IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Къде е Боби Б. да прочете тази статия от Инвестора за Тесла ???
    https://www.investor.bg/analizi/447/...godini-355280/

    Наситеността на пазара и засилващата се конкуренция подсказват, че в даден момент (макс до 2030г.) Tesla ще се превърнe простo в една от многото компании за електрически коли и то скъпи.Порше също е премиум марка, ама продава 300к коли на година, не десетки милиони, колкото са мокрите сънища на Тесла, защо така бе, май щото цената е възпираща.
    Отделно, инфраструктурата за зелената сделка не корелира със реалноста.
    Навремето само средната класа във развитите държави са можели да си позволят коне.
    После - велосипед, после - автомобил.
    Що ми се струваз че след 2030 пак ще е същото по хиляда причини,

    Коментар


    • От това нещо колко енергия ще се произведе, особенно ако пътя е равен ? Енергията при движение на един автомобил се губи за преодоляване на въздушното съпротивление първо, второ за преодоляване на триенето на части от трансмисията и на колелата с пътя, в лагерите им но това е пренебрежимо малко. От физиката знаем че едно тяло което се движи притежава кинетична енергия, само тяло се явява акумулатор на енергия и когато тя се изчерпи и преобразува в тези други видове енергия примерно от триенето с въздуха имаме превръщането и в топлина, макар че въздуха не се загрява осезаемо въобще, но неговите молекули като ги раздвижва автомобила по принцип се загряват и енергията се загубва. Затова е ясно че искаме ли да изразходваме по малко енергия трябва да се намали въздушното съпротивление както го наричаме, а то е равно на произведението на коефициента на въздушно съпротиление по челната площ. При електромобила трансмисията е да кажем редукторна предавка и електродвигател, нямаме интерес да рекуперираме постоянно много енергия, имаме два варианта - първия когато при движение ротора на електромотора задвижва електромобила, т.е. придава му енергия, втория когато електромобила задвижва ротора на постояно зацепения електродвигател и тогава той минава в режим на генератор и се случва рекуперацията на енергия - връща обратно енергия в батерията. Но електродвигателя има своя кпд и в режим на генератор също, имаме и пребразувания на тока от променлив в прав за да се зареди в батерията и обратно после за да се използва отново трябва да се преобразува в променлив от инвертора на електродвигателя. Тук е момента от който можем да спечелим енергия, намалявайки рекуперацията и движение по интерция както го наричаме на по прост език. Това може да стане с постоянно управление на рекуперацията от водача, т.е. трябва просто да променим начина на управление и да е различен от този на автомобил. Режимите са три - ускорение, движение по инерция, режим на намалямане на скоростта.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Вероятно ако се монтира на местото на тампоните ще друса като каруца затова https://www.cummins.com/news/release...-hydrogen-fuel
        https://studfile.net/preview/8983925/

        Коментар


        • Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение
          "Ако електромобилите не поевтинеят, пазарът ще се срине"

          ...Ето какво ви липсва във сметката - като го разберете, ще излезе точно - никой не планира, възнамерява, предвижда да заменим сегашните автомобили с електромобилчета. Планът е ако сега Гошо, Мишо, Сашо, Лили, Мими и Фифи имат автомобили с бензинови двигатели, да ги принудим, изнасилим, изнудим да се откажат от тях, и после да нямат никакви. Концепцията е след 10 години никой да няма кола, а не всички да имат електромобили. Понеже опитвате да го транспонирате по логичен начин, сметката не излиза.
          Ние мислим за ползата на хората, в т.ч.И потребители, И производители, И поддръжка, И търговци. Съответно, намерихме оптимално решение но, никой не е съвършен и, виждаш, търсим логичната и смислена алтернатива на порочния подход.
          ...такива, я ни бъде, я-не. Факт.

          Коментар


          • Не я подценявам, но виж докъде са стигнали тези автомобилни компании с електромобилите. Първо казват електромобилите им били много лесни, надскачат се, електромобилите им са много по лоши от автомобилите с двг, не могат да ги правят още. Те гледат Тесла, но те правят само електромобили и са първи. По добре да бяха се ориентирали едни и същи платформи да ги правят във вариант и с двг и с електродвигател. И да може да го купи някой с двг и да режи да го превърне в електро, да го закара в сервиза им и след 2 часа да е станал на електромобил. Нещо преходно трябва да има. На тях им трябват точно такива модулни батерии.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              cyclop, все нещо ще имат, ако нямат автомобили ще почнат да ползват велосипеди. Китайците нямаха никакви автомобили, но имаха велосипеди много. Ако им забраниш да се движат по пътищата, ще се научат да летят над тях има такива неща вече за спорт. Нищо не могат да направят, ще се пенят..пенят и ще се скрият.
              Не мисля че оценяваш обективно тревожната перспектива.

              Коментар


              • cyclop, все нещо ще имат, ако нямат автомобили ще почнат да ползват велосипеди. Китайците нямаха никакви автомобили, но имаха велосипеди много. Ако им забраниш да се движат по пътищата, ще се научат да летят над тях има такива неща вече за спорт. Нищо не могат да направят, ще се пенят..пенят и ще се скрият.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  Ето, как микромодулните батерии, могат да спасят пазара.
                  "Ако електромобилите не поевтинеят, пазарът ще се срине"

                  ...Ето какво ви липсва във сметката - като го разберете, ще излезе точно - никой не планира, възнамерява, предвижда да заменим сегашните автомобили с електромобилчета. Планът е ако сега Гошо, Мишо, Сашо, Лили, Мими и Фифи имат автомобили с бензинови двигатели, да ги принудим, изнасилим, изнудим да се откажат от тях, и после да нямат никакви. Концепцията е след 10 години никой да няма кола, а не всички да имат електромобили. Понеже опитвате да го транспонирате по логичен начин, сметката не излиза.

                  Коментар


                  • Pyramid, определено по евтини батерии ще са в плюс, ако и теглото им падне това ще спести суровини които не успяват да си добавят лесно. Но няма как да е успешно преминаване към електромобили ако се използват тези суровини които сега влагат, те трябва да изкопаят всичко за да го направят на електромобили, а енергия за това от къде ще се се вземе без да се произведе ударно количество въглероден диоксид . Да вземат малко да се успоят, ДВГ автомобилите станаха много като бройка, но в момента могат да се правят с много нисък разход и ниски емисии, има натрупани познания за това. Автомобил който изразходва 3 литра бензин за 100км, е нестравним като емисии с такъв от зората на автомобилостроенето който изразходва 20 литра и в града 30 литра не му стигат. Те знам какво толкова са се пришпорили да произведат за нула време електромобили, това никакъв проблем няма да реши.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Ето, как микромодулните батерии, могат да спасят пазара.
                      Ако електромобилите не поевтинеят в близките години, „пазарът ще се срине“. Такова предупреждение отправи главният производствен директор...

                      Коментар


                      • Piezoelectric generators are usually specified in terms of their short-circuit charge and open-circuit voltage.
                        https://piezo.com/pages/piezoelectric-generators

                        Коментар


                        • https://www.energytech.com/energy-st...tteries-better Два пъти по голяма енергийна плътност от литиевойонните батерии, от най добрите а те са 250 вата за килограм тегло, означава 500 вата.
                          Енергийната плътност може да достигне поне 4-5 киловатчаса съхранена енергия за килограм тегло, в момента може да изглежда несъстоятелно но може.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Защото проблем с въглеродния диоксид наистина има, изхвърля се в атмосферата и се трупа в нея и тя си се променя. Проблема е че се изхвърля прекалено много, а въглеводородите се изчерпват също защото се харчат с ударни темпове, но ето пак искат цените им да се държат ниски. Това нещо по никакъв начин не могат да го променят.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • v_tin, има начин да се прави инфраструктура за водород, просто си има спецификата и е по различна от тази за метан. Например тръбите могат да бъдат пак стоманени но вътре се покриват със сплав от метали, които по принцип абсорбират водород. Също има балони - резервоари неправени от смоли армирани с въглеродни влакна, но вътре съдъдът - балона пак има едно такова покритие, то може да се нанесе като боя. Нали има Тойота Мирай, нейните резервоари - балони за водород са точно така направени, зарежда се бързо, както автомобилите на метан и заредени резервоарите могат да стоят с години и водорода в газообразно състояние и високо налягане си стои в тях. Има как да ги направят водородопроводите, само трябват метали и инвеститори които да са убедени че няма да си загубят парите. Също с ток от соларни панели в Африка може да се произвежда водород и да с алкални електролизери ефективността на които е висока и загубата на енергия от преобразуване ще е в рамките на 10%. Руснаците гледах техни специалисти казват че могат да се направят при тях 26 гигавата водни централи и този ток да се обърне на водород и да го продават в Европа, ето ти начин да се намалят емисиите въглероден диоксид. С водород и горивна клетка която е със смешни размери и тегло може да се захранват климатици, горивната клетка е при климатика и произвежда тока и това е много ефективно защото коефициента на преобразуване при климатиците е 4-5 пъти повече топлинна енергия отколкото направо да изгориш горивото - водорода и също и никаква загуба нямаш, защото ефективността на горивната клетка ако е 65%, в момента са с такава при Мирай е такава, имаш 35% от енергията във водорода преобразувана в топлина, но не се губи а просто горивната клетка се охлажда в помещенията които се топлят и с тази енергия се топлят също. Това е начин за преобразуване на електрическа енергия, транспортиране ефективно и съхранение в балони с много ниско тегло в сравнение с батериите, защото 3.3 киловатчаса електрическа енергия се преобразуват в само 87 грама водород..870 гр. - 33 киловатча..8.7 кг водород - 330 киловатчаса..най голямо предимство това нещо му дава за транспорт на големи количества енергия по тръби, кабелите да се пренася на по дълги растояния тази енергия биха били големи количества метали - ако енергията е много, съответно огромни. Също за транспортни средства които са огромни и консумират много енергия, например големите селскостопански машини при някои операции разходват по 2 литра дизелово гориво на декар, а за 24 часа обработват 500 декара, това е тон дизелово гориво и ако трябва да е с електромотор и батерия тя ще е толкова тежка, че много от електроенергията ще се изразходва за транспортиране на самата батерия, ако пренебрегнем убийственната и цена. Вариантите са страшно много и решения има много. Най доброто приложение е за зареждане на електромобили, до колонката енергията отива по тръба, там водорода се обръща в ток и зареждай електромобили. Загубата ще е 10%, това нещо с инвертори и трансформации на тока да се скъсаш не може да постигнеш само 10% загуба, над 20% се губят..25 може би, нещо такова.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • А бе тези хора с електокарите защо не карат- снощи се прибрахме от бг в германия разминахме няколко такива- сигурно десетина, но никой не натиска над 100-120

                                Коментар

                                Working...
                                X