Те имат про производство на литиеви руски акумулатори, дори доста компании като едната правела почти всичко за батериите. Нормално защото Китай им е на границата и там може да купиш химикалите, контейнерите, всичко във вид на части за батериите, имат някакви които си правят катоди и аноди, т.е. фолиото е тяхно и му правят слоевете. Та те се хвалят, но пък са честни че не били единствените и имало много компании които правят един стандартен типоразмер примерно като старите на Тесла. Не е голяма философия това производство, белите не произвеждаме щото ни мързи..ай какво чудо литиева батерия..ами не е.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Кисимов Разгледай мнениеперфектна организация имат в Русия.
А Мъск изпаднал в депресия като видял резултата от перфектната организация. Сигурно най-много се е впечатлил от оловните акумулатори.
Last edited by analog; 05.11.2023, 01:06.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Нещо такова правят с реакторите на подводниците.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТака казват и заявяват че за реактора горивото само се рециклира и с едно гориво работи за целия си жизнен цикъл. Разбирам примерно ако той е 50 години, за друг реактор ще са необходими 50 нови горива - зареждания с тях, а за този няма да са необходими и ще работи с първото си гориво, доставка на ново не е необходима, също съхранение на отработилото гориво вече не е проблем.
Нещо друго много интересно е че сега разработват други реактори които с едно зареждене ще работят по 5 години и дори 7-8 години, това ще е сериозен скок и 5 години да работи без да се налага да се сменя горивото или по точно да се извади и рециклира то енергията произвеждана става вече съвсем много.
Коментар
-
Изотопа който ползва новият им ректор е към 200 пъти по-разпространен, изобилен е, ще го ползват доста милиони години, за разлика от специалния ползван досега от който има за хиляда години само, отделно ресурса му се изцежда по100, тъй като досега ползваха само 1%. Натрупали са отработени с тази цел, дообогатяват и рециклират. Напреднали са повече от японците, перфектна организация имат в Русия.
- 1 like
Коментар
-
Така казват и заявяват че за реактора горивото само се рециклира и с едно гориво работи за целия си жизнен цикъл. Разбирам примерно ако той е 50 години, за друг реактор ще са необходими 50 нови горива - зареждания с тях, а за този няма да са необходими и ще работи с първото си гориво, доставка на ново не е необходима, също съхранение на отработилото гориво вече не е проблем.
Нещо друго много интересно е че сега разработват други реактори които с едно зареждене ще работят по 5 години и дори 7-8 години, това ще е сериозен скок и 5 години да работи без да се налага да се сменя горивото или по точно да се извади и рециклира то енергията произвеждана става вече съвсем много.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение
Ако казваш за реакторите с бързи неутрони (РБН), един съвременен беше пуснат в Русия преди няколко месеца, а въобще първият работи някъде от '70-те години, като паралелно изработва плутоний за ядрени оръжия.
Те могат да използват отработеното гориво на реакторите с бавни неутрони, обикновените, което е много по света и съхранението му е скъпо.
Съмнявам се да работят безкрайно в точния смисъл на думата, по-скоро това е журналистическо преувеличение за мен.
Turbolan, от атомни централи, днес са пуснали първата която работи с едно и също гориво докато е жива, нещо като вечна енергия.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение
Ако казваш за реакторите с бързи неутрони (РБН), един съвременен беше пуснат в Русия преди няколко месеца, а въобще първият работи някъде от '70-те години, като паралелно изработва плутоний за ядрени оръжия.
Те могат да използват отработеното гориво на реакторите с бавни неутрони, обикновените, което е много по света и съхранението му е скъпо.
Съмнявам се да работят безкрайно в точния смисъл на думата, по-скоро това е журналистическо преувеличение за мен.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеTurbolan, от атомни централи, днес са пуснали първата която работи с едно и също гориво докато е жива, нещо като вечна енергия. Има всичко, хората нещо не стават и хубави неща се случват за които в миналото тонове мечти по статии са се изляли, а сега са реалност. Няма да има проблем с тока никога.
Те могат да използват отработеното гориво на реакторите с бавни неутрони, обикновените, което е много по света и съхранението му е скъпо.
Съмнявам се да работят безкрайно в точния смисъл на думата, по-скоро това е журналистическо преувеличение за мен.
- 1 like
Коментар
-
Turbolan, от атомни централи, днес са пуснали първата която работи с едно и също гориво докато е жива, нещо като вечна енергия. Има всичко, хората нещо не стават и хубави неща се случват за които в миналото тонове мечти по статии са се изляли, а сега са реалност. Няма да има проблем с тока никога.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение
Остави батерията засега, а кажи откъде идва токът за електричките?
Вероятно от контакта?
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеКакъв моден тренд, винаги се е търсило това с което по евтино изминаваш 100км и с ток беше евтино защото те смятат че върви с ток, а трябва да смятат разхода - ток + батерия. Ако една батерия струва 1000лв и може да я заредиш и разредиш напълно 1000 пъти, а с един заряд минаваш 100км, то батерията за 100км ти струва 1лев , а разхода е този на ток + разхода за батерия.
Вероятно от контакта?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнение
Електромобилите са моден тренд, статус и заявяване, че си зелен, ако и втова да няма нищо зелено. Като оставим на страна възможността от пожар и задушливи газове, зарядните станции изискват мощности.Last edited by supertrader; 03.11.2023, 17:07.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеБез стабилен източник на ток и зарядни станции направени по друг начин за електробилите масово просто забравете. Производителите казват - ако ги правим ще касираме загуби и ще фалираме. Няма къде да се зареждат, няма ток с който да се зареждат масово и те смятат че просто хората ше трябва да се оккажат от личен транспорт, ако им предлагат електромобили. Тока трябва да се произвежда от централи, зарядните станции трябва да работят направо с прав ток, инверторите им са тежък случай - много скъпи, постоянна подръжка за която няма пари ако е с обществени средства. Тока в мрежата може да 12 цента, но този на колонката не може да бъде 12 цента. Автомобилите с двг вкарват пари в бюджетите на държавите, в хазната..електромобилите изкарват парите от хазната. Държавите трябва да се издържат, това означава повишаване на данъците и така.Last edited by val/she; 06.11.2023, 09:08.
- 1 like
Коментар
Коментар