IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

    Кой да е конкурентен и на какво?

    Ще ме умориш, бе човек! Не знаеш ли за какво е дискусията? Какво правиш в темата тогава? ))

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



      И защо не са конкурентни СПОРЕД ТЕБ?
      Кой да е конкурентен и на какво?
      Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

      Коментар


      • nio писа: Малко интересно инфо. Преди няколко дни имах вызможност да направя едно по-продылжително пытуване с Лииф. При потегляне показа 164 км заряд, но напредване на километрите нещата се промениха. При половин батерия бях минал 90 км и оставаха още 94. При това обырнете внимание на средната скорост! След две междинни зареждания за по час-два успях да измина в този ден общо 245 км.

        Между другото днес става един месец от регистрацията и за това време сым изминал 4082 км.


        Хайде честито. На мен както се прибирам от германия до бг някой ще каже ли колко дни ми трябват да се прибера- 2200км

        Коментар


        • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

          Абе човек,ти говориш сякаш за някой концепт,дето мислят да го пускат след 10 години.

          Неква параноя те гони....

          Няма никви тайни,електричките се продават и са по пътищата от години.

          Кой какво крие според теб?

          Ползвай Гугъл и им виж тт данните,що за конспирации в главата ти.....

          Криели били ще ме умориш.....


          И защо не са конкурентни СПОРЕД ТЕБ?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


            Имаше някакъв афоризъм, в който, когато хората нямали какво да кажат, изброявайки нещо - поставяли "и т.н." или многоточие...

            Тук многоточието е по-скоро, за да ми напомни, че има още съществени проблеми /в новите електромобили/...

            Електродвигателят, като консуматор на ел.енергия от батерията. Това ми идва наум, че не съм довършил, но много неща /според мен/ - ще се решават тук на парче. Защо казвам това? Имаме ле информеция за електродвигателите на електромобилите? Още веднъж да повторя: Електродвигателите /колкото и да са на брой/ - черпят тока на заредената вече батерия, за която толкова говорим, че ще е еФтина само за... /видите ли/ - за кого..., ми - за българина, защото той ще си подменя автопарка - за 10 години... Не сме избрали още модела, ама с нашите пътища вече се чуват гласове за Ролса... Както и да е, това беше напомняне за необходимостта от слизане от облаците...

            Та - сега ми е думата за електродвигателят /един или повече/... Колкото повече - по-скъпа поддръжка... И сега като скочат да ме опровергават - ама какво ще му се поддържа на ел.двигателя... Оффф, добре де - съгласих се - само гумите ще са ни разход, айде - да сме всички спокойни, де...

            Ако все пак се концентрираме и тук - доста неща могат да се кажат...

            Ще ви светна САМО така, насочващо, че НЯКОИ кораби имат точно гребни електродвигатели. Значи, това не са познатите /газова турбина, парна турбина и ДВГ - главно бавнооборотни/.

            Но, тези гребни електродвигатели - съвсем накратко - си имат /най-често/ - дизелгенератори, които ги захранват с ел.енергия... Ахааа - ето къде било ключето, нЪл?... Да де, ама тия дизел-генератори, как пък работят, лЕ? Ееее, там е тънкостта, я! Та, корабните механици следят постоянно показателите на корабната ел.централа - ток, напрежение..., ако се наложи - включват дизел-генераторите за работа в паралел, а това си има тънкости... /що не се включват тук и ел.техниците - не им се влиза в празни дебати, в които някой тръсва някоя глупост - и тя се подхваща от журналистите.../...

            ... и, след всичко това - гребните електродвигатели - подават въртящият си момент към гребния винт /корабния движител/...

            Значи, защо го пиша всичко това? По няколко причини:

            1. Електродвигателите не са от вчера и най-вече - никой от нас не може да твърди, че се развиват благодарение на нещо, което му е хрумнало преди час-два, или пък, преди ден-два..., година и т.н.

            2. Ако правим аналогия с ел.двигателя, който обслужва сега ДВГ с течно гориво /говоря за пусковият ел.двигател - стартерът, който черпи голям ток от акумулаторната батерия/ - имайте предвид, че аналогията е мнооооого далечна - и само в принципа. Ха сега, помислете, какво ли още ще трябва да се направи тук от фирмите, които пускат автомобилите с хубав дизайн /но не ни дават подробностите, които са направили/... Голям ток, голям ток... /мислим ли/..., да де, ама хвърчат в публичното пространство едни данни - за колко изминавал 100-те метра - прочутият електромобил... ЕХ, ЧЕ ВАЖНО!!!..., да де - ама дали отчитаме - какво би станало на 400-та миля, ако... /мислим, нали?/...

            Що не ги дават тия данни? Тай-на, майна! Защо конвенционалният автомобил се познава, а електромобилът се крие? Нали е автомобил на бъдещето???

            Точно затова, де! В бъдеще ще научим. Нека първо го обвържем със зелените неща..., вкл. и със зелените пушеци от предприятията - и после... , но не и преди да са почнали продажбите... Ама, кой ще задължи някого да си купи?

            Пазарът, разбира се е единствен, който ще вдигне продажбите!..., но РЕШИТЕЛНО пазар не се прави с манипулиране на данни! /това вече го видяхме/

            Предстои да видим, дали пазар се прави с ПРЕМЪЛЧАВАНЕ на данни...



            Абе човек,ти говориш сякаш за някой концепт,дето мислят да го пускат след 10 години.

            Неква параноя те гони....

            Няма никви тайни,електричките се продават и са по пътищата от години.

            Кой какво крие според теб?

            Ползвай Гугъл и им виж тт данните,що за конспирации в главата ти.....

            Криели били ще ме умориш.....
            Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

              Някои хора не могат да погледнат в утрешния ден,камо ли за след години.
              Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!

              Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.

              Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
              Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!

              Някои други хора - цитират някого, без ПО СЪЩЕСТВО да вземат отношение по цитирания пост.

              Аз определям това като най-обикновено празнословие.

              Ако нямаш какво конкретно да кажеш по темата - недей да спамиш.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                Нямам време за обширен /НЕПРЕДУБЕДЕН/ анализ.

                Само до тук /с цитата/ - си много в грешка.! Окачване нямаш ли на тая кола? Спирачки? Кормилен механизъм? Трансмисия? КОМПЮТЪР?...

                И на всичко отгоре - ще "ПОДМЕНИМ" всичко на електромобили!!! Хайде, бе! И пАри Ше се намерАт, а и българчето - Ше купува, та Ше се къса! /не се хващайте за последната ми дума - проблемите, които не виждате - са в СВЕТОВЕН МАЩАБ!!!/

                БАТЕРИЯТА!!! Но и всичко горе, а и още...

                Моля, НЕ ОПРОСТЯВАЙ НЕЩАТА!

                Имаше някакъв афоризъм, в който, когато хората нямали какво да кажат, изброявайки нещо - поставяли "и т.н." или многоточие...

                Тук многоточието е по-скоро, за да ми напомни, че има още съществени проблеми /в новите електромобили/...

                Електродвигателят, като консуматор на ел.енергия от батерията. Това ми идва наум, че не съм довършил, но много неща /според мен/ - ще се решават тук на парче. Защо казвам това? Имаме ле информеция за електродвигателите на електромобилите? Още веднъж да повторя: Електродвигателите /колкото и да са на брой/ - черпят тока на заредената вече батерия, за която толкова говорим, че ще е еФтина само за... /видите ли/ - за кого..., ми - за българина, защото той ще си подменя автопарка - за 10 години... Не сме избрали още модела, ама с нашите пътища вече се чуват гласове за Ролса... Както и да е, това беше напомняне за необходимостта от слизане от облаците...

                Та - сега ми е думата за електродвигателят /един или повече/... Колкото повече - по-скъпа поддръжка... И сега като скочат да ме опровергават - ама какво ще му се поддържа на ел.двигателя... Оффф, добре де - съгласих се - само гумите ще са ни разход, айде - да сме всички спокойни, де...

                Ако все пак се концентрираме и тук - доста неща могат да се кажат...

                Ще ви светна САМО така, насочващо, че НЯКОИ кораби имат точно гребни електродвигатели. Значи, това не са познатите /газова турбина, парна турбина и ДВГ - главно бавнооборотни/.

                Но, тези гребни електродвигатели - съвсем накратко - си имат /най-често/ - дизелгенератори, които ги захранват с ел.енергия... Ахааа - ето къде било ключето, нЪл?... Да де, ама тия дизел-генератори, как пък работят, лЕ? Ееее, там е тънкостта, я! Та, корабните механици следят постоянно показателите на корабната ел.централа - ток, напрежение..., ако се наложи - включват дизел-генераторите за работа в паралел, а това си има тънкости... /що не се включват тук и ел.техниците - не им се влиза в празни дебати, в които някой тръсва някоя глупост - и тя се подхваща от журналистите.../...

                ... и, след всичко това - гребните електродвигатели - подават въртящият си момент към гребния винт /корабния движител/...

                Значи, защо го пиша всичко това? По няколко причини:

                1. Електродвигателите не са от вчера и най-вече - никой от нас не може да твърди, че се развиват благодарение на нещо, което му е хрумнало преди час-два, или пък, преди ден-два..., година и т.н.

                2. Ако правим аналогия с ел.двигателя, който обслужва сега ДВГ с течно гориво /говоря за пусковият ел.двигател - стартерът, който черпи голям ток от акумулаторната батерия/ - имайте предвид, че аналогията е мнооооого далечна - и само в принципа. Ха сега, помислете, какво ли още ще трябва да се направи тук от фирмите, които пускат автомобилите с хубав дизайн /но не ни дават подробностите, които са направили/... Голям ток, голям ток... /мислим ли/..., да де, ама хвърчат в публичното пространство едни данни - за колко изминавал 100-те метра - прочутият електромобил... ЕХ, ЧЕ ВАЖНО!!!..., да де - ама дали отчитаме - какво би станало на 400-та миля, ако... /мислим, нали?/...

                Що не ги дават тия данни? Тай-на, майна! Защо конвенционалният автомобил се познава, а електромобилът се крие? Нали е автомобил на бъдещето???

                Точно затова, де! В бъдеще ще научим. Нека първо го обвържем със зелените неща..., вкл. и със зелените пушеци от предприятията - и после... , но не и преди да са почнали продажбите... Ама, кой ще задължи някого да си купи?

                Пазарът, разбира се е единствен, който ще вдигне продажбите!..., но РЕШИТЕЛНО пазар не се прави с манипулиране на данни! /това вече го видяхме/

                Предстои да видим, дали пазар се прави с ПРЕМЪЛЧАВАНЕ на данни...



                Коментар


                • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                  Някои хора не могат да погледнат в утрешния ден,камо ли за след години.
                  Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!

                  Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.

                  Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
                  Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!
                  А бе чета в този линк който пуснах че цената за наем на батерия за туизи в германия била 50 евро на месец и батерията не се продава. Ако и с другите марки е така/предполагам наистина може да се говори за "почти" революзия

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                    Тук се говори за остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията и към нейната работоспособност... /това трябва да се коментира отделно, ама кога?.../ ПРедстои да видим как ще се отрази експлоатацията /изразена чрез пробега на електромобила/ на батерията върху капацитета ѝ. Искам дебело да подчертая, че производителите В МОЕНТА ЗНАЯТ ТОВА, но няма да ви го кажат. Защо? Защото ще ви откажат да мислите за "светлото бъдеще", когато ще се наложи да купувате батерия, която /отново да повторя!/ - направете си разчета - ще струва ОКОЛО 45% /и повече!/ от цената на електромобила ви!!! /и това никой не го казва.../

                    Ама - ще падат, бе - видите ли!!! Да, де - защото само в България има толкова ентусиасти, а именно - за 10 години ще правим ПЪЛНА СМЯНА на парка - ето на - 40 000 € - за някого могат да са малко... и сега ме облъчват, че за 10 години щели да паднат! Е - да - ще паднат - от 40 000€ - на 35 000€..., защо пък да не паднат до 30 000€... И тогава вече ще си гриза ноктите от яд: как не им повярвах!!!

                    Нещо много важно: ако производител на електромобил СПРЕ да работи върху досега пусната батерие в свой електромобил - той ще отпадне от пазара! Даваме ли сметка за това? В тоя смисъл - ще се търсят, но и ще се намират нови материали, които да осигуряват по-голям капацитет, обаче... По-евтини ли ще са батериите? СМЕХ! Блажени, вярващите... "Масовото" производство, което някои бленуват, няма да е така масово, защото, за да е масово - трябва да има и търсене! Да де - ще има увеличено търсене!!! ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ СМЕХ!

                    Е, 50% ли ще паднат цените на батериите /Тесла/ за 10 години! Да бе!!! 20 000€ - това си е направо подарък!!! На 10-тата година остатъчната стойност /да взема пример от колегата/ на ППС - е 20%..., но с новата батерия - цената му ще се вдигне с пъти... /майтап, де..., кой би сложил нова батерия на 10 годишен автомобил?/ и като тръгне една замЕнка, една търговийка с "използвани ел.мобили..., едно надлъгване ще е, та..., абе - накратко: в когото остане последната покупка - ще е "вътрешно"... Да де - и губещи трябва да има, но те ще са от страната на нямащите /вкл. българЕ/, защото собственика на автомобила ще го е купил нов, а след 5-7 години вече ще го е харизал срещу отстъпка в цената на новия си...


                    п.п. Само за справка: на 8-та година цената в ново състояние на немските автомобили е паднала със 72%, т.е. остатъчната им стойност е станала 28% от цената на немския автомобил в ново състояние /справка: Наредба № 24 за задължителното застраховане - по нея работят застрахователите/.
                    ТОВА НЯМА никакво отношение към намаляването на капацитета на батерията!
                    Някои хора не могат да погледнат в утрешния ден,камо ли за след години.
                    Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!

                    Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.

                    Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
                    Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!
                    Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                    Коментар


                    • Има разни форуми, дал съм линк към немски форум има и английски/уса форум за теслите- доколкото го погледнах днес батерията е проектирана да издържи около 320000км. По данни от форумите 45000$/40000евро е 84кВ батерия, четох че разработвали някаква супер/дупер/хипер батерия за около 120-130000 $ но по голям капацитет. Имаше някакъв който се хвалеше че батерията му паднала само с 8% за 1,5години, но не трябвало да се изтощава под 30%/ то и за другите батерии е така. Тоест ако ти дават да минеш ориентировъчно 500км, трябва да смяташ 30% по малко. Иначе количките на ток си ги бива, днес гледах едно рено, пикап, няма шум, няма дим, супер е, проблема е че трябва да я зареждаш всяка вечер

                      Тук имало даже форум и един пич обяснява разни работи като собственик

                      http://www.ecars.bg/forum/Renault-Tw...-na-reno-tuizi

                      и сайта http://www.ecars.bg/, а форума сами ще го видите
                      Last edited by v_tin; 21.10.2017, 22:35.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Kildirim_Bei - темата за кинетичната енергия е интересна, при електромобилите лесно и с по малко загуби тя се връща в акумулаторите в интерес на истината. Най доброто е комбинация от супер кондензатори и акумулатори, това би удължило живота на вторите по отношение на броя цикли заряд и разряд.
                        Може и да е така, трябва да посмятам.
                        Единственото, което знам от физиката е, че perpetuum mobile няма.
                        И в противното никой не може да ме убеди, при настоящем известните знания и разбирания за това, как работи Природата и Вселената.
                        Те работят от милиарди години. Ние, с нашите хоризонти и "постижения", даже и прашинка не сме в общата картина.
                        Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                        ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Бързото зареждане= на бързо скапване на батерията, това го пише навсякъде. Дори и телефона като купиш батерията издържа по 2 дни след това и пада капацитета. Така че и тук ще е същото, на осмата година - 50% на батерията

                          Има различни фактори, които предизвикват това... За мен най-същественият е този, че ако в края на зареждането токът е голям и температурата е висока - плочите на акумулаторната батерия се разрушават преждевременно, а това... /разбира се, че ще ни накара да си купим съвсем скоро нов-новеничък акумулатор/... Значи - и това трябва да отчитамеееее!

                          Оффф, то да е само това...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                            Той цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?

                            Тук се говори за остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията и към нейната работоспособност... /това трябва да се коментира отделно, ама кога?.../ ПРедстои да видим как ще се отрази експлоатацията /изразена чрез пробега на електромобила/ на батерията върху капацитета ѝ. Искам дебело да подчертая, че производителите В МОЕНТА ЗНАЯТ ТОВА, но няма да ви го кажат. Защо? Защото ще ви откажат да мислите за "светлото бъдеще", когато ще се наложи да купувате батерия, която /отново да повторя!/ - направете си разчета - ще струва ОКОЛО 45% /и повече!/ от цената на електромобила ви!!! /и това никой не го казва.../

                            Ама - ще падат, бе - видите ли!!! Да, де - защото само в България има толкова ентусиасти, а именно - за 10 години ще правим ПЪЛНА СМЯНА на парка - ето на - 40 000 € - за някого могат да са малко... и сега ме облъчват, че за 10 години щели да паднат! Е - да - ще паднат - от 40 000€ - на 35 000€..., защо пък да не паднат до 30 000€... И тогава вече ще си гриза ноктите от яд: как не им повярвах!!!

                            Нещо много важно: ако производител на електромобил СПРЕ да работи върху досега пусната батерие в свой електромобил - той ще отпадне от пазара! Даваме ли сметка за това? В тоя смисъл - ще се търсят, но и ще се намират нови материали, които да осигуряват по-голям капацитет, обаче... По-евтини ли ще са батериите? СМЕХ! Блажени, вярващите... "Масовото" производство, което някои бленуват, няма да е така масово, защото, за да е масово - трябва да има и търсене! Да де - ще има увеличено търсене!!! ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ СМЕХ!

                            Е, 50% ли ще паднат цените на батериите /Тесла/ за 10 години! Да бе!!! 20 000€ - това си е направо подарък!!! На 10-тата година остатъчната стойност /да взема пример от колегата/ на ППС - е 20%..., но с новата батерия - цената му ще се вдигне с пъти... /майтап, де..., кой би сложил нова батерия на 10 годишен автомобил?/ и като тръгне една замЕнка, една търговийка с "използвани ел.мобили..., едно надлъгване ще е, та..., абе - накратко: в когото остане последната покупка - ще е "вътрешно"... Да де - и губещи трябва да има, но те ще са от страната на нямащите /вкл. българЕ/, защото собственика на автомобила ще го е купил нов, а след 5-7 години вече ще го е харизал срещу отстъпка в цената на новия си...


                            п.п. Само за справка: на 8-та година цената в ново състояние на немските автомобили е паднала със 72%, т.е. остатъчната им стойност е станала 28% от цената на немския автомобил в ново състояние /справка: Наредба № 24 за задължителното застраховане - по нея работят застрахователите/.
                            ТОВА НЯМА никакво отношение към намаляването на капацитета на батерията!

                            Коментар


                            • Kildirim_Bei - темата за кинетичната енергия е интересна, при електромобилите лесно и с по малко загуби тя се връща в акумулаторите в интерес на истината. Най доброто е комбинация от супер кондензатори и акумулатори, това би удължило живота на вторите по отношение на броя цикли заряд и разряд.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                                Той цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?
                                Ами на 5-тата година е около 60-65% от покупната стойност- това по оценка на самата компания, иначе ако е мой ще искам поне 10% отгоре в зависимост от състоянието. Например преди малко гледах едно кади 2015г на 131000 за около 5000. Така че вторичния пазар е много разтеглив

                                Коментар

                                Working...
                                X