IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

    Ти ако останеш без ток Блумбърг ли ще псуваш?И по кой закон Блумбърг е отговорен за непрекъснатостта на електрозахранването?Намали Холивудските чекии и глупотевини и интернета.И понеже се напиняш имаш ли изобщо някаква представа с какви мощности разполагаме.Ще е добре да ги изброиш.Ще е още по добре и справка да дадеш за товарите особено когато навънка е -22 градуса...
    Ама, че простащина и простотия. А бе какви са тия индивиди попаднали в този форум, че и дискутиращи енергетика.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

      Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.

      В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.

      Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.

      Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
      http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1

      Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
      Ти ако останеш без ток Блумбърг ли ще псуваш?И по кой закон Блумбърг е отговорен за непрекъснатостта на електрозахранването?Намали Холивудските чекии и глупотевини и интернета.И понеже се напиняш имаш ли изобщо някаква представа с какви мощности разполагаме.Ще е добре да ги изброиш.Ще е още по добре и справка да дадеш за товарите особено когато навънка е -22 градуса...

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        Енергията през ЕЕС, драги Фон, се доставя от ел.ток. Затова, изчисленията не са шега, нито нечии „теории”. Натоварването на ЕЕС следва потреблението, заедно със загубите. Че все повече се генерира извън централите, е факт. До тъмна нощ без вятър и дъжд. А човек зарежда, единствено когато има нужда ѝ когато може, без да може винаги, когато иска. Та, нито Мрежата, нито Наков, нито ЕД се шегуват. Колегите са ѝ добронамерени, ѝ запознати с темата. Послушай ги. Е, ще сториш както решиш но, поне неприятните изненади ще са по-малко. А безименният така си говори, неадекватно. Явно, толкова може.
        Освен многото съвети, кого да слушам и другите излишни неща на които не виждам значението им тук имаш ли нещо с което да обориш Блумбърг
        https://www.bloomberg.com/news/artic...s-power-demand

        Защото ако нямаш, приемаме, че в близките 30 години електромобилите ще повишат потреблението на ток в света и в България НЕЗНАЧИТЕЛНО и преминаваме нататък в обсъждането на качествата им с които ще избутат колите с ДВГ от пазара.

        Няма да е зле да се запознаеш издълбоко и с тази статия щом те вълнуват пиковите мощности
        https://www.investor.bg/novini/444/a...i-koli-259725/

        Електромобилите могат да изрязват пиковете поради самата си същност. Ако се включиш в подобна програма на практика може да караш електромобил без пари тъй като парите ще дойдат ако има кой да ти плаща да му изравняваш пиковете, а в момента в света пазарите на ток предлагат все още голям потенциал за тази възможност. Ама то главата ти ако е все у технологии на половин век със сигурност ще пропуснеш подобни възможности.
        Last edited by fon; 24.04.2019, 18:39.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

          Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.

          В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.

          Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.

          Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
          http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1

          Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
          Преварил си ме с малко. Да питам само, правиш ли разлика между /някога, изобщо/ инсталирана генерираща мощност, резполагаема такава, горещ/студен резерв, баланс на мощностите, коефициент на натоварване, базови/пикови мощности, товаров график, запаси от е ергоносители, изведени от експлоатация и т.н.? А знаеш ли, че има договори за износ/внос на енергия, отговорности и неустойки по тях и т.н.? Добре е всичко това да ти е подредена сиатема, преди да твърдиш едно или друго. Помага сам да се ориентираш, поне. Има.е си и щатно плямпало, не слизай до „нивото” му.

          Коментар


          • Енергията през ЕЕС, драги Фон, се доставя от ел.ток. Затова, изчисленията не са шега, нито нечии „теории”. Натоварването на ЕЕС следва потреблението, заедно със загубите. Че все повече се генерира извън централите, е факт. До тъмна нощ без вятър и дъжд. А човек зарежда, единствено когато има нужда ѝ когато може, без да може винаги, когато иска. Та, нито Мрежата, нито Наков, нито ЕД се шегуват. Колегите са ѝ добронамерени, ѝ запознати с темата. Послушай ги. Е, ще сториш както решиш но, поне неприятните изненади ще са по-малко. А безименният така си говори, неадекватно. Явно, толкова може.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнение
              В това предположение, при положението (ситуацията) на сегашните мощности на произвеждане на ток - повтарям - сегашните, на ток - очевидно те ще са недостатъчни за снабдяване с ток на милиарда елколи.
              ​​​​​​
              Не знам, аз ли не се изразявам ясно или ми се вижда просто защото много пъти съм минавал през това. Ако имаш нещо да не разбираш което казвам или смятам питай пак. Точно това казвам, че при 1 милион нови електромобила, което едва ли ще достигнем 2050-та, не ни трябва и един мегават нова мощност, една нова перка или панел. Утре да се появят тези 1 милион EV-та на пътищата ни имаме мощности за тях. А да седнем да мислим за след това е тъпо, не сме толкова богати да изграждаме мощности сега, които ще ползваме след 30 години. Както виждаш плановете на ЕСО се правят за 10 години напред.

              В световен мащаб е същото - сметката отдавна са ти я направили в Блумбърг. Ама у нас е пълно с някакви дето не я гледат или не смятат, ами си фантазират факти, виждат някакви конспирации и политика в тези неща и какво ли не.

              Може би и хората не очакват, че колите храчат толкова малко от енергията ни. Има и един стар проблем дори в статистиките - нефт, газ и въглища се мерят в калории или ТВч преди да са изгорени за ток ... във всеки случай математиката е най-точното.

              Ето ти още конкретни числа. България има мощности за 12,000МВ, а ето го товара
              http://www.eso.bg/?did=36#%D0%A2%D0%...95%D0%95%D0%A1

              Явно и всичко електромобил да стане от утре, пак ще издържи мрежата ни. Поне до зимата.
              Last edited by fon; 24.04.2019, 16:26.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                Ама защо трябва да ти преразказвам факти описани ясно в статия?
                Electric vehicle to account for 9% of global demand by 2050

                Това разбираш ли го? 9% много ток ли е? Ами потърси си нещо и сам след като са ти дали факт и са ти намекнали, че фактите в главата ти не са верни. Ето сега намирам този линк за тебе
                https://pushevs.com/2018/07/29/range...electric-cars/

                Сложи го 15 kWh/100 km и 20 се го сложи със загуби за пренос и зареждане. Най-масово у нас се кара по 10,000км на година
                Значи 20 * 100 = 2МВч на година за една кола или 2 ТВч за един милион коли. А произвеждаме към 42ТВч ток в България. Т.е при 1 милион нови електромобила у нас в ЕСО могат да идат да пият кафе и няма защо да се тормозят изобщо да изменят прогнозата си за потребление, която може да разгледаш тук
                http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=2022

                Надявам се след положения ми труд да не забележа как повтаряш неща от вчера как електромобилите ще счупят мрежата ни, трябва ни Белене и всякакви нови ядрени реактори с безумно скъп ток и подобни.

                Благодаря, положил си труд и мисъл, което е полезно за мен.

                Нека да кажа, че не съм се изразил ясно: имах предвид процеса на замяна на колите с вътрешно горене с коли на електрически батерии.

                В това предположение, при положението (ситуацията) на сегашните мощности на произвеждане на ток - повтарям - сегашните, на ток - очевидно те ще са недостатъчни за снабдяване с ток на милиарда елколи.

                Дотук спирам с доста лаишкото си изказване с въпроса: до тук имам ли грешка в построението на обосновката си?
                ​​​​​​

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнение
                  Ако може(ш), кажи го със свои думи, моля.
                  Ама защо трябва да ти преразказвам факти описани ясно в статия?
                  Electric vehicle to account for 9% of global demand by 2050

                  Това разбираш ли го? 9% много ток ли е? Ами потърси си нещо и сам след като са ти дали факт и са ти намекнали, че фактите в главата ти не са верни. Ето сега намирам този линк за тебе
                  https://pushevs.com/2018/07/29/range...electric-cars/

                  Сложи го 15 kWh/100 km и 20 се го сложи със загуби за пренос и зареждане. Най-масово у нас се кара по 10,000км на година
                  Значи 20 * 100 = 2МВч на година за една кола или 2 ТВч за един милион коли. А произвеждаме към 42ТВч ток в България. Т.е при 1 милион нови електромобила у нас в ЕСО могат да идат да пият кафе и няма защо да се тормозят изобщо да изменят прогнозата си за потребление, която може да разгледаш тук
                  http://www.eso.bg/fileObj.php?oid=2022

                  Надявам се след положения ми труд да не забележа как повтаряш неща от вчера как електромобилите ще счупят мрежата ни, трябва ни Белене и всякакви нови ядрени реактори с безумно скъп ток и подобни.

                  Между другото забелязвам, че си тотално объркан и в това, че ядрения ток е евтин. Бих ти помогнал и там, но трябва да ми кажеш кой, къде и как ти е внушил тази измама, за да ти кажа точно къде бъркаш.

                  Last edited by fon; 24.04.2019, 15:37.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                    Ти четеш ли какво пишат хората? Я прочети това и ни кажи откъде взе твоята измислица в money

                    Искаш ли да направим прости сметки, ако владееш умножение с прости числа? Ама съм сигурен, че като потвърдим сметките в статията утре пак ще започнеш да повтаряш глупостите си.
                    Колега по форум, не търся да победя в спор, а търся истината, колкото може.

                    Не чух твоя мисъл в отговор на елементарните ми изказвания.
                    Не гледах и препратката ти към мъни.бг.

                    Ако може(ш), кажи го със свои думи, моля.
                    Last edited by Жан Бет; 24.04.2019, 15:03.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Жан Бет Разгледай мнение
                      Разбира се, че консумацията на ток би се увеличила силно при масовото навлизане на елколите.
                      Ти четеш ли какво пишат хората? Я прочети това и ни кажи откъде взе твоята измислица
                      https://www.bloomberg.com/news/artic...s-power-demand

                      Гледам, че са ми изтрили българския линк, та трябва да дам на английски

                      Искаш ли да направим прости сметки, ако владееш умножение с прости числа? Ама съм сигурен, че като потвърдим сметките в статията утре пак ще започнеш да повтаряш глупостите си.
                      Last edited by mibova; 24.04.2019, 14:54.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от fon Разгледай мнение

                        Това, че ел. колите ще увеличат много консумацията на ток е нова конспиративна теория на тъповати "разбирачи" които не могат да направят една сметка за десет минути, а фактите си ги фантазират докато гледат тъпо в пространството. Ел колите могат да увеличат консумацията на ток у нас до 10% при масовото им навлизане


                        Иначе МПС-та у нас са някъде към 4 милиона, хич не са 300,000
                        Правиш ли разлика между консумация на ток и консумация на енергия?

                        Колите с вътрешно горене сами се задвижват с изгарянето на горивото.
                        Електричките дърпат ток от мрежата.
                        Разбира се, че консумацията на ток би се увеличила силно при масовото навлизане на елколите. Но консумацията на енергия може и да спадне предвид по-ефективното изгаряне на горивата в големите ТЕЦ.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Затова си мисля че чак такъв бум на консумацията на ток няма да се получи, а и сега се карат коли купени на старо много евтино.
                          Това, че ел. колите ще увеличат много консумацията на ток е нова конспиративна теория на тъповати "разбирачи" които не могат да направят една сметка за десет минути, а фактите си ги фантазират докато гледат тъпо в пространството. Ел колите могат да увеличат консумацията на ток у нас до 10% при масовото им навлизане


                          Иначе МПС-та у нас са някъде към 4 милиона, хич не са 300,000
                          Last edited by mibova; 24.04.2019, 14:07. Причина: забранен линк

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Pyramid - в момента леките автомобили са милиони а няма толкова милиони хора в България, реално 300 000 автомобила ако се търкалят по пътищата ще е съвсем реалистично. Затова си мисля че чак такъв бум на консумацията на ток няма да се получи, а и сега се карат коли купени на старо много евтино. Ел.коли на старо едва ли ще се намират поради това че батерията като си направи годините трябва да се сменя а е скъпа, така че това ми изглежда в рамките на мечтаното - да се затъркалят по улиците милиони ел. коли че да има нужда от атомна електроцентрала. Зарежи казионната информация, ние имахме ядрени реактори които се оказа че не ни трябват и станаха интересни от гледна точка на затваряне някой да спечели едни големи пари да ги затвори и парите излязоха от джобовете на западните данъкоплатци. С.М. им викаше на нашите приятели хиени, на него много добре му беше ясно какво представляват - хищници.
                            Те и под 300 хиляди са били. И няма в един миг да станат милиони.
                            ...а кой беше С.М., вече изпозабравих. В момента, съм си разтоварил компютъра от неналожителни задачи.

                            Коментар


                            • ED -
                              https://brillouinenergy.com/ , първия който направи реакторче от този тип е един французин преди години и всички го обявяваха за хахо..тези не са първите.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                                Отново си сгрешил мястото! Все така - неадекватен!

                                Не се намираш в сайта на Българската патриаршия!

                                Да припомня ли, че пишеш в инвестиционен форум? Най лесно - от такива като теб - се "управляват" чуждите пари, които ти от години се опитваш да прилапаш...

                                Това: "Парадокс но, и да печелиш, и да губиш, все е добре." - можеш да го споделиш на някое от Акционерните събрания на Мъск...

                                ... бъди сигурен, че лошото е дошло: капакът ще падне, още преди да излезеш...
                                Уязвен. А, да се замисли - ниц. В среда с ограничен ресурс, за да печели един, друг губи. Ако сам опитваш да „прилапаш” чужди пари, хеле пък, като те разобличат / макар Логореята да е явна / - в отговор, хвърляш кал. Реактивен тип. За него, нещата се случват. А собствена мисъл да включи - не, трудно. И почва да премила чуждо. Преживно двуного. Нещо средно между козел и петел.
                                Дерзай, „експерте”. Да не вадим пак изохорниия.

                                Коментар

                                Working...
                                X