Но ако това твърдение за 5-6 пъти повече суровини - енергия за произвоство на един електромобил е вярно, просто електромобилите ги пишем жертва на войната. Неспасяема ситуация, ако не се обърне посоката при цените на енергоносителите.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Цените се повишават заради количеството използвани суровини при електричките, гледах някъде едно твърдение за 5-6 пъти повече използвани суровини за производство на един електромобил, отколкото на един конвенционален автомобил. Не ми изглежда вярно това твърдение, защото има разлика в крайното тегло която е равна приблизително на теглото на батерията. Наистина повече суровини, но да кажем с една трета. Може би употребата на повече цветни метали и добива на литий са много енергемки..Както и да е пазара за автомобилите поначало ще се затегне и за електромобилите, точно поради липсата на пари в населението. Това е очевидно и след този пик на продажби по всичко личи че се задава спад, а и хората имат някакви автомобили и те не са малко, могат да се лишат от покупка на нови. Това по скоро засяга финансовата политика на банките, те много добре знаят че кредитите в автоиндустрията стават по тежки за връщане. Може да се получи пробив при батериите, в смисъл намаляване на теглото и също ограничаване на пробега с един заряд, с цел намаляне на цената на батерията с която се комплектува един електромобил. Независимо от факта че могат да произвеждат вече електромобили с 1000км. пробег с един заряд, напълно реално е да има връщане към пробег около 150км с цел по малко суровини вложени в батерията и цена която да привлича купувачи. Другия вариант е повишение на енергийната плътност на батериите, премахване на излишно вложените материали при единичните елементи и оформянето им в модули - цели. Дори този подход съществува вече в най елементарен вариант, може да се видят модули в които корпуса е общ за определен брой елементи и има разлика в цената, точно поради спестените материали. Това между другото е най изгодните като цена батерии в момента китайско производство са, но пак са с връзки между елементите , тежки електродни ленти - фолиа от мед, защото са за голям ток между елементите.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Забелязва се вече обедняването, задало се в света (не броим едни примерно, милион души, с монотонно растящи натрупвания) съчетано с поскъпването на суровини и енергия а, оттам, и продукти, като електричките. В същото време, големи производители, като Tesla & BYD, вече си рекламират супер колите, с "ножовидни" батерии и т.н., с е по-висока единична мощност. Е, дали да очакваме - как мислите? - допълнителен ръст на продажбите, стимулиран от желанието някак да си спасят хората парите, или ще наблюдаваме временен отлив?
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Еми аз плащам по 200. годишно. Чупете си главите, щом ви влече
На тоя поне са му признали първите 3 години по БГ книжка, аз ти пея за сина ти какъв е случая - ама сам ще го разбереш хахахаха, тогава ще ме четеш по-внимателно вече.
Коментар
-
v_tin, Рено Зое ти е единственния вариант за евтин електромобил с който да може да се излезе на пътя там. На старо е много евтино, ако погледнеш цената на ново, то се вижда че подаряват. Батерията ако е под наем все едно че е кредит, ако я купуваш просто тези пари ще ги дадеш наведнъж. Така излиза.
- Разбира се има по хубави електромобили, например Тесла 3, с нея може да се кара и по магистралите без да пречиш.
Само че при тези насипни батерии винаги ти е проблем батерията, защото като дойде време да се сменя, а то идва по рано преди да са амортизирани понеже не могат да се ремонтират евтино..та като видиш цената на новата и избора е дали да подариш на някой колата без батерия или да дадеш пари за нова батерия, която струва много повече от колата на старо.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
ТОку що го питах- 100 евро на 3 месеца- мисля към хуг 24. И да , това му е първата кола тук и вече удари една кола. Не съм сигурен май тогава беше към ерго. Мисля че застрахователите платиха около 800 евро. Това беше няколко месеца след като купи колата. На паркинг дава назад и не видял другата кола. Писаха че той е виновен, защото бабата каза че тя е била спряла когато я е ударил. И аз бях на разправията с полицаите.
А колегата- ......... не знам. Да му мисли той
На тоя поне са му признали първите 3 години по БГ книжка, аз ти пея за сина ти какъв е случая - ама сам ще го разбереш хахахаха, тогава ще ме четеш по-внимателно вече.
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Твоя колега като се джасне пак - ще изгори и на майка си точките и после ша ходи пеша.
Мисълта ми е, че синковеца ти с първите SF-Klasse ще е на 2000 евро ГО без да прави катастрофи, май не си запознат как се изчисляват въобще
А колегата- ......... не знам. Да му мисли тойLast edited by v_tin; 14.04.2022, 21:03.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Мисля че и в Бг влезе тази система- бонус малус. Когато започваш плащаш много- млад шофьор, и с течение на годините намалява. Ако направиш катастрофа пак се увеличава
Мисълта ми беше за кретена- за какво нарушение може да се платят 2000 евро
Мисълта ми е, че синковеца ти с първите SF-Klasse ще е на 2000 евро ГО без да прави катастрофи, май не си запознат как се изчисляват въобще
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin, това хубаво ли е, по добре застраховката да е малка, а такива които газят хора да си понасят отговорноста..
Мисълта ми беше за кретена- за какво нарушение може да се платят 2000 евро
Коментар
-
v_tin, това хубаво ли е, по добре застраховката да е малка, а такива които газят хора да си понасят отговорноста..D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Като почне сина му да плаща по 2000 евро гражданска годишно, ще си свиркат дружно
Туй не ти е село до София, в немско единствено с малки номера е евтино за новобранци.
Коментар
-
Една идея от ютуб гледах такова видео, човека си е монтирал на стандартна електрическа кола соларни клетки от тези гъвкавите, които могат да се огъват, налепил ги е по тавана и твърди че при хубаво време му зареждат ток с който да изминава 20-25км. Интересно за хора които минават малки растояния ежедневно да ходят на работа примерно, така отпада необходимостта да се зарежда, само че трябва да слънчево времето. Колата е Нисан Лийв от стария модел, малко не ми се връзва чак 20км да зареди, защото трябват 3.5 киловатчаса ток на тази кола да измине това растояние..Но при по икономични електромобили може да се получи нещо от това перпетомобиле.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Не ги гледай изобщо тез триколки. Една тойота хибрид и си свиркаш
Туй не ти е село до София, в немско единствено с малки номера е евтино за новобранци.
Коментар
Коментар