IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

    Вероятно не съм се изразил ясно - "необходимото време" е нужно, за да се достигне до икономия от мащаба, както в Китай. Форд губи петцифрени суми от всеки пикап, не защото вложените материали са по-скъпи от цената, на която продава, а защото продава много малко и т.н."постоянни разходи" се разпределят на малък брой автомобили.
    По същия начин мобилните оператори разпределяха високите първоначални разходи за инвестиции и труд върху малък брой клиенти.
    Парите, насочени към R&D на батерии днес, са в пъти повече.
    Значителното поевтиняване на батериите е факт, това е отпреди 2 години:
    https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-za-13-godini
    До началото на тази година падна още малко - до 138 долара за киловатчас, но оттогава на спот пазара имаме това:
    https://www.dailymetalprice.com/meta...=li&u=kg&d=240
    Батерия от 40 киловатчаса струва около 5500 долара и не отразява поевтиняването на металите от последната година.

    Относно чистият въздух, едва ли някой е против. Можем да си подбираме храната, водата, но въздухът - не.
    Не става въпрос за СО2, а за коктейлът, който трови деца, бременни, пенсионери и хронично болни.
    За замяната на 2 млн.леки автомобила, които изгарят годишно около 1.5 млрд. л. гориво, е нужна и условна мощност от 440 мегавата, работеща 11 месеца(8000 часа годишно), която да добави 3.5 млн.мегаватчаса.
    Реновирането на Топлофикация София може да добави към съществуващите 260 мегавата още 300 - до 560 мегавата е.мощност. При това ще се използват зимата, а най-активните месеци за шофиране има достатъчно слънце, остава да се появи свръхкапацитет при изграждащите се фабрики за батерии около нас
    .. И този свръхкапацитет, колко хиляди мегаватчаса трябва да а е? Имам предвид че, когато грее, хората и най-много пътуват а докато пътува, електричката НЕ МОЖЕ да е свързана на нормален заряд и ще е нужно междинно звено, батерия за претоварване (в тези на електричките) която, ще се износва кратно по-бързо, т.к. ако днес зареди / разреди 3 пъти, обикновената електричка, може да го прави този цикъл средно веднъж на 2-3 дни. Тогава, едни 1000 цикъла, ТАКАВА батерия, ще ги прави за около и под година, а после - сменяй отново. И смях и грях, както се казва.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

      Не виждам много прилики. В електромобилите не се ползват съществено нови технологии, поне засега. Големи тъч скрийни и интернет и толкоз. Литиевите батерии не са се променили драматично през последните 30 години, доколкото е възможно са поевтинели, но отсега нататък причини за поевтиняване няма, напротив. Очевидно имат по-висока плътност на енергията и по-дълъг живот от едно време, но плътността за 30г се е подобрила само около 3 пъти.

      За мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.

      Обещания за технологични революции и розови очила обаче има в изобилие.
      Вероятно не съм се изразил ясно - "необходимото време" е нужно, за да се достигне до икономия от мащаба, както в Китай. Форд губи петцифрени суми от всеки пикап, не защото вложените материали са по-скъпи от цената, на която продава, а защото продава много малко и т.н."постоянни разходи" се разпределят на малък брой автомобили.
      Не са си направили добре сметката, че електричките са удачни в града.
      По същия начин мобилните оператори разпределяха високите първоначални разходи за инвестиции и труд върху малък брой клиенти.
      Парите, насочени към R&D на батерии днес, са в пъти повече.
      Значителното поевтиняване на батериите е факт, това е отпреди 2 години:
      https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-za-13-godini
      До началото на тази година падна още малко - до 138 долара за киловатчас, но оттогава на спот пазара имаме това:
      https://www.dailymetalprice.com/meta...=li&u=kg&d=240
      Батерия от 40 киловатчаса струва около 5500 долара и не отразява поевтиняването на металите от последната година.

      Относно чистият въздух, едва ли някой е против. Можем да си подбираме храната, водата, но въздухът - не.
      Не става въпрос за СО2, а за коктейлът, който трови деца, бременни, пенсионери и хронично болни.
      За замяната на 2 млн.леки автомобила, които изгарят годишно около 1.5 млрд. л. гориво, е нужна и условна мощност от 440 мегавата, работеща 11 месеца(8000 часа годишно), която да добави 3.5 млн.мегаватчаса.
      Реновирането на Топлофикация София може да добави към съществуващите 260 мегавата още 300 - до 560 мегавата е.мощност. При това ще се използват зимата, а най-активните месеци за шофиране има достатъчно слънце, остава да се появи свръхкапацитет при изграждащите се фабрики за батерии около нас
      Last edited by 1984-; 07.11.2023, 15:40.

      Коментар


      • Дори по лошо, има такива на които напрежението на клетките пада ако стоят няколко месеца под минимално допустимото и батерията вече трябва да се смени, не само губи капацитет но е и опасна при зареждане може да се запали. Не знам как ще ги препродават дилъри масово, втора употреба ако престои в автокъщата може да се наложи смяна на батерия, а те скъпата част в колата.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Не са удачни с тези батерии, и да не се използва разхода за батерия си върви всеки ден и като направи 10 години трябва да се смени ако е качественна батерия, за по ниското качество на 4 години нова батерия ще трябва да се поставя.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
            За мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.
            нито има толкова руди за новите предвидени батерии като брой, нито токът ще е достатъчен.

            Колите влияят във ЕУ само за около 10% от замърсяването със СО, ФПЦ2.5 и СО2, другото са камиони, автобуси, самолети, заводи, мини, земеделие и животновъдство.
            Хибридите са перфетни, 5-8л бензин/100км и безшумни като котки, ама нямат сметка от тях.
            От октомри до април във София, въздухът е като изпушване на 15-20 цигари на час.

            Коментар


            • analog, имам СД плейър с литиевойонна батерия..преди 2000 - та година е произвеждан. Старата му батерия е като камъче, едно тежко блокче. Има нови за тях китайски и в сравнение с оригиналната е като перце със 100 милиамперчаса по голям капацитет и работи по дълго наистина го има този капацитет. Първите цилиндрични са на Сони, едни сини..и такива имам и са по 700 милиамперчаса, последно стигнаха до 3400 милиамперчаса този стандарт батерии - 5 пъти е скока на енергийната им плътност.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • bota156, работата върви към китайски електромобили, при положение че няма производство на място ще им махнат таксите и митата. Китай също слага много сериозни такси на износа си, при тях е обратно имат износни мита. Но и на тях икономиката им копае яко дъно, ще ги махнат таксите ако искат да продават. По всичко личи че в бързи зарядни няма да се инвестира, в Япония ги демонтират защото те също се повреждат и трябва да се подържат постоянно. Кой ще плаща за това ? Ако който може да ползва електричка си я зарежда в къщи от контакта бавно, той не обременява никой. Съществуват и така наречените последователни хибриди. Ще им направят и генератори за ток с двг които са модул и може бързо да се свали или да се постави ако пътуваш на дълго растояние. На практика всички мъкнат големите батерии за да зареждат един път в седмицата, ще зареждат всеки ден и нещата се оправят, а за дълго растояние слагаш генератор за ток и караш. Има много варианти.
                Last edited by supertrader; 06.11.2023, 20:01.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • В момента батериите им са слабото им място. Зареждат бързо, могат но батерията живее много малко тогава, прави под 1000 цикъла заряд - разряд. Има такива които са зареждали само бързо и за 1 година батерията приключва и трябва да се смени защото е зареждал и по два пъти на ден, пробега му е 100 хиляди мили, работи към Юбер. 730 цикъла е направил на батерията и тя е паднала до капацитет само 30 %. Тесла 3 с новите батерии. Има такива които са изминали по 300 хиляди мили с една батерия, но никога не са зареждали бързо, никога не са ускорорявали - разреждали бързо, пазили са батерията и тя изкарва 3 пъти повече тогава.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                    Spoko, мобилните телефони в началото също бяха много скъпи като тарифи и апарати.Нужно е време за всяка нова технология.
                    Не виждам много прилики. В електромобилите не се ползват съществено нови технологии, поне засега. Големи тъч скрийни и интернет и толкоз. Литиевите батерии не са се променили драматично през последните 30 години, доколкото е възможно са поевтинели, но отсега нататък причини за поевтиняване няма, напротив. Очевидно имат по-висока плътност на енергията и по-дълъг живот от едно време, но плътността за 30г се е подобрила само около 3 пъти.

                    За мен електромобилите имат важна функция свързана с чистия въздух и ниския шум в градовете, просто изнасят мръсотията далеч от местата където повечето от нас живеят. Наистина, на много висока цена.

                    Обещания за технологични революции и розови очила обаче има в изобилие.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

                      Потърси в интернет, в Китай е по 20 хиляди долара, в Европа е два пъти по скъп но предполагам като почнат да продават произведини в Китай и тук ще са по 18 хиляди евро. Той е с рестайлинг направен сега и ще бъде произвеждан само в Китай.
                      то и китайските донго са по $11к а тука са по 85к лева !?!?!?!?
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                        Интересно като излиза по 18к що ги продават по 50к а не по 25к примерно?
                        Потърси в интернет, в Китай е по 20 хиляди долара, в Европа е два пъти по скъп но предполагам като почнат да продават произведини в Китай и тук ще са по 18 хиляди евро. Той е с рестайлинг направен сега и ще бъде произвеждан само в Китай.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение
                          Бившите заводи на Volkswagen, Peugeot и Volvo Trucks в региона на Калуга ще отворят отново врати в края на настоящата година.
                          Това съобщи губернаторът на областта Владислав Шапша, цитиран от агенция ТАСС.

                          То хубаво Западът да го играе обиден, ощипан и сърдит, ама компаниите съществуват само със печалба.
                          Не:
                          "Представители на компанията Avilon - ръководството на автомобилния завод, преди това собственост на Volkswagen, обявиха удължаването на спирането до 30 ноември 2023 г., докато през август проведоха панаир на труда, където производителите на автомобили от групите GAZ, HAVAL и KAMAZ също присъстваха. През октомври 2023 г. Shapsha обяви, че групата от компании Industrial Investments става новият собственик на Volvo; камионите Ural ще започнат да се произвеждат в бившия завод на Volvo в Калуга тази година."

                          Ще произвеждат Урал, Хавал и подобни, защото Москвич 6 се продава като Ламбо - по 2 на ден:

                          https://www.kaldata.com/%d0%b0%d0%b2...81-449705.html

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Turbolan Разгледай мнение

                            Такава беше и идеята – да помогнат на появяващата се многообещителна технология да се роди.

                            Роди се, но, както хората със здрав разум казват от самата ѝ концепция, хич не е многообещателна.

                            Но Зелената мафия продължава здраво да ни цоца чрез ...ъъъ ... криворазбраната ви свинска думокрация и маймунски либерализъм.
                            Spoko, мобилните телефони в началото също бяха много скъпи като тарифи и апарати.Нужно е време за всяка нова технология. Нормално е да има победители и победени(губещи)
                            С днешна дата електрокарите помагат да имаме по-нормални цени на горивата по бензиностанциите.
                            Не сме губещи, за разлика от разни картели.
                            ---------
                            многообещителна ? Това вероятно е на руски.

                            Коментар


                            • Бившите заводи на Volkswagen, Peugeot и Volvo Trucks в региона на Калуга ще отворят отново врати в края на настоящата година.
                              Това съобщи губернаторът на областта Владислав Шапша, цитиран от агенция ТАСС.

                              То хубаво Западът да го играе обиден, ощипан и сърдит, ама компаниите съществуват само със печалба.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Фолксваген са прекратили производството на ID.3 в Германия, ще ги произвеждат само в Китай където излазат на цена 18 хиляди евро и ще се внасят в Европа.
                                Интересно като излиза по 18к що ги продават по 50к а не по 25к примерно?
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X