IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • v_tin - производството на стъкло по ли е скъпо от производството на стомана и кое изисква по големи капиталовложения. Знаеш ли какво представляват клетките на соларните панели и какво се влага в производството им ? Равнозначно е на това да кажеш че за един смарфон се изразходват тон суровини.
    Last edited by supertrader; 11.11.2017, 21:58.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      Май не съм много съгласен- ако накараш автомобила ЕВ да върви с енергия от вятъра, тогава сметката според мен би трябвало да излезе. Имам предвид че за производството на желязо капиталовложенията са по малки и е по чисто производство от панелите
      Вальо на Флинтстоун колата е най икономична и екологична , айде не се втелявай , да не ти се налага да се прибираш от Германия с някоя електрическа измишльотина .

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

        Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

        Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

        Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
        Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
        Май не съм много съгласен- ако накараш автомобила ЕВ да върви с енергия от вятъра, тогава сметката според мен би трябвало да излезе. Имам предвид че за производството на желязо капиталовложенията са по малки и е по чисто производство от панелите

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

          Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

          Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

          Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
          Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
          Toва е напълно ясно. Аз си продължавам на бензин:
          -за EV не ми излиза сметката;
          - за глупости пари не давам и не ме интерсува колко било модерно;
          - за емисиите ми пука още по-малко и затова мисля да мина на 3.0 Л V6.

          Но затова пък си е тренд от който могат да се изкарат пари. Мисля да хеджирам за да не стане мяууу.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
            Схващам! Добре, че поне посоката ми на размисъл е била правилна.
            Повярвай, отначало не схванах за причините за появата точно на никела. В тази област го свързвах с остарели технологии, но просто не съм бил прав.

            Апропо, това ме кара да попитам дали си срещал някакав ETF, който е фокусиран върху материали за електромобилната индустрия? Ей-сега ми хрумна, малко странно звучи!
            Удобно събрана инфoрмация за метални пазари: " Препятствием для выхода на рынок для новых проектов станут растущие издержки, производственные проблемы и нехватка совместных предприятий с покупателями, чтобы препятствовать тому, чтобы другие разработчики достигли стадии коммерческого производства." " Добыча лития в мире, тыс.тонн*




            * данные US Geological Survey

            Литий используется в большом количестве отраслей промышленности из-за его уникального высоко электрохимический потенциал, низкого коэффициент теплового расширения и каталитических свойств.
            Мировое потребление лития увеличилось с 12,800 т в 2000 году до 22,600 т в 2008 году, 6% в среднем в год. Спрос снизился приблизительно на 13% в 2009 году, ввиду мирового экономического кризиса, однако полностью восстановился в 2010 году, в приблизительно до 24,500 т. Стекольная и керамическая отрасли промышленности - крупнейшие потребители лития, приблизительно 31% полного потребления, далее следуют аккумуляторные батареи - 23% (по сравнению с 6% в 2000 году). Крупные автомобилестроители предсказывают, что сектор гибридных и полных электромобилей будет устойчиво расти и достигнет доли на рынке автомобилей в 10-30% к 2020 году. В результате спрос на литий врастет на 100-200% за этот же период времени. В дополнение к устойчивому росту в секторе батарей и электрических транспортных средств, все другие области применения лития, как ожидают, также будут расширятся в соответствии с экономическим ростом в мире в целом." http://www.cmmarket.ru/markets/liworld.htm
            Last edited by Minavast; 11.11.2017, 15:58.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнение

              Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

              Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

              Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
              Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
              Опазването на околната среда е същият кьорфишек като здравеопазването , най важното е да се въртят пари ... а пък наивниците да плащат !

              Коментар


              • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение
                https://deutsche-wirtschafts-nachric...-als-benziner/
                Studie: Elektroautos sind nicht besser für die Umwelt als Benziner.

                Проучване на Масачузетския технологиченн институт показва , че електроавтомобилите не са по добри за околната среда от бензиновите например . В случая става дума за анализиране на целия цикъл от създаване на автомобила през експлоатацията му и до превръщането му в шрот накрая. Оказва се , че замърсяването е почти същото , просто се сменя само източникът.
                Ами и аз същото писах преди време тук, ама на никой не му пука.

                Тук само се говори за батерии, и колко може да се спечели от акции на производителите им, или от акции на производители на редки метали или спекулации с цените на металите......

                Баси, за кво са ни тия електромобили, като квото и да си говорим, става въпрос за изкарване на едни пари оттук-оттам
                Пък тва околни среди, генерални промени в използването и източниците на енергия, и други такива.... кучета ги яли..
                Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                Коментар


                • https://deutsche-wirtschafts-nachric...-als-benziner/
                  Studie: Elektroautos sind nicht besser für die Umwelt als Benziner.

                  Проучване на Масачузетския технологиченн институт показва , че електроавтомобилите не са по добри за околната среда от бензиновите например . В случая става дума за анализиране на целия цикъл от създаване на автомобила през експлоатацията му и до превръщането му в шрот накрая. Оказва се , че замърсяването е почти същото , просто се сменя само източникът.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
                    Global X Li Battery Tech (LIT)

                    Electric Car Revolution: Building Exposure Into Your Portfolio

                    One option for investors who are sold on the future of electric cars is the $945 million Global X Lithium & Battery Tech ETF (LIT), which holds a basket of stocks related to the lithium-battery business.

                    Lamborghini Unveils a Self-Healing, Electric Supercar



                    Беше за покупка на 25-26. При тези нива е трудно влизането.

                    Коментар


                    • Global X Li Battery Tech (LIT)

                      Electric Car Revolution: Building Exposure Into Your Portfolio

                      One option for investors who are sold on the future of electric cars is the $945 million Global X Lithium & Battery Tech ETF (LIT), which holds a basket of stocks related to the lithium-battery business.

                      Lamborghini Unveils a Self-Healing, Electric Supercar




                      Last edited by Minka; 08.11.2017, 23:23.

                      Коментар


                      • Още информация по темата:

                        http://automedia.investor.bg/a/0-nac...ektromobilite/

                        и http://automedia.investor.bg/a/0-nac...l-v-bylgariia/

                        Ел колите ще повлияят на пазарите със стимули и регулации!
                        Това е другият начин да се каже, че в тази област трябва да се провежда целенасочена, амбициозна и трайна политика.


                        На този етап има само някакви наченки на такава.
                        Реализирането на такива политики е нещо трудно и доста несигурно. Не на последно място, поради причина че е свързано с политика, включително геополитика.
                        Важно е и каква позиция ще заемат САЩ. Последните дни имаше информация, че се готви удар по стимулите за купуване на елкола. Отношението към Парижкото споразумение също е от решително значение. Там нещата не стоят хич добре.

                        Чакам и се надявам на истински и лесно приложим технологически пробив при батериите. Там ще е разковничето.
                        Ако сега си взема кола с примерно 350 км. пробег., животът бързо ще ме вкара в реалността, където ще се разбере, че 350 км. са посочени по някакъв по-скоро изчислителен способ, конципиран в лабораторна и контролирана среда.
                        Действително ще са под 250 км.
                        Допълнително, ако съм отговорен и здравословно пресметлив (какъвто по дефиниция би трябвало да са инвеститорите), би следвало да експлоатирам батерията основно в щадящ режим между 30 и 85 % заряд, ерго от порядъка на 55 % от целия капацитет.
                        Ако това има нещо общо с истината, то "отговорният и дисциплиниран" пробег пада на около 130 км. на зареждане.
                        На практика това означава само кратки градски маршрути.
                        Не е задължително зле, но е крайно недостатъчно.

                        Нали знаете, че има една приказка: Кефът цена няма!
                        Възможно е да има субекти, които изпитват неизмеримо удоволствие при шофиране на ел.кола. Винаги и за всичко, което е свързано с пари , може да се разсъждава и действа като инвеститор. Всеки може като изходи от собствените си разбирания и оценки да си направи сметката, за колко време ше му се "върне" инвестицията.
                        Ако става дума за ел.кола за лично ползване, прие което тя няма да участва в някакъв процес за производство на стоки и услуги и съответно тя няма да пренася чрез амортизацията части от стойността си върху крайния продукт, която стойност би се връщала под форма на пари обратно при нас в процеса на продажбата, то сметката става малко по-особена и аз се въздържам да я илюстрирам поради силния субективен елемент.

                        На този етап сметката категорично не излиза за мен. Гледаме мача.
                        Тя не излиза баш и при коли с ДВГ, поради което оставаме на завареното положение и пак гледаме мача (

                        Коментар


                        • Minavast - умножавай почти по 5 специалните мeтали които са необходими за батериите, много постни количества си предвидил. И успех !
                          Last edited by supertrader; 08.11.2017, 18:57.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                            Схващам! Добре, че поне посоката ми на размисъл е била правилна.
                            Повярвай, отначало не схванах за причините за появата точно на никела. В тази област го свързвах с остарели технологии, но просто не съм бил прав.

                            Апропо, това ме кара да попитам дали си срещал някакав ETF, който е фокусиран върху материали за електромобилната индустрия? Ей-сега ми хрумна, малко странно звучи!
                            Мисля, че вече срещнах такава информация. Ще потърся и ще пратя на лични. Малко по-късно.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение

                              Покрай цените на лития, графита, цинк и някои други метали всички пренебрегват цената на никела. Направете си проучване и вижте за какво се използва никела при батериите и защо трябва да се влезе и тук, ако Ви интересува супер цикъла в тази индустрия. Цената на този метал в момента се определя от бъдещата му употреба за батерии, като се отчита и цената му, която все още е на ниски нива спрямо началото на века.

                              Lithium batteries containing nickel, which helps keep a charge over longer distances, are being installed in electric cars from Tesla’s top-of-the-line Model X to General Motors Co modestly-priced Chevy Bolt.

                              Вижте и последните публикации за Jaguar, Aston Martin и други марки от високия клас, които също навлизат в този пазар, като моделите им се очакват през 2019-2020 г.

                              ПП: за мен сектора и суровините свързани с батериите в момента имат сериозен потенциял за ръст, при отчитане на съответната волатилност и политическите рискове.
                              Схващам! Добре, че поне посоката ми на размисъл е била правилна.
                              Повярвай, отначало не схванах за причините за появата точно на никела. В тази област го свързвах с остарели технологии, но просто не съм бил прав.

                              Апропо, това ме кара да попитам дали си срещал някакав ETF, който е фокусиран върху материали за електромобилната индустрия? Ей-сега ми хрумна, малко странно звучи!
                              Last edited by nachev; 07.11.2017, 17:26.

                              Коментар


                              • Природата на парите е постоянна,важна е вярата в тях;--).И тук е пиниза на "Каро акциите" Те винаги са в подем: CLEANIX - индексът на чистите акции

                                " 27.04.2015, 16:21



                                Първоначално изпратено от Karo Разгледай мнение
                                Благодаря за признанието и като гледам у нас има много последователи на Теорията на чистата акция. Интересно, идеята се разви някъде около 2008г. по спомен и още е жива. Явно у нас има добра почва за развитие.
                                Колко е приложим индекс на основата на чистите акции не мога да преценя. Който иска да пробва, то ще се види.
                                Обаче, нека само да допълня нещо, което повечето колеги тук изтърват и пропускат. За да е чиста една акция и за да се търгува добре, то следва акцията не само да се откачи от ненужните за нас спекуланите материални активи на предприятието, а следва и самата акция да е ценена заради нея самата. По спомен, KREM си беше в SOFIX около онова време когато показа добри перпективи за изчистването на акцията от активите на Кремиковци, които в последствие бяха закупени от един младеж ... активите де. Което показва, че активите на едно предприятие у нас обикновено нищо не значат, всеки младеж би следвало да може да ги закупи, както в дадения случай.
                                По-важното за да може да стане акцията чиста, е тя да има доверието на спекулантите и да може да се крепи от тях. Най-добре от тази точка е акцията да е син чип, да знаят хората за стабилитет и перспективи, за да може да е търсена акция. Защото това е нужно за да може хората да забравят материалната страна и да тръгнат да инвестират в самите акции. Днес купуваш, утре някой разбира че трябва да пълни и купува от теб на двойна цена. А за да стане това требе си доверие в акцията, един вид MF стратегия (marketing first), която е широко разпространена стратегия за нашите български фирми, обичащи да бълват ментета и боклуци, но зарибяващи народа с реклами, а не с качество или цена. Е малко примитивно го казах, но ако масата народ показва доверие, значи има къде да се развива акцията.
                                Толкова засега от мен. Успех.

                                П.П. Като сте тръгнали да правите индекс, може някой да изследва има ли връзка между отделните чисти акции, например KREM и ОЦК, било мажоритар, кредитор и т.н.

                                И само да кажа, че мнението ми не е препоръка за нищо, нито за сделки, нито за доверие.



                                Чест и почитания, професоре!
                                Отново мъдри слова, с които днешните непросветени спекуланти ще направят огромна крачка в своето развитие. Като същински Ной, Вие посяхте семето на разума и практичността в новата Обетована земя. О, свещена Чистота!
                                С пожелания за крепко здраве и нови научни открития!"
                                http://forum.investor.bg/forum/%D0%B...86%D0%B8%D0%B8

                                Коментар

                                Working...
                                X