IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
    Дa предположим,че догодина ще се произведат 100 милиона електрички.В всяка по 10 кг литии,100 кг мед.Сумарно 1млн тона литии и 10млн тона мед.Колко субсидии трябва да се налеят,за да е продаваема модната икона?
    В Биткойни или в долари да го смятам?

    Коментар


    • Дa предположим,че догодина ще се произведат 100 милиона електрички.В всяка по 10 кг литии,100 кг мед.Сумарно 1млн тона литии и 10млн тона мед.Колко субсидии трябва да се налеят,за да е продаваема модната икона? p.s. На шега-електромобилите, сега, са "идеална акция на Каро".В тях може да потъне световния дълг, под формата на държавни субсидии.
      Last edited by Minavast; 07.11.2017, 14:18.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
        Minka,
        Посочваш с пръст (вероятно) някакви аспекти по темата.
        Какво се случва в момента, а още по-важно какво ще се случи в по-близко и по-далечно бъдеще с основни суровини и пазари в светлината на разглеждания проблем?

        Може би има някаква супер елементарна причина, поради която ни посочваш точно никела! Извинявай, но нещо тази сутрин съм разсеян и разхвърлян. Моля разясни си тезата!

        аКО БЕШЕ ДАЛ поне три графики: никел, мед и литий, щах да си въобразявам, че схващам повече.
        Покрай цените на лития, графита, цинк и някои други метали всички пренебрегват цената на никела. Направете си проучване и вижте за какво се използва никела при батериите и защо трябва да се влезе и тук, ако Ви интересува супер цикъла в тази индустрия. Цената на този метал в момента се определя от бъдещата му употреба за батерии, като се отчита и цената му, която все още е на ниски нива спрямо началото на века.

        Lithium batteries containing nickel, which helps keep a charge over longer distances, are being installed in electric cars from Tesla’s top-of-the-line Model X to General Motors Co modestly-priced Chevy Bolt.

        Вижте и последните публикации за Jaguar, Aston Martin и други марки от високия клас, които също навлизат в този пазар, като моделите им се очакват през 2019-2020 г.

        ПП: за мен сектора и суровините свързани с батериите в момента имат сериозен потенциял за ръст, при отчитане на съответната волатилност и политическите рискове.
        Last edited by Minka; 07.11.2017, 14:00.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
          Minka,
          Посочваш с пръст (вероятно) някакви аспекти по темата.
          Какво се случва в момента, а още по-важно какво ще се случи в по-близко и по-далечно бъдеще с основни суровини и пазари в светлината на разглеждания проблем?

          Може би има някаква супер елементарна причина, поради която ни посочваш точно никела! Извинявай, но нещо тази сутрин съм разсеян и разхвърлян. Моля разясни си тезата!

          аКО БЕШЕ ДАЛ поне три графики: никел, мед и литий, щах да си въобразявам, че схващам повече.

          Коментар


          • Click image for larger version

Name:	GraphEngine.ashx.png
Views:	1
Size:	16.4 КБ
ID:	3260665


            Attached Files
            Last edited by Minka; 07.11.2017, 11:20.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
              Eldrive ще изгради станции за електромобили в 16 бензиностанции на Shell

              Мрежата ще е готова до края на март и ще позволи на електрически автомобили да се придвижват навсякъде в страната

              "еМобилити интернешънъл", която работи под бранда Eldrive в Югоизточна Европа, ще изгради мрежа от зарядни станции, която ще позволи на шофьорите на електрически автомобили да се придвижват навсякъде в страната. До края на март догодина компанията ще монтира общо 16 станции за бързо зареждане на обекти на Shell, като по този начин ще стане единственият оператор на такава инфраструктура с национално покритие. Shell от своя страна пък ще бъде първата верига бензиностанции в България ...

              http://www.capital.bg/biznes/kompani...romobili_v_16/
              Почнаха ги!!!!!Очаквам до 5г целият досегашен автопарк да отиде за скраб.Пък може и с вода да ги подкарат.
              Last edited by Grosss; 07.11.2017, 08:22.

              Коментар


              • Eldrive ще изгради станции за електромобили в 16 бензиностанции на Shell

                Мрежата ще е готова до края на март и ще позволи на електрически автомобили да се придвижват навсякъде в страната

                "еМобилити интернешънъл", която работи под бранда Eldrive в Югоизточна Европа, ще изгради мрежа от зарядни станции, която ще позволи на шофьорите на електрически автомобили да се придвижват навсякъде в страната. До края на март догодина компанията ще монтира общо 16 станции за бързо зареждане на обекти на Shell, като по този начин ще стане единственият оператор на такава инфраструктура с национално покритие. Shell от своя страна пък ще бъде първата верига бензиностанции в България ...

                http://www.capital.bg/biznes/kompani...romobili_v_16/

                Коментар


                • Един от световните лидери в производството на електромобили - Tesla, регистрира огромни загуби в последното тримесечие. Компанията започна годината с огромни надежди, възлагани най-вече на започващото производство на бюджетната електричка Model 3. Реалността обаче удари като бърз влак фирмата на Илон Мъск, защото производството меко казано не тръгна по план.

                  За последното тримесечие от Tesla са регистрирали нетни загуби от 619.4 милиона долара. Този дефицит идва от огромните инвестиции, които бяха направени. Първо бяха похарчени 1.1 милиарда долара за капиталови разходи, както и допълнителни 325 милиона за погасяване на кредити.

                  В същото време през август компанията се е сдобила с 1.8 милиарда долара от продажбата на част от дълговете си, а печалбите са се вдигнали с 30% до 2.98 милиарда. Въпреки това Tesla е на минус, но това може да се обясни с огромните разходи, направени за кратък период, които в даден момент би трябвало да започнат да се отплащат.

                  По-големият проблем е, че Мъск трябва да забави производството на Model 3, тъй като то не може да достигне предвидените темпове. Първоначално целта бе от поточнаталиния да слизат 5000 автомобила още през декември, но по всичко изглежда, че това няма да се случи преди края на първото тримесечие на следващата година.

                  "Преди три-четири седмици бях истински депресиран, но се заехме със задачите и мисля, че влизаме в ритъм", коментира пред Ройтерс видимо притесненият Илон Мъск.


                  Къде е иван да коментира каква е реалността при руснаците и янките- този еври дей губи пари, докога ще продължава това копане на дъното

                  Хайде още нещо

                  Републиканската партия в САЩ предложи да се отменят субсидиите от 7500 долара при покупка на електромобил. Мотивът на републиканците е, че купувачите на електромобили са по-богати от средния американец, затова може да минат и без допълнителни средства от страна на държавата.

                  Сега, всяка автомобилна марка, пускаща електромобили и хибриди, може да получи данъчно облекчение до 7500 долара за първите 200 000 екомашини, които да дадат под формата на отстъпка на клиентите си. А конгресмени искат тази мярка да бъде прекратена още на 31 декември тази година.

                  Автомобилните производители се обявиха против отмяната на финансовата подръжка и изразиха опасение, че отказ от отстъпка ще доведе до сериозен спад в продажбите на екологично чисти транспортни средства.

                  Трябва да отбележим, обаче, че някои автомобилни производители така или иначе бързо достигат до границата от 200 000 возила. А пък други, като Honda, Mazda и Chrysler няма да могат да се възползват занапред, тъй като до момента не са предлагали електрически или плъгин хибридни модели, ако този стимул бъде спрян.

                  Инициативата за отстъпка от 7500 долара бе дело на администрацията на Обама. Тази на Тръмп, обаче, начело с президента, бързо си извоюва името на неособено приятелски настроена към екологичните проблеми и освен този кредит има планове за прекратяване на много други "зелени" програми и инициативи.

                  Ще припомним, че раят на електромобилите - Норвегия, ще се превърне в ад за някои производители, въвеждайки т. нар. "данък Tesla", при който ековозилата ще плащат такса на база тегло.

                  Коментар


                  • Софиянци могат да ползват от днес споделено електромобили

                    Колите са разположени на ключови места в централна градска част на столицата

                    Услуга за споделена мобилност с електромобили заработи от днес в София.


                    Услугата се казва Spark и се управлява чрез мобилно приложение, с помощта на което клиентите могат да намерят най-близкия до тях свободен електромобил, да го резервират и наемат за определено време. Това съобщиха организаторите на проекта, който е съвместен между еМобилити Интернешънъл и латвийската компания Spark, която предлага аналогична услуга във Вилнюс.

                    http://www.investor.bg/novini/444/a/...mobili-249369/

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
                      [ATTACH=CONFIG]n3256622[/ATTACH]

                      Движение на една от акциите (за добив на литий) през последните години.


                      Най-общо, това е едно хубаво движение /през последните години/.

                      Все пак, ако /грубо/ - в средата на 2015 бях заложил на тая акция, то в средата на 2016 - при тая корекция - едва ли бих запазил акцията... Но, ако много вярвам в бъдещето на тая акция - и все пак - устискам, то - новата корекция от началото на тая година, окончателно би ме довършило...

                      Е, да - постоянството се награждава..., защото акцията бележи ръст. В някои случаи - няма връзка между постоянство и ръст.

                      Интересно, дали ще бележи нови върхове, или пък следва да се очаква по-дълбока корекция и ако е второто, какво да разбираме под "по-дълбока"...

                      Нещата са непредвидими. Или се познава, или - не се познава.Със сигурност, движенията на пазара нямат общо с професионализъм / непрофесионализъм. Парите са другаде.

                      Коментар


                      • Click image for larger version

Name:	GXY.png
Views:	1
Size:	4.9 КБ
ID:	3256622



                        Движение на една от акциите (за добив на литий) през последните години.

                        Добавям още малко от един анализ: Lithium could do what iron ore did 10 years ago

                        Some see this as a bubble & that may be correct – but not for a few more years. Lithium-ion batteries are “fundamentally changing the world” but a balancing of supply and demand will eventually expose some players. Tianqi Lithium chairman Jiang Weiping, said recently – some lower quality producers will be "wiped out" over the next few years as new supply enters the market – but until we get there the ride looks exciting... Iron ore all over again?

                        I’m seeing Lithium now a lot like iron ore was back in the early / mid 2000’s was trading around US$10 for along time. Then it ran to US$40 & everyone said at the time it was a bubble & couldn’t last…

                        Well it did & iron ore reached a peak of around US$150 before it collapsed all the way back to US$50 & now back at US$70. There is a lot of supply but it’ll take a number of years to come on & before that happens. There is a very good chance that we could see Lithium do what Iron ore did a decade ago... So I have been watching Lithium stocks with interest & they look like they will go on with it. Given the accelerated rally in the last month in a few – these types of stocks tend to have just as violent selloffs– but I’m guessing there will be a wall of buyers waiting for a pullback who will support theses stocks…

                        ПП: нямам акции свързани с литий!

                        Last edited by Minka; 27.10.2017, 21:07.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от nachev Разгледай мнение
                          ......................

                          Малцина са посветените, това е положението!

                          С огромно съжаление споделям, че този ми опит да внеса поне малко яснота в тази заплетена ситуация, завърши с пълен провал. Отбалязвам, че причината за този провал по-скоро не съм аз. Натъртвам на това защото поне двама от представителите на изложителите, с които разговарях, не бяха случайни хора.
                          Не се сещам за нищо по-добро и по тази причина на този етап се зареждам и аз с пуканки и гледам мача.
                          Дизелът отпада от късата листа, засега!



                          Когато повече хора подлагат на съмнение онова, с което ни облъчва рекламата - има много по-голяма вероятност да се стигне до правилното решение. Кое е то? Което и да е - все ще бъде вредно за екологията. Тази вреда е от десетилетия. Планетата ни търпи, т.е. - примижва - и ни поставя в другия джоб /крачол/...

                          В тая разглеждана област ВСИЧКИ са случайни хора. Смисълът е този: те са от едната или от другата страна на барикадата или от съответната група поддържници. Никоя от групите не е безпристрастна към своите "достижения". Всеки настървено защитава своята теза. Разбираемо е: налагане на една от тезите води до увеличаване на пазарния дял, а оттам - и на доходите.

                          "Дизелът отпада" - е една прекалено силно изречена прогноза. Дизелът не е същият! От тук тръгва голяма дискусия. Съвременните кросоувъри нямат база за сравнение с дизелите от миналия век, с ГНП..., но това е дъъълга тема, а аз не се наемам да коментирам, защото не ми е това работата /този форум не е за вземане на решения, а за губене на време.../. Все пак, тук хората коментират етикета "автомобил на бъдещето", което има смисъл и за споменатият от теб автомобил, който превъзхожда още дълго ЩЕ ПРЕВЪЗХОЖДА електромобила в сегашния му вид, който вид - с тия наши познания от ВСИЧКИ ОБЛАСТИ - ще остане назад в класацията - поне в тоя живот!



                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                            Извинен си! Не е иронията, която е удавила мисълта ми /основно/. Моята мисъл е по принцип - удавена от некомпетентността ми - да мога да отговоря на ПРАВИЛНО поставените ти въпроси. Всъщност, дали някой "компетентен" би заложил на карта професионализма си, като рискува с конкретно формулиран отговор?
                            ´´´´´´´´
                            Мога да кажа само това: заредил съм се с достатъчно пуканки, сЕдя - и гледам мача... Резултатът мога да ти кажа /за съжЕление/ - в края му...
                            ´´´´´´´´´´´´
                            Да виждаш някъде ирония в тоя ми отговор? Но съм обективен /до дупка/! )) Не се страхувам да заявя /в тоя форум!/, че ми липсват компетенции - най-вече това е обективното в отговора ми.

                            ´´´´´´´´´´

                            Бе, тръгнал съм да оправям света... Я да си гледам пуканките...


                            Взех си пуканките, вдигнах краката и съм готов за мача. Повече на въпроси няма да отговарям. Не за друго - обещах да не съм активен тук...

                            Поздрави! !


                            Доколкото и аз се усещам и намирам напълно некомпетентен да коментирам детайли от темата, маркирал съм само тези пасажи от изказването, които разбирам. Не е много, за което съжалявам.
                            Е, ние некомпетентните по авто и електическите въпроси, какво да правим?! Да мрем ли, коли ли да не караме?!

                            Шегата настрана, но буквално преди две години не намирах основание да се заглеждам и замислям за хибридни и електрически автомобили. Негативното в случая е друго - а именно, че горе-долу по същото време "забелязах", че колата ми е понатрупала вече години и е подходящо да се замисля за нейната смяна, въпреки скромния километраж. Отправяйки поглед (отначало доста бегъл) в тази посока констатирах, че някак неусетно светът наоколо се е променил доста и е буквално безотговорно да не положиш някакво усилие за наваксване на пропуснатия материал. В посока задвижване, автономност, екология, споделеност, че и други.
                            Положих такива усилия, но дори буквално с повърхността на кожата си, с нюх и осезание, ако щете и с емоцията си долавям, че не съм в състояние да формирам ясна и непротиворечива лична теза за правилни ходове в близкото бъдеще.

                            Купувачите на нови автомобили в момента при определени допускания за хоризонт и начин на ползване са изправени пред риска за вземане на драматично неправилно решение.

                            Ходих на последния автосалон, който завърши буквално преди дни и си направих труда да прегледам доста подробно интересуващия ме клас автомобили. На останалите хвърлих по едно око за сведение.
                            Водих и разговори с автомобилни хора, като напълно естествено съобразявах, че на изразените становища винаги трябва да се гледа доста резервирано, поради причина че техните тези са доминирани от корпоративни, пазарни и маркетингови мотиви. Уж разсеяно подпитвах и за веещите ветрове на промяната, за близките перспективи.
                            Някои от специалистите вътрещари се опитваха да говорят натъртено и убедено, но незнайно защо аз долавях едно понякога една треперлива несигурност.
                            Малцина са посветените, това е положението!

                            С огромно съжаление споделям, че този ми опит да внеса поне малко яснота в тази заплетена ситуация, завърши с пълен провал. Отбалязвам, че причината за този провал по-скоро не съм аз. Натъртвам на това защото поне двама от представителите на изложителите, с които разговарях, не бяха случайни хора.
                            Не се сещам за нищо по-добро и по тази причина на този етап се зареждам и аз с пуканки и гледам мача.
                            Дизелът отпада от късата листа, засега!



                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
                              Извинявай, но не мога изобщо да ти схвана мисълта - може би щото иронията я е удавила

                              Какво отношение има ток, който си тече някъде към възможността за електрошок? В по-преден пост намекваше нещо за ужасяващото влияние на възможните магнитни полета. Някакви данни за вредността им да имаш?

                              Дотук виждам само упорита ирационалност - затова дадох и примера с Едисон, по чието време е била популярна вярата, че само доближаване до проводник провеждащ променлив ток може да предизвика смърт.

                              За хората са опасни единствено йонизиращи напрежения и свръх-високи честоти. Ако ще търсиш някъде проблем в бързото зареждане, то по-скоро ще го намериш във възможността за експлозия и пожар.

                              Извинен си! Не е иронията, която е удавила мисълта ми /основно/. Моята мисъл е по принцип - удавена от некомпетентността ми - да мога да отговоря на ПРАВИЛНО поставените ти въпроси. Всъщност, дали някой "компетентен" би заложил на карта професионализма си, като рискува с конкретно формулиран отговор?

                              Мога да кажа само това: заредил съм се с достатъчно пуканки, сЕдя - и гледам мача... Резултатът мога да ти кажа /за съжЕление/ - в края му...

                              Да виждаш някъде ирония в тоя ми отговор? Но съм обективен /до дупка/! )) Не се страхувам да заявя /в тоя форум!/, че ми липсват компетенции - най-вече това е обективното в отговора ми.

                              Иначе - въпросите ти - наистина са зададени от човек, който мисли. Моите почитания! Извинявай - относно ЕЛЕКТРОмагнитните полета - и това, как влияят на хората - повтарям: сЕдя и гледам мача /а, да - периодично дозареждам с пуканки... /...

                              Имах много добри преподаватели - и по физика, и по ел.техника, и по всичко! От тях съм запомнил много неща, както и това, че ЕЛЕКТРОМАГНИТНОТО поле има две НЕРАЗРИВНО свързани помежду си страни: електричсека и магнитна. Нищо ново не казах, нали? А, ако отидем по-натам? Как се изразява по-натам действието на тия така прословуто рекламирани електрони? Неподвижни ли са винаги? Имат ли връзка с тока? Каква е връзката, ако я имат?... Лягам и ставам с тия въпроси, на които никой не може да продължи отговора, след онова, което вече някои от нас знаят...

                              Бе, тръгнал съм да оправям света... Я да си гледам пуканките...

                              Между другото, не само смъртта се предшества от голяма болка - теза, която е лансирана при Едисон... Долу дадох пример с постоянния ток. Ми, за мен е много сериозна тезата, че - АКО човек бъде "изтръскан" - то това ще бъде равносилно ПОЧТИ на усещането да му изпадат пломбите в устата... Пак повтарям - не препоръчвам опити в тая посока...

                              Пък и изобщо - всеки опит с тока от непрофесионалисти - е обречен... Между професионалистите също може да има доста голям разнобой в усещанията..., най-вече изразен в съпротивлението, което оказва дебелината на повърхностния слой на кожата им... Съпротивлението на протичащият ток, във веригата на който /по незнайно какви причини/ сме се опитали да се включим /вероятно по незнание/... Да не се случва!

                              Всеки ток ли е опасен - аз не зная! Опасно е съчетанието от няколко параметъра: сила на тока, напрежение, честота /последният параметър ти направи основателно впечатление и благодаря за забележката по тоя случай!/... Без тая забележка, може би нямаше да последва следващият ми коментар - както и съмненията ми, че няма безопасен ток...


                              Извън горното, в рамките на майтапа - има "полезен" ток. Всъщност, токът си е полезен отвсякъде, но - безопасен и полезен - ето това е тезата ми...
                              Значи - то ток /безопасен и полезен/ - пак е нещо много относително, защото отново зависи от параметрите си... Значи, този ток е с честоти, над 10 000 херца... Нали е така? Да, но ако уточним и при каква сила, също и при какво напрежение...

                              Значи, спомням си как съм легнал, а над мен - красивата медицинска сестра, гледайки ме от "високия си балкон" - поставя внимателно електродите върху глезена на крака ми, притиска ги с възглавнички, пълни с метални стружки, предварително намокрени, за да са проводими... После тя /все така - над високия си балкон/ - ми казва, че ще почне да ме "гъделичка", но без да казва, че ще увеличава силата на тока - и когато усещането почне да става нетърпимо - да ѝ кажа, за да фиксира окончателно тока... Това е полезното действие на тока - при "разбиването" на оток, а честотата на тоя "полезен" ток - е над 10 000 херца...

                              Доста се отвлякох. Токът е опасен! С увеличаване силата на тока, какво се случва с електромагнитното поле около проводника, по който тече тоя ток? Вдига стотици тонове метал... Хайде - до тук.

                              Взех си пуканките, вдигнах краката и съм готов за мача. Повече на въпроси няма да отговарям. Не за друго - обещах да не съм активен тук...

                              Поздрави! !



                              Коментар


                              • Извинявай, но не мога изобщо да ти схвана мисълта - може би щото иронията я е удавила

                                Какво отношение има ток, който си тече някъде към възможността за електрошок? В по-преден пост намекваше нещо за ужасяващото влияние на възможните магнитни полета. Някакви данни за вредността им да имаш?

                                Дотук виждам само упорита ирационалност - затова дадох и примера с Едисон, по чието време е била популярна вярата, че само доближаване до проводник провеждащ променлив ток може да предизвика смърт.

                                За хората са опасни единствено йонизиращи напрежения и свръх-високи честоти. Ако ще търсиш някъде проблем в бързото зареждане, то по-скоро ще го намериш във възможността за експлозия и пожар.

                                Коментар

                                Working...
                                X