Истината е, че в момента, в който електромобилите минат определена бройка от пазарния дял, ще стане доста трудно предвид смяна на батерии и зареждане по станциите на пътя. Сега правителствата ги гъделичкат и има ред преференции, но после? Да не говорим, че батерия от 100 KWh е 5 тона отделен диоксид само до производството й, равняващ се на произведено ДВГ и с пробег от 5-7 години. Ами 350 KWh не знам какво би означавало, може би характеристиката на нарастване на мощостта спрямо отделените диоксиди не е линейна и в такъв случай става доста компрометиращо. Батериите също не са мръднали кой знае колко като концепция освен, че скоростта на заряда е подобрена значително. Въпреки това споделям мнението, че връщане назад едва ли има. Мисля, че работата ще върви на етапи - първо големите градове с електрички с батерии от по 20-30 KWh и 80-100 км. пробег и зареждане в гаража, което е съвсем в екологичните норми.От друга страна пък си представете как 8 милионен Париж зарежда нощно време 4 милиона батерии - по 30 KWh това е 120 GWh или 120 козлодуйски реактори да работят само за това. Отварят се много зависимости.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Явно не си пътувал по тоя път. Щото там няма капанчета по пътя. Голо поле е по целия път. И кенефи няма даже. Има паркинги през определени километри. На тях преди имаше химични кенефи, ама ги окрадоха или фирмата си ги прибра. За 200 км има 3 бензиностации само и нищо друго.
Явно бензиджиите не са оптимисти за бъдещето на бизнеса си, как мислиш?
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеВсички капанчета по пътя дето предлагат храна ще наслагат зарядни станции за да привличат клиентела!
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Скоростта на зареждане постонянно се увеличава – новия стандарт на тесла ще е околко 250kwh, а германците са тествали 350kwh на ауди и порше. Към днешна дата зарждането 20-30 мин. С новите стандарти ще е за 10 мин. С навлизането на солид стейт батериите ще е за 2-5 мин.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеПроблемът с ел. колонките срещу бензиноколонките е че те не скейлват (не се мащабират) толкова лесно.
Имаш 1 кола - на едното чакаш 2-3 мин, на другото 20-40 мин. Това звучи ОК.
Обаче имаш 3 коли на колонката преди теб. На едното ще изчакаш 6-8 мин. На другото вече отиваш на 2-3 часа. Което не е ОК.
Реални случаи с тоя проблем.
Тръгваш към морето по Тракия в тоя момент. След Стара Загора където се отделя магистрала Марица почти нямаш трафик сега. Има там 2-3-4 бензиностанции до морето. И понеже няма трафик, има там по 1-2 коли на бензиностанциите.
Тръгваш през лятото когато всички ходят на море и на тези същите бензиностанции имаш вече по 3-4-5 коли на колонка. Т.е. те са силно натоварени 2-3 месеца в годината. През другото време няма почти никой.
Айде скалирай това с ел. колонки дето чакаш 20-40 мин на тях - много е трудно и струва много пари.
Т.е. в момента имаш 3 бензиностанции от едната страна да кажем с по 5 колонки - 15 колонки. За да покриеш това ще ти трябват 15 ел колонки * 20 * 5.
Демек 1500 ел колонки. От които 1400 ще работят само по 2-3 месеца през лятото. Останалите 100 ще се използва активно цялата година.
Същото е и с телекомите по морето. Не знам дали ти е правило впечатление - лятото на морето почти нямаш Нет. Щото всичко живо отива там и се закача и почва да поства във Фейса. И мобилния ти Нет кляка. Иди сега на морето и мобилен Нет на корем. Телекомите нямат сметка да изграждат инфраструктура, която да се ползва само 2-3 месеца и после да стои свободна и затова лятото като отидеш на морето мобилния Нет ти е много зле.
Докато времето на зареждане не се свали на 2-3 мин - проблема с мащабирането ще си остане и няма да има лесно и евтино решение за него.
Ако си с малка батерия и трябва задължително да спираш този проблем е валиден кейс, но е лесно решим. Всички капанчета по пътя дето предлагат храна ще наслагат зарядни станции за да привличат клиентела!
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Пропускаш дребната подробност, че времето за зареждане на батерията е 20-50 пъти повече от времето за зареждането на един резервоар. Ако един резервоар се пълни за 2 мин.
Т.е. като начало ще ти трябват поне 20 пъти повече ел. колонки. А в часове/сезон пик когато на колонка имаш по 3-4 коли ще ти трябва това 20 да го умножиш по 3-4.
Тук съм писал за реален случай на бивши работодатели в Англия как тръгват с Теслата в сезон пик към Франция с едно презареждане някъде по средата. Отиват там и 4-та кола на колонката. Вместо 40-50 мин - отишло 4-5 часа чакане. И до там беше с Теслата на дълъг път. Вече стана кола само за из града.
Преди време имаше и случай пак някъде из Англия (може да е било и Уелс/Шотландия) из дълбоката провинция как тръгнала някаква кака с Теслата си. По пътя 2 станции имало и двете не работели обаче. Явно са били изградени с държавни пари, но частна фирма ги оперира. И частната фирма казала че губи пари от тях и затова няма техник да ги поддържа в дълбоката провинция. Та се наложила каката да идват да я теглят, та тя се постарала да раздуха случая из жълтата преса.
Та толкоз за теорията кое е по-евтино бензино колонка или ел колонка. На практика нещата са по-друг начин както ти посочих с 2 примера от Европата.
1/ Зарядните никнат като гъби включително и от петролни гиганти като Шел, BP и пр. Тия пичове са наясно, че трябва да се адаптират
2/ Масовите тесли (М3) са с универесален порт и могат да се зареждат както на собствена мрежа така и на всички останали
3/ Скоростта на зареждане постонянно се увеличава – новия стандарт на тесла ще е околко 250kwh, а германците са тествали 350kwh на ауди и порше. Към днешна дата зарждането 20-30 мин. С новите стандарти ще е за 10 мин. С навлизането на солид стейт батериите ще е за 2-5 мин.
Няма връщане на назад майна
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Еволюция му казват – „It Is Not the Strongest of the Species that Survives But the Most Adaptable“
Изминаваш по-малко с едно зареждане. Чакаш повече време за зареждане. Къде точно е еволюцията?
И като говорим за цена на пробег при замяната на ДВГ с електрички някой отчита ли проблема че сега горивата имат сериозни акцизи и с тях се пълни бюджета и се плащат пенсии. Сега си представете че всички карат електрички. Държавите в Европа ще им липсват едни сериозни приходи. И трябва да ги набавят отнякъде. Могат да ги разхвърлят по-равно - чрез увеличаване на ДДС примерно. Или па чрез увеличаване цената на тока. Могат да цакат само собствениците на коли (което е по правилно) - било с високи данъци, било с винетки и тол такси.
Така че цената на пробег може да остане същата. Доста по-евтино гориво под формата на ток, но другите данъци свързани с колата високи, за да се пълни бюджета.
Коментар
-
Проблемът с ел. колонките срещу бензиноколонките е че те не скейлват (не се мащабират) толкова лесно.
Имаш 1 кола - на едното чакаш 2-3 мин, на другото 20-40 мин. Това звучи ОК.
Обаче имаш 3 коли на колонката преди теб. На едното ще изчакаш 6-8 мин. На другото вече отиваш на 2-3 часа. Което не е ОК.
Реални случаи с тоя проблем.
Тръгваш към морето по Тракия в тоя момент. След Стара Загора където се отделя магистрала Марица почти нямаш трафик сега. Има там 2-3-4 бензиностанции до морето. И понеже няма трафик, има там по 1-2 коли на бензиностанциите.
Тръгваш през лятото когато всички ходят на море и на тези същите бензиностанции имаш вече по 3-4-5 коли на колонка. Т.е. те са силно натоварени 2-3 месеца в годината. През другото време няма почти никой.
Айде скалирай това с ел. колонки дето чакаш 20-40 мин на тях - много е трудно и струва много пари.
Т.е. в момента имаш 3 бензиностанции от едната страна да кажем с по 5 колонки - 15 колонки. За да покриеш това ще ти трябват 15 ел колонки * 20 * 5.
Демек 1500 ел колонки. От които 1400 ще работят само по 2-3 месеца през лятото. Останалите 100 ще се използва активно цялата година.
Същото е и с телекомите по морето. Не знам дали ти е правило впечатление - лятото на морето почти нямаш Нет. Щото всичко живо отива там и се закача и почва да поства във Фейса. И мобилния ти Нет кляка. Иди сега на морето и мобилен Нет на корем. Телекомите нямат сметка да изграждат инфраструктура, която да се ползва само 2-3 месеца и после да стои свободна и затова лятото като отидеш на морето мобилния Нет ти е много зле.
Докато времето на зареждане не се свали на 2-3 мин - проблема с мащабирането ще си остане и няма да има лесно и евтино решение за него.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Чудя се дали инфраструктурата е била проблем за автомобилите в началото на миналия век.
И въпреки това са изместили талигите. Кръгчето долу на първата картинка е единствения автомобил на улицата през 1900 год. 10-15 години по-късно няма нито една каруца.
Кое е по-лесно и икономически изгодно – бензиностанцията или Ел. инсталация с няколко колонки?
Пропускаш дребната подробност, че времето за зареждане на батерията е 20-50 пъти повече от времето за зареждането на един резервоар. Ако един резервоар се пълни за 2 мин.
Т.е. като начало ще ти трябват поне 20 пъти повече ел. колонки. А в часове/сезон пик когато на колонка имаш по 3-4 коли ще ти трябва това 20 да го умножиш по 3-4.
Тук съм писал за реален случай на бивши работодатели в Англия как тръгват с Теслата в сезон пик към Франция с едно презареждане някъде по средата. Отиват там и 4-та кола на колонката. Вместо 40-50 мин - отишло 4-5 часа чакане. И до там беше с Теслата на дълъг път. Вече стана кола само за из града.
Преди време имаше и случай пак някъде из Англия (може да е било и Уелс/Шотландия) из дълбоката провинция как тръгнала някаква кака с Теслата си. По пътя 2 станции имало и двете не работели обаче. Явно са били изградени с държавни пари, но частна фирма ги оперира. И частната фирма казала че губи пари от тях и затова няма техник да ги поддържа в дълбоката провинция. Та се наложила каката да идват да я теглят, та тя се постарала да раздуха случая из жълтата преса.
Та толкоз за теорията кое е по-евтино бензино колонка или ел колонка. На практика нещата са по-друг начин както ти посочих с 2 примера от Европата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от national power Разгледай мнениеЕлектрокарите са поредната голяма измама.И тарикатите ще приберат парите на глупаците както стана с дизелите...Да не говорим за селското стопанство дето с батерия ще ореш дълбока оран.Ами минната идустрия?Най тъпото е че в този форум почти всички се имат за тарикати и много умни....И както винаги точно тия ще бъдат преебани първи.Електрокарите са пълен ташак а за екологията просто се смея....Ток за тях откъде?А батериите дека ке ги копаме?Екология шменти кабели ба си балъците да се връзвате на такива евтини номера.
Коментар
-
Електрокарите са поредната голяма измама.И тарикатите ще приберат парите на глупаците както стана с дизелите...Да не говорим за селското стопанство дето с батерия ще ореш дълбока оран.Ами минната идустрия?Най тъпото е че в този форум почти всички се имат за тарикати и много умни....И както винаги точно тия ще бъдат преебани първи.Електрокарите са пълен ташак а за екологията просто се смея....Ток за тях откъде?А батериите дека ке ги копаме?Екология шменти кабели ба си балъците да се връзвате на такива евтини номера.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Китай е най-малкия проблем за Тесла. Там се харчат като топъл хляб при цени от 130-150хилки заради митата. Да не говорим за позивната на партията, че всичко трябва да е електрички до 10 год. Това е златен шанс за китайците да изместят традиционните Европейски/американски и японски производители, които все още се ослушват.Last edited by pinoccio; 24.01.2019, 11:54.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Все още няма килър продукт както беше АйФона или гейм ченджер както му викат. Може да има добър драйвинг експериансе, обаче проблемът със зареждането е сериозен. И става за втора кола и градска кола. Но все още е до там.
И въпреки това са изместили талигите. Кръгчето долу на първата картинка е единствения автомобил на улицата през 1900 год. 10-15 години по-късно няма нито една каруца.
Кое е по-лесно и икономически изгодно – бензиностанцията или Ел. инсталация с няколко колонки?Last edited by ED; 24.01.2019, 11:16.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Преди години цената на нефта беше 150 долара за барел и имаше едни хора дето предричаха, че нефта свършвал, че цената щяла да върви нагоре. А то кво стана - некви реднеци измислиха шистовото сондиране и нефта падна.
Некви хора тука говориха за биткоините, блок чейн - бла, бла. А па то кво стана.
Те така и с Тесла. За Тесла говореха че ще фалира всеки момент, обаче тя на косъм избегна фалита. Но това не значи че няма да фалира точно когато никой не очаква. Та Тесла може да фалира всеки един момент.
Все още няма килър продукт както беше АйФона или гейм ченджер както му викат. Може да има добър драйвинг експериансе, обаче проблемът със зареждането е сериозен. И става за втора кола и градска кола. Но все още е до там.
Ако продажбите им не тръгнат в Китай с тоя завод дето го строя там, може и да глътнат вода.- парни локомотиви, след това дизелови, и сега електрически
- пишещи машини, после персонални компютри, а сега лаптопи
- аналогова фотография, сега дигитална
- телеграфи, факсове, а сега смартфони, имейли и месинджъри
- хартиени библиотеки и архиви, а сега (почти) всичко е онлайн
- ТВ са държали лъвския пай от рекламите, сега е гугъл и ФБ
- Видеотеки, а сега life streaming - Netflix, HBO, Disney, и на практика всички ще преминат, за да оцелеят
- Nokia, Motorola, Sagem, Palm, HP мобилни телефони (помниш ли ги), а сега Apple, Samsung, Huawei,
- Конски впрягове и файтони, след това автомобили с ДВГ, след това …
Китай е най-малкия проблем за Тесла. Там се харчат като топъл хляб при цени от 130-150хилки заради митата. Да не говорим за позивната на партията, че всичко трябва да е електрички до 10 год. Това е златен шанс за китайците да изместят традиционните Европейски/американски и японски производители, които все още се ослушват.
Коментар
-
One of the world’s biggest producers of graphite electrodes says investors are underestimating its
ability to maintain unprecedented profit margins. A drop of almost 40 percent in Tokai Carbon Co.’s shares
since October belies a bullish outlook for the material that will remain in tight supply for the next two to three years,
according to the president of the Tokyo-based company. Customers in Japan have just agreed to a 25 percent increase in prices for
the first half of 2019, Hajime Nagasaka said in an interview on Friday. “There’s growing suspicion we won’t be able to sustain high
levels of profits, and in response to that, I say the current market environment for electrodes and profit margins from the
business won’t change,” Nagasaka said. Operating profit margin at Tokai’s electrode unit are in excess of 50 percent, he said.
It’s been a bumper couple of years for the world’s electrode producers as China’s campaign to clean up its air
spurs an explosion in prices of the little-known material because of its use in a less-polluting steel-making process.
That drove an unprecedented advance in the shares of suppliers like Tokai and India’s HEG Ltd., but they began to cool in the
latter part of 2018 on speculation that China’s demand may have peaked.
While Tokai’s shares have retreated in recent months, electrode prices are still going up and Nagasaka sees further
gains possible this year. The company is selling to international customers at $14,000 a ton in the first half of
2019, up from $12,000 in the final six months of 2018. Prices were as low as $2,500 a ton in the first of half of 2017.
The company gets about half its revenue from the graphite electrodes business and also produces carbon black and materials
for semi-conductors. Annual operating profit will climb more than six times to 75 billion yen ($684 million) in 2018 and
sales will more than double, the company said in November. Tokai is scheduled to release its mid-term business plan next month.
Graphite electrodes are used electric arc furnaces, which recycle scrap metal into steel. The process is less polluting
than blast furnaces, which use iron ore and coal. So, when China started shutting particularly dirty furnaces
to clean up its skies, producers turned to electric arc plants, bolstering demand for electrodes. It also shuttered the plants
that produce the graphite electrodes from a substance called needle coke, cutting supply. Prices, and profit margins for the
likes of Tokai, exploded.
Коментар
Коментар