IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Понякога се увличаме и, като ни хване логореята, става страшно. Да набележим повлияемите по пазари:
    1.Гориво за движението на самите автомобили, течно : Ефект негативен. Удържане и обръщане тренда надолу. Натиск върху цените.
    2.Конструкционни материали: Изместване фокуса от спец.стомани, чугун, сплави към цветни метали, редкоземни магнити /подтик за цените нагоре/, композити.
    3.Батерии: вече е регистриран силен стимул. Растеж.
    4.Гуми: без изменения.
    5.Сназочни материали: Опростяване на номенклатурата, свиване на обемите. Моторни масла? - нещата се усложняват.
    6.Оборудване за рециклиране /на каквото се сетиш/ - подтик нагоре.
    7.Ел енергия: - Ръст на търсенето. Оттам, фотосолари, ветрогенератори, други ВЕИ, АЕЦ - все по-актуални.
    8.Въглища? ОФФФ, АМАН.
    ...
    ...
    ...
    А наддумване със самоцелно шпрехащи - Докога като деца?

    Коментар


    • Pyramid - яйцето кокошка ли е ? Ами ако е от щраус. То било тука само за да спорим и да печелим спорове.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        ...дали някой забеляза, че И автобусите СА автомобили? Принципно и в детайли. Темата е за - да повторя ли? - "Електрически автомобили как започват да влияят на пазарите" Никъде не пише нито "леки автомобили", нито за кои пазари става дума. Прецизността на изказа е важна характеристика на компетентните.

        За кои пазари ли става въпрос? Отвори на първото мнение, или снощи си бил "зает", за да четеш?... "Отварям тази тема за да следим в нея развитието на пазара на електрически автомобили и тяхното влияние над авто-индустрията..."



        Приемам последното изречение в мнението ти като много важна стъпка напред, преди всичко за самият теб. Осъзнал си вече липсата на прецизност в повече от твоите изказвания. Това е стъпка, преди всичко в твоето израстване! Бравос! ))

        Що се отнася до мен - аз вече казах, че нямам необходимите компетенции. Просто си говоря и защитавам теза, противна на вярата в бъдещето тук, защото тази вяра не прави нищо.

        Въпрос: товарните автомобили, нали са наистина автомобили, защото за тях не казваш нищо? Ето - с подобен прийом - дотук вече си спечелил спора! /питам компетентните, за да не сгреша нещо, защото все пак сега се уча.../

        Иначе, как да ти кажа... Ако си достатъчно прецизен в твоята теза /която не оспорвам и която не е пълна - съвсем съзнателно, но пропускаш точно сериозният момент, за да си обясним и моят "гаф"/, бих те посъветвал да прочетеш първото мнение на човека, пуснал темата през 2010. Там се говори за "...авангардните електрически коли...", но не става въпрос, нито за автобуси, нито пък /за твое сведение/ - за многотонните товарни АВТОМОБИЛИ - а това, че услужливо за някаква хвърчаща твоя теза пропускаш ТОВАРНИТЕ АВТОМОБИЛИ - изобщо не ни показва, че можеш да говориш тук по същество...

        Все пак - да не се амбицираш сега в тая посока! Аман! Вече съм признал моята некомпетентност!


        Кой е компетентен, ли? Ясно е като бял ден! Компетентни са всички, които, когато седнат в автомобила и два пъти натиснат до дупка педала на газта на скорост - почват да пилят гуми... Е, има ли по-компетентен от такъв човек? Щом знае кой педал да натисне /до дупка!/ - той знае вече всичко! Интересно - защитават тезата си, но говорят за кефа, който им доставя ДВГ с течно гориво??? Как му се казва на това, че ми бяга думата /не беше демагогия, защото демагогията ми звучи като мехлем за душата.../


        Кеф - цена нямаЛ... Така е, но все пак не вкарваме всичките си активи в това, което ни носи кефа... Защо ли не го правим - нали кефът няма цена! Да де - АМА разумът ни взема ВИНАГИ връх над кефа. Защо, бе??? Нали: АКО...., АКО..., АКО.... - и след тия толкова сериозно изречени доводи във вид на "АКО" - вече следва тапата и свръх-изводът: ЗАЩОТО НЯКОГА! /и задължително унищожаваме опонента с "безспорното" обвинение - ти направи гаф, който не си признаваш. Така се случват нещата в нета...


        Е, на мен ми е вече леко. Признах си гафа! /ПАК в нета!/ )) Нищо ново под слънцето... /имам достъп до аудиторея, която само като свирна - унищожава всеки противник от раз... )) Хехеххехехееееее! Хубав ден на всички - и го давайте малко по-реалистично, в смисъл - "аз зная, че нищо не зная" - нещо такова беше..., но това е противопоказно за самочувствието..., абе, я си карайте както си знаете... ))

        И кафето ми свърши... ))

        Коментар


        • Абе, дали някой забеляза, че И автобусите СА автомобили? Принципно. Също, и в детайли. За обществен транспорт но, това по-неавтомобили не ги прави. Темата е за - да повторя ли? - "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите" Никъде не пише нито "леки автомобили", нито за кои пазари става дума. Прецизността на изказа е важна характеристика на компетентните.
          Last edited by Pyramid; 04.01.2018, 08:38.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение

            Очевидно не разбираш каво искам да ти кажа. Клубът няма нищо общо - какво криене, какви "товарни - регулировъчни - скоростни характеристики - мощност - разход на гориво - въртящ момент", какви пет лева? просто цитирах един лаф, отразяващ една философия - а именно, че цената не винаги е най-важното нещо, има и неща като кеф ...

            Явно не умееш да губиш спор. Усети се, че си сгафил с твърдението си за "динамиката и теглителната сила" и сега се чудиш как да се измъкнеш. Толкова ли е трудно да признаеш - всекиму се случва да сгафи. А и аз съвсем честно признавам, че си абсолютно прав за автономността и цената


            Отново ти казвам - че не знаеш какво говориш. Как излизаш ти самият от спор, в който нямаш необходимите компетенции - си е твоя работа.

            Тук не е нито училище, нито ВУЗ - там можеш да направиш консултациите си, както и при производителите, ако изобщо някой би ти обяснил нещата коректно, но и ако имаш познанията, за да разбереш...

            /пуснах и коментар за автобусите с батерии - може да схванеш, че нещо ти липсва, но по-скоро - няма да разбереш, щом твърдиш, че правя гаф - това ми е достатъчно.../

            Хайде - за да те успокоя: направих голям гаф!

            Е, това променя ли с нещо в твоите компетенции, или некомпетентността на ония от клуба, които те помпят отстрани? ))

            Четете бе хора, назад съм писал много.

            Вече признах, че съм направил гафа - не е необходимо да водим безплодните спорове, нали! Научих се и да губя спорове!

            Вие, в клуба сте повече от компетентни! Точка.

            Коментар




            • Тук темата е за автомобили, а не за автобуси...

              Но, нека да приемем, че от автобусите се тръгва. А защо не - от многотонните товарни автомобили? Или пък - от корабите /презокеански/? Нямам отговор..., опссс - какво пък беше това въртящ момент!!! Натоварване на двигателя??? Защо от автобусите? Но това е началото /оптимистично/...

              Обяснявам: автобусът може да има достатъчна товароносимост, за да носи тежките и обемисти батерии, които осигуряват.... Електромобилът няма това предназначение, нито пък възможности. Е, да - НЯКОГА батериите... /тая песен се пееееееееееееее/... МОЖЕ БИ - утре! Аз също го вярвам.

              Затова пък - никой не пречи на феновете на автобуси с електродвигател - да си купят такива... Това е началото - да припомня...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                Ако се криеш зад някакви твои приятели в клуба..., които казвали някакви неща, кажи им, че нямат понятие от КОМПЛЕКСА: товарни - регулировъчни - скоростни характеристики - мощност - разход на гориво - въртящ момент... /до тук/ - Коментари няма да повтарям останалото /няколко страници назад в темата/ - и ако някой от приятелите ти има нещо съществено - да заповяда тук. Може би ще каже нещо ново, нечувано до сега в тази обрласт. Може да се посмеем с него, но да се повтарят едни и същи АКО - това, АКО - онова - НЯКОГА.... е доста скучно. Ние живеем сега. "АКО"-тата датират не от вчера /да не въртя отново старата плоча/...

                АКО )))
                Очевидно не разбираш каво искам да ти кажа. Клубът няма нищо общо - какво криене, какви "товарни - регулировъчни - скоростни характеристики - мощност - разход на гориво - въртящ момент", какви пет лева? просто цитирах един лаф, отразяващ една философия - а именно, че цената не винаги е най-важното нещо, има и неща като кеф ...

                Явно не умееш да губиш спор. Усети се, че си сгафил с твърдението си за "динамиката и теглителната сила" и сега се чудиш как да се измъкнеш. Толкова ли е трудно да признаеш - всекиму се случва да сгафи. А и аз съвсем честно признавам, че си абсолютно прав за автономността и цената
                He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение

                  Хич не е празен спора. Автономността си е автономност и там електрокарите са зле. Това няма нищо общо обаче с динамиката и теглителната сила. А ти точно това си написал. Ако просто беше написал, че електрокарите не стават защото не са автономни и защото са скъпи, щях напълно да се съглася с теб. Но да твърдиш, че нямат динамиката и теглителната сила на ДВГ, защото ще издъхнат след 50-60 (200-300 за Тесла) километра, е просто смешно. В момента, в който някой реши проблемите с автономността и бързото зареждане, електрокарите ще изтрепят рибата. Щото цената не е от толкова голямо значение. Както казваме в клуба SAAB - кеф цена няма Важното е удобството и кефа, ако не беше така, колите с ДВГ нямаше да изместят каруците и файтоните, които със сигурност и преди 100 години и сега, са по-евтини.


                  Ако се криеш зад някакви твои приятели в клуба..., които казвали някакви неща, кажи им, че нямат понятие от КОМПЛЕКСА: товарни - регулировъчни - скоростни характеристики - мощност - разход на гориво - въртящ момент... /до тук/ - няма да повтарям останалото /няколко страници назад в темата/ - и ако някой от приятелите ти има нещо съществено - да заповяда тук. Може би ще каже нещо ново, нечувано до сега в тази област. Може да се посмеем с него, но да се повтарят едни и същи АКО - това, АКО - онова - НЯКОГА.... е доста скучно. Ние живеем сега. "АКО"-тата датират не от вчера /да не въртя отново старата плоча/...

                  АКО )))

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



                    Очевидно, има и неща, които правилно си научил в училище. Тук визирам верижните реакции при разпада на ядрата на изотопите на урана и получаваната при това енергия... Жалко е, че тия реакции не се използват в темата, която обсъждаш тук.

                    Пак ти повтарям: вникни в онова, което твърдиш. Кой - кого "бие", ако няма необходимата АВТОНОМНОСТ, която се постига с течните горива? На колко ги "бият" - на 150 метра? На 200 километра?

                    Един колоездач би могъл да ги бие на първите 10 метра, а вероятно - и на по-голямо разстояние... Това, достатъчно ли е, за да твърдим, че колоездачът бие всички?

                    Ако ти се водят празни спорове - предавам щафетата на други желаещи.
                    Хич не е празен спора. Автономността си е автономност и там електрокарите са зле. Това няма нищо общо обаче с динамиката и теглителната сила. А ти точно това си написал. Ако просто беше написал, че електрокарите не стават защото не са автономни и защото са скъпи, щях напълно да се съглася с теб. Но да твърдиш, че нямат динамиката и теглителната сила на ДВГ, защото ще издъхнат след 50-60 (200-300 за Тесла) километра, е просто смешно. В момента, в който някой реши проблемите с автономността и бързото зареждане, електрокарите ще изтрепят рибата. Щото цената не е от толкова голямо значение. Както казваме в клуба SAAB - кеф цена няма Важното е удобството и кефа, ако не беше така, колите с ДВГ нямаше да изместят каруците и файтоните, които със сигурност и преди 100 години и сега, са по-евтини.
                    He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение

                      Приемам бележката ти относно цената на електрокарите (ако това имаш предвид). Не намерих за нужно да я коментирам, защото там предимството на ДВГ е очевидно и според мен не се нуждае от коментар. Но продължавам да твърдя, че съжденията ти за динамика и теглителна сила са напълно погрешни. Електрокарите бият ДВГ по тия показатели по принцип и това се учи още в училище.


                      Очевидно, има и неща, които правилно си научил в училище. Тук визирам верижните реакции при разпада на ядрата на изотопите на урана и получаваната при това енергия... Жалко е, че тия реакции не се използват в темата, която обсъждаш тук.

                      Пак ти повтарям: вникни в онова, което твърдиш. Кой - кого "бие", ако няма необходимата АВТОНОМНОСТ, която се постига с течните горива? На колко ги "бият" - на 150 метра? На 200 километра?

                      Един колоездач би могъл да ги бие на първите 10 метра, а вероятно - и на по-голямо разстояние... Това, достатъчно ли е, за да твърдим, че колоездачът бие всички?

                      Ако ти се водят празни спорове - предавам щафетата на други желаещи.

                      Коментар


                      • "Накрая - да превръщаме пластмасите в газ - е едно хубаво пожелание, ако не смятаме, че енергията, която ще влагаме в това - трудно би се изплатила от получената суровина..., т.е. - моето мнение е, че при сегашните ни познания - нямаме шанс в тая посока. Някога?"
                        Енергията от тези пластмаси които не стават за вторична преработка е направо безплатна, по принцип се депонират някъде или се заравят а в океаните се изхвърлят големи количества. Това всъщност е петрол, изхвърля се петрол а той е ценна все още суровина.
                        Електрическите коли с горивни клетки са поне два пъти по ефективни по отношение на използване на енергията от ДВГ, цената е нещо относително и ако в момента елекрическия им двигател е по скъп от един ДВГ..то това няма да остане така, защото ел. двигателите са с доста по просто устройство от ДВГ. Не може да се сравняват и откъм разходи и грижи за поддръжка и също така и ресурс - живот.
                        Така че твоята убеденост е по скоро предубеденост и не е на база информираност. Заяждам се естественно, също както ти го правиш. А може би някой който отваря тази тема просто иска да попадне на информация как се развиват тези технологии, а не да чете "компетентни" мнения.
                        Last edited by supertrader; 03.01.2018, 18:33.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                          Имам един въпрос към теб: Как смяташ, че би реагирал самият ти, АКО бих казал, че си пълен дилетант в областта на атомната енергетика?

                          п.п. Отчел си смисъла на АВТОНОМНОСТТА на ДВГ, но не отчиташ, коя е причината за това - два реда по-долу? - същата, която се опитваш да внушиш в твоя, цитиран от мен пост/... ))

                          п.п.п. Обучението свърши. Придържай се към своята област, вместо да говориш неща, които не разбираш в тяхната цялост.

                          Здраве и успехи!
                          Приемам бележката ти относно цената на електрокарите (ако това имаш предвид). Не намерих за нужно да я коментирам, защото там предимството на ДВГ е очевидно и според мен не се нуждае от коментар. Но продължавам да твърдя, че съжденията ти за динамика и теглителна сила са напълно погрешни. Електрокарите бият ДВГ по тия показатели по принцип и това се учи още в училище.
                          Last edited by netware5; 03.01.2018, 18:27.
                          He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение

                            Пак се изказваш неподготвен. Единственото ти вярно съждение е относно автономността - там електрокарите отстъпват значително на колите с ДВГ. Но да ми говориш че нямали динамика и теглителна сила е просто смешно. Точно там им е предимството на електрокарите - бият ДВГ с много. Аз лично, ако решат проблема с автономността, веднага си купувам електрокар.

                            Имам един въпрос към теб: Как смяташ, че би реагирал самият ти, АКО бих казал, че си пълен дилетант в областта на атомната енергетика?

                            п.п. Отчел си смисъла на АВТОНОМНОСТТА на ДВГ, но не отчиташ, коя е причината за това - два реда по-долу? - същата, която се опитваш да внушиш в твоя, цитиран от мен пост/... ))

                            п.п.п. Обучението свърши. Придържай се към своята област, вместо да говориш неща, които не разбираш в тяхната цялост.

                            Здраве и успехи!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                              ...............
                              Няма да са конкурентни, именно с онова, с което вече всички са свикнали: с мощност, динамика, теглителна сила, АВТОНОМНОСТ, които се получават, именно от качествата, които притежават течните горива.

                              /
                              Пак се изказваш неподготвен. Единственото ти вярно съждение е относно автономността - там електрокарите отстъпват значително на колите с ДВГ. Но да ми говориш че нямали динамика и теглителна сила е просто смешно. Точно там им е предимството на електрокарите - бият ДВГ с много. Аз лично, ако решат проблема с автономността, веднага си купувам електрокар.

                              He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                              Коментар


                              •  

                                Коментар

                                Working...
                                X