IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    И като бълва коли какво, то който иска и сега може да си купи, няма никакъв проблем
    Кака да няма проблем, проблема е че в момента в Европа който иска Тесла трябва да чака месеци да дойде кораба от САЩ, да плати митото на Тръмп и разходите по транспорта и вноса заедно с технотест или каквото там се прави още това са неща добавени в цената. И после да се надява че ще довтаса читава колата след месеци транспорти по автовози и кораби. Така че тия статистики са в условия на силен недостиг и стагнация. Това е проблема.
    Смисъла на моя пост е че като отвори завода в Германия и почнат да излизат на себестойнст и с новите 57% по евтини батерии статистиката ще отвее всичко. Най-продавания автомобил ще е Тесла.
    Last edited by DaveBG; 07.10.2020, 12:57.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

      За мен най-доброто е "релсов" път - влак. И магистралата е подобно ама изключително неефективно - движат се различни превозни средства, и по кофтито с различна скорост. Ни мое да сбърка, ни може да се отклонява от "правия" път при влака.
      Дали маглев, дали няква друга технология да се движи с 500+км
      Не виждам как автономията може да се оправи на черен път, а без път в гората? Как ще се върже с лебедка да се издърпа?
      За първото си 100% прав, когато става дума за разстояния над 150-200км, иначе запо малки разстояния мисля че си губи смисъла от логистична гледна точка. За горите- ами електрокарите са си паркетници и това май няма да се промени скоро. Иначе по горските форуми казват- колкото е по голям джипа толкова по голям трактор трябва да викнеш да те извади от батака

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

        Така е, но изкуствения интелект има в себе си всичко друго, но не и интелект. Когато човек се ориентира, той чете пътните знаци, и след това ползва цялата си езикова база данни, географска база данни и много други информации, налични в неговия мозък, но липсващи в "мозъка" на Tesla-та. Например някои графомани могат да нарисуват нещо по пътните знаци, което няма да обърка човек, но ще обърка Teslа-та. Грешна маркиворка на асфалта също може да я обърка.

        Въобще човек ползва от околната среда огромен обем от картинна информация, докато Тесла-та се е ограничила само до 0.1% от тази информация. Затова и има случаи, в които тя лесно може да се обърка.

        Мислиш ли, че Tesla-та например ще разпознае пиян човек, паднал на пътното платно, от купчина листа с форма, подобна на човек? През едното може да се мине, а през другото - не.
        Последното е най-лесно за разпознаване и го правят. Вече за другите аспекти - интерпретация на информацията, правила, качество на настилката и т.н. не знам какъв е напредъка, но човека е изобретил толкова сложни неща, че нямам съмнение че ще успеят да решат и този проблем.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Уолмарт поръчаха камиони за 26 милиона, около 120-150 камиона, ще трябва да почакаме 1-2 години докато се разбере какво става, как е пробега
          За мен най-доброто е "релсов" път - влак. И магистралата е подобно ама изключително неефективно - движат се различни превозни средства, и по кофтито с различна скорост. Ни мое да сбърка, ни може да се отклонява от "правия" път при влака.
          Дали маглев, дали няква друга технология да се движи с 500+км
          Не виждам как автономията може да се оправи на черен път, а без път в гората? Как ще се върже с лебедка да се издърпа?
          Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

            Така е, но изкуствения интелект има в себе си всичко друго, но не и интелект. Когато човек се ориентира, той чете пътните знаци, и след това ползва цялата си езикова база данни, географска база данни и много други информации, налични в неговия мозък, но липсващи в "мозъка" на Tesla-та. Например някои графомани могат да нарисуват нещо по пътните знаци, което няма да обърка човек, но ще обърка Teslа-та. Грешна маркиворка на асфалта също може да я обърка.

            Въобще човек ползва от околната среда огромен обем от картинна информация, докато Тесла-та се е ограничила само до 0.1% от тази информация. Затова и има случаи, в които тя лесно може да се обърка.
            Нищо не пречи да се предва инфото от сателит- всъщност не знам как го правят точно, но съм забелязал че на колата ми- на таблото винаги свети с каква скорост трябва да карам и когато мина покрай някой знак с промяна на скоростта, тази на таблото също се променя. Мисля че е сателит, но е напълно възможно и да е нещо друго- по друг начин да го правят

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

              Разликата между човешкия мозък на възрастен и опитен шофьор и AI невроните мрежи е че вторите все още са като тинейджъри които тепърва се учат да шофират. Според теб колко време е необходимо на AI да изпревари човешките способности в дадена сфера (да кажем ориентация и шофиране)?!? Жокера е че AI се учи и развива експоненциално, за разлика от човека.
              Така е, но изкуствения интелект има в себе си всичко друго, но не и интелект. Когато човек се ориентира, той чете пътните знаци, и след това ползва цялата си езикова база данни, географска база данни и много други информации, налични в неговия мозък, но липсващи в "мозъка" на Tesla-та. Например някои графомани могат да нарисуват нещо по пътните знаци, което няма да обърка човек, но ще обърка Teslа-та. Грешна маркиворка на асфалта също може да я обърка.

              Въобще човек ползва от околната среда огромен обем от картинна информация, докато Тесла-та се е ограничила само до 0.1% от тази информация. Затова и има случаи, в които тя лесно може да се обърка.

              Мислиш ли, че Tesla-та например ще разпознае пиян човек, паднал на пътното платно, от купчина листа с форма, подобна на човек? През едното може да се мине, а през другото - не.
              Last edited by Mateev; 07.10.2020, 11:48.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                Казахме, автономността е загуба на време и пари за Тесла, ама те си знаят.
                Отделно, във широко желаните масови категории - SUV, пикапи, ванове, камиони, Тесла има слабо представяне, което е добре.
                Той се е концентрирал във направата на една скъпа играчка със обилни екстри, и тази бърза лека кола масово вози един човек.
                Пак грешен маркетинг.
                Уолмарт поръчаха камиони за 26 милиона, около 120-150 камиона, ще трябва да почакаме 1-2 години докато се разбере какво става, как е пробега

                Коментар


                • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                  Аха значи спад при всички и ръст при Тесла в Германия е минус... дообре. Чакай да пробваме със Швейцария тогава пък:



                  https://cleantechnica.com/2020/10/06...-in-september/


                  Имай в предвид че завода в Европа още се строи. Построи ли се и почне ли да бълва коли...
                  И като бълва коли какво, то който иска и сега може да си купи, няма никакъв проблем

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                    Как ще се оправи компютъра на Тесла-та, ако трябва сам да премине през това многоетажно кръстовище:

                    Разликата между човешкия мозък на възрастен и опитен шофьор и AI невроните мрежи е че вторите все още са като тинейджъри които тепърва се учат да шофират. Според теб колко време е необходимо на AI да изпревари човешките способности в дадена сфера (да кажем ориентация и шофиране)?!? Жокера е че AI се учи и развива експоненциално, за разлика от човека.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                      Казахме, автономността е загуба на време и пари за Тесла, ама те си знаят.
                      Отделно, във широко желаните масови категории - SUV, пикапи, ванове, камиони, Тесла има слабо представяне, което е добре.
                      Той се е концентрирал във направата на една скъпа играчка със обилни екстри, и тази бърза лека кола масово вози един човек.
                      Пак грешен маркетинг.
                      Всичко създадено и ползвано днес го приемаме за нормално, но за нашите предшественици е било научна фантастика.

                      Автономията също спада в категорията НЕВЪЗМОЖНО докато някой го постигне. Първоначлано с много компромиси и недостатаъци, след което експоненциалното развитие, подобрение следствие от конкуренцията.
                      За изброените превозни средства не бих бил такъв скептик. Практически след пускането на всеки модел завземат 1то място в сегмента. Започнаха от сегменти с ниски обеми. Постепенно с поевтиняването на батериите и намирането на решение за дрсатично увеличаване на производството навлизат в сегментите където са необходими МНОГО батерии.
                      SUV – имат модел Y, който тепърва набира скорост. До месеци ще започнат производство в Китай, а догодина в Германия
                      Пикап – Cybertrack предстои да го пускат с почти милион резервации. Като цена и показатели ще е #1 без съмнение. Единствения им проблем е че не могат да насмогнат с производството
                      Ванове и камиони – ван нямат засега, но камиона го тестват от доста време. И тук проблема е производстения капацитет за батерии. Намериха му цаката и до 2 години от 30гв сега ще произвеждат по 100гв годишно.

                      Нямат реален конкурент на експоненциало растящ пазар, при който основният лимитиращ фактор са количеството батерии. Ако си CEO на традиционен ДВГ производител вече трябва си оцветил гащите или си много тъп, за да не видиш какво те очаква (референция към Нокиа, Кодак, Блекбери, Блок Бъстър, ...)
                      Last edited by ED; 07.10.2020, 10:50.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                        Как ще се оправи компютъра на Тесла-та, ако трябва сам да премине през това многоетажно кръстовище:

                        Изненадваш ме. Сам описваш себе си като отворен за новостите.

                        Коментар


                        • Казахме, автономността е загуба на време и пари за Тесла, ама те си знаят.
                          Отделно, във широко желаните масови категории - SUV, пикапи, ванове, камиони, Тесла има слабо представяне, което е добре.
                          Той се е концентрирал във направата на една скъпа играчка със обилни екстри, и тази бърза лека кола масово вози един човек.
                          Пак грешен маркетинг.

                          Коментар


                          • Как ще се оправи компютъра на Тесла-та, ако трябва сам да премине през това многоетажно кръстовище:

                            Last edited by Mateev; 07.10.2020, 07:51.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                              Да, току що си удари шамар със тази статистика, и ED и той да си я принтира - и на стената у хола !
                              Значи шесте немски марки са продали за тази година 1 мил коли, а Тесла - само 11к (??).
                              Нямат шанс на този немски пазар и за 5% следв 20 години
                              В Норвегия хората ги накупиха, защото държавата им даде мисля десетина хиляди (изчислено в евро) в грантове, специални ленти за тях (в Осло има трафик), безплатно паркиране, намаление на застраховката, нулев данък такса на автомобила и други неща, та затова.
                              Айде сега малко елементарна логика (и математика), че и ти почна като безмисления. На Германските продажбите падат, а на електричките (Тесла) се качват продажбите с 30-50% годишно.

                              Пита се в задачата за колко години едните ще фалират (преструктурират, слеят или бог знае какво), а другите ще продават 10 мил / годишно???

                              Справката по-долу съм ти я дал.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                                Да, току що си удари шамар със тази статистика, и ED и той да си я принтира - и на стената у хола !
                                Значи шесте немски марки са продали за тази година 1 мил коли, а Тесла - само 11к (??).
                                Нямат шанс на този немски пазар и за 5% следв 20 години
                                В Норвегия хората ги накупиха, защото държавата им даде мисля десетина хиляди (изчислено в евро) в грантове, специални ленти за тях (в Осло има трафик), безплатно паркиране, намаление на застраховката, нулев данък такса на автомобила и други неща, та затова.
                                Аха значи спад при всички и ръст при Тесла в Германия е минус... дообре. Чакай да пробваме със Швейцария тогава пък:



                                https://cleantechnica.com/2020/10/06...-in-september/


                                Имай в предвид че завода в Европа още се строи. Построи ли се и почне ли да бълва коли...

                                Коментар

                                Working...
                                X