Първоначално изпратено от безимeн
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнениеОт друга страна ми е много чудно защо не се дискутира далеч по-реалистичната алтернатива с хибридните автомобили!
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеБързоходко - колко голям ток мислиш че може да генерира електромотора в генераторен режим и да не могат акумулаторите да го поемат ? Не става въпрос за рязко спиране с пушене на гуми чрез електромотора - генератора. Не са чак толкова екстремни нещата и тока лесно се ограничава, няма как акумулатора да не може да го поеме защото за ускоряването е похарчена енергия и при генерация няма начин да се върне повече от тази която е консумирана преди това. Минимум 30% загуби има. Регенеративните спирачки също не са мечта, но при тях тока се вкарва в така наречените супер кондензатори. При клетките възможностите са много големи, вътрешното съпротивление може да се променя и да бъде много малко защото съществува възможност да се променя притока на гориво и да се контролира съпротивлението и чрез него т.е. то не е константа. Съчувствам на хората които четат стари учебници, не се заяждам в никакъв случай. Дори ми е болно че като нация сме дистанцирани от това което другаде се прави, защото в тази страна нищо не се прави за съжаление.
Убеден съм че ел мобила има бъдеще както и спортните самолети. Сигурен съм че от тях може да се получи добър и устойчив бизнес. Но невярвам че ще станат масови.
От друга страна ми е много чудно защо не се дискутира далеч по-реалистичната алтернатива с хибридните автомобили!
Коментар
-
Бързоходко - колко голям ток мислиш че може да генерира електромотора в генераторен режим и да не могат акумулаторите да го поемат ? Не става въпрос за рязко спиране с пушене на гуми чрез електромотора - генератора. Не са чак толкова екстремни нещата и тока лесно се ограничава, няма как акумулатора да не може да го поеме защото за ускоряването е похарчена енергия и при генерация няма начин да се върне повече от тази която е консумирана преди това. Минимум 30% загуби има. Регенеративните спирачки също не са мечта, но при тях тока се вкарва в така наречените супер кондензатори. При клетките възможностите са много големи, вътрешното съпротивление може да се променя и да бъде много малко защото съществува възможност да се променя притока на гориво и да се контролира съпротивлението и чрез него т.е. то не е константа. Съчувствам на хората които четат стари учебници, не се заяждам в никакъв случай. Дори ми е болно че като нация сме дистанцирани от това което другаде се прави, защото в тази страна нищо не се прави за съжаление.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin - електричките по инерция им се зареждат акумулаторите и нищо не им се чупи, а в Гугъл си има достатъно информация и човек може да си направи бърза справка за да не пише глупости както прави той. Не съм го пращал да го образоват в Гугъл, защото едва ли ще успеят а търсачката дава и много грешни отговори заради такива като него които просто си пишат по пенкелерски.
Но иначе като рекламен слоган идеята се харчи добре..
Коментар
-
Бързоходко - Технологии за ел.коли има, включително и тези варианти с клетките които не се реализират масово заради цената която е висока. Не мога категорично да отговоря и да гарантирам че няма да се отпушат нещата, очевидно е че цените се надуват с милиони проценти печалба и някой от собствениците на технологии може да реши че при някаква много по малка печалба може да спечели много повече. Представи си че тези от Дюпон вземат че се светнат да си направят по добре сметката и Нафиона стане по долар за грам. Не може да го познаеш това бъдеще, зависи от това какво ще се роди в главите на шепа хора.D.Y.F-091066
Коментар
-
v_tin - електричките по инерция им се зареждат акумулаторите и нищо не им се чупи, а в Гугъл си има достатъно информация и човек може да си направи бърза справка за да не пише глупости както прави той. Не съм го пращал да го образоват в Гугъл, защото едва ли ще успеят а търсачката дава и много грешни отговори заради такива като него които просто си пишат по пенкелерски.
D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеБезимен, не съм много запознат, но май електричките нямат скоростни кутии- сигурно са като мотокарите- предна задна и това е. Иииииииииии наистина гугъл специалистите станаха много
В тази връзка е добре да имате предвид, че товарната характеристика на ЕЛ. Двигателя зависи от стойноста на активното съпротивление в роторната верига. Това включва и вътрешното съпротивление на източника на захранване. В случай че това е акумулатор се оказва че сал един капацитет не стига. Трябва да има и ниско вътрешно съпротивление. Ако вътрешното съпротивление на разните водородни и други клетки не е достатъчно ниско Товарната характеристика ще "омекне" и Ел Двигателя няма да може да реализира присъщото му предимство пред останалите видове двигатели.
Така може и до скоростна кутия и съединител да стигнете.
Пак да отбележа. Формула Е е бъдещето на ел автомобила.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеБезимен, не съм много запознат, но май електричките нямат скоростни кутии- сигурно са като мотокарите- предна задна и това е. Иииииииииии наистина гугъл специалистите станаха много
Не мисля, че в цитирания мой пост /предмет на "спора"/ - съм използвал думата "електричка".
Но се дискутира нещо, което не съм твърдял, защото на някого му е хрумнало да постави някакви думи в устата ми, за да се измъкне от неловката ситуация на общите приказки.
След малко отново същият ще излезе, за да ни каже какво аз съм мислел да кажа...
Онова, което съм казал може да бъде прочетено долу. Не мисля, че някой има основанията да го оспорва.
Да повторя ли, че чичо пише тук за свое хрумване - т.нар. "парко-люлка", а аз обяснявам, защо това може да доведе до голям и скъпоструващ ремонт.
Следва невъзможна дискусия - защо твърдя неверни неща и изпращанито ми в 9-та глуха /т.е. - в Гугъл/ - за да му изгубим времето, но без нищо конкретно.. Е? Къде тук използвам определението "електричка" Не го използвам, но се радвам за това, че надприказването се получава, ако и да е съвсем безмислено...
Нещо от вида: "Немият казал на глухия, че слепият видял куция да се състезава с бързия влак..."
Коментар
-
Toyota unit takes stake in Australian lithium producer
Toyota Group’s trading arm will take a stake in Australian lithium miner Orocobre for almost A$300m as car manufacturers seek to secure supplies of the critical ingredient for batteries to meet growing electric vehicle demand.
Toyota Tsusho will take a 15 per cent stake in lithium miner Orocobre for A$282m ($224m) to more than double lithium carbonate production capacity at Orocobre’s Argentinian mine Olaroz to 42,500 tonnes per year from 17,500 previously.
Toyota Tsusho said the investment will provide a “long term, stable supply of lithium in response to growing global demand.”
The move by Toyota follows similar investments by Chinese electric carmaker BYD, which formed a joint venture with a Chinese pot ash producer to produce lithium carbonate and China’s Great Wall Motor, which last year took a 3.5 per cent stake in Australia’s Pilbara Minerals to secure a supply of the metal.
Toyota Tsusho and Orocobre are also finalising plans to develop a 10,000 tonne-pear year lithium hydroxide plant in Fukushima, Japan. A decision will be made on the plant in mid-2018, Orocobre said in its statement.
Orocobre shares climbed almost 60 per cent in 2017. Its shares were suspended on Tuesday.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеТова е тема за упражнения...
Само предупреждавам упражняващите се, ако седнат в автомобил с автоматична предавателна кутия - да не ползват терминология от вида "по енерция" /както е писал самият чичо/.
Защо? Защото не се знае колко ще излезе ремонта! Е, да - в никакъв случай няма да е повече от стойността на новата скоростна кутия, демонтажа на старата и монтирането на новата.
Т.нар. трейдър - да опита отново да отговори на цитираният мой пост, от където сам той инициира "спор", при което ми вменява неказани от мен думи и негови предположения. Моля при отговора да ползва точна терминология и технически език, без неопределености и общи изрази от вида "май".
Не става ясно - с какво в този мой пост - същият трейдър не е съгласен, за да ме изпраща "да чета" в Гугъл?
Какво е прочел в Гугъл самият трейдър, което опровергава написаното от мен?
Коментар
-
Първоначално изпратено от pipbel Разгледай мнениеНе съм спец като вас по въпроса, ама някъде преди време бях мернал че при ел.колите се харчи в пъти повече мед в сравнение със сега.
Дали е вярно, как е като% от общото потребление и т.н. - ще кажете вие...може би ?
После, дето се ежите за "скоростните кутии": Аз бих проектирал САМО електрически. Т.е., с превкл.броя полюси и честотно управление. Ама това няма да го обясня, да се пукат душманите.
И аз уж съм инженер, ама като гледам тук едни "Компетентности", тръпки ме побиват.
Със здраве всички !
Коментар
Коментар