IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Tkilata - не не е възможно, зарядните ще тежат колкото автомобила и самата батерия с опцията да се развързват клетките и ще тежи два пъти повече. Цената няма смисъл да се коментира. Самото зареждане е химичен процес и няма как той да литне и да стане за 6мин освен ако не става въпрос за импулси високо напрежение с какъвто ток батерията направо ще бъде убита и затова те говорят за някакви титаниеви електроди чиято задача очевидно е да оцелеят по дълго.
    Докато поне 10 човека не кажат, че не става - не вярвам

    П.С. А бе в този форум що няма емотиконка със значение "не става", "не може" или поне "абсуррд!"
    Повече хора може да се включат в дискусиите

    Коментар


    • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
      Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
      Да си призная и аз се изненадах. Съвсем бърз сърч обаче показва, че това е не само възможно, но и вече има стандарти. Наистина, много впечатляващо.

      "Level 3 refers to Direct Current DC charging, or “fast charging.” To achieve very short charging times, Level 3 chargers supply very high currents of up to 400 Amps at voltages up up to 600Volts DC delivering a maximum power of 240kW. Within this definition there are several competing industry / commercial standards including an SAE J1772 Hybrid coupler, the so called Jumbo, and the Japanese CHAdeMO. The J1772 combo coupler for example allows charging from either a conventional, 15-amp AC wall outlet or a DC connection of up to 90 kilowatts. These systems are being proposed for public fast charging stations"

      Коментар


      • Горивото на бъдещето е метан или водород, ще се използват и двете така както сега има дизел и бензин а колите ще са ел. и най вероятно ще са малки хеликоптери.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Tkilata - не не е възможно, зарядните ще тежат колкото автомобила и самата батерия с опцията да се развързват клетките и ще тежи два пъти повече. Цената няма смисъл да се коментира. Самото зареждане е химичен процес и няма как той да литне и да стане за 6мин освен ако не става въпрос за импулси високо напрежение с какъвто ток батерията направо ще бъде убита и затова те говорят за някакви титаниеви електроди чиято задача очевидно е да оцелеят по дълго.

          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
            За линка по-долу с "новината":
            "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

            Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
            Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
            Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
            И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
            Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери. А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
            Без да съм специалист в това, но да попитам?
            Можем ли да си представим, че самата батерия е изградена от 1000 (примерно) отделни клетки, които в работен режим са свързани и работят съвместно, а в режим на зареждане се развързват и зареждаме всяка по-отделно, но едновременно. Възможно ли е това?
            Щото виж на теория как бързо стана
            Ако е възможно, решава ли проблема, който по-горе си посочил?

            Коментар


            • За линка по-долу с "новината":
              "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

              Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
              Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
              Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
              И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
              Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
              Имено това е големия проблем на ел.автомобилите и батериите им. Дори и да се измислят нови батерии с големи капацитети и възможност да се зареждат много бързо - това не решава проблема им. Няма как реалистично да се направят такива зарядни станции, които да ги зареждат свръх бързо.
              Last edited by d333; 26.10.2017, 00:05.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
                А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
                Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
                Всеки месец излизат такива съобщения. Реален резултат почти няма, щото всичко е в бъдеще време.

                За пробив в батериите се работи доста отдавна - има няма 20 години и има само подобрения на съществуващите технологии, но не и технологичен пробив. А след пускането на първия Айфон преди 10 години та до сега се наливат милиарди в изследванията за батериите и само подобрения на съществуващата технология, но без някакъв пробив.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                  Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
                  А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
                  Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
                  Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                  Коментар


                  • https://money.bg/auto/toshiba-sazdad...arezhdane.html

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                      Ако искаш при мен има една за 5000евро на рено, дето е като скакалец с гуми, мога да те уредя за да накривиш шапката на путин и на някой от чаршафосаните. Петрола само за гориво ли се ползува?? Я се огледай у вас и в офиса и погледни колко пластмаса има- а ама и тя се произвежда от петрол https://www.google.de/search?q=%D0%B...hrome&ie=UTF-8
                      Малко под 90% е за горива.

                      Коментар


                      • Много актуална вметка от колегата....
                        'Не е важно колко км ще изминават електричките, а е важно откъде ще идва тока за зареждането им..." ( или нещо подобно..)

                        Мии, засега в този и може би в следващия живот ще се надаме само на АЕЦ ....

                        И колкото по - бързо, толкова по-бързо....(както би казал Мечо Пух....ако бе учил ядрена физика)

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
                          Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

                          http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
                          Minavast винаги предоставя интересни четива.

                          Обсъждаме тук батериите на ел. колите и техните параметри основно. Това, без съмнение е много важно, но ние, хората, като егоистични същества, предимно гледаме собствените си ползи първо, и чак след това обръщаме внимание на последствия и отражения върху други неща. Може би неслучайно в заглавието на темата четем не "пазар", а "пазари".

                          Батериите, дори да станат идеални като експлоатационни качества, трябва да се зареждат редовно. Електрическият автомобил, като концепция, предполага преди всичко генерална промяна в употребата на енергия. Това е елиминиране на употребата на горива от нефтопродукти за сметка на увеличаването на употребата на ток. Но този ток все от някъде трябва дойде, и то в голямо количество (затова правих вчера сметките за киловатите, които се харчат при движението на автомобил). Говорим за замяна на огромни количества енергия, и тук става въпрос за много пазари.

                          Изводи от изследването:
                          "... Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването."

                          Голяма част от електричеството все още се произвежда по изключително мръсни за света методи. А ще ни трябва още много от него за ел. автомобилите..
                          Да не би да идва някаква революция в енергетиката?
                          Last edited by Kildirim_Bei; 22.10.2017, 16:00.
                          Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                          ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                          Коментар


                          • Ще перифразирам една известна сентенция, единствено се опасявам да не обидя някой таксиджия... /но те понякога са разбрани хора..., а и между тях със сигурност има спецове в областта, но това е, за да запазя автентичността на лафа, де.../

                            "Когато на термодинамика почнат да ни учат ПРЕВОДАЧИТЕ и таксиджиите - Господ да е на помощ на тази страна..."

                            /и е време да смениш българо-английския си технически речник... и другия - също/
                            Last edited by безимeн; 22.10.2017, 13:44.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                              Чудесно изследване,ето и резултата от него:

                              Заключение:

                              Предоставяме ново ниво на прозрачност и подробности в текущата публична дискусия относно жизнения цикъл на EVs относителните ICEVs. Производството, употребата и края на живота на тези две технологии бяха инвентаризирани по начин, осигуряващ подходящо сравнение. Производствената фаза на ЕП се оказа значително по-екологосъобразна. Независимо от това, значителни цялостни подобрения по отношение на GWP, TAP и други въздействия могат да бъдат постигнати чрез ЕГ, задвижвани с подходящи енергийни източници, сравнени със сравними ICEVs. Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването.


                              А тези,които се оплакват,че не могат да отидат от Каспичан до Полски тръмбеж,да си карат барутниците,само,че само в БГ,щото в белите страни скоро няма да може да се ходи с пръдливите хансове .

                              П.с. революцията мисля този път ще дойде от изток.
                              Китайците са много напреднали с разработки,имат вече кола със 1000км пробег с един заряд.
                              Отделно лития е там при тях.
                              Да бе, литий има на много места, графит също. Да не са само китайците в тая индустрия. Очаквам някои "пробиви" при технологията за батерии и промяна в използваните суровини през следващите години.

                              Коментар


                              • Jay Gould - супер и ултра кондензаторите които може да се използват за съхранение на ток са по скъпи от литиевойонните акумулатори, съотношението тегло към съхранена енергия е много по лошо - по тежки са, саморазряда при тях е доста по висок. Напрежението при разряд варира доста - пада. Положителното е че имат дълъг живот с много по голям брой цикли на заряд и разряд. Като се направят матнитни кондензатори ще стане по сериозно за съхранение на голямо количество енергия - магнитното поле е от частици които са много малки и преминават през другата материя като електрон през футболен стадион т.е. не губят енергия, затова един постоянен магнит си губи магнитното поле много бавно. Въпроса е магнитното поле на такъв магнит да може да се завърти в дълбок вакум и да се спре да не взаимодейства с други магнитни полета извън капсулата в която се върти, разбира се трябва да лагерува на магнитни възглавници без триене.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X