Скоро автомобилите ще пасат трева, ще я преработват в газ, ще вървят и ще се.ат
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Някой правил ли си е труда да пресметне при 60-80 киловатчаса капацитет на батериите при електромобилите за Европа само колко стотици тераватчаса батерии трябва да се произведат, за да се мине на електромобили ? И с тези луксозни батерии от единични елементи всяка в собствен корпус количеството метали и материали с какви машини ще се изкопае и преработи ? Такива машини с такъв капацитет няма, Гигафабриките са едни малки фабрики, хиляди Гигафабрики трябват.D.Y.F-091066
Коментар
-
Бързоходко, за тогава са им вършели работа, дори горивата не са със същото качество като преди 20 години в момента. Тези дизелови двигатели с алуминиеви блокове и връскване на нафтата с високо налягане със старите горива не биха работили добре, а пак са нафта, бензин. Един съвременен дизелов двигател всъщност е газов, дюзата впръсква голяма час от дозата 80- 90% с такава скорост че горивото просто залепва на стената на горивната камера и от температурата и се изпарява и това което изгаря всъщност е газ, те затова работят меко и не може да разбереш че е дизелов двигател, а частите са малко по здрави от на бензинов, все пак компресията - степента на сгъстяване е 18 - 22. Но са ефективни, има автомобили с разход под 3 литра за 100км, зависи от скоростта с която се движи все пак но при 90 км.ч под 3 литра. Колко са емисиите които отделя такъв автомобил и колко замърсява ?Last edited by supertrader; 05.07.2022, 14:07.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Бях слушал от стари хора че през ВСВ германците са имали камиони с такива газ генератори. Звучеше ми несериозно поради изброените от теб причини.
След години видах и на живо подобен екземпляр. Пазят си го германците, в Дойче Музеум в Мюнхен. Те там и Фау 2 си пазят и двумоторен реактивен Месершмид от 1944 Ме262 си пазят.
Та явно са го докарвали до мощност като за камион.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеС газов генератор на дърва са екологични, горите усвояват въглеродния диоксид от атмосферата, после като се изгорят се отделя но това е кръговрат. Проблема е че това е трудоемко и качеството на получения газ варира много, не може с такава малка инсталация да се произвежда качествен газ. ДВГ на газ могат да работят със степен на сгъстяване 14-15, тогава ефективността им е много по висока. Такъв двигател с висока степен на сгъстяване с газ от подобен генератор не може да го пуснеш, ще го повредиш защото съотношението гориво - въздух ще варира много, затова са захранвали двг с ниска степен на сгъстяване 6-7, тогава нямаш мощност.
След години видах и на живо подобен екземпляр. Пазят си го германците, в Дойче Музеум в Мюнхен. Те там и Фау 2 си пазят и двумоторен реактивен Месершмид от 1944 Ме262 си пазят.
Та явно са го докарвали до мощност като за камион.
Коментар
-
С газов генератор на дърва са екологични, горите усвояват въглеродния диоксид от атмосферата, после като се изгорят се отделя но това е кръговрат. Проблема е че това е трудоемко и качеството на получения газ варира много, не може с такава малка инсталация да се произвежда качествен газ. ДВГ на газ могат да работят със степен на сгъстяване 14-15, тогава ефективността им е много по висока. Такъв двигател с висока степен на сгъстяване с газ от подобен генератор не може да го пуснеш, ще го повредиш защото съотношението гориво - въздух ще варира много, затова са захранвали двг с ниска степен на сгъстяване 6-7, тогава нямаш мощност.D.Y.F-091066
Коментар
-
-
Как ще се откажат всички от коли с ДВГ ? Сега има автомобили които изразходват 3 литра на 100 км., въпроса е че са последно поколение и трябва да си я вземеш нова, няма на намалена цена. Не е чак толкова зле положението, биодизела не е чак такъв проблем, въпроса е останалите 90% с какво качество са. Дори малко пари инвестират, като погледнеш кажат 1 трилион, разхвълени тези пари въобще не са много. Не виждам да има някакви технически проблеми, това нещо с много бързо навлизане на електромобили няма как да стане, то си имат технологичното време. Щом имат проблеми е трябвало да си водят правилни сметки, те не са си направили труда да го правят.D.Y.F-091066
Коментар
-
hazard, безоловните бензини трудно с просто рафиниране се произвеждат с високо октаново число, съвременните горива се обработват с хидрокрекинг за да се повиши количеството водород в горивото, то е важно за качественното му изгаряне. Могат да си повишат октановото число на горивата в САЩ, само трябва да добавят много инсталации за хидрокрекинг. За Европа така е направено, масово рафинерии с хидрокрекинг. За него трябва или метан или водород, те имат евтин метан в момента.D.Y.F-091066
Коментар
-
А когато сняг забръска, що ще чиниш ти зимъска? - Ще поискам, срам не срам, от твойто житце сбрано. - Аз пък няма да ти дам, гиди дърти мързелан!
https://novini247.com/novini/k-kral-...a_4441987.html
The growing demand for electric vehicles and accompanying charging stations is quickly overloading the power grid, grid operators confirmed to the broadcaster.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеhazard, количеството продавани електромобили зависи от това дали производителя може да им осигури батерии. Вариантите са два, продажба на електромобили с малки като капацитет батерии или произвоство на много гигавати капацитет батерии и то от самия производител за по голяма сигурност че логистиката няма да се обърка.
https://nltimes.nl/2022/06/21/dutch-...harging-points
Карай, важното е зелената сделка да се монетизира спрямо правилните хора, във Гласгоу Г-7 прие огромен бюджет за лапане.
Във САЩ основният бензин все още е А-87, а премиума е А-93.
Затова е евтин и няма сила, а и що, всяка бензиностанция предлага хиляди лакомства на търкаляците се американци със големите адски машини.
По темата, пак правилните хора във Европа произвеждащи етанол (биогориво) и са сключили контракти да им се изкупва продукцията пак с цел оЗелевеняване, прибавяйки насилствено10% към бензина и нафтата.
Резултата сега е намалена мощност ПЛЮС завишени цени.
Плановете са (по)другата година това да е 20%, плюс EURO 7 за новите коли.
Ти сам ще се откажеш да караш кола със ДВГ.
Коментар
-
hazard, количеството продавани електромобили зависи от това дали производителя може да им осигури батерии. Вариантите са два, продажба на електромобили с малки като капацитет батерии или произвоство на много гигавати капацитет батерии и то от самия производител за по голяма сигурност че логистиката няма да се обърка.D.Y.F-091066
Коментар
-
Къде е Боби Б. да прочете тази статия от Инвестора за Тесла ???
https://www.investor.bg/analizi/447/...godini-355280/
Наситеността на пазара и засилващата се конкуренция подсказват, че в даден момент (макс до 2030г.) Tesla ще се превърнe простo в една от многото компании за електрически коли и то скъпи.Порше също е премиум марка, ама продава 300к коли на година, не десетки милиони, колкото са мокрите сънища на Тесла, защо така бе, май щото цената е възпираща.
Отделно, инфраструктурата за зелената сделка не корелира със реалноста.
Навремето само средната класа във развитите държави са можели да си позволят коне.
После - велосипед, после - автомобил.
Що ми се струваз че след 2030 пак ще е същото по хиляда причини,
Коментар
Коментар