IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

    Обясни ми как точно Уеймо им диша във врата? За да си дата компания, има едно много просто условие - трябват ти данни, колкото се може повече. Как според теб няколко коли които обикалят веднъж на няколко години по улиците с цел заснемане, могат да се сравнят с 500 000 тесли които се движат ВСЕКИ ден по цял свят и освен снимки качват и шофьорско поведение, знаци, светофари, ремонти и въобще всичко което се случва в реално време.
    Очевидно нямаш представа какво точно означава дата компания, и колко трудно е да се бориш с монополиста, който вече е влезнал дълбоко в тази област. Защо според теб Гугъл вече 20 години са непоклатими на върха в търсачките?
    Не отричам какво Тесла върши до момента, разликата е във евентуални негови по-добри батерии, автономноста (като новост) и многото зарядните станции.
    Ама без него света пак щеше да се развива, просто той иска да открадне парче от този бизнес, бензиновите и дизелите със Евро 6 покриват екологичните показатели.
    Сега гледах, за Тesla S, ако искаш да е друг цвят, доплащаш $2.5к, a за автономноста $7к, как ще станеш масов с тези цени ?
    Останалите EV по света се продават и без автономност, на хората не им трябва, хеле пък да доплащат такива суми за тази почти излишна екстра.
    Ако колата се блъсне, ти си отговорен, не очаквай много богати хора или хора с деца да активират тая фунция, ако си доплатят за нея изобщо.
    Можем само да гадаем защо инвестира във автономноста, защото ако се използва масово ще е хаос.
    Другите автомобилни компании, предвидливо не се занимават с това.

    Waymo е напред във автономноста, защото използва почти пълните карти на Google Maps и Street View.
    При първото има разминаване със сантиметри, понеже GPS не са акуратни, затова на помощ идва второто.
    Но дата компания не значи само картографираща компания, а компания, която има най-важното, анализиращ софтуер.
    Waymo правят софтуера, използвайки и аналитичната мощ на Гугъл.
    Това беше замислено, за да се предостави за автономни таксита в някакво бъдеще, просто пътищата им са различни със Тесла.

    За сравнение, " UK Government to spend £10bn on Covid test-and-trace system"
    Една апликация, която праща информация на софтуерна компания да анализира движението на хората, дали са тествани и т.н.
    Скъп и труден процес, а при колите, трябва да се взимат и решения.
    Last edited by hazard; 13.10.2020, 22:18.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
      ED, а как ще коментираш това?

      JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще

      [ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
      VW имат логистиката и базата за ходова част и купета но, батери и ел.мотори ги спъват та, не бързай. Вярно, правим тук нещо по въпроса за VW&Co но, всичко по реда си. Засега приеми, че няма да им е лесно та, изненадите, да бъдат добри за тях.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
        ED, а как ще коментираш това?

        JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще
        хахаха, едните растат, а другите стагнират

        Коментар


        • ED, а как ще коментираш това?

          JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще





          Click image for larger version

Name:	VOW Tesla.jpg
Views:	1
Size:	26.0 КБ
ID:	3662920

          Last edited by Money; 13.10.2020, 20:25.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

            SpaceX wins contract to build missile tracking satellites for US military
            Starlink isn't just for broadband anymore.
            Разбира се, ама иначе сме параноици и конспиратори ....
            Реалисти сме за бога, няма безплатен обяд.

            С какво е толкова специален тоя Кевин ????
            Ама естествено, че Тесла е дата компания.
            Waymo обаче, със помоща на Google Maps им диша във врата.
            Ако искам да замразя пари за дългодишен период от 7-10 год и и аз бих си купил спекулативно.за макс 5% от портфейла.
            Иначе акцията е волатилна колкото биткойна, може и да избичи небето като Амазона, ама дълго-дългосрочно.
            SpaceX е най-иновативната и surprise-surprise, компанията с най-ниска цена за продуктите които предлага! Щеше да е изненада, ако държавните и военни поръчки продължаваха да отиват само при динозаврите (боинг, локхийд и сие).

            Waymo (и не само) има много различен подход за решаване на автономията за разлика от Тесла. Waymo картографира всичко предварително в ограничени райони и разчита на лайдар технология за „снимане“ на околната среда. Тесла от друга страна има по-генерален подход. Учи AI да се оправя в сурова среда като разчита основно на камери.

            Цената която плаща Waymo за един автомобил е > $ 150К + разходи за шофьора/инженера. На Тесла от друга страна плащат собствениците на автомобили, които събират данни без разходи за компанията.
            Както обикновено Мъск е с няколко хода пред всички останали.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Money Разгледай мнение
              Не съм влизал много в тази тема, но не излиза ли, че Фолксваген е по-добрият и по-евтин EV?


              How does the ID3 and ID4 compare vs competitors? According to ADAC sourced analysis the VW ID3 brings a cost of 41.6 cents per km vs key competitors including Tesla Model 3 at 47.4 cents per km. VW showed a comparison between the ID4 and Tesla Model Y with a price ~€10k below offering similar range and battery size. The head of Sales VW ID was clear that the most recent review published by the German Magazine Automotorsport on the VW ID, was something they were looking very closely at and would provide potentially room for improvement going forward. VW is looking to carry out over the air updates early next year and update the 2 functions out of the 300 total functions that are available.
              Какво е по-добър автомобил за теб? Ако цената е единствения критерии – да ID 3 е 2-3 хил евро по-евтин от Модел 3 за сравними по капацитет батерии.
              Не е случайно че има различни сегменти за вкуса и възможностите на купувача. Тесла е сравнима с Мерцедес, Ауди, БМВ, Порше.
              Ако сравняваш каталожната цена на бензинов голф с 90кс с Мерцедес (C клас) е ясно кое е по-евтино. Същата работа е и с ID 3 сравнено с Тесла 3. Но е похвално че вървят в тази посока.
              VW ID4 е по-близо като сравнение с Тесла Y. Но когато някой реши да купува EV, освен цената преценява и други фактори. Тесла е лидер по брой и наличност на зарядни станции (пътуване на дълги разстояния), най-голям пробег и ефективност, постоянно подобряване на автомобила, динамика и сигурност.

              Click image for larger version

Name:	RANGE.jpg
Views:	1
Size:	26.1 КБ
ID:	3662768



              Click image for larger version

Name:	CHARGE.jpg
Views:	1
Size:	23.7 КБ
ID:	3662769


              Click image for larger version

Name:	SPEED.jpg
Views:	1
Size:	28.4 КБ
ID:	3662770

              Коментар


              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                EС не забрани ли най-старите ?
                Една LED крушка (Филипс, Осрам) има поне 10к часа живот и ползва само 25% от електроенергията на най-старата, матовата светлина е супер, ти печелиш, държавата печели, предполагам ще се задържат дълго.
                Аз такава ползвам и за фаровете (които изгаряха поради честото присветване) и за задния регистрационен номер (която изгаряше заради откритата влага и вода) вече две години, и на двете места си светят.

                SpaceX wins contract to build missile tracking satellites for US military
                Starlink isn't just for broadband anymore.
                Разбира се, ама иначе сме параноици и конспиратори ....
                Реалисти сме за бога, няма безплатен обяд.

                С какво е толкова специален тоя Кевин ????
                Ама естествено, че Тесла е дата компания.
                Waymo обаче, със помоща на Google Maps им диша във врата.
                Ако искам да замразя пари за дългодишен период от 7-10 год и и аз бих си купил спекулативно.за макс 5% от портфейла.
                Иначе акцията е волатилна колкото биткойна, може и да избичи небето като Амазона, ама дълго-дългосрочно.
                Обясни ми как точно Уеймо им диша във врата? За да си дата компания, има едно много просто условие - трябват ти данни, колкото се може повече. Как според теб няколко коли които обикалят веднъж на няколко години по улиците с цел заснемане, могат да се сравнят с 500 000 тесли които се движат ВСЕКИ ден по цял свят и освен снимки качват и шофьорско поведение, знаци, светофари, ремонти и въобще всичко което се случва в реално време.
                Очевидно нямаш представа какво точно означава дата компания, и колко трудно е да се бориш с монополиста, който вече е влезнал дълбоко в тази област. Защо според теб Гугъл вече 20 години са непоклатими на върха в търсачките?

                Коментар


                • Не съм влизал много в тази тема, но не излиза ли, че Фолксваген е по-добрият и по-евтин EV?


                  How does the ID3 and ID4 compare vs competitors? According to ADAC sourced analysis the VW ID3 brings a cost of 41.6 cents per km vs key competitors including Tesla Model 3 at 47.4 cents per km. VW showed a comparison between the ID4 and Tesla Model Y with a price ~€10k below offering similar range and battery size. The head of Sales VW ID was clear that the most recent review published by the German Magazine Automotorsport on the VW ID, was something they were looking very closely at and would provide potentially room for improvement going forward. VW is looking to carry out over the air updates early next year and update the 2 functions out of the 300 total functions that are available.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                    А най-старите крушки с нажежаема жичка са още на пазара. Което доказва икономическия закон, че колкото по-старо и по-масово е едно нещо, толкова по-голям шанс има да оцелее.
                    EС не забрани ли най-старите ?
                    Една LED крушка (Филипс, Осрам) има поне 10к часа живот и ползва само 25% от електроенергията на най-старата, матовата светлина е супер, ти печелиш, държавата печели, предполагам ще се задържат дълго.
                    Аз такава ползвам и за фаровете (които изгаряха поради честото присветване) и за задния регистрационен номер (която изгаряше заради откритата влага и вода) вече две години, и на двете места си светят.

                    SpaceX wins contract to build missile tracking satellites for US military
                    Starlink isn't just for broadband anymore.
                    Разбира се, ама иначе сме параноици и конспиратори ....
                    Реалисти сме за бога, няма безплатен обяд.

                    С какво е толкова специален тоя Кевин ????
                    Ама естествено, че Тесла е дата компания.
                    Waymo обаче, със помоща на Google Maps им диша във врата.
                    Ако искам да замразя пари за дългодишен период от 7-10 год и и аз бих си купил спекулативно.за макс 5% от портфейла.
                    Иначе акцията е волатилна колкото биткойна, може и да избичи небето като Амазона, ама дълго-дългосрочно.
                    Last edited by hazard; 13.10.2020, 08:56.

                    Коментар


                    • Защо Тесла е най-голямата инвестиция в портфейла на Kevin O'Leary?




                      И защо който се качи в електричка е наясно какво е бъдещето на автомобилната индстрия:

                      Коментар


                      • В къщи изгоря една стара енергоспестяваща крушка от тези с живака (флуоресцентни мисля че беше термина).

                        Та се сетих за простотиите около тяхното налагане с директиви и какви спорове имаше.

                        Уж икономични, спестявали, ама съдържали живак - който е отровен. Как да се предпазим ако се счупи, как да ги рециклираме, бла, бла.


                        Пуснете в Гугъла и ще ви излязат статии по темата от около 2010.

                        https://www.dw.com/bg/%D0%B2%D0%BD%D...%B0/a-15932428

                        https://greentech.bg/archives/12503


                        Кво стана после?

                        Бяха заменени от ЛЕД крушките. Които вече ги има по 2-3 лв. Тези с живака навремето по 7-8 лв. си спомням бяха най-евтините.

                        Те така, политиците натискаха за една технология. Ама една друга по-добра се появи и я измести и всички останаха доволни.

                        Въпросните крушки с живак вече ги няма на пазара, които преди 10 години някои хора (бюрократи) ги смятаха за върха на сладоледа и даже ги налагаха с директиви.


                        п.п.
                        А най-старите крушки с нажежаема жичка са още на пазара. Което доказва икономическия закон, че колкото по-старо и по-масово е едно нещо, толкова по-голям шанс има да оцелее.
                        Last edited by mathematician; 12.10.2020, 10:26.

                        Коментар


                        • The Past, Present, and Future of Automobiles (EVs)

                          В 22 минути описана историята и бъдещето на Авто - индустрията.

                          Есенцията:

                          Click image for larger version

Name:	Screenshot 2020-10-11 at 22.24.53.jpg
Views:	1
Size:	6.2 КБ
ID:	3661996

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                            За тока, не беше ли Германия на +70% зелена енергия, как да го дигат.
                            За горивото, какво значи от Нова Година, тва да не ти е социализъма, всеки ден петрола има различна цена, следователно и рафинерии и бензиностанции трябва да го коригират при новите доставки на по-ниски или по-високи цени.
                            Nе слагат нов данък или акциз 25 евро на тон бензин,и пак ще си варират цените, но с 7 цента повече

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                              Даааааааааа, от нова година в германия вдигат бензина със 7 цента, дизела с 8- за електрото не казват нищо
                              За тока, не беше ли Германия на +70% зелена енергия, как да го дигат.
                              За горивото, какво значи от Нова Година, тва да не ти е социализъма, всеки ден петрола има различна цена, следователно и рафинерии и бензиностанции трябва да го коригират при новите доставки на по-ниски или по-високи цени.

                              Коментар


                              • Даааааааааа, от нова година в германия вдигат бензина със 7 цента, дизела с 8- за електрото не казват нищо

                                Коментар

                                Working...
                                X