Първоначално изпратено от Tkilata
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
https://www.fool.com/investing/2018/...fest-cars.aspx
Нещо не ги виждам Мерджани, Тойоти и Линкълн в топ 3, що така?
Ф35 е просто суперкомпютър на крила - първият самолет изцяло в net centric концепция, в този смисъл и Тесла. Нещо което другите тепърва имат да догонват. Само един пример - Тесла са си разработили чип специално за видеообработката им, 100 пъти по-бърз за тази конкретна задача която им трябва, от стандартния на nVidia. Другите автопроизводители дори нямат опити за такива разработки още.
Конкуренцията в крайна сметка е добра за потребителите. Сега останалите като виждат накъде вървят нещата ще се втурнат да наваксват което е добре.
Единственото кофти за нас е че сме малък пазар и скоро няма да видим магазин на тесла в БГ. Най-близкия в Австрия- не е оферта.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
https://www.fool.com/investing/2018/...fest-cars.aspx
Нещо не ги виждам Мерджани, Тойоти и Линкълн в топ 3, що така?
Ф35 е просто суперкомпютър на крила - първият самолет изцяло в net centric концепция, в този смисъл и Тесла. Нещо което другите тепърва имат да догонват. Само един пример - Тесла са си разработили чип специално за видеообработката им, 100 пъти по-бърз за тази конкретна задача която им трябва, от стандартния на nVidia. Другите автопроизводители дори нямат опити за такива разработки още.
https://finviz.com/quote.ashx?t=amba
Не е конкурентно предимство, което издържа повече от 3-4 години.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
МАй говореше за батерии самсунг
От шестте модела, тествани за последно, максимален резултат дадоха E-класата на Mercedes, Toyota Avalon и Lincoln Continental. За сметка на това Model S, Chevrolet Impala и Ford Taurus останаха със "задоволителен" по някои точки.
От Tesla побързаха да разпространят обръщение до медиите, в което подчертават, че "най-обективното и точно независимо тестване на безопасността на автомобилите в момента се прави от правителството на САЩ". В автомобилната индустрия обаче открай време тестовете на IIHS се ползват с повече уважение от тези на държавната агенция NHTSA, тъй като са доста по-пространни и строги.
Честито, а относно електрониката- едва ли познава тази на ф35 че да ги сравнява
Нещо не ги виждам Мерджани, Тойоти и Линкълн в топ 3, що така?
Ф35 е просто суперкомпютър на крила - първият самолет изцяло в net centric концепция, в този смисъл и Тесла. Нещо което другите тепърва имат да догонват. Само един пример - Тесла са си разработили чип специално за видеообработката им, 100 пъти по-бърз за тази конкретна задача която им трябва, от стандартния на nVidia. Другите автопроизводители дори нямат опити за такива разработки още.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
МАй говореше за батерии самсунг
От шестте модела, тествани за последно, максимален резултат дадоха E-класата на Mercedes, Toyota Avalon и Lincoln Continental. За сметка на това Model S, Chevrolet Impala и Ford Taurus останаха със "задоволителен" по някои точки.
От Tesla побързаха да разпространят обръщение до медиите, в което подчертават, че "най-обективното и точно независимо тестване на безопасността на автомобилите в момента се прави от правителството на САЩ". В автомобилната индустрия обаче открай време тестовете на IIHS се ползват с повече уважение от тези на държавната агенция NHTSA, тъй като са доста по-пространни и строги.
Честито, а относно електрониката- едва ли познава тази на ф35 че да ги сравнява
За батериите обяснява, че през годините са се сменяли LG и Samsung, но тези на тесла (панасоник) за М3 са най-доброто към момента.
За електрониката няма как да знаем какво е виждал. Коментара е че електроника с такава архитектура няма никъде освен в тесла.
Независимо изследване с доста критики за fit & finish, но и с позитиви за другите компоненти.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Тесла се позиционира във високия сегмент така че е нормално да са скъпи частите. Ако караш нова кола имаш застраховка и гаранция от производителя. Съмнявам се Ауди, Мерц и БМВ да са по-евтинки
Няколко думи за Монро. Работил е във форд и GM и има опит с традиционните авто производители. Има няколко предавания с негово участие като в първото си дава предварителните впечатления без да е довършен анализа. За някои детайли се чуди какво им е предназначението като впоследствие дава мнение и за тях!
Относно производството на колата има няколко аспекта – 1. Според него купето е твърде сложно за масово производство, too stiff в сравнение с конвенционалните производители и респективно скъпо и неефективно. Чуди се защо от тесла си усложняват живота с такова производство. Към днешна дата вече са направени доста тестове за сигурност (crash tests) и се оказва, че М3 е най-сигурния автомобил, следван от S и X. При сравними удари с други коли с 5 звезди щетите са много по-малки и купето остава практически незасегнато – най-вероятно защото е по-твърдо и усилено при производството.
2. Електрониката я сравнява с F35 и в общи линии казва, че нито един производител не разполага и не произвежда коли с такива чипове. Няма кой да ги стигне в близко бъдеще.
3. Батериите – не знам какво си разбрал, но неговия коментар е че батериите на тесла (панасоник) са най-доброто на пазара. Освен това при темпа, с който цената пада до 5 години кола с ДВГ и EV на практика ще се произвеждат при еднакви производствени цени.
Въпрос на време! А ние ще почакаме след западна Европа и Китай.
От шестте модела, тествани за последно, максимален резултат дадоха E-класата на Mercedes, Toyota Avalon и Lincoln Continental. За сметка на това Model S, Chevrolet Impala и Ford Taurus останаха със "задоволителен" по някои точки.
От Tesla побързаха да разпространят обръщение до медиите, в което подчертават, че "най-обективното и точно независимо тестване на безопасността на автомобилите в момента се прави от правителството на САЩ". В автомобилната индустрия обаче открай време тестовете на IIHS се ползват с повече уважение от тези на държавната агенция NHTSA, тъй като са доста по-пространни и строги.
Честито, а относно електрониката- едва ли познава тази на ф35 че да ги сравнява
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Има "много" хора, но ти не си между тях...Е как да ги купиш като ги няма още
Споко, ще дойдат и тука някога
Та - така...))
В заключение: електромобилът няма да надмине по продажби конвенционалният автомобил с ДВГ. Много повече хора ще продължават да купуват конвенционалните автомобили в сравнение с електромобила /както е и в момента/. Вече се случва бе чоУек. Гледай продажбите в САЩ и Китай. Въпросът е не дали, а кога!
Причината? Практически много хора вече са се уверили, кое превозно средство им върши по-добра работа за цената и за целта , за която се използва. Не знам как са се убедили при положение че не са карали (хубаво) EV. Но и това ще стане.
Електромобилът - конкурент на градския транспорт? Прекалено е сложно да се твърди. Разхищение на средства и природни ресурси - при електромобила: по-скоро - това е визитната му картичка.
Казаното горе няма да спре разни дилетанти да яхват периодично идеята. Защо пък да не го правят? Щом като има наивници с пари, редно е те периодично да плащат данък - наивност...Наивно е да смяташ че технологията днеска ще е по-добра от технологията утре. Така се чудехме и на смартфоните, и на телевизорите с плосък екран и т.н. В началото скъпи, после предпочитани.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Tkilata Разгледай мнение
UBS имат скорошен анализ на тази тема. И те стигат до извода, че Тесла ще си остане нишов производител, като признават ролята и на основен катализатор, традиционните автомобилни компании да размърдат задниците си
Един бърз поглед върху анализа открива break even цена за М3 равна на $43к. Дори и при допускания, че не са включени бъдещи ползи от мащаба или прословутата такса за ъпдейт до автономност, ако това е за базовия модел - много лошо.
Нямам засега интерес към търговия с акциите на Тесла, нито към покупка на автомобил.
Който се интересува -моля:
https://www.dropbox.com/s/3wfof8kfw0...n%206.pdf?dl=0. Че и с над 30% профит маржин според него. И понеже предизвиква голям интерес са го погнали да не коментира повече (нали те са поръчали, откъде накъде ще коментира резултатите). Та от известно време няма нови интервюта с него.
Рипорта какво да го коментирам – няма да се врътнат на 180 градуса и да разправят, че са се объркали лекинко. Break even на 43К ми е малко странно при положение, че колата е купена за 50К и Монро разправя за 30% маржин. Грубата сметка е че някъде 35-38К трябва да е за голямата батерия.
Дали тесла ще си остане нишов производител времето ще покаже, но към момента М3 е с най-високи приходи от седаните и четвърта мисля по брой продадени коли, а конкуренцията от мерца, бмв и ауди диша прахоляка
Традиционните производители са в мноооого неизгодна позиция в момента – имат милиярди в инфраструктура за производство на ДВГ, а EVто на тесла се оказва, че е по-добро и на същата цена. Половинчатите опити да се забави навлизането на EV с производството на грозни и скъпи подобия на коли няма как да продължава. Затова и се появяват вече дизайнесрки красиви коли (EQC, ETRON, I-PACE напр.) обаче са няколко години назад. Гледай майтапа как ще се юрнат да пазаруват батерии от тесла като ударят на камък
Нямам интерес към акциите на тесла btw.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Da обяснява че имали 30% профит, но само погледни около 3,42 колко струва огледалото и погледни тук https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...mirror+model+3
Как ти се струва?? Една кола не е само да я купиш, трябва и подръжка- заради скъпа подръжка разкарах 3 коли, сегашната е чисто нова едната, другата чакам да стане на 150000 и я шиткам на каквато и да е цена и пак купувам нова
А да и обяснява че батериите не са това което трябва да бъдат
Няколко думи за Монро. Работил е във форд и GM и има опит с традиционните авто производители. Има няколко предавания с негово участие като в първото си дава предварителните впечатления без да е довършен анализа. За някои детайли се чуди какво им е предназначението като впоследствие дава мнение и за тях!
Относно производството на колата има няколко аспекта – 1. Според него купето е твърде сложно за масово производство, too stiff в сравнение с конвенционалните производители и респективно скъпо и неефективно. Чуди се защо от тесла си усложняват живота с такова производство. Към днешна дата вече са направени доста тестове за сигурност (crash tests) и се оказва, че М3 е най-сигурния автомобил, следван от S и X. При сравними удари с други коли с 5 звезди щетите са много по-малки и купето остава практически незасегнато – най-вероятно защото е по-твърдо и усилено при производството.
2. Електрониката я сравнява с F35 и в общи линии казва, че нито един производител не разполага и не произвежда коли с такива чипове. Няма кой да ги стигне в близко бъдеще.
3. Батериите – не знам какво си разбрал, но неговия коментар е че батериите на тесла (панасоник) са най-доброто на пазара. Освен това при темпа, с който цената пада до 5 години кола с ДВГ и EV на практика ще се произвеждат при еднакви производствени цени.
Въпрос на време! А ние ще почакаме след западна Европа и Китай.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Във видеото е интериорно огледало за обратно виждане, това в ebay - странично външно. Правиш ли разлика?
Именно с поддръжката е другият голям коз на ел. колите. Няма масла, течности, простотии. Няма повреди по двигателя, при ДВГ колите те са 90% от ремонтите.
Не те знам кое огледало си гледал, но е трябвало да слезеш 4-5 позиции надолу и щеше да видиш горният линк- 300 долара за гледало ми се струват доста, ооооо ама то било и употребявано, сега го видях- та как ти се струват
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Има много хора, които отказват поръчка на Сивик за около 25К и резервират М3 за 50К.......
Та така.
Има "много" хора, но ти не си между тях...
Та - така...))
В заключение: електромобилът няма да надмине по продажби конвенционалният автомобил с ДВГ. Много повече хора ще продължават да купуват конвенционалните автомобили в сравнение с електромобила /както е и в момента/.
Причината? Практически много хора вече са се уверили, кое превозно средство им върши по-добра работа за цената и за целта , за която се използва.
Електромобилът - конкурент на градския транспорт? Прекалено е сложно да се твърди. Разхищение на средства и природни ресурси - при електромобила: по-скоро - това е визитната му картичка.
Казаното горе няма да спре разни дилетанти да яхват периодично идеята. Защо пък да не го правят? Щом като има наивници с пари, редно е те периодично да плащат данък - наивност...
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Тоя пич е специализиран в разкостването на автомобили (reverse engineering). Прави анализ за UBS на М3!
Изводите са интересни
Един бърз поглед върху анализа открива break even цена за М3 равна на $43к. Дори и при допускания, че не са включени бъдещи ползи от мащаба или прословутата такса за ъпдейт до автономност, ако това е за базовия модел - много лошо.
Нямам засега интерес към търговия с акциите на Тесла, нито към покупка на автомобил.
Който се интересува -моля:
https://www.dropbox.com/s/3wfof8kfw0...n%206.pdf?dl=0Last edited by Tkilata; 01.11.2018, 23:25.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Da обяснява че имали 30% профит, но само погледни около 3,42 колко струва огледалото и погледни тук https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...mirror+model+3
Как ти се струва?? Една кола не е само да я купиш, трябва и подръжка- заради скъпа подръжка разкарах 3 коли, сегашната е чисто нова едната, другата чакам да стане на 150000 и я шиткам на каквато и да е цена и пак купувам нова
А да и обяснява че батериите не са това което трябва да бъдат
Именно с поддръжката е другият голям коз на ел. колите. Няма масла, течности, простотии. Няма повреди по двигателя, при ДВГ колите те са 90% от ремонтите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Тоя пич е специализиран в разкостването на автомобили (reverse engineering). Прави анализ за UBS на М3!
Изводите са интересни
Как ти се струва?? Една кола не е само да я купиш, трябва и подръжка- заради скъпа подръжка разкарах 3 коли, сегашната е чисто нова едната, другата чакам да стане на 150000 и я шиткам на каквато и да е цена и пак купувам нова
А да и обяснява че батериите не са това което трябва да бъдат
Коментар
Коментар