IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
    За линка по-долу с "новината":
    "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

    Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
    Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
    Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
    И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
    Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери. А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
    Без да съм специалист в това, но да попитам?
    Можем ли да си представим, че самата батерия е изградена от 1000 (примерно) отделни клетки, които в работен режим са свързани и работят съвместно, а в режим на зареждане се развързват и зареждаме всяка по-отделно, но едновременно. Възможно ли е това?
    Щото виж на теория как бързо стана
    Ако е възможно, решава ли проблема, който по-горе си посочил?

    Коментар


    • За линка по-долу с "новината":
      "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

      Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
      Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
      Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
      И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
      Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
      Имено това е големия проблем на ел.автомобилите и батериите им. Дори и да се измислят нови батерии с големи капацитети и възможност да се зареждат много бързо - това не решава проблема им. Няма как реалистично да се направят такива зарядни станции, които да ги зареждат свръх бързо.
      Last edited by d333; 26.10.2017, 00:05.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

        Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
        А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
        Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
        Всеки месец излизат такива съобщения. Реален резултат почти няма, щото всичко е в бъдеще време.

        За пробив в батериите се работи доста отдавна - има няма 20 години и има само подобрения на съществуващите технологии, но не и технологичен пробив. А след пускането на първия Айфон преди 10 години та до сега се наливат милиарди в изследванията за батериите и само подобрения на съществуващата технология, но без някакъв пробив.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
          Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
          А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
          Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
          Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

          Коментар


          • https://money.bg/auto/toshiba-sazdad...arezhdane.html

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

              Ако искаш при мен има една за 5000евро на рено, дето е като скакалец с гуми, мога да те уредя за да накривиш шапката на путин и на някой от чаршафосаните. Петрола само за гориво ли се ползува?? Я се огледай у вас и в офиса и погледни колко пластмаса има- а ама и тя се произвежда от петрол https://www.google.de/search?q=%D0%B...hrome&ie=UTF-8
              Малко под 90% е за горива.

              Коментар


              • Много актуална вметка от колегата....
                'Не е важно колко км ще изминават електричките, а е важно откъде ще идва тока за зареждането им..." ( или нещо подобно..)

                Мии, засега в този и може би в следващия живот ще се надаме само на АЕЦ ....

                И колкото по - бързо, толкова по-бързо....(както би казал Мечо Пух....ако бе учил ядрена физика)

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
                  Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

                  http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
                  Minavast винаги предоставя интересни четива.

                  Обсъждаме тук батериите на ел. колите и техните параметри основно. Това, без съмнение е много важно, но ние, хората, като егоистични същества, предимно гледаме собствените си ползи първо, и чак след това обръщаме внимание на последствия и отражения върху други неща. Може би неслучайно в заглавието на темата четем не "пазар", а "пазари".

                  Батериите, дори да станат идеални като експлоатационни качества, трябва да се зареждат редовно. Електрическият автомобил, като концепция, предполага преди всичко генерална промяна в употребата на енергия. Това е елиминиране на употребата на горива от нефтопродукти за сметка на увеличаването на употребата на ток. Но този ток все от някъде трябва дойде, и то в голямо количество (затова правих вчера сметките за киловатите, които се харчат при движението на автомобил). Говорим за замяна на огромни количества енергия, и тук става въпрос за много пазари.

                  Изводи от изследването:
                  "... Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването."

                  Голяма част от електричеството все още се произвежда по изключително мръсни за света методи. А ще ни трябва още много от него за ел. автомобилите..
                  Да не би да идва някаква революция в енергетиката?
                  Last edited by Kildirim_Bei; 22.10.2017, 16:00.
                  Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                  ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                  Коментар


                  • Ще перифразирам една известна сентенция, единствено се опасявам да не обидя някой таксиджия... /но те понякога са разбрани хора..., а и между тях със сигурност има спецове в областта, но това е, за да запазя автентичността на лафа, де.../

                    "Когато на термодинамика почнат да ни учат ПРЕВОДАЧИТЕ и таксиджиите - Господ да е на помощ на тази страна..."

                    /и е време да смениш българо-английския си технически речник... и другия - също/
                    Last edited by безимeн; 22.10.2017, 13:44.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                      Чудесно изследване,ето и резултата от него:

                      Заключение:

                      Предоставяме ново ниво на прозрачност и подробности в текущата публична дискусия относно жизнения цикъл на EVs относителните ICEVs. Производството, употребата и края на живота на тези две технологии бяха инвентаризирани по начин, осигуряващ подходящо сравнение. Производствената фаза на ЕП се оказа значително по-екологосъобразна. Независимо от това, значителни цялостни подобрения по отношение на GWP, TAP и други въздействия могат да бъдат постигнати чрез ЕГ, задвижвани с подходящи енергийни източници, сравнени със сравними ICEVs. Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването.


                      А тези,които се оплакват,че не могат да отидат от Каспичан до Полски тръмбеж,да си карат барутниците,само,че само в БГ,щото в белите страни скоро няма да може да се ходи с пръдливите хансове .

                      П.с. революцията мисля този път ще дойде от изток.
                      Китайците са много напреднали с разработки,имат вече кола със 1000км пробег с един заряд.
                      Отделно лития е там при тях.
                      Да бе, литий има на много места, графит също. Да не са само китайците в тая индустрия. Очаквам някои "пробиви" при технологията за батерии и промяна в използваните суровини през следващите години.

                      Коментар


                      • Jay Gould - супер и ултра кондензаторите които може да се използват за съхранение на ток са по скъпи от литиевойонните акумулатори, съотношението тегло към съхранена енергия е много по лошо - по тежки са, саморазряда при тях е доста по висок. Напрежението при разряд варира доста - пада. Положителното е че имат дълъг живот с много по голям брой цикли на заряд и разряд. Като се направят матнитни кондензатори ще стане по сериозно за съхранение на голямо количество енергия - магнитното поле е от частици които са много малки и преминават през другата материя като електрон през футболен стадион т.е. не губят енергия, затова един постоянен магнит си губи магнитното поле много бавно. Въпроса е магнитното поле на такъв магнит да може да се завърти в дълбок вакум и да се спре да не взаимодейства с други магнитни полета извън капсулата в която се върти, разбира се трябва да лагерува на магнитни възглавници без триене.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
                          Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

                          http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
                          Чудесно изследване,ето и резултата от него:

                          Заключение:

                          Предоставяме ново ниво на прозрачност и подробности в текущата публична дискусия относно жизнения цикъл на EVs относителните ICEVs. Производството, употребата и края на живота на тези две технологии бяха инвентаризирани по начин, осигуряващ подходящо сравнение. Производствената фаза на ЕП се оказа значително по-екологосъобразна. Независимо от това, значителни цялостни подобрения по отношение на GWP, TAP и други въздействия могат да бъдат постигнати чрез ЕГ, задвижвани с подходящи енергийни източници, сравнени със сравними ICEVs. Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването.


                          А тези,които се оплакват,че не могат да отидат от Каспичан до Полски тръмбеж,да си карат барутниците,само,че само в БГ,щото в белите страни скоро няма да може да се ходи с пръдливите хансове .

                          П.с. революцията мисля този път ще дойде от изток.
                          Китайците са много напреднали с разработки,имат вече кола със 1000км пробег с един заряд.
                          Отделно лития е там при тях.
                          Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                            остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията ...
                            Винаги става дума за пари, разход на километър и цена на поддръжката. Да примеме, че ел-автомобилите продължават да се развиват на батерии и не минат на кондензатори, а батериите не еволюират никак от днешния ден напред. Ако батерията е паднала с 50% и са нужни пари за увеличаване на капацитета, с колко е паднал бензиновия и дизеловия двигател на една обикновена кола + всички части по колата вървящи с двигателя (при електрическата те липсват) изминал същия брой километри? В случая става дума за пари по двигателите (или батерията) за период от 8 години.

                            Не съм смятал, но мисля, че за този сравнително дълъг период електричката ще струва по-малко разходи от другите. С което не казвам, че сегашните цени на електрически коли са приемливи - за мен те са скъпи, но точно както е прогнозирал професора от статията, цените тепърва почват падане.

                            А разговор с приятел (инженер е, собственик на фирма за производство на електроника от 20 г.) в края на септември, ме насочи към кондензаторите, които според него ще се наложат над батериите заради цената си и че се зарежат много по-бързо. Прилагам списък на някои производители, които са водещи или може да са между водещите в тази област http://investments.dir.bg/_wm/librar...773127&dflid=3
                            http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                            Коментар


                            • Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

                              http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                                В настоящия момент,и особено в България(няма изградена инфраструктура,мрежа) закупуването на ел.кола не е оферта за дълги пътувания.
                                Това скоро ще се промени,и всички минуси,спрямо конвенционалните ще станат плюсове.
                                Дано все ище списваме тук,и ще си говорим отново
                                Колко +++ ще станат, аз ти казах на туизи за 12-15кВч батерия искали 50 евро наем- хайде кажи колко ще бъде за теслата 90кВч, и за какво ми е такава кола която трябва да карам с 80км/ч. Ами че моя дръгел го карам с 2х80 и си върви нормално, е вярно че ускорява за 10с/100кмч но това е прекалено малък проблем. Отделно и да се изгради мрежа, ебем ти тази кола дето трябва да я зареждаш по на 200км

                                Коментар

                                Working...
                                X