ основният бензин все още е А-87, а премиума е А-93.
                            Затова е евтин и няма сила, а и що, всяка бензиностанция предлага хиляди лакомства на търкаляците се американци със големите адски машини.
                            По темата, пак правилните хора във Европа произвеждащи етанол (биогориво) и са сключили контракти да им се изкупва продукцията пак с цел оЗелевеняване, прибавяйки насилствено10% към бензина и нафтата.
                            Резултата сега е намалена мощност ПЛЮС завишени цени.
                            Плановете са (по)другата година това да е 20%, плюс EURO 7 за новите коли.
                            Ти сам ще се откажеш да караш кола със ДВГ.

                            Коментар


                            • hazard, количеството продавани електромобили зависи от това дали производителя може да им осигури батерии. Вариантите са два, продажба на електромобили с малки като капацитет батерии или произвоство на много гигавати капацитет батерии и то от самия производител за по голяма сигурност че логистиката няма да се обърка.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Къде е Боби Б. да прочете тази статия от Инвестора за Тесла ???
                                https://www.investor.bg/analizi/447/...godini-355280/

                                Наситеността на пазара и засилващата се конкуренция подсказват, че в даден момент (макс до 2030г.) Tesla ще се превърнe простo в една от многото компании за електрически коли и то скъпи.Порше също е премиум марка, ама продава 300к коли на година, не десетки милиони, колкото са мокрите сънища на Тесла, защо така бе, май щото цената е възпираща.
                                Отделно, инфраструктурата за зелената сделка не корелира със реалноста.
                                Навремето само средната класа във развитите държави са можели да си позволят коне.
                                После - велосипед, после - автомобил.
                                Що ми се струваз че след 2030 пак ще е същото по хиляда причини,

                                Коментар

                                Working...
                                X