IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    чОВЕКЪТ СРАВНЯВА чушки с ябълки, ама карай да върви, да напишем че руският газ е лош и недемократичен
    Къде е ставало дума за руски газ? Става дума за американски, неправославен шистов газ. Прогнозите за увеличаване на консумацията на газ чрез множество балансиращи централи за ВЕИ не се сбъдват именно заради новите батерии, това е тезата за която става дума. Няма никакво значение че газовите централи са балансиращи а батерийните реално акумулиращи. Ефекта за системата е сходен.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

      По никакъв начин не могат да бъдат компенсирани лекият мотор и тежката батерия- самата батерия 85кВ/ч тежи около 540кг.
      Нима? А един стандартен ДВГ от 500-600 кг как се компенсира с ел. двигател 35-50 кг? А скоростната кутия - към 200 кг, която въобще липсва при електричките? Ако се загледаш в спецификациите една Модел 3 е почти идентична по тегло с една БМВ 3-ка.

      Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
      Имат икономични спирачки всички електрички, по третият въпрос мисля че не се увеличава КПД-то просто колата е по лесна за управление- всъщност предавателна кутия си има пак- например на опел автоматиката е осемскоростна, на тойота е вариаторна/ мисля че така се казва/ все едно гледаш скутерче. Всъщност на скутерчетата скоростната кутия е от 3 скорости- поне на моето е такава
      И как не се увеличава КПД като реално двигателя работи като генератор в този режим и връща в батерията? Замислял ли си се защо ел. колите и хибридите са по-иконимични в града отколкото на магистрала, обратното на ДВГ колите?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение

        Не разбирам. Първото е акумулираща мощност, като познатите ПАВЕЦ например, използвани за събиране на излишната енергията през нощта и отдаването ѝ през деня, а второто е това, което произвежда същата тази енергия.
        Не могат да се сравняват, според мен.
        чОВЕКЪТ СРАВНЯВА чушки с ябълки, ама карай да върви, да напишем че руският газ е лош и недемократичен

        Коментар


        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

          Евтина и надеждна батерия е ключът за много повече от решение за транспорта, също и тотална промяна на енергетиката. Електроенергийните мрежи на много места няма да оцелеят или ще се преобразуват в нещо като магистрала за обмен между множество независими производители и ползватели на енергията. Всякакви опити на русоробски и подобни олигархични кръгове да попречат, просто ще доведат до множество излезли от мрежата ползватели и упадък на самата мрежа. Още сега тече процес в Калифорния и други места с който като балансиращи мощности се налагат големи батерии, предимно на Тесла, вместо газови централи. Оказват се много по-евтино и пъргаво решение - за една газова централа времето на включване е около 30 минути, а за батерия около 30 милисекунди. И това при положение че цените на батериите продължават да падат.
          Голяма част от цената на Тесла на борсата идва от тези перспективи и факта че в момента държат над 50% от световното производство на батерии. Много хора сравняват Тесла с такива като Фолксваген и Тойота и виждат само част от картинката.
          И колко домакинства захранва една батерия и колко е животът и- и съответно за газовата централа същото. По спомен най голямата батерия е в австралия и захранва около 3000 домакинства, но я държат за аварийно захранване. Отделно от това батерията не произвежда енергия, а само я съхранява, газовата централа произвежда енергия, но не може да я съхранява- съвсем различни неща

          Коментар


          • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
            Мързи ме да търся, а тук сигурно някой знае нещо по тези общи въпроси:

            Увеличаването на масата на колата от ел-батерията доколко се компенсира с намаляването ѝ от по-лекия ел-мотор и отсъствието на предавателна кутия?

            Ел-колите имат ли режим на "икономични спирачки", то ест да връщат кинетичната енергия на спирането обратно в батерията?

            ​​​С колко се увеличава КПД-то на задвижване с премахването на предавателната кутия, характерна за ДВГ?

            Благодаря за вниманието!
            По никакъв начин не могат да бъдат компенсирани лекият мотор и тежката батерия- самата батерия 85кВ/ч тежи около 540кг.

            Имат икономични спирачки всички електрички, по третият въпрос мисля че не се увеличава КПД-то просто колата е по лесна за управление- всъщност предавателна кутия си има пак- например на опел автоматиката е осемскоростна, на тойота е вариаторна/ мисля че така се казва/ все едно гледаш скутерче. Всъщност на скутерчетата скоростната кутия е от 3 скорости- поне на моето е такава

            Коментар


            • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
              Още сега тече процес в Калифорния и други места с който като балансиращи мощности се налагат големи батерии, предимно на Тесла, вместо газови централи. Оказват се много по-евтино и пъргаво решение - за една газова централа времето на включване е около 30 минути, а за батерия около 30 милисекунди.
              Не разбирам. Първото е акумулираща мощност, като познатите ПАВЕЦ например, използвани за събиране на излишната енергията през нощта и отдаването ѝ през деня, а второто е това, което произвежда същата тази енергия.
              Не могат да се сравняват, според мен.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Не знаех че светът е уса, мислех че има поне още 130 държави на планетата, ама хайде от мен да мине нещо от сайта https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/
                Важното е руският пазар да удържи, докато се продават само лади, всичко е наред.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение

                  енергия се произвежда относително лесно, но съхранението е проблем.. затова петролът (и производните) е цар.
                  при добри батерии слънцето (солари) ще бъде напълно достатъчно , за да задоволи нуждите на човечеството. До тогава ще се душим заради въглища и петрол...
                  Евтина и надеждна батерия е ключът за много повече от решение за транспорта, също и тотална промяна на енергетиката. Електроенергийните мрежи на много места няма да оцелеят или ще се преобразуват в нещо като магистрала за обмен между множество независими производители и ползватели на енергията. Всякакви опити на русоробски и подобни олигархични кръгове да попречат, просто ще доведат до множество излезли от мрежата ползватели и упадък на самата мрежа. Още сега тече процес в Калифорния и други места с който като балансиращи мощности се налагат големи батерии, предимно на Тесла, вместо газови централи. Оказват се много по-евтино и пъргаво решение - за една газова централа времето на включване е около 30 минути, а за батерия около 30 милисекунди. И това при положение че цените на батериите продължават да падат.
                  Голяма част от цената на Тесла на борсата идва от тези перспективи и факта че в момента държат над 50% от световното производство на батерии. Много хора сравняват Тесла с такива като Фолксваген и Тойота и виждат само част от картинката.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
                    Батериите не произвеждат енергия, само я пренасят.

                    Но се замисли защо ядрената енергетика не е мръднала технологично от 1965 година насам.
                    енергия се произвежда относително лесно, но съхранението е проблем.. затова петролът (и производните) е цар.
                    при добри батерии слънцето (солари) ще бъде напълно достатъчно , за да задоволи нуждите на човечеството. До тогава ще се душим заради въглища и петрол...

                    това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                      Мотори, електроника, спирачки, управление - всичко е 5 стъпки пред батериите - там е зарито умрялото куче, което все още държи петрола господар на индустрията.
                      Батериите не произвеждат енергия, само я пренасят.

                      Но се замисли защо ядрената енергетика не е мръднала технологично от 1965 година насам.

                      Коментар


                      • В индустрията на ел.колите има едно 'тясно място' - батерията. Нямам търпение някой смелчага (тук играе геополитиката) да успее да направи читава, компактна, с относително голям капацитет и надежност батерия. Тогава вече човечеството ще се изкачи още едно стъпало по стълбата на еволюцията .. колкото и помпозно да звучи. Мотори, електроника, спирачки, управление - всичко е 5 стъпки пред батериите - там е зарито умрялото куче, което все още държи петрола господар на индустрията.

                        това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                        Коментар


                        • Мързи ме да търся, а тук сигурно някой знае нещо по тези общи въпроси:

                          Увеличаването на масата на колата от ел-батерията доколко се компенсира с намаляването ѝ от по-лекия ел-мотор и отсъствието на предавателна кутия?

                          Ел-колите имат ли режим на "икономични спирачки", то ест да връщат кинетичната енергия на спирането обратно в батерията?

                          ​​​С колко се увеличава КПД-то на задвижване с премахването на предавателната кутия, характерна за ДВГ?

                          Благодаря за вниманието!

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от financialist Разгледай мнение
                            Всеки започва да иска най-новото и най-екологичното, а и скоро ще сме принудени от налагани данъци за старо и замърсяващо, така че Илън Мъск си е сметнал добре нещата и е нацелил накъде духа вятъра
                            НАй новото, не значи най екологично, струва ми се че бъркаш двата щата

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                              Кратък поглед към бъдещето на автомобилната индустрия.
                              Не знаех че светът е уса, мислех че има поне още 130 държави на планетата, ама хайде от мен да мине нещо от сайта https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/
                              Last edited by v_tin; 09.11.2018, 17:48.

                              Коментар


                              • Всеки започва да иска най-новото и най-екологичното, а и скоро ще сме принудени от налагани данъци за старо и замърсяващо, така че Илън Мъск си е сметнал добре нещата и е нацелил накъде духа вятъра

                                Коментар

                                Working...
                                X