IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Бедният брoкер, обратно ел. ще станат достъпни и по две за лев и една бакшиш, а другите ще са скъпи понеже са сложни. Те сега ел. са неправилно събрани, ето електромоторите могат да бъдат съвсем други аксиални..батериите са от модули, модулите могат да бъдат цял блок в който отделните елементи са в един електролит за всички, няма да има баланс бордове, следене на напрежението, колкото тежат елементите толкова тежат шиничките да ги свържат. После напрежения от 400 - 800 волта дори са много опасни и това е излишно. Няма причина електродвигателите да са трифазни, има вече с 6 фази се сетили да го направят и се захранва с по ниско напрежение батерия и същия двигател е два пъти по мощен от трифазния, дори частите им са еднакви..една китайска фирма ги продава 4 киловата са го направили 8.. Няма нужда от неодимови магнити, могат да се правят два пъти по мощни от тях електромагнити в Крим една фирма прави такива електромотори, там китайските коли за разходки на туристи не можели да качват баирите и те си произвеждат техни с такива без неодимови магнити електромотори вървят и не се повреждат казват. Електромобила е батерия и електромотор, и двете не са окончателния вариант, а по скоро са в зародиш. Другите коли не могат да бъдат спрени, електромобила върви ако има ток, но при тази несигурност за една дизелова кола не е проблем да се запасиш с три варела дизел - 600 литра и ако е от нормалните икономични коли запаса ще ти стигне за 10 000 км. Електричката не може да я запасиш с ток за такъв пробег. Това при несигурност е голям проблем, ако няма ток ще вървиш пеш и докъдето стигнеш.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Бедният брoкер Разгледай мнение
      А бе, колко пъти ще го повтарям, не се пънете с тия батерии.
      Кикловодите нямат ВЕЧЕ сметка, Джони на помощи или Хелен на 72г да се мандахерца във кола, сама и да създава трафик.
      Повече от 1/4 колите се движат със един човек вътре, не е екологично отвсякъде и да забравят, че са им обещали (неограничени) права.
      През XX кои са имали автомобили? През ХIX кои са имали коне ?
      Кои са имали собствен дом и/или земя ??
      Е, времената се менят, клонят май към онези такива.
      Заведоха средната класа към пропастта, изнасяйки производствата във Азия, само със услугите не става.
      Да, електрички ще има, ама за богатите хора.
      Само си губя май времето, най-мразени са тия дето говорят истината, другите искат да ги приспиват със розоветини.

      Монтират моторите направо в колелата на автомобилите

      https://www.24chasa.bg/biznes/article/16046378
      Ето тази концепция за мотори в колелата е нещо принципно ново и може да изстреля електричките на ново ниво. Дава нещо повече от ДВГ
      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

      Коментар


      • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

        По-мързелив си от мен.
        В Галац строят белгийци от ABEE - 1.4млрд. евро и 8000 работни места.
        Пак в Румъния PBT - 8 GWh
        Бурса - 20 GWh
        Aнкара LFP батерии
        В Унгария строи CATL
        Сърбия, в най-северния им град стартира производство с амбиции за гигаватов мащаб.
        В Сърбия гигантът Rio Tinto, през чешко прокси, обещава завод, ако се добере до находището им от литий. Местните протестират, не искат повече мини.

        Под лития в периодичната система е натрий - мн.подходящ конкурент за стационарни батерии с цена 40 - 80долара за киловатчас, плътност 160 ватчаса в килограм и 80% след 4000 цикъла. Вече ги монтират в малките Chery.
        Ако ти се чете - https://energypost.eu/sodium-ion-bat...n-compact-evs/
        Ако те мързи, за слушане - https://www.youtube.com/watch?v=vNp_UmFx9u8

        Най-доброто е, че Солвей-Девня произвежда над милион тона калцинирана сода.
        Трябва да се мисли за евтино съхранение, след като имаш растящо предлагане:
        Разбира се, че съм. Мързелът е двигател на прогреса. Иначе, работя именно върху съхранението и реших квалитетно едни 12-13 измежду 17-20 общо Проблеми пред масовите батерии, (нещата се държат в патентното ведомство). Иначе, с передлагането, съм скептичен и му виждам вече свиването. Дано да греша, ама както е тръгнало...

        Коментар


        • А бе, колко пъти ще го повтарям, не се пънете с тия батерии.
          Кикловодите нямат ВЕЧЕ сметка, Джони на помощи или Хелен на 72г да се мандахерца във кола, сама и да създава трафик.
          Повече от 1/4 колите се движат със един човек вътре, не е екологично отвсякъде и да забравят, че са им обещали (неограничени) права.
          През XX кои са имали автомобили? През ХIX кои са имали коне ?
          Кои са имали собствен дом и/или земя ??
          Е, времената се менят, клонят май към онези такива.
          Заведоха средната класа към пропастта, изнасяйки производствата във Азия, само със услугите не става.
          Да, електрички ще има, ама за богатите хора.
          Само си губя май времето, най-мразени са тия дето говорят истината, другите искат да ги приспиват със розоветини.

          Монтират моторите направо в колелата на автомобилите

          https://www.24chasa.bg/biznes/article/16046378
          Last edited by Бедният брoкер; 08.11.2023, 19:10.

          Коментар


          • 1984-, 4000 цикъла при литиевите няма, трябва да се балансират многократно на ръка за да ги направят. Тук ставаше въпрос за общ електролит и казаха че не бил възможен, по електролит се балансират елементите лесно и винаги са в баланс. Докато не се променят батериите няма много голям смисъл да се набляга на употребата им. Пълно е с филмчета как балансираме батерия на електромобил след година и половина употреба и какво става - капацитета бързо падна до само 30%. Има дори едни стендове скъпи са измислили да не ги разсачат елементите свързват към тях 1000 щипки с кабелчета и зареждат до еднакво напрежение. Реално се пребалансират точно само като се закачат в паралел, после се изтощят, заредят и пак се балансират със свързване в паралел и така няколко пъти. Правят го разни ентусиасти които си сглобяват сами батерии от елементи и карат с тях 15 години, да 15 годишни батерии ги оправят по този начин и ги използват - 80% от капацитета оригиналния. Свалена от Нисан Лийв защото имала 25% вече от капацитета, не може да измине 40км пробег и тази батерия се разфасова, изравнява клетките, зарежда ги много бавно, разрежда ги много бавно, няколко пъти ги балансира в паралел и капацитета на батерията която сглобява накрая е 85% от оригиналния. Кой ще го прави за гигавати капацитет батерии ? И ако не се разбалансират няма да има запалили се батерии при зареждане.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              То хем така, хем иначе. Пък и очаквах някое и друго число като отговор за свръхкапацитета, няма ли да подскажеш?
              По-мързелив си от мен.
              В Галац строят белгийци от ABEE - 1.4млрд. евро и 8000 работни места.
              Пак в Румъния PBT - 8 GWh
              Бурса - 20 GWh
              Aнкара LFP батерии
              В Унгария строи CATL
              Сърбия, в най-северния им град стартира производство с амбиции за гигаватов мащаб.
              В Сърбия гигантът Rio Tinto, през чешко прокси, обещава завод, ако се добере до находището им от литий. Местните протестират, не искат повече мини.

              Под лития в периодичната система е натрий - мн.подходящ конкурент за стационарни батерии с цена 40 - 80долара за киловатчас, плътност 160 ватчаса в килограм и 80% след 4000 цикъла. Вече ги монтират в малките Chery.
              Ако ти се чете - https://energypost.eu/sodium-ion-bat...n-compact-evs/
              Ако те мързи, за слушане - https://www.youtube.com/watch?v=vNp_UmFx9u8

              Най-доброто е, че Солвей-Девня произвежда над милион тона калцинирана сода.
              Трябва да се мисли за евтино съхранение, след като имаш растящо предлагане:

              Коментар


              • Те издържат по 6000 цикъла, но ако се балансират постоянно, иначе 6 месеца и ако ги мъчиш година или две после при балансиране сменят елементи.
                Много стериотипи има заложени в тях, като ги мислят така ги правят че приличат на неща с друго приложение и тези грешки излизат скъпо. Грешките на конструкторите са скъпи, ако поставиш един излишен болт и изделието се произведе милион пъти, загубата ако болта струва 0.5 лв е 0.5 милиона лева. При тях грешките не са до един излишен болт, а по големи. Защо трифазни електродвигатели например ? От тях загубата за всеки брой електромобил е 2-3 хиляди минимум.
                Last edited by supertrader; 08.11.2023, 08:39.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • bota156, защото ги продват скъпо. Електромобилите би трябвало да са доста по евтини, два - три пъти, имат много екстри - трябва да се свързват да зареждат и това става бавно, трябва да има ток в мрежата за тях а него също го няма. Тези големи елементи които са в китайските електромобили се разбалансират за около 50 зареждания, това означава сервиз с разглобяване на батерията и свързването им в паралел да се изравнят. Ако ползваш бързо зареждане само трябва често да ги балансираш и работи само класическия начин с разкачването на елементите добре. Това е сериозно обслужване, не са направени още добре.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                    Интересно що китай се зарина с непродадени електрички?
                    Щото Кризата, реално, вършее не от вчера и покупателната способност на населението на Европа - че и по други места, където са им клиенти - вече се срива. Съответно, хората претеглят двойно и тройно, електричка ли да си вземат, или газ за топло през зимата.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      1984- батериите са по 70 евро за киловатчас, по толкова ги продават CATL, всъщност има и нещо за търговеца в тази цена. Не са по 140. На LFP енергийната плътност е 5 кг за 1 киловатчас. Казват че издържат 10 000 цикъла вече, дори ги наричат вечни. Има една малка кола на BYD и тя е с такива батерии, та един казваше батерията и е вечна - 10 800 е цената на колата. 4 милиона записани да си я купят имаха, може да са повече защото беше отдавна.
                      Интересно що китай се зарина с непродадени електрички?
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • 1984- батериите са по 70 евро за киловатчас, по толкова ги продават CATL, всъщност има и нещо за търговеца в тази цена. Не са по 140. На LFP енергийната плътност е 5 кг за 1 киловатчас. Казват че издържат 10 000 цикъла вече, дори ги наричат вечни. Има една малка кола на BYD и тя е с такива батерии, та един казваше батерията и е вечна - 10 800 е цената на колата. 4 милиона записани да си я купят имаха, може да са повече защото беше отдавна.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от 1984- Разгледай мнение

                          Точно като междинно звено са ферофосфатните батерии, продават се с гаранция 10 години и след 3500 цикъла запазват 70- 80% капацитет. При стационарните батерии няма строги изисквания за плътност, затова запазените авт.батерии ги използват за стационарно съхранение, преди да отидат за скрап.
                          Гърци започнаха изграждане на ПАВЕЦ в македонско. Сърбите имат 2 проекта, както и румънците, нашата Чаира рано или късно ще я възстановят.
                          То хем така, хем иначе. Пък и очаквах някое и друго число като отговор за свръхкапацитета, няма ли да подскажеш?

                          Коментар


                          • Порше Тайкан има един си пуснал клип - болен съм, физически се разболях, купих го за 150 000 преди две години а сега струва 50 хиляди, за две години ми е струвало 100 хиляди. Никога не съм имал кола от която толкова бързо да загубя толкова много, тези които купуват електромобили са секта казва той. Били надъхани и зомбирани.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • 1984- те точно Китай ще цъфнат с електромобилите и батериите, в момента няма никакви продажби, а фабриките работят и трупат, накрая ще ги подаряват със скапани от стоене батерии. Батериите не понасят престой, трябва да е много нова и да не е свързана за да може да престои една година и половина. Никой не ги зарежда и подържа през това време, защото е разход и се пилее и ток, оказва се че се е скапала след 6 месеца. Теслите като ги возят с кораби за 3 седмици има разредили се напълно, а след малко повече месеци тока и пада под минималното напрежение и те са деградирали. Защо има в елекрониката за управление на зареждането 3.6 волта под които падне ли батерията вече не можеш да я зареждаш. Дори има елементи които паднат ли под 3.6 и започва деградация при това мощна със загряване, не съм виждал запалени но надула се и отделила много газове онзи ден видях, я има 10 цикъла направени, я няма но избила капака на мобилния телефон като се надула. Нищо няма да стане с електромобилите голямо, сега както ги натрупаха по площадките ще видите какъв рев ще има по някое време. BYD решили да атакуват пазара в Австралия, струпали едни хиляди бройки и разумно обаче батериите отделно, минали 6 месеца и си прибрали обратно батериите без да ги монтират, после продадат се 100 броя и им докарат батерии и ги монтират, иначе стоят но без батерии. Как ще се подържа капацитета, ето в момента и Тесли не купуват за пръв път откакто са на пазара не могат да се пласират. Всички си мислят че за електричките заобикалят дилърите и ги изключват от веригата за да ги предложат по евтино на крайния потребител ! Няма такова нещо, дилърите държат коли с месеци а на батериите това не им понася въобще и не могат да ги продават през дилъри защото не ще ревнат че губят ако задържат коли.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                .. И този свръхкапацитет, колко хиляди мегаватчаса трябва да а е? Имам предвид че, когато грее, хората и най-много пътуват а докато пътува, електричката НЕ МОЖЕ да е свързана на нормален заряд и ще е нужно междинно звено, батерия за претоварване (в тези на електричките) която, ще се износва кратно по-бързо, т.к. ако днес зареди / разреди 3 пъти, обикновената електричка, може да го прави този цикъл средно веднъж на 2-3 дни. Тогава, едни 1000 цикъла, ТАКАВА батерия, ще ги прави за около и под година, а после - сменяй отново. И смях и грях, както се казва.
                                Точно като междинно звено са ферофосфатните батерии, продават се с гаранция 10 години и след 3500 цикъла запазват 70- 80% капацитет. При стационарните батерии няма строги изисквания за плътност, затова запазените авт.батерии ги използват за стационарно съхранение, преди да отидат за скрап.
                                Гърци започнаха изграждане на ПАВЕЦ в македонско. Сърбите имат 2 проекта, както и румънците, нашата Чаира рано или късно ще я възстановят.

                                Коментар

                                Working...
                                X