IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
    Казахме, автономността е загуба на време и пари за Тесла, ама те си знаят.
    Отделно, във широко желаните масови категории - SUV, пикапи, ванове, камиони, Тесла има слабо представяне, което е добре.
    Той се е концентрирал във направата на една скъпа играчка със обилни екстри, и тази бърза лека кола масово вози един човек.
    Пак грешен маркетинг.
    Всичко създадено и ползвано днес го приемаме за нормално, но за нашите предшественици е било научна фантастика.

    Автономията също спада в категорията НЕВЪЗМОЖНО докато някой го постигне. Първоначлано с много компромиси и недостатаъци, след което експоненциалното развитие, подобрение следствие от конкуренцията.
    За изброените превозни средства не бих бил такъв скептик. Практически след пускането на всеки модел завземат 1то място в сегмента. Започнаха от сегменти с ниски обеми. Постепенно с поевтиняването на батериите и намирането на решение за дрсатично увеличаване на производството навлизат в сегментите където са необходими МНОГО батерии.
    SUV – имат модел Y, който тепърва набира скорост. До месеци ще започнат производство в Китай, а догодина в Германия
    Пикап – Cybertrack предстои да го пускат с почти милион резервации. Като цена и показатели ще е #1 без съмнение. Единствения им проблем е че не могат да насмогнат с производството
    Ванове и камиони – ван нямат засега, но камиона го тестват от доста време. И тук проблема е производстения капацитет за батерии. Намериха му цаката и до 2 години от 30гв сега ще произвеждат по 100гв годишно.

    Нямат реален конкурент на експоненциало растящ пазар, при който основният лимитиращ фактор са количеството батерии. Ако си CEO на традиционен ДВГ производител вече трябва си оцветил гащите или си много тъп, за да не видиш какво те очаква (референция към Нокиа, Кодак, Блекбери, Блок Бъстър, ...)
    Last edited by ED; 07.10.2020, 10:50.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
      Как ще се оправи компютъра на Тесла-та, ако трябва сам да премине през това многоетажно кръстовище:

      Изненадваш ме. Сам описваш себе си като отворен за новостите.

      Коментар


      • Казахме, автономността е загуба на време и пари за Тесла, ама те си знаят.
        Отделно, във широко желаните масови категории - SUV, пикапи, ванове, камиони, Тесла има слабо представяне, което е добре.
        Той се е концентрирал във направата на една скъпа играчка със обилни екстри, и тази бърза лека кола масово вози един човек.
        Пак грешен маркетинг.

        Коментар


        • Как ще се оправи компютъра на Тесла-та, ако трябва сам да премине през това многоетажно кръстовище:

          Last edited by Mateev; 07.10.2020, 07:51.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

            Да, току що си удари шамар със тази статистика, и ED и той да си я принтира - и на стената у хола !
            Значи шесте немски марки са продали за тази година 1 мил коли, а Тесла - само 11к (??).
            Нямат шанс на този немски пазар и за 5% следв 20 години
            В Норвегия хората ги накупиха, защото държавата им даде мисля десетина хиляди (изчислено в евро) в грантове, специални ленти за тях (в Осло има трафик), безплатно паркиране, намаление на застраховката, нулев данък такса на автомобила и други неща, та затова.
            Айде сега малко елементарна логика (и математика), че и ти почна като безмисления. На Германските продажбите падат, а на електричките (Тесла) се качват продажбите с 30-50% годишно.

            Пита се в задачата за колко години едните ще фалират (преструктурират, слеят или бог знае какво), а другите ще продават 10 мил / годишно???

            Справката по-долу съм ти я дал.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

              Да, току що си удари шамар със тази статистика, и ED и той да си я принтира - и на стената у хола !
              Значи шесте немски марки са продали за тази година 1 мил коли, а Тесла - само 11к (??).
              Нямат шанс на този немски пазар и за 5% следв 20 години
              В Норвегия хората ги накупиха, защото държавата им даде мисля десетина хиляди (изчислено в евро) в грантове, специални ленти за тях (в Осло има трафик), безплатно паркиране, намаление на застраховката, нулев данък такса на автомобила и други неща, та затова.
              Аха значи спад при всички и ръст при Тесла в Германия е минус... дообре. Чакай да пробваме със Швейцария тогава пък:



              https://cleantechnica.com/2020/10/06...-in-september/


              Имай в предвид че завода в Европа още се строи. Построи ли се и почне ли да бълва коли...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                И докато се мъчим да разберем кой какво менти и кой какво не разбира излезе една много интересна статистика, а всеки знае че числата не лъжат та да видим в страната на немските луксозни автомобили как стоят нещата:
                Да, току що си удари шамар със тази статистика, и ED и той да си я принтира - и на стената у хола !
                Значи шесте немски марки са продали за тази година 1 мил коли, а Тесла - само 11к (??).
                Нямат шанс на този немски пазар и за 5% следв 20 години
                В Норвегия хората ги накупиха, защото държавата им даде мисля десетина хиляди (изчислено в евро) в грантове, специални ленти за тях (в Осло има трафик), безплатно паркиране, намаление на застраховката, нулев данък такса на автомобила и други неща, та затова.
                Last edited by hazard; 06.10.2020, 22:34.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение

                  Младеж относно това в червеното от твоя пост. Очевидно е че не си чел мои постове иначе нямаше да пишеш такива дивотии. Начи в тоя форум съм решил да се правя на простак щото кат гледам местната флора и фауна не искам да се напъвам много и излишно и да си давам зор да философствам. Някой път обаче ме обзема творчески метафизичен пристъп и си разсъждавам ей така, нал хората са казали че интелектуалната мастурбация води до духовен оргазъм

                  Та начи в тоя ред на мисли прочети ако обичаш този мой коментар от инвестора, написан на 06.07. 2020 - 13.23 часа, давам ти и директния линк. Прочети го, разсъждавай малко, трудно ще ти бъде да осмислиш съдържанието затуй ти давам срок от 1 (една) седмица време да ми излезеш с некъв достоен отговор насреща. Имай предвид че тва е супер лесно упражнение за децата от 2 -3 клас

                  Нищо лично пич

                  Ето ти и линка и успех :

                  https://forum.investor.bg/forum/%D0%...B8%D0%B8/page6
                  Освен да споделиш какви субстанции ползваш в кокошарника?!?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    Вземи да се ограмотиш малко, че освен с евтини (нескопосани) коментари с друго няма да се отчетеш.
                    Нашето време е това в което ти и аз живеем. Но щом се смяташ за съвременник на Никола Тесла?!?!
                    А бай ти Мъск не е взимал никакво име. Инвестирал е във вече създадената компания Tesla Motors. И добре че го е направил щото нямаше да чуем за нея.
                    Младеж относно това в червеното от твоя пост. Очевидно е че не си чел мои постове иначе нямаше да пишеш такива дивотии. Начи в тоя форум съм решил да се правя на простак щото кат гледам местната флора и фауна не искам да се напъвам много и излишно и да си давам зор да философствам. Някой път обаче ме обзема творчески метафизичен пристъп и си разсъждавам ей така, нал хората са казали че интелектуалната мастурбация води до духовен оргазъм

                    Та начи в тоя ред на мисли прочети ако обичаш този мой коментар от инвестора, написан на 06.07. 2020 - 13.23 часа, давам ти и директния линк. Прочети го, разсъждавай малко, трудно ще ти бъде да осмислиш съдържанието затуй ти давам срок от 1 (една) седмица време да ми излезеш с некъв достоен отговор насреща. Имай предвид че тва е супер лесно упражнение за децата от 2 -3 клас

                    Нищо лично пич

                    Ето ти и линка и успех :

                    https://forum.investor.bg/forum/%D0%...B8%D0%B8/page6

                    Коментар


                    • Извинявам се че ти обърках името, моя грешка да те нарека Вутин а ти си просто Втин. Съжалявам отново.

                      Виждам обаче, че мислиш че трябва да си учил филология за да знаеш кое е интериор и кое софтуер. Понеже все си мисля че няма как да се объркаш чак толкова питах един приятел дето е завършил филология и той се изсмя и не успя да ми отговори. Явно и ти незнаеш, явно няма и да разберем кое какво е

                      И докато се мъчим да разберем кой какво менти и кой какво не разбира излезе една много интересна статистика, а всеки знае че числата не лъжат та да видим в страната на немските луксозни автомобили как стоят нещата:


                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                        На тебе като ти е ясно що не му обясниш или не кажеш ти на какъв интериор се возиш ако изобщо и ти караш кола

                        Смешни сте вече, то не беше че батерията не издържала, после че автопилота не работел сега нищо друго не остана и интериора бил скапан, а съм сигурен че ти в кола за толкова пари дори не си сядал, скъсаняк такъв

                        За моите пари не мисли, аз само от акциите на Тесла не само че колата ми излезе безплатна ами имам и за "хубав интериор" ама засега не бързам да купувам такава да видя колко ще издържи моя с кръвта от девственица
                        Думите ти за акциите нямат абсолютно никакъв смисъл

                        усещам че нещо се опитваш да ни изментиш

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                          Факта обаче се изасни че Тесла хейтърите не карат дори коли, вутин също наскоро се изтърва че не карал много но хейтите.
                          Не знам дали вутин съм аз, но за предната година имам на двете си коли около 42000км. Опртеделено аз карам кола и всички в моето семейство караме. Освен кола има мотор 700см3 и ролер 200см3. А да не пропусна и лодка, колкото да се пусна по някой бързей или в райн. И също две колелета- ктм едното- голямото и другото някаква сгъвайка за 90 евро употребявано е купено

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                            Знам ги до токлкова че карам Тесла и нямам никакъв проблем нито с интериора, нито със софтуера нито с хардуера а гледам хората в техните ICE коли имат бая проблеми. Ту някое копче не работи ту някой хардуер... хаха.
                            Няма да ти пиша много тъй като други вече са ти отговорили- определено не си завършил българска филология и не знаеш какво е софтуер и интериор. Добрата новина за теб е че имам български тълковен речник издание 1955 година и ако ми дадеш адрес мога да ти го изпратя гратис , и ти да се информираш преди да пишеш глупости.

                            Как смяташ копчетата дали са хардуер, в твоята кола имаш седалки, те какво са софтуер или хаРДУЕР.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                              Всъщност си прав, не ми се мисли в какъв монополист щеше да се превърне, ако в началото беше пуснал Тесла 3 на 25к ....
                              Все пак е полезно да има и конкуренция, нека и другите да имат мегдан за развитие, НИЕ само ще спечелим от това.
                              Нека си продължава така в неговата си ниша на скъп "премиум" автомобил, не ми пречи.
                              Въпрос на време.
                              С намаляване на производствените разходи се намалява и цената на автомобила. За 25К автомобил казват, че го пускат до 3 години, но подозирам, че ще съкратят срока подобно на модел Y и ще го видим на улицата края на 22ра или началото на 23та.
                              Гледам че някои се опитват да сравняват продажбите на Тесла с електричките на Рено, VW, Нисан и т.н. Само дето Тесла М3 са със средна цена 45К евро, а гореспоменатите с 10-15К евро по-евтини. И въпреки голямата ценова разлика Тесла продава най-много.
                              Като влязат и в най-ниския сегмент ще е касапница за традиционните, които междувременно хранят и дилъри.
                              Конкуренция е хубаво да има, проблема е че не могат да насмогнат на темпа на развитие в Тесла. И в момента се говори, че са с 5 години преднина, обаче разликата само ще се увеличава в полза на Тесла.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                                Вярно е че Теслите са по-скъпи от средния клас НОВИ автомобили и никой не го отрича! Въпросът е че са на цената на BMW, Mercedes и Audi, а се търсят и продават като по-евтините марки/модели (VW и японските марки).
                                Всъщност си прав, не ми се мисли в какъв монополист щеше да се превърне, ако в началото беше пуснал Тесла 3 на 25к ....
                                Все пак е полезно да има и конкуренция, нека и другите да имат мегдан за развитие, НИЕ само ще спечелим от това.
                                Нека си продължава така в неговата си ниша на скъп "премиум" автомобил, не ми пречи.

                                Коментар

                                Working...
                                X