v_tin, не може да имаш атомни електроцентрали и да ти е скъп водорода произведен с такъв ток, тока от атомни електроцентрали като стойност на горивото е много евтин. А на руснаците атомните реактори са им безумно евтини, те си ги произвеждат. Ако реактора им струва 5 милиарда и работи 50 години, това е по 100 милиона на година и той може да произвежда 1 гигаватчас, т.е. един гигават за един час. това са 1000 по 1000 киловатчаса, по 5 цента да е тока 50 хиляди на час, по 24 часа - 1.2 милиона на ден, за 300 дена са 360 милиона, ако реактора е натоварен 100%. Но постоянен товар няма в мрежата, затова когато няма товар се произвежда водород и се компресира - съхранява в съдове под налягане, 1 кг водород е 36 киловатчаса - 1.80 долара за килограм.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Стоимость производства "зелёного водорода" по странам мира
"Зелёным водородом" считается водород полученный электролизом воды с использованием электроэнергии от ВИЭ.
На диаграмме желтый цвет соответствует СЭС (солнечные панели); синий- наземным ВЭС ("ветряки"). Цифры по состоянию на 2021 г.
Самый недорогой "зелёный водород" можно получить в Бразилии, благодаря дешёвой эл/энергии, где-то за $0,02 /кВт*ч, от местных ВЭС.
Но будем иметь в виду, что стоимость эл/энергии произведённого одним и тем же источником будет разной в разных странах по абсолютно понятным экономическим и даже политическим причинам.
Кроме того, существует такое понятие, как объективно разные геоклиматические условия на любых территориях и в разных странах.
Кроме того, стоимость производства чего-либо, тем более водорода с помощью ВИЭ, совсем не означает реальную возможность производства. По крайне мере, в нынешнее время. Как и транспортировки на дальние расстояния.
В России, по расчётам ИНЭИ РАН, дают такие цифры:
при использовании эл/энергии СЭС стоимость производства "зелёного водорода" будет составлять $12/ 1 кг; ВЭС - $7,5/1 кг.
Альтернативой "зелёному водороду" является "голубой водород", получаемый паровой конверсией метана с захоронением выбросов СО2. Его стоимость в России составит $1,6/1 кг.
Еще один вариант чистого водорода- электролиз воды с использованием эл/энергии от АЭС. В России, по данным ИНЭИ РАН, стоимость такого водорода составит $3,2 / 1 кг.
(источник: Bloomberg BNEF)
Коментар
-
https://www.youtube.com/watch?v=4SAwzNqbRKs, за разхода на електромобилите и на двг автомобилите зимата при много ниски температури. Този човек е съвсем честен, обърнете внимание какво казва за двг автомобилите през зимата - истина е, лапат гориво като змейове ако са толкова ниски температурите, 20 литра на 100. Трябва енергия, съответно трябва да се произвежда много енергия и евтино, друг начин няма.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ne на мен, на колега поляк му взеха книжката. Тази сутрин валеше съвсем ситен дъжд , а беше под нулата и съответно покрай колите всичко замръзнало. Аз паднах 2 пъти докато сваля пласмасовото покривало на стъклото. Той обясняваше че 4 пъти паднал- 2 пъти скочил / паднал в канавката, и още два пъти отишъл в нивата. Умряхме от смях с него тази сутрин. И да наистина е студено
Дали ако се увият с плат гумите, като с бинт, лента няма да стане да е стабилно върху лед ? Не знам. Вълнен ако е държи на леда, не изкуствен.Last edited by DS66; 19.12.2022, 22:22.
Коментар
-
Първоначално изпратено от DS66 Разгледай мнениеv_tin, да не са ти взели книжката..защото за един колега питаш. То си е студено при минусови температури с колело, няма ли друг транспорт.
Коментар
-
Първоначално изпратено от DS66 Разгледай мнениеv_tin, да не са ти взели книжката..защото за един колега питаш. То си е студено при минусови температури с колело, няма ли друг транспорт.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ne зарежда батерията за 2 часа, а на 2 дни- когато е топло я зарежда на 3 дни- три пъти ходи до работа и се връща. В студа на 2 дни. Останалото не знам, колелото стои на студа, може би ако го вкара на топло да държи батерията, но.....Това е положениетоLast edited by Pyramid; 19.12.2022, 21:19.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
А сега, помисли: След, като на студеното, "я зарежда за 2 часа", значи, "на дъното" е останал "замразен ток" (заряд), който, се влива за 1 час. Единичните химически взаимодействия ЗАД ТОЗИ ТОК, (т.е.заряд), САМО НЕ Е ОТДАДЕН. Да, но, той няма къде да иде, т.е. батерията, НЕ СЕ Е САМОРАЗРЕДИЛА,ТЯ ПАЗИ ЗАРЯДА. Е, стопляш я, и тя отново, с желание, го отдава. Поинтересувай се, ТОВА е истината. Съответно, слагаш батерии от "ония глупавите, с дупката", пускаш ги на подгрев, и имаш кола, която на студено, губи вместо 20÷25%, максимум 5, които, може да използва за това затопляне.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеА бе май не е така както ме лъжехте пирамида- обяснявахте че независимо от студа тока си е в батерията, независимо че тя показва намаление. Оказа се че е както си обясняват хората по клиповете и по учебниците- на студа батерията пада с амнайси %. В моя случай е следното- на мой колега му взеха книжката защото минал със 60км/ч повече. И той понеже няма удобен автобус си купи ел колело и с него идва на работа- вчера беше минус 13- на работа с колелото, минус 10- на работа с колелото. Но в топлото обяснява че зарежда батерията на 3 дни, сега на 2 дни. Казва че след 8 часа на студа батерията му пада с около 15%. И тока наистина си го няма пирамида, няма го, избягал е от студа
И всичко, си идва на мястото. Ако някой си мисли, че има случайно някакво "съвпадение" при изобретяването и, не, няма. Всичко, базира на познания. Сега, че друг не се е сетил, не аз съм отговорен. Матеев сам каза че, ( нещо там от моите) е възможно и технически издържано. Прав е.
Коментар
-
В Швейцария обмислят ограничаване движението с електромобили, за да гарантират енергийната (СИ) сигурност...
https://trud.bg/%D0%BE%D0%B1%D0%BC%D...8%D0%BB%D0%B8/
Коментар
-
v_tin, това са прототипи за нещо което има почва да се случи . Проблема на Германия е че автомобилите стават евтини като обувки, вече няма да са отрасъл който да е гръбнака на икономиката в такава степен. Обаче какво може да направиш ? Парните локомотиви няма да се върнат, защото в тях се използва много желязо и биха били скъпи и този който ги прави би получавал по сериозна цена за всяка бройка. Това е по стабилно и по безопасно от мотоциклет, в Германия забранени ли са ?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от DS66 Разгледай мнениеhttps://www.youtube.com/@StrF, ето тука гледай за електричките в Русия. Електричките са за нормалните хора, градски коли които дори няма да се зареждат. Точно за каквато кола питаше, да може да ходиш с нея до работа.
Коментар
-
https://www.youtube.com/@StrF, ето тука гледай за електричките в Русия. Електричките са за нормалните хора, градски коли които дори няма да се зареждат. Точно за каквато кола питаше, да може да ходиш с нея до работа.
Коментар
Коментар