v_tin - няма да са 10 години, мисля че много повече за някои части на света.Сигурно ще има такива които ще си останат на двг.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
national power - на ел. колите основното им предимство е ниския енергие разход. Все едно че имаш бензинова или дизелова кола която изразходва литър и нещо за 100 пробег. Тракторите може да си стоят на петрол, но те също са пазар и кой знае какво ще се измисли. Имам познати които живеят в градове в които движението е много натоварено и кракати е на съединителя постоянно и трябва да имаш здрав крак. Някои минаха на електрически коли а тези които не са се канят, защото лесно се движат на автомат в трафика, а кола с двг да я направиш да ги върши тези неща е трудно и не е сполучливо. Аз карах със старт-стоп система и като поработи молко започна да прави проблеми, просто с електромотора е лесно с двигателите с вътрешно горене не е така. Имай впредвид дизелгейт е нищо ако някой вземе да им измери емисиите на тези форсирани коли, 150 коня от 1400 кубика моторче, толкова е форсирано и такива красиви емисии бълва. Та въпроса е за трафика в градовете най вече.D.Y.F-091066
Коментар
-
Сега става ясно, че Toyota и Panasonic планират създаването на джойнт венчър през 2020 г. за производство на батерии за електрически автомобили. Това обединение е с цел постигане на икономии от мащаба, които да позволят на японците да дадат сериозен отпор на китайските играчи, съобщава японската медия Nikkei.
Джойнт венчърът, в който Toyota ще държи 51% от акциите, се очаква да бъде официално обявен тази седмица. Panasonic ще изнесе производството си от пет завода в Япония и Китай в нов, съвместно изграден с Toyota. Заводът на марката в САЩ, който работи в партньорство с Tesla, няма да бъде включен в новата сделка.
Всичко това се прави, за да може в началото на следващото десетилетие двете компании да лансират нова масова батерия, която да предложи 50 пъти по-висок капацитет от батериите, които в момента се използват в хибридните автомобили.
Работата е - я камилата, я камиларя, демек поне 10 години още ДВГ, а после ще видим
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Няма, ако не работи климатика - да духа на топло или студено.
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
В шведската статия-обзор, която даде, казват, че е линейна. То ест батерии 350 кВт.ч при производството им замърсяват 3,5 пъти повече от 100.
Стара бензинка, нова бензинка (тойота камри), Тойота Приус, VW Jetta (дизел), Форд F150, tesla M3 в калифорния, tesla M3 във Вашингтон.
Тесла компенсира по-високите емисии за 18 месеца спрямо Тойота камри (бензинова). Ако живота на един автомобил е 20 год. имаме 18+ години позитивен баланс!
В цитираното шведскко изследване хипотезата е че бензина/дизела дето си слагаш в резервоара магически се появява там без никакви последствия (помпане, рафиниране, транспорт до бензиностанцията и пр.)
„The study's finding of 8.2 years is "based on a series of assumptions." To get to that figure, two of those assumptions must have been that the internal-combustion vehicle in question gets great mileage and isn't driven very much. Oh, and while battery production incurs a carbon footprint in these statistics, the gasoline in the study magically appears in your tank and the only carbon emitted is from burning it (that is, the calculations ignore the carbon emissions created by producing and moving large quantities of gasoline). Those are nifty assumptions.“
Все още има валидни аргументи в полза на ДВГ като бързото зареждане и големия брой бензиностанции, но екологията определено не е от тях
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Че те там най-много се продават
Освен това в такъв трафик почти няма разход на енергия. Всъщност най-голямото предимство е точно в градпвете със задръствания, защото не замърсява.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Ако това стане - ще е добре.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Ще се събират по-малко приходи от акцизи, но ще стане постепенно за 10тина години. Ефекта ще се компенсира от други пера (ДДС, пътни такси, т.н)
Отделен е въпроса, че падат разходите за поддръжка на колата защото няма какво да поддържаш по нея – гуми, чистачки и спирачки след 150-200 хил. км. Междувременно паралелно ще намалеят разходите за здравеопазване, отбрана и др. косвени свързани с негативните ефекти от замърсяването на въздух, храна вода.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Че те там най-много се продават
Освен това в такъв трафик почти няма разход на енергия. Всъщност най-голямото предимство е точно в градпвете със задръствания, защото не замърсява.
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
В шведската статия-обзор, която даде, казват, че е линейна. То ест батерии 350 кВт.ч при производството им замърсяват 3,5 пъти повече от 100.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеВ тоя трафик Теслите ще издържат ли?
https://www.youtube.com/watch?v=Bp1uLeExGyE
Проблем със скалирането. 1 кола е добре, 10 са добре, 100 са добре. Но като станат 1 милион и опс картинката се променя.
Това се случва всяка година по време на Thanksgiving деня в щатите. И подобно е и в София и Пловдив по празниците. Задръствания 1-2 часа, вън е студено, климатика трябва да работи щото ще замръзнеш и караш бавно.
Освен това в такъв трафик почти няма разход на енергия. Всъщност най-голямото предимство е точно в градпвете със задръствания, защото не замърсява.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
И като говорим за цена на пробег при замяната на ДВГ с електрички някой отчита ли проблема че сега горивата имат сериозни акцизи и с тях се пълни бюджета и се плащат пенсии. Сега си представете че всички карат електрички. Държавите в Европа ще им липсват едни сериозни приходи. И трябва да ги набавят отнякъде. Могат да ги разхвърлят по-равно - чрез увеличаване на ДДС примерно. Или па чрез увеличаване цената на тока. Могат да цакат само собствениците на коли (което е по правилно) - било с високи данъци, било с винетки и тол такси.
Така че цената на пробег може да остане същата. Доста по-евтино гориво под формата на ток, но другите данъци свързани с колата високи, за да се пълни бюджета.
Отделен е въпроса, че падат разходите за поддръжка на колата защото няма какво да поддържаш по нея – гуми, чистачки и спирачки след 150-200 хил. км. Междувременно паралелно ще намалеят разходите за здравеопазване, отбрана и др. косвени свързани с негативните ефекти от замърсяването на въздух, храна вода.
Коментар
-
Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнениеАми 350 kWh не знам какво би означавало, може би характеристиката на нарастване на мощостта спрямо отделените диоксиди не е линейна и в такъв случай става доста компрометиращо.
Коментар
-
В тоя трафик Теслите ще издържат ли?
https://www.youtube.com/watch?v=Bp1uLeExGyE
Проблем със скалирането. 1 кола е добре, 10 са добре, 100 са добре. Но като станат 1 милион и опс картинката се променя.
Това се случва всяка година по време на Thanksgiving деня в щатите. И подобно е и в София и Пловдив по празниците. Задръствания 1-2 часа, вън е студено, климатика трябва да работи щото ще замръзнеш и караш бавно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Защото са нови отсечки на магистралата. Но пък колко да са нови? На твое място бих си задал интересния въпрос защо няма инвеститорски интерес да се строят бензиностанции, ако беше преди 15-20 години, вече щяха да са построили поне няколко бензиностанции на посока, само 1-2 години след откриването на отсечките.
Явно бензиджиите не са оптимисти за бъдещето на бизнеса си, как мислиш?
По това време на годината трафика е малък. И обектите едва ли генерират големи печалби (ако изобщо генерират печалби). Те работят за 2-3 месеца през лятото когато трафика е огромен от и към морето и тогава бензиностанциите са буквално задръстени. Предполагам тогава и допълнителен персонал наемат.
Коментар
Коментар