Първоначално изпратено от Mateev
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнениеКазахме, автономността е загуба на време и пари за Тесла, ама те си знаят.
Отделно, във широко желаните масови категории - SUV, пикапи, ванове, камиони, Тесла има слабо представяне, което е добре.
Той се е концентрирал във направата на една скъпа играчка със обилни екстри, и тази бърза лека кола масово вози един човек.
Пак грешен маркетинг.
Автономията също спада в категорията НЕВЪЗМОЖНО докато някой го постигне. Първоначлано с много компромиси и недостатаъци, след което експоненциалното развитие, подобрение следствие от конкуренцията.
За изброените превозни средства не бих бил такъв скептик. Практически след пускането на всеки модел завземат 1то място в сегмента. Започнаха от сегменти с ниски обеми. Постепенно с поевтиняването на батериите и намирането на решение за дрсатично увеличаване на производството навлизат в сегментите където са необходими МНОГО батерии.
SUV – имат модел Y, който тепърва набира скорост. До месеци ще започнат производство в Китай, а догодина в Германия
Пикап – Cybertrack предстои да го пускат с почти милион резервации. Като цена и показатели ще е #1 без съмнение. Единствения им проблем е че не могат да насмогнат с производството
Ванове и камиони – ван нямат засега, но камиона го тестват от доста време. И тук проблема е производстения капацитет за батерии. Намериха му цаката и до 2 години от 30гв сега ще произвеждат по 100гв годишно.
Нямат реален конкурент на експоненциало растящ пазар, при който основният лимитиращ фактор са количеството батерии. Ако си CEO на традиционен ДВГ производител вече трябва си оцветил гащите или си много тъп, за да не видиш какво те очаква (референция към Нокиа, Кодак, Блекбери, Блок Бъстър, ...)Last edited by ED; 07.10.2020, 11:50.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеКак ще се оправи компютъра на Тесла-та, ако трябва сам да премине през това многоетажно кръстовище:
Коментар
-
Казахме, автономността е загуба на време и пари за Тесла, ама те си знаят.
Отделно, във широко желаните масови категории - SUV, пикапи, ванове, камиони, Тесла има слабо представяне, което е добре.
Той се е концентрирал във направата на една скъпа играчка със обилни екстри, и тази бърза лека кола масово вози един човек.
Пак грешен маркетинг.
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
Да, току що си удари шамар със тази статистика, и ED и той да си я принтира - и на стената у хола !
Значи шесте немски марки са продали за тази година 1 мил коли, а Тесла - само 11к (??).
Нямат шанс на този немски пазар и за 5% следв 20 години
В Норвегия хората ги накупиха, защото държавата им даде мисля десетина хиляди (изчислено в евро) в грантове, специални ленти за тях (в Осло има трафик), безплатно паркиране, намаление на застраховката, нулев данък такса на автомобила и други неща, та затова.
Пита се в задачата за колко години едните ще фалират (преструктурират, слеят или бог знае какво), а другите ще продават 10 мил / годишно???
Справката по-долу съм ти я дал.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
Да, току що си удари шамар със тази статистика, и ED и той да си я принтира - и на стената у хола !
Значи шесте немски марки са продали за тази година 1 мил коли, а Тесла - само 11к (??).
Нямат шанс на този немски пазар и за 5% следв 20 години
В Норвегия хората ги накупиха, защото държавата им даде мисля десетина хиляди (изчислено в евро) в грантове, специални ленти за тях (в Осло има трафик), безплатно паркиране, намаление на застраховката, нулев данък такса на автомобила и други неща, та затова.
https://cleantechnica.com/2020/10/06...-in-september/
Имай в предвид че завода в Европа още се строи. Построи ли се и почне ли да бълва коли...
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнениеИ докато се мъчим да разберем кой какво менти и кой какво не разбира излезе една много интересна статистика, а всеки знае че числата не лъжат та да видим в страната на немските луксозни автомобили как стоят нещата:
Значи шесте немски марки са продали за тази година 1 мил коли, а Тесла - само 11к (??).
Нямат шанс на този немски пазар и за 5% следв 20 години
В Норвегия хората ги накупиха, защото държавата им даде мисля десетина хиляди (изчислено в евро) в грантове, специални ленти за тях (в Осло има трафик), безплатно паркиране, намаление на застраховката, нулев данък такса на автомобила и други неща, та затова.Last edited by hazard; 06.10.2020, 23:34.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение
Младеж относно това в червеното от твоя пост. Очевидно е че не си чел мои постове иначе нямаше да пишеш такива дивотии. Начи в тоя форум съм решил да се правя на простак щото кат гледам местната флора и фауна не искам да се напъвам много и излишно и да си давам зор да философствам. Някой път обаче ме обзема творчески метафизичен пристъп и си разсъждавам ей така, нал хората са казали че интелектуалната мастурбация води до духовен оргазъм
Та начи в тоя ред на мисли прочети ако обичаш този мой коментар от инвестора, написан на 06.07. 2020 - 13.23 часа, давам ти и директния линк. Прочети го, разсъждавай малко, трудно ще ти бъде да осмислиш съдържанието затуй ти давам срок от 1 (една) седмица време да ми излезеш с некъв достоен отговор насреща. Имай предвид че тва е супер лесно упражнение за децата от 2 -3 клас
Нищо лично пич
Ето ти и линка и успех :
https://forum.investor.bg/forum/%D0%...B8%D0%B8/page6
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Вземи да се ограмотиш малко, че освен с евтини (нескопосани) коментари с друго няма да се отчетеш.
Нашето време е това в което ти и аз живеем. Но щом се смяташ за съвременник на Никола Тесла?!?!
А бай ти Мъск не е взимал никакво име. Инвестирал е във вече създадената компания Tesla Motors. И добре че го е направил щото нямаше да чуем за нея.
Та начи в тоя ред на мисли прочети ако обичаш този мой коментар от инвестора, написан на 06.07. 2020 - 13.23 часа, давам ти и директния линк. Прочети го, разсъждавай малко, трудно ще ти бъде да осмислиш съдържанието затуй ти давам срок от 1 (една) седмица време да ми излезеш с некъв достоен отговор насреща. Имай предвид че тва е супер лесно упражнение за децата от 2 -3 клас
Нищо лично пич
Ето ти и линка и успех :
https://forum.investor.bg/forum/%D0%...B8%D0%B8/page6
Коментар
-
Извинявам се че ти обърках името, моя грешка да те нарека Вутин а ти си просто Втин. Съжалявам отново.
Виждам обаче, че мислиш че трябва да си учил филология за да знаеш кое е интериор и кое софтуер. Понеже все си мисля че няма как да се объркаш чак толкова питах един приятел дето е завършил филология и той се изсмя и не успя да ми отговори. Явно и ти незнаеш, явно няма и да разберем кое какво е
И докато се мъчим да разберем кой какво менти и кой какво не разбира излезе една много интересна статистика, а всеки знае че числата не лъжат та да видим в страната на немските луксозни автомобили как стоят нещата:
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
На тебе като ти е ясно що не му обясниш или не кажеш ти на какъв интериор се возиш ако изобщо и ти караш кола
Смешни сте вече, то не беше че батерията не издържала, после че автопилота не работел сега нищо друго не остана и интериора бил скапан, а съм сигурен че ти в кола за толкова пари дори не си сядал, скъсаняк такъв
За моите пари не мисли, аз само от акциите на Тесла не само че колата ми излезе безплатна ами имам и за "хубав интериор" ама засега не бързам да купувам такава да видя колко ще издържи моя с кръвта от девственица
усещам че нещо се опитваш да ни изментиш
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
Факта обаче се изасни че Тесла хейтърите не карат дори коли, вутин също наскоро се изтърва че не карал много но хейтите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнениеЗнам ги до токлкова че карам Тесла и нямам никакъв проблем нито с интериора, нито със софтуера нито с хардуера а гледам хората в техните ICE коли имат бая проблеми. Ту някое копче не работи ту някой хардуер... хаха.
Как смяташ копчетата дали са хардуер, в твоята кола имаш седалки, те какво са софтуер или хаРДУЕР.
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнениеВсъщност си прав, не ми се мисли в какъв монополист щеше да се превърне, ако в началото беше пуснал Тесла 3 на 25к ....
Все пак е полезно да има и конкуренция, нека и другите да имат мегдан за развитие, НИЕ само ще спечелим от това.
Нека си продължава така в неговата си ниша на скъп "премиум" автомобил, не ми пречи.
С намаляване на производствените разходи се намалява и цената на автомобила. За 25К автомобил казват, че го пускат до 3 години, но подозирам, че ще съкратят срока подобно на модел Y и ще го видим на улицата края на 22ра или началото на 23та.
Гледам че някои се опитват да сравняват продажбите на Тесла с електричките на Рено, VW, Нисан и т.н. Само дето Тесла М3 са със средна цена 45К евро, а гореспоменатите с 10-15К евро по-евтини. И въпреки голямата ценова разлика Тесла продава най-много.
Като влязат и в най-ниския сегмент ще е касапница за традиционните, които междувременно хранят и дилъри.
Конкуренция е хубаво да има, проблема е че не могат да насмогнат на темпа на развитие в Тесла. И в момента се говори, че са с 5 години преднина, обаче разликата само ще се увеличава в полза на Тесла.
Коментар
Коментар