IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Те имат про производство на литиеви руски акумулатори, дори доста компании като едната правела почти всичко за батериите. Нормално защото Китай им е на границата и там може да купиш химикалите, контейнерите, всичко във вид на части за батериите, имат някакви които си правят катоди и аноди, т.е. фолиото е тяхно и му правят слоевете. Та те се хвалят, но пък са честни че не били единствените и имало много компании които правят един стандартен типоразмер примерно като старите на Тесла. Не е голяма философия това производство, белите не произвеждаме щото ни мързи..ай какво чудо литиева батерия..ами не е.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Кисимов Разгледай мнение
      перфектна организация имат в Русия.
      Как няма да е перфектна като наследникът на бащата на народите я управлява.

      А Мъск изпаднал в депресия като видял резултата от перфектната организация. Сигурно най-много се е впечатлил от оловните акумулатори.





      Last edited by analog; 05.11.2023, 01:06.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Нещо такова правят с реакторите на подводниците.
        А някои правят сметки за много скъпа и недостъпна енергия, ще излязат криви тези сметки. Най добре е да започне масово наводняване на планетата с реактори и много евтина енергия. Русия може да държи 100% монопол върху производството, не е като с петрола и газта.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Така казват и заявяват че за реактора горивото само се рециклира и с едно гориво работи за целия си жизнен цикъл. Разбирам примерно ако той е 50 години, за друг реактор ще са необходими 50 нови горива - зареждания с тях, а за този няма да са необходими и ще работи с първото си гориво, доставка на ново не е необходима, също съхранение на отработилото гориво вече не е проблем.
          Нещо друго много интересно е че сега разработват други реактори които с едно зареждене ще работят по 5 години и дори 7-8 години, това ще е сериозен скок и 5 години да работи без да се налага да се сменя горивото или по точно да се извади и рециклира то енергията произвеждана става вече съвсем много.
          Нещо такова правят с реакторите на подводниците.

          Коментар


          • Изотопа който ползва новият им ректор е към 200 пъти по-разпространен, изобилен е, ще го ползват доста милиони години, за разлика от специалния ползван досега от който има за хиляда години само, отделно ресурса му се изцежда по100, тъй като досега ползваха само 1%. Натрупали са отработени с тази цел, дообогатяват и рециклират. Напреднали са повече от японците, перфектна организация имат в Русия.

            Коментар


            • Така казват и заявяват че за реактора горивото само се рециклира и с едно гориво работи за целия си жизнен цикъл. Разбирам примерно ако той е 50 години, за друг реактор ще са необходими 50 нови горива - зареждания с тях, а за този няма да са необходими и ще работи с първото си гориво, доставка на ново не е необходима, също съхранение на отработилото гориво вече не е проблем.
              Нещо друго много интересно е че сега разработват други реактори които с едно зареждене ще работят по 5 години и дори 7-8 години, това ще е сериозен скок и 5 години да работи без да се налага да се сменя горивото или по точно да се извади и рециклира то енергията произвеждана става вече съвсем много.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение

                Ако казваш за реакторите с бързи неутрони (РБН), един съвременен беше пуснат в Русия преди няколко месеца, а въобще първият работи някъде от '70-те години, като паралелно изработва плутоний за ядрени оръжия.

                Те могат да използват отработеното гориво на реакторите с бавни неутрони, обикновените, което е много по света и съхранението му е скъпо.

                Съмнявам се да работят безкрайно в точния смисъл на думата, по-скоро това е журналистическо преувеличение за мен.
                Споко, Трейдърко каза малко по-различно нещо:
                Turbolan, от атомни централи, днес са пуснали първата която работи с едно и също гориво докато е жива, нещо като вечна енергия.
                Т.е., само за експлоатационния цикъл става дума, някакви си там 60÷80 години. Иначе, плутоний, наработват всички реактори на уран, просто, с малко различна скорост. Някак така се получава.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение

                  Ако казваш за реакторите с бързи неутрони (РБН), един съвременен беше пуснат в Русия преди няколко месеца, а въобще първият работи някъде от '70-те години, като паралелно изработва плутоний за ядрени оръжия.

                  Те могат да използват отработеното гориво на реакторите с бавни неутрони, обикновените, което е много по света и съхранението му е скъпо.

                  Съмнявам се да работят безкрайно в точния смисъл на думата, по-скоро това е журналистическо преувеличение за мен.
                  С едно и също гориво целия живот на реактора, дори нов ще пуснат пак да работи с него. Умножава се ресурса от гориво по 100. Пуснат е реактор с целия цикъл за подготовка - рециклиране на горивото.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    Turbolan, от атомни централи, днес са пуснали първата която работи с едно и също гориво докато е жива, нещо като вечна енергия. Има всичко, хората нещо не стават и хубави неща се случват за които в миналото тонове мечти по статии са се изляли, а сега са реалност. Няма да има проблем с тока никога.
                    Ако казваш за реакторите с бързи неутрони (РБН), един съвременен беше пуснат в Русия преди няколко месеца, а въобще първият работи някъде от '70-те години, като паралелно изработва плутоний за ядрени оръжия.

                    Те могат да използват отработеното гориво на реакторите с бавни неутрони, обикновените, което е много по света и съхранението му е скъпо.

                    Съмнявам се да работят безкрайно в точния смисъл на думата, по-скоро това е журналистическо преувеличение за мен.

                    Коментар


                    • В момента електрокарите още са далеч от съвършенство, много има да се променя в тях.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Turbolan, от атомни централи, днес са пуснали първата която работи с едно и също гориво докато е жива, нещо като вечна енергия. Има всичко, хората нещо не стават и хубави неща се случват за които в миналото тонове мечти по статии са се изляли, а сега са реалност. Няма да има проблем с тока никога.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение

                          Остави батерията засега, а кажи откъде идва токът за електричките?
                          Вероятно от контакта?
                          Не се будалкай с Дани. Той е наясно. Не са точно наясно разни Зацки, Фонци и др. слънчасали, зелени екоталибани. Мойте сметки показаха преди години че, ако заменим всичко на електрички, ще ни трябват (освен сегашните два), още два блока по 1000 мегавата единия.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Какъв моден тренд, винаги се е търсило това с което по евтино изминаваш 100км и с ток беше евтино защото те смятат че върви с ток, а трябва да смятат разхода - ток + батерия. Ако една батерия струва 1000лв и може да я заредиш и разредиш напълно 1000 пъти, а с един заряд минаваш 100км, то батерията за 100км ти струва 1лев , а разхода е този на ток + разхода за батерия.
                            Остави батерията засега, а кажи откъде идва токът за електричките?
                            Вероятно от контакта?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнение

                              Електромобилите са моден тренд, статус и заявяване, че си зелен, ако и втова да няма нищо зелено. Като оставим на страна възможността от пожар и задушливи газове, зарядните станции изискват мощности.
                              Какъв моден тренд, винаги се е търсило това с което по евтино изминаваш 100км и с ток беше евтино защото те смятат че върви с ток, а трябва да смятат разхода - ток + батерия. Ако една батерия струва 1000лв и може да я заредиш и разредиш напълно 1000 пъти, а с един заряд минаваш 100км, то батерията за 100км ти струва 1лев , а разхода е този на ток + разхода за батерия.
                              Last edited by supertrader; 03.11.2023, 17:07.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Без стабилен източник на ток и зарядни станции направени по друг начин за електробилите масово просто забравете. Производителите казват - ако ги правим ще касираме загуби и ще фалираме. Няма къде да се зареждат, няма ток с който да се зареждат масово и те смятат че просто хората ше трябва да се оккажат от личен транспорт, ако им предлагат електромобили. Тока трябва да се произвежда от централи, зарядните станции трябва да работят направо с прав ток, инверторите им са тежък случай - много скъпи, постоянна подръжка за която няма пари ако е с обществени средства. Тока в мрежата може да 12 цента, но този на колонката не може да бъде 12 цента. Автомобилите с двг вкарват пари в бюджетите на държавите, в хазната..електромобилите изкарват парите от хазната. Държавите трябва да се издържат, това означава повишаване на данъците и така.
                                Електромобилите са моден тренд, статус и заявяване, че си зелен, ако и в това да няма нищо зелено. Като оставим настрана възможността от пожар и задушливи газове, зарядните станции изискват мощности.
                                Last edited by val/she; 06.11.2023, 09:08.

                                Коментар

                                Working...
                                X