IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение

    Не говорех само за литий. Има и други суровини които се използват и тепърва ще навлизат в батериите.
    Във връзка с изказването ти, като по поръчка иде следната статия:
    Toshiba направи зареждащи се за 6 минути батерии

    Дето има една приказка ), докато тук тече нещо като разправия, умните японци се изкачили на ново ниво на технологията.
    Новото изобретение ще гарантира пробег на електромобила от 300 км

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение

      Докато поне 10 човека не кажат, че не става - не вярвам

      П.С. А бе в този форум що няма емотиконка със значение "не става", "не може" или поне "абсуррд!"
      Повече хора може да се включат в дискусиите
      +1
      Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

      Коментар


      • Благодаря за отговора, може да се дават и коректни отговори...

        Трудно е вземането на решение за влизане в някоя акция. Това е сериозно - и не е като да се заяждаш с някого...

        Набързо да се допълня за Химко, докато някой не ме е парирал...

        Значи - първото прехвърляне на собственост /покупко-продажби/ - на акциите на Химко ставаше извънборсово. Причината за това повечето я знаят. Все още таковО жУотно /като БФБ/ - не съществуваше. Имаше едни посредници, които извършваха прехвърлянето...

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


          На едно - малко закъсняло следобедно кафе - мога да кажа няколко думи... Прави ми впечатление миналото свършена време, което използваш тук. Лошо няма! Е, аз не съм инвеститор от тоя вид. Не мога правилно да определям върховете и предстоящите спадове...

          Примерът ми е от печално нашумелият "Химко" - нашият гигант, който изнасяше амониева селитра по света - вкл. в Южна Америка... Помня, че номиналът на акциите от 1 лв. се коригира с инфлацията - на 1 000 лв., а след деноминацията - отново стана 1 лв... Да де, ама всяка акция от 1 000 лв. - по пазарни цени, в големият бум - скочи - над 27 000 - 31 000 лв.... /може би имаше и цени от 33 000 лв. - няма да ровя сега/. Е, сигурно е имало такива, които продадоха на върха..., нали? Това са - или супер-инвеститорите, или /по-скоро/ - разполагащите с някаква вътрешна информация /отнякъде:/ - най-общо...

          Тъй като не разполагам с вътрешната инфо - не можах да се проявя като супер-инвеститор /тогава/. Значи, въпросите следват логиката:

          1. Как разбра, че тая акция ще расте? Как разбра, че това е върхът ѝ и защо не остана в нея, ако си видял 20% доход? Това е много трудно решение: да продадеш акция, която ти носи такъв доход! Как сега, след като си продал - отново чакаш тази акция да скочи, ако има много други, които /вероятно/ ще имат по-висока доходност? Всъщност - тук отново мога да се върна на Химко: независимо от причината за падане на акциите му /ликвидиране на комбината, спиране на търговията с акциите му на регулиран пазар..../, дали все пак някой би си купил от акцията??? Е, защо това да не е според теб едно супер-решение, ако и да е извънборсова търговията с тия акции /ако изобщо я има!!!/...

          2. По-сложният въпрос е отново по темата. Някои колеги цитират тук бум в произвидството на батерии за електромобилите - след 2020-2021. Мен не ме интересуват конкретните източници, а по-скоро - фактът - защо, ако са убедени в нещо, което няма да е така далеч във времето /според тях/ - хората НЕ КУПУВАТ??? Нали точно това е пътят, за да помогнат на производството, което вярват, че ще се случи, на продажбите, които ще донесат несметните богатства???.... Значи - 3-4 години не са много, а ако аз имах увереност, че нещото ще се случи - бих продал всичко и бих вложил средствата от продажбата в акциите на ония, в които вярвам /и за които се дърля по цял ден във форума/..., е - ще ги "отгладувам" някак тия 3-4 години, но после - шапка на тояга...

          Да де - нещо ми се губи логиката... А - и кафето ми свършило...

          Не се притеснявайте да ми отговаряте. Въпросите са риторични и Алогични... ))
          Отговарям ти съвсем накратко, че отивам по работа:
          1. Кеширах 20% от позицията, на 238% печалба (нещо не си ме разбрал добре явно). Пак съм си в акцията, но имам и други от този сектор, не е само тая. Само да отбележа че днес вече коригира.
          2. Кешираните печалби ще вкарам на по-ниски цени отново, тъй като считам че би могло да има до 50% корекция в цената. Този тип акции се високо рискови и движенията в рамките на дни могат да са до плюс/минус 20-50%.
          3. Считам че позициите в които съм влязъл имат мегдан да се развиват, и не съм спекулант по тях към момента, по-скоро се опитвам да вляза в сектор с дългосрочен тренд.

          4. Миналата седмица влязох и в нови позиции (кобалт), използвайки кеширани печалби.
          5. Друга моя позиция ми е на минус 60%.

          Поздрави

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
            .......... то преди година влязох в акции на фирми прозивеждащи суровини за EV, произвеждащи батерии, и фирми занимаващи се с тестване на батериите и осигуряване на технологии за водещите фирме в света. Мога само да кажа, че досега, въпреки че са само 10% от портфейла ми, резултата е впечетляваш. Към миналата седмица кеширах 20% от позициите и сега чакам да вляза пак.
            Поздрави и не гледайте на ЕV само като консуматори!

            На едно - малко закъсняло следобедно кафе - мога да кажа няколко думи... Прави ми впечатление миналото свършена време, което използваш тук. Лошо няма! Е, аз не съм инвеститор от тоя вид. Не мога правилно да определям върховете и предстоящите спадове...

            Примерът ми е от печално нашумелият "Химко" - нашият гигант, който изнасяше амониева селитра по света - вкл. в Южна Америка... Помня, че номиналът на акциите от 1 лв. се коригира с инфлацията - на 1 000 лв., а след деноминацията - отново стана 1 лв... Да де, ама всяка акция от 1 000 лв. - по пазарни цени, в големият бум - скочи - над 27 000 - 31 000 лв.... /може би имаше и цени от 33 000 лв. - няма да ровя сега/. Е, сигурно е имало такива, които продадоха на върха..., нали? Това са - или супер-инвеститорите, или /по-скоро/ - разполагащите с някаква вътрешна информация /отнякъде:/ - най-общо...

            Тъй като не разполагам с вътрешната инфо - не можах да се проявя като супер-инвеститор /тогава/. Значи, въпросите следват логиката:

            1. Как разбра, че тая акция ще расте? Как разбра, че това е върхът ѝ и защо не остана в нея, ако си видял 20% доход? Това е много трудно решение: да продадеш акция, която ти носи такъв доход! Как сега, след като си продал - отново чакаш тази акция да скочи, ако има много други, които /вероятно/ ще имат по-висока доходност? Всъщност - тук отново мога да се върна на Химко: независимо от причината за падане на акциите му /ликвидиране на комбината, спиране на търговията с акциите му на регулиран пазар..../, дали все пак някой би си купил от акцията??? Е, защо това да не е според теб едно супер-решение, ако и да е извънборсова търговията с тия акции /ако изобщо я има!!!/...

            2. По-сложният въпрос е отново по темата. Някои колеги цитират тук бум в произвидството на батерии за електромобилите - след 2020-2021. Мен не ме интересуват конкретните източници, а по-скоро - фактът - защо, ако са убедени в нещо, което няма да е така далеч във времето /според тях/ - хората НЕ КУПУВАТ??? Нали точно това е пътят, за да помогнат на производството, което вярват, че ще се случи, на продажбите, които ще донесат несметните богатства???.... Значи - 3-4 години не са много, а ако аз имах увереност, че нещото ще се случи - бих продал всичко и бих вложил средствата от продажбата в акциите на ония, в които вярвам /и за които се дърля по цял ден във форума/..., е - ще ги "отгладувам" някак тия 3-4 години, но после - шапка на тояга...

            Да де - нещо ми се губи логиката... А - и кафето ми свършило...

            Не се притеснявайте да ми отговаряте. Въпросите са риторични и Алогични... ))

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mvr0306 Разгледай мнение
              Оставете сметките колко време се зарежда батерията...то е ясно че няма как да стане за няколко минути за колкото време пълним 50 л нафта за 1000км пробег. Сещам се друго сериозно неудобство на ел колите - как зимата става отоплението? Как ще се стопля в колата ако навън е -10 гр, и няма да стана на шушулка докато пътувам сутрин за работа? Ами ако има и 2-3 мм лед върху стъклата, както често става в Северна Бг, как ще се стопи за да ми осигури видимост. Ще трябва и отделна нафтова печка да има предвидена.
              Електрическите коли са подходящи за децата кат идеш в парка на разходка и го пускаш на една такава да се вози докато си пиеш бирата

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                +
                LIT е като ракета носител, макар че на тези нива е рисково за влизане.
                Не говорех само за литий. Има и други суровини които се използват и тепърва ще навлизат в батериите.

                Коментар


                • Оставете сметките колко време се зарежда батерията...то е ясно че няма как да стане за няколко минути за колкото време пълним 50 л нафта за 1000км пробег. Сещам се друго сериозно неудобство на ел колите - как зимата става отоплението? Как ще се стопля в колата ако навън е -10 гр, и няма да стана на шушулка докато пътувам сутрин за работа? Ами ако има и 2-3 мм лед върху стъклата, както често става в Северна Бг, как ще се стопи за да ми осигури видимост. Ще трябва и отделна нафтова печка да има предвидена.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
                    Aз ще дам моя директен отговор на въпроса от темата "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите". Тъй като аз не разглеждам "кибер автомобилите" (както ги нарекоха вече), с цел за купуване (в близко или далечно бъдеще), а ме интерсуват единствено и само с цел инвестиране и следване на силен тренд, то преди година влязох в акции на фирми прозивеждащи суровини за EV, произвеждащи батерии, и фирми занимаващи се с тестване на батериите и осигуряване на технологии за водещите фирме в света. Мога само да кажа, че досега, въпреки че са само 10% от портфейла ми, резултата е впечетляваш. Към миналата седмица кеширах 20% от позициите и сега чакам да вляза пак.
                    Поздрави и не гледайте на ЕV само като консуматори!
                    +
                    LIT е като ракета носител, макар че на тези нива е рисково за влизане.

                    Коментар


                    • Aз ще дам моя директен отговор на въпроса от темата "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите". Тъй като аз не разглеждам "кибер автомобилите" (както ги нарекоха вече), с цел за купуване (в близко или далечно бъдеще), а ме интерсуват единствено и само с цел инвестиране и следване на силен тренд, то преди година влязох в акции на фирми прозивеждащи суровини за EV, произвеждащи батерии, и фирми занимаващи се с тестване на батериите и осигуряване на технологии за водещите фирме в света. Мога само да кажа, че досега, въпреки че са само 10% от портфейла ми, резултата е впечетляваш. Към миналата седмица кеширах 20% от позициите и сега чакам да вляза пак.
                      Поздрави и не гледайте на ЕV само като консуматори!

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                        За линка по-долу с "новината":
                        "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

                        Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
                        Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
                        Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
                        И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
                        Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
                        Имено това е големия проблем на ел.автомобилите и батериите им. Дори и да се измислят нови батерии с големи капацитети и възможност да се зареждат много бързо - това не решава проблема им. Няма как реалистично да се направят такива зарядни станции, които да ги зареждат свръх бързо.





                        Посмяхме се малко със сутрешното кафе... )) Тия журналисти - с фантазиите си - ме развеселяват вече десетилетия...

                        Един от тях - с една и съща "новина" за батериите - отгледа и изучи децата си, които завършиха... журналистика... Новоизпечените журналисти вече активно работят върху "новината" на татИ - и отглеждат своите деца. Такъв е животът... "Бизнесът" с "новини", особено днес, в нета - е от особено голямо значение за всички нас /вкл. и за тия, които почваме деня си с усмивка... ))

                        Същественото в случая е, че новината на татИ работи от десетилетия, само леко трябва да се променят датите на очакването /което не е математическо очакване/, а е очакването да се роди поредният журналист, който първо ще побръмчи под масата с електромобилчето си, което се задвижва с батерия и енергия "от нищото" - и виждате ли - то върви!!! Дори гуми не му се сменят /т.е. - на жаргон - и гуми не "търка"/!!!

                        След тия мисли на младока - той е готов да пусне първата си "научна" статия... До довечера ще имаме линкче ТУК! Кой иска да хванем бас?!!!


                        Посмяхме се за пореден път, а сега да поработим /кой-каквото..., но по-сериозни неща/! Приятен ден!

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Tkilata - не не е възможно, зарядните ще тежат колкото автомобила и самата батерия с опцията да се развързват клетките и ще тежи два пъти повече. Цената няма смисъл да се коментира. Самото зареждане е химичен процес и няма как той да литне и да стане за 6мин освен ако не става въпрос за импулси високо напрежение с какъвто ток батерията направо ще бъде убита и затова те говорят за някакви титаниеви електроди чиято задача очевидно е да оцелеят по дълго.
                          Докато поне 10 човека не кажат, че не става - не вярвам

                          П.С. А бе в този форум що няма емотиконка със значение "не става", "не може" или поне "абсуррд!"
                          Повече хора може да се включат в дискусиите

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                            Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
                            Да си призная и аз се изненадах. Съвсем бърз сърч обаче показва, че това е не само възможно, но и вече има стандарти. Наистина, много впечатляващо.

                            "Level 3 refers to Direct Current DC charging, or “fast charging.” To achieve very short charging times, Level 3 chargers supply very high currents of up to 400 Amps at voltages up up to 600Volts DC delivering a maximum power of 240kW. Within this definition there are several competing industry / commercial standards including an SAE J1772 Hybrid coupler, the so called Jumbo, and the Japanese CHAdeMO. The J1772 combo coupler for example allows charging from either a conventional, 15-amp AC wall outlet or a DC connection of up to 90 kilowatts. These systems are being proposed for public fast charging stations"

                            Коментар


                            • Горивото на бъдещето е метан или водород, ще се използват и двете така както сега има дизел и бензин а колите ще са ел. и най вероятно ще са малки хеликоптери.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Tkilata - не не е възможно, зарядните ще тежат колкото автомобила и самата батерия с опцията да се развързват клетките и ще тежи два пъти повече. Цената няма смисъл да се коментира. Самото зареждане е химичен процес и няма как той да литне и да стане за 6мин освен ако не става въпрос за импулси високо напрежение с какъвто ток батерията направо ще бъде убита и затова те говорят за някакви титаниеви електроди чиято задача очевидно е да оцелеят по дълго.

                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X