IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнение
    Абе, колко ток се хАби за зареждане на една тесла в момента?
    Колкото разрежда при работа, плюс загубите.....

    пп Моля да не обиждате дисертационния труд на колегата....
    Който може, си може....

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнение
      Абе, колко ток се хАби за зареждане на една тесла в момента?

      Показателен е фактът, че до тоя момент няма отговор на конкретния въпрос.

      Това не означава, че електромобилите нямат масово приложение у нас, разбира се. Дори и да нямат, това не е гаранция, че бъдещето не е тяхно. За екологичността им ще се спори /както и за зелената детелинка, която рисуват в рекламите, за да покажат токсичност на газовете 0%/. Не лъжат, разбира се. Спорове ще има, защото субсидиите малко по малко ще секнат, но по-важно е, че ще има по-сериозни дискусии след /недай Боже/ - различни инциденти и аварии, които са неизбежни и се разпространяват /вече/ мигновено.

      Определено, въпросът на бъдещето ще бъде този: в кои страни от третия свят ще е изнесено масовото производство, защото и Китай ще усетят "екологичността" на подобно производство.

      Сега, обаче - само ще загатна за един от електрическите параметри, които определят експлоатационните качества на акумулаторните батерии. А те са много... Говоря за капацитета на батерията. Тук има доста спецове в областта. Те също имат мнения и дискусията може да върви... Значи, ако с увеличаване на разрядния ток - знаем, че капацитетът намалява, то нещата тук ще бъдат доста по-тегави от сегашните акумулатори. Само загатвам, де... В цената на /електро/автомобила - поне 45% ще се паднат на батерията. Да не е и повече/!/... Говорим за КАЧЕСТВЕНА батерия, а не за ментето от типа "втора употреба"!!!

      Е, нека вземем и другите разходи, които съвсем не са малко, защото автомобилът и ще се амортизира, пък и ще има разходите си за смазочни материали - трансмисия и всичко останало, за спирачна система, електроника, над ел.задвижването /доста сериозен разход!/..., а като поставим и необходимостта - след време да си купим новата батерия, нещата са... Всичко това би се избягнало, без съмнение, ако вземем електромобила /директно/ от автосалона. Да, противоречиви факти. Сложно се вземат решения. Разходите вървят. Все пак "еко"-то е важен момент в развитието на мобилността ни. Казвам го сериозно!

      Връщам се на въпроса, на който скоро някой ще ти отговори по същество... Иначе, доста хора могат да ти кажат колко течно гориво им харчи двигателя... , а и колко ЩЕ им харчи...

      На фона на останалите разходи /ЧАСТ от които изброих горе/ - разходът ти за зареждане ще ти се види като... песен... Пожелавам ти разходите ти да са само в този диапазон - за зареждането на батерията. А дано, ама...надали!
      Last edited by безимeн; 16.10.2017, 04:34.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от stat counter Разгледай мнение

        Един съвет - научи се да пишеш кратко.
        Тук целта не е да си предадеш курсовата работа на килограм





        Няколко съвета и от мен:

        1. Пиши по съществото на темата. Защо губиш времето на интересуващите се тук, без да казваш нищо интересно? Имаш амбициите да модерираш? Направи си сайт. Привлечи в него читатели и пишещи. Модерирай, прави забележки, живей... Тук местата за модератори вече са заети... Къде си тръгнал/А/ през просото? Поне кандидатствай и мини успешно интервюто /може би има необходимост от точно теб като модератор/...

        2. Забележките /съвет, акъл/ запази за себе си, т.е. - докато те назначат /тук/ със задълженията на модератор, то - преди да бъдеш критичен/А, според мен/!!!/ - бъди самокритичен/А.

        3. Обърна ли внимание, защо постът ми, който си цитирал/А е дълъг? /отговорът е елементарен: защото в съдържанието му 75% е цитат от живота на предприемача Х. Форд/.

        4. Постът, който цитираш е насочен към друг участник тук, който няма забележки към написаното. Отново се връщам на предложението ми: най-добре за теб е да модерираш свой сайт. Не е ли така?

        5. Моля те - ако имаш семейство - научи децата в него на това, какви са твоите цели в живота и в частност - каква е целта /ти/ тук. Тъй като не съм част от твоето семейство - напълно естествено е твоята цел /тук/ да НЕ Е МОЯ ЦЕЛ. Много е важно да разбереш това послание, т.е. - да вдигнеш за минута глава от курсовите си работи - точно по тоя повод: за да разбереш!

        6. Имаш пълното основание да филтрираш постовете ми, за да не ги четеш, ако това отъждествяваш с тягостната /ти/ работа по курсовите /ти/ задължения. Бъди уверен/А, че няма да ти се разсърдя за това.



        п.п. Кой от съветите ми горе не си разбрал/А/? Ако има такъв, обърни ми специално внимание, за да ти го разясня допълнително. Обещавам да бъда кракък /в рамките на 10 000-те хиляди знака, разрешени ми в ТОЯ сайт, който /да не забравяме!!!/ не си създал/А/ ти и по тая причина НЯМАШ ОСНОВАНИЯТА да модерираш...

        Бъди здрав/здрава и не забравяй да пишеш по съществото на темата!


        п.п. С извинения към останалите участници за спама.



        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



          Хубаво мнение..., но не взема предвид някои неща... Например:


          1. Моля, пречети биографията на Хенри Форд. Можеш да поставиш акцента най-вече върху следния текст: "Стремейки се непрекъснато към по-голяма ефективност и по-ниска себестойност, през 1913 година Хенри Форд въвежда в заводите си конвейера, който довежда до силно нарастване на производителността. Въпреки че често идеята за това нововъведение е приписвана на самия Форд, в действителност конвейерът е разработен от неговите служители Кларънс Ейвъри, Питър Мартин, Чарлс Соренсен и Чайлд Уилс.

          На 5 януари 1914 година Форд предизвиква истинска сензация, като въвежда
          петдневна работна седмица и увеличава над два пъти минималната дневната надница за квалифицирани работници до 5 долара (над 150 лева приведени към 2011 година).По това време заплатите в Детройт вече са относително високи, като конкуриращите се производители на автомобили се борят за привличането на най-добрите работници, а като грижа за работниците разпорежда на входа на завода да се постави надписът "Помни, че Бог е създал човека без резервни части".

          Шумно популяризираното рязко повишаване на надниците дава много добър резултат - постоянното текучество е преустановено и най-добрите механици се стичат във Форд, носейки със себе си човешки капитал и умения, повишавайки производителността и намалявайки разходите за обучение. В допълнение към това в заводите Форд е въведен осемчасов работен ден, първоначално при шестдневна, а по-късно при петдневна работна седмица. По-късно Форд описва политиката за по-високи надници като форма на споделяне на печалбата и сочи като допълнителна полза нарастването на потреблението - с по-високите заплати работниците имат възможност да купят автомобили, увеличавайки по този начин търсенето.

          По-високото заплащане се отнася за работници, които работят в компанията поне от шест месеца и освен това са одобрени от специален социален отдел на предприятието. При въвеждането на системата отделът включва 50 инспектори, които проверяват работниците за нежелателно поведение - пиянство, хазарт, недостатъчни грижи за децата. Тази намеса в личния живот предизвиква много критики и скоро е премахната. През 1922 година Форд пише: „Патернализмът няма място в индустрията. Социална дейност, която се състои в ровене в личните проблеми на служителите, е отживяла времето си“.


          2. Бих те помолил/а/ да се концентрираш върху токсичността на производствата и самите продукти на акумулаторите за електромобилите. Коя е според теб причината, за да не се говори за това? Е, кажи, нещо де? /или поне размахай заканително пръст.../ ))


          Та, прочети живота на Форд. Виж откъде започва, за да натрупа "хищнически" капиталите си...

          Сложно е да се говори еднозначно. Е, да се върнем и към Омир: "Глупавият проумява само онова, което вече е станало!" В тоя дух - би ли могъл/а/ - да ни кажеш, защо именно аз трябва да мисля, че в миналото капиталите са хищнически натрупани, а днес - само и единствено - се трупат в полза на... /видиш ли/ - на работниците /или - ако предпочиташ - на работническата класа/??? ...


          ...да де, но това си е вече за една друга тема - "политика" - и сега ще последва /вероятно/ триене и предупреждение за банннн!... ))


          Един съвет - научи се да пишеш кратко.
          Тук целта не е да си предадеш курсовата работа на килограм




          Коментар


          • Morqka - китайците като си представят как всички коли по Света минават на батерии произведени в Китай и се подмокрят, на тях за токсичността не им пука въобще. Не са токсични ако не аварират батериите и могат да се рециклират без проблем, но не е там въпроса а е че искат много пари за тях. Всъщност тези батерии са много евтини и печалбата от тях е яка ако ти ги купуват обаче.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Интерсно е случая че електрическите автомобили налагат видиш ли ти били екологични никой не казва колко са токсични вече неизползаемите литиеви батерии Тва си си еколигчни бомби осен че могат да се запалят, киселините могат отровят почвата и водата не са и рентабилни за рециклиране ,така че и там ще трябва дотиране за бъдеще.
              Тъпите бюрократи видиш ли се загрижили за чистотата на въздуха ,но май ще отровятт почвата и водата.

              Коментар


              • Абе, колко ток се хАби за зареждане на една тесла в момента?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
                  Грешката на производителите на електрички според мен е, че наблегнаха на лукс и екстри...
                  Трябваше да използват приемливо купе и да заменят задвижването...Да използват система за дозареждане при спиране и свободен ход ( свободен венец ) и да ударят ДВГ в земята....
                  Сега големите американски производители ще изиграят някаква борсова игра на Тесла и ще ги затрият....
                  Тесла нямат достатъчно производство, така или иначе са повече стартъп отколкото мастит бизнес.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                    Вероятно като автомобилисти, от каране сте пропуснали факта, че вече е пълно с електрически коли на цената на останалите евтини, с ДВГ автомобили. Пълно е вече с евтини електрички. Просто още не са минали 10 г., че да се появят и в България, като ''нови автомобили'' на старо.

                    Но ако погледнем скъпите - автомобилът на хърватите е двойно по-евтин от Ферари, е по-бърз и по-мощен, с общо взето същия пробег.
                    Дрън дрън, на цената ама друг път - с по 80 евро месечен наем на батериите примерно.

                    Коментар


                    • Екологичния проблем не е само от автомобилите - първо въздуха е мръсен порази прекомерната концентрация на населението, второ отоплението е с много..много мръсни горива и автомобите са някъде по веригата. Обаче какво нещо са парите и властта - зад новата енергийна суровина стоят част от същите хора които са най едрите риби в петролния бизнес. Понеже новата технология за хоризонтално дренажно сондиране изкара на пазара нови големи количества петрол и се оказа че в старите находища петрола си стоял по голямата част и само част от него е изпомпена чрез вертикалните кладенци..та сега завъртат да тръгне бизнеса и с лития, а как ще инкасират свръхпечалби в един момент като вдигнат цената до небето въобще не е въпрос с повишена трудност.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • 4i40 - при тези цени на батериите едва ли биха могли да наблегнат на автомобили които се продават на ниска цена, сега цените на батериите падат и се разшумяха че колите трябва да се ел. Интересния момент е от кого и от къде се купуват материалите за тези батерии а там монопола е абсолютен - никога за нищо не е имало талкова категоричен монопол защото находищата са само две доколкото знам и могат да ти кажат каквато цена си измислят. Ето това на батериите е най лошото им качество. Но цената сега била падала, но може да се качи до небето.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Грешката на производителите на електрички според мен е, че наблегнаха на лукс и екстри...
                          Трябваше да използват приемливо купе и да заменят задвижването...Да използват система за дозареждане при спиране и свободен ход ( свободен венец ) и да ударят ДВГ в земята....
                          Сега големите американски производители ще изиграят някаква борсова игра на Тесла и ще ги затрият....

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                            Мисля, че не схващаш правилно понятието "рентабилност". Например, Форд е рентабилен, но не, защото е получавал субсидии /в "началния етап"/.

                            Няма знак за равенство между рентабилност и субсидия! Те не са синоними и смисълът им е различен. Едното не допълва другото, нито пък му помага в някой етап, ако ще и т.нар. от теб "начален етап".

                            Прочете ли биографията на Форд? Намери ли там думичката "субсидия"? Според теб, Форд не е ли започнал от "начален етап"?
                            Подмяната на автомобилният парк е бизнес за трильони евро и ще продължи поне 10г.Какви субсидии,трябва да се действа бързо?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от 000 Разгледай мнение

                              Така е-няма еднозначни отговори.Съгласен съм,че производството на електроавтомобилите не е еколочино чисто/освен батериите,има замърсяване с транспорта-компонентите се правят на различни места в света и т.н./.Тук идеята е бъдещето на човечеството пред рентабилност-поне в началниият етап.Така бе началото и при соларните системи.Вече са рентабилни.


                              Мисля, че не схващаш правилно понятието "рентабилност". Например, Форд е рентабилен, но не, защото е получавал субсидии /в "началния етап"/.

                              Няма знак за равенство между рентабилност и субсидия! Те не са синоними и смисълът им е различен. Едното не допълва другото, нито пък му помага в някой етап, ако ще и т.нар. от теб "начален етап".

                              Прочете ли биографията на Форд? Намери ли там думичката "субсидия"? Според теб, Форд не е ли започнал от "начален етап"?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                                [COLOR=#000000

                                Та, прочети живота на Форд. Виж откъде започва, за да натрупа "хищнически" капиталите си...

                                Сложно е да се говори еднозначно. Е, да се върнем и към Омир: "Глупавият проумява само онова, което вече е станало!" В тоя дух - би ли могъл/а/ - да ни кажеш, защо именно аз трябва да мисля, че в миналото капиталите са хищнически натрупани, а днес - само и единствено - се трупат в полза на... /видиш ли/ - на работниците /или - ако предпочиташ - на работническата класа/??? ...


                                ...да де, но това си е вече за една друга тема - "политика" - и сега ще последва /вероятно/ триене и предупреждение за банннн!... ))[/COLOR]

                                Така е-няма еднозначни отговори.Съгласен съм,че производството на електроавтомобилите не е еколочино чисто/освен батериите,има замърсяване с транспорта-компонентите се правят на различни места в света и т.н./.Тук идеята е бъдещето на човечеството пред рентабилност-поне в началниият етап.Така бе началото и при соларните системи.Вече са рентабилни.

                                Коментар

                                Working...
                                X