IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Американската газова асоциация заяви, че възможната забрана на газовите печки за готвене е „безразсъдна идея“, не се основава на „здрава наука“

    Измислиха доклад за опасностите за децата от газта, видиш ли ?
    Или газта ще става кът ?
    Е що, Китай и Индия могат да им препродат газ на по-високи цени обаче,
    Тъпотиите на Байдън нямат край.

    Коментар


    • 5 литра гори този нисан, клипа който съм гледал на английски явно е бил измамен, едни руснаци ги купуват с десен волан и ги пробват 4 - 5 реално. 2.6 ако караш с 30кмч по равен път, лятото.

      Коментар


      • https://www.auto-data.net/en/nissan-...utomatic-34789, това е модел 2017 г. и е електрическа трансмисия, двигателя задвижва генератор за ток, с този ток се задвижва електродвигател който върти колелата. Разхода е 2.6 литра за 100км пробег и наистина е толкова, има батерия с капациет колкото е капацитета на редовен автомобилен акумулатор - 1 киловатчас , но е за много цикли и е тежка..по тежка от оловен акумулатор. Да се чудиш бигойл как не са гръмнали този който го е измислил. Фактически електрическа трансмисия има при влаковете много отдавна. Тези ще ги спират от производство сега за да правят само пълни електрички. КПД с ток от електроцентрали, топлоцентрали е малко над 20%, КПД на ДВГ с постоянен режим на работа е 50%, газовите турбини и те са с толкова, толкова е и на горивните клетки които работят с метан. Само за водород клетките може да се направят да гонят 90 и няколко процента.

        Коментар


        • Между 1970 г. и 2020 г. комбинираните емисии на шестте общи замърсители (PM2,5 и PM10, SO2, NOx, VOCs, CO и Pb) са намалели със 78 процента. Този напредък се случи, докато икономическите показатели на САЩ остават силни.

          Намаляването на емисиите доведе до драстични подобрения в качеството на въздуха, който дишаме.
          Между 1990 г. и 2020 г. националните концентрации на замърсители на въздуха са се подобрили със 73 процента за въглероден оксид, 86 процента за олово (от 2010 г.), 61 процента за годишен азотен диоксид, 25 процента за озон, 26 процента за 24-часови концентрации на груби частици, 41 процента за годишните фини частици (от 2000 г.) и 91 процента за серен диоксид. (За повече информация за тенденциите вижте сайта Air Trends на EPA.)

          По-чистият въздух и по-чистата околна среда са свързани с по-високия стандарт на живот, а не с по-ниския, както ни убеждават днешните "зелени".
          Действителните числа доказват, че Земята не „умира“.
          Въздухът днес е по-чист, отколкото през 1900 г. На практика повечето фактори са положителни.
          Прогнозите за Деня на страшният съд са фалшиви.
          Просто една прослойка прави пари от страха на хората - страха продава най-добре.

          Коментар


          • А от газ да правиш водород и да правиш въглероден диоксид само ако си глупав, има вариант с пиролиза при която метана се разпада на въглерод и водород, въглерода го продаваш и изкарваш по зависи колко е чист, а този е убийственно чист може и по 20 долара килограма. Вместо да изкарат 1.6 ще изкарат 21.6. От чист консерватизъм тези нови неща се приемат като опит за бъркане в джоба да ти вземат парите, не те са да ти напълнят джобовете с пари.

            Коментар


            • v_tin, не може да имаш атомни електроцентрали и да ти е скъп водорода произведен с такъв ток, тока от атомни електроцентрали като стойност на горивото е много евтин. А на руснаците атомните реактори са им безумно евтини, те си ги произвеждат. Ако реактора им струва 5 милиарда и работи 50 години, това е по 100 милиона на година и той може да произвежда 1 гигаватчас, т.е. един гигават за един час. това са 1000 по 1000 киловатчаса, по 5 цента да е тока 50 хиляди на час, по 24 часа - 1.2 милиона на ден, за 300 дена са 360 милиона, ако реактора е натоварен 100%. Но постоянен товар няма в мрежата, затова когато няма товар се произвежда водород и се компресира - съхранява в съдове под налягане, 1 кг водород е 36 киловатчаса - 1.80 долара за килограм.

              Коментар




              • Стоимость производства "зелёного водорода" по странам мира

                "Зелёным водородом" считается водород полученный электролизом воды с использованием электроэнергии от ВИЭ.
                На диаграмме желтый цвет соответствует СЭС (солнечные панели); синий- наземным ВЭС ("ветряки"). Цифры по состоянию на 2021 г.

                Самый недорогой "зелёный водород" можно получить в Бразилии, благодаря дешёвой эл/энергии, где-​то за $0,02 /кВт*ч, от местных ВЭС.
                Но будем иметь в виду, что стоимость эл/энергии произведённого одним и тем же источником будет разной в разных странах по абсолютно понятным экономическим и даже политическим причинам.
                Кроме того, существует такое понятие, как объективно разные геоклиматические условия на любых территориях и в разных странах.

                Кроме того, стоимость производства чего-либо, тем более водорода с помощью ВИЭ, совсем не означает реальную возможность производства. По крайне мере, в нынешнее время. Как и транспортировки на дальние расстояния.

                В России, по расчётам ИНЭИ РАН, дают такие цифры:
                при использовании эл/энергии СЭС стоимость производства "зелёного водорода" будет составлять $12/ 1 кг; ВЭС - $7,5/1 кг.

                Альтернативой "зелёному водороду" является "голубой водород", получаемый паровой конверсией метана с захоронением выбросов СО2. Его стоимость в России составит $1,6/1 кг.

                Еще один вариант чистого водорода- электролиз воды с использованием эл/энергии от АЭС. В России, по данным ИНЭИ РАН, стоимость такого водорода составит $3,2 / 1 кг.

                (источник: Bloomberg BNEF)

                Коментар


                • https://www.youtube.com/watch?v=4SAwzNqbRKs, за разхода на електромобилите и на двг автомобилите зимата при много ниски температури. Този човек е съвсем честен, обърнете внимание какво казва за двг автомобилите през зимата - истина е, лапат гориво като змейове ако са толкова ниски температурите, 20 литра на 100. Трябва енергия, съответно трябва да се произвежда много енергия и евтино, друг начин няма.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Ne на мен, на колега поляк му взеха книжката. Тази сутрин валеше съвсем ситен дъжд , а беше под нулата и съответно покрай колите всичко замръзнало. Аз паднах 2 пъти докато сваля пласмасовото покривало на стъклото. Той обясняваше че 4 пъти паднал- 2 пъти скочил / паднал в канавката, и още два пъти отишъл в нивата. Умряхме от смях с него тази сутрин. И да наистина е студено
                    На лед държи плат, слагаш едни терлици на обувките отгоре и на гумите на колелото ако можеше. Съвсем сериозно, живял съм в България в район в който имаше поледици зимата. Хората като се случи пътя да е като стъкло, така с терлици върху обувките. Иначе не може да отидеш до магазина за хляб.
                    Дали ако се увият с плат гумите, като с бинт, лента няма да стане да е стабилно върху лед ? Не знам. Вълнен ако е държи на леда, не изкуствен.
                    Last edited by DS66; 19.12.2022, 23:22.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от DS66 Разгледай мнение
                      v_tin, да не са ти взели книжката..защото за един колега питаш. То си е студено при минусови температури с колело, няма ли друг транспорт.
                      Ne на мен, на колега поляк му взеха книжката. Тази сутрин валеше съвсем ситен дъжд , а беше под нулата и съответно покрай колите всичко замръзнало. Аз паднах 2 пъти докато сваля пласмасовото покривало на стъклото. Той обясняваше че 4 пъти паднал- 2 пъти скочил / паднал в канавката, и още два пъти отишъл в нивата. Умряхме от смях с него тази сутрин. И да наистина е студено

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от DS66 Разгледай мнение
                        v_tin, да не са ти взели книжката..защото за един колега питаш. То си е студено при минусови температури с колело, няма ли друг транспорт.
                        ...ама ВСИЧКОТО гориво поскъпва, (вкл.бургерите в МакДоналдс), до работа далече...и човек прави разни компромиси.

                        Коментар


                        • v_tin, да не са ти взели книжката..защото за един колега питаш. То си е студено при минусови температури с колело, няма ли друг транспорт.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            Ne зарежда батерията за 2 часа, а на 2 дни- когато е топло я зарежда на 3 дни- три пъти ходи до работа и се връща. В студа на 2 дни. Останалото не знам, колелото стои на студа, може би ако го вкара на топло да държи батерията, но.....Това е положението
                            Батерията СПИРА ДА ОТДАВА по-рано, С МНОГО ПОВЕЧЕ ОСТАТЪЧЕН ЗАРЯД В НЕЯ защото, по-ниската температура, забавя химичните реакции и вече не достига напрежение. Когато се затопли, тази батерия, може да отдаде по-голяма част от запасената енергия но, ТЯ НЕ СЕ ГУБИ И НЕ ИЗЧЕЗВА. Сега, при изключително ниски температури, ако замръзне самият електролит и кристали от него, закъсят електродите, БИ МОГЛО да се получи (за кратко) късо съединение и разреждащ импулс на тока. Той стопява електролита, без батерията да има възможността да избухне в пламъци (нали е СТУДЕНО и самите напрежение и ток почти никакви ги няма), процесът за известно време се овладява но, ако тези импулси станат прекалено начесто, тогава да, тогава може. Ама аз ти говоря за температура под минус 25-35°С, но кой кара тогава ел.тротинетки? Пък и има батерии със сух електролит, той пък как да замръзне. Достатъчно е, самата батерия, да е МАЛКО ПО-НА-ТОПЛО от навън и, като цяло, повтарям, зарядът се съхранява много по-добре на студено, отколкото на топло. Токовете на саморазряд, на топло, изначално, са в пъти по-големи. Нещо подобно, става с обратните токове през P-N преходите в полупроводниците: НАРАСТВАТ КРАТНО с температурата, поради все по-малката остатъчна работа до йонизация с всеки градус.
                            Last edited by Pyramid; 19.12.2022, 22:19.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              А сега, помисли: След, като на студеното, "я зарежда за 2 часа", значи, "на дъното" е останал "замразен ток" (заряд), който, се влива за 1 час. Единичните химически взаимодействия ЗАД ТОЗИ ТОК, (т.е.заряд), САМО НЕ Е ОТДАДЕН. Да, но, той няма къде да иде, т.е. батерията, НЕ СЕ Е САМОРАЗРЕДИЛА,ТЯ ПАЗИ ЗАРЯДА. Е, стопляш я, и тя отново, с желание, го отдава. Поинтересувай се, ТОВА е истината. Съответно, слагаш батерии от "ония глупавите, с дупката", пускаш ги на подгрев, и имаш кола, която на студено, губи вместо 20÷25%, максимум 5, които, може да използва за това затопляне.
                              Ne зарежда батерията за 2 часа, а на 2 дни- когато е топло я зарежда на 3 дни- три пъти ходи до работа и се връща. В студа на 2 дни. Останалото не знам, колелото стои на студа, може би ако го вкара на топло да държи батерията, но.....Това е положението

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                                А бе май не е така както ме лъжехте пирамида- обяснявахте че независимо от студа тока си е в батерията, независимо че тя показва намаление. Оказа се че е както си обясняват хората по клиповете и по учебниците- на студа батерията пада с амнайси %. В моя случай е следното- на мой колега му взеха книжката защото минал със 60км/ч повече. И той понеже няма удобен автобус си купи ел колело и с него идва на работа- вчера беше минус 13- на работа с колелото, минус 10- на работа с колелото. Но в топлото обяснява че зарежда батерията на 3 дни, сега на 2 дни. Казва че след 8 часа на студа батерията му пада с около 15%. И тока наистина си го няма пирамида, няма го, избягал е от студа
                                А сега, помисли: След, като на студеното, "я зарежда за 2 часа", значи, "на дъното" е останал "замразен ток" (заряд), който, се влива за 1 час. Единичните химически взаимодействия ЗАД ТОЗИ ТОК, (т.е.заряд), САМО НЕ Е ОТДАДЕН. Да, но, той няма къде да иде, т.е. батерията, НЕ СЕ Е САМОРАЗРЕДИЛА,ТЯ ПАЗИ ЗАРЯДА. Е, стопляш я, и тя отново, с желание, го отдава. Поинтересувай се, ТОВА е истината. Съответно, слагаш батерии от "ония глупавите, с дупката", пускаш ги на подгрев, и имаш кола, която на студено, губи вместо 20÷25%, максимум 5, които, може да използва за това затопляне.

                                И всичко, си идва на мястото. Ако някой си мисли, че има случайно някакво "съвпадение" при изобретяването и, не, няма. Всичко, базира на познания. Сега, че друг не се е сетил, не аз съм отговорен. Матеев сам каза че, ( нещо там от моите) е възможно и технически издържано. Прав е.

                                Коментар

                                Working...
                                X