IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Цената на новите соларни-енергийни проекти е под 2цента на киловат вече. Няма нито една фосилна алтернатива, която се конкурира икономически със солар и вятър. При драстичния спад на цените на батериите, практически е гейм овър.
    Сега, дали промяната на мощностите ще се случи веднага – НЕ разбира се. Имаш политически натиск, безработни миньори, инвестирани милиарди в газови, въглищни и не дай боже в нови ядрени централи. Лобитата ще забавят процеса, но не могат да го спрат.
    Попитах няколко пъти, но ти не даваш отговор, може би сега ще отговориш. Защо след като цената намалява в германия ми се вдига тока с 3% от нова година

    Коментар


    • Tesla изтегля обратно 48 442 броя от своите електромобили Model S и Model X, които са произведени в САЩ и продадени на клиенти в Китай. Причината за това е потенциално дефектно и опасно предно и задно окачване, пише CNBC.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
        Цената на новите соларни-енергийни проекти е под 2цента на киловат вече. Няма нито една фосилна алтернатива, която се конкурира икономически със солар и вятър. При драстичния спад на цените на батериите, практически е гейм овър.
        Сега, дали промяната на мощностите ще се случи веднага – НЕ разбира се. Имаш политически натиск, безработни миньори, инвестирани милиарди в газови, въглищни и не дай боже в нови ядрени централи. Лобитата ще забавят процеса, но не могат да го спрат.
        Никой не ти говори за ТОВА. Въпросът е за устойчивост и предвидимост на доставките и тяхното наличие ТОГАВА, КОГАТО СА ТИ ПОТРЕБНИ. С ФЕЦ и ВетрЕЦ, такава няма и НЕ може има даже теоретично. Икономиката далеч не е, нито само, едно осветление, точец за кафемашината и самобръсначката. Тя потребява МНООООГО ПОВЕЧЕ ѝ, дори всичките Матейковци на света да ти се изсипят като Божие Благоволение, пак няма да се справят. ЗА ВЕИ съм, ама си иска реален поглед. Да не говорим, и че в градовете, възможностите за инсталиране на тези благинки, са оптимални и налични практически навсякъде, само за нашия икономайзер, а и неговите възможности, НЕ СА безгранични. Прогресът тече, ала, доде сме живи, такива идилии, само на отделни места ще се случат. Вие,.разбира се, дерзайте. Само ще се радвам за вас, ако ви се получи.
        Last edited by Pyramid; 24.10.2020, 19:51.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Дейви, а какво ще кажеш за влиянието на търсенето върху цената на продукта (енергията)? По моя информация, вдигне ли се търсенето при запазено предлагане, цената се качва. Пропускам ли нещо?
          Цената на новите соларни-енергийни проекти е под 2цента на киловат вече. Няма нито една фосилна алтернатива, която се конкурира икономически със солар и вятър. При драстичния спад на цените на батериите, практически е гейм овър.
          Сега, дали промяната на мощностите ще се случи веднага – НЕ разбира се. Имаш политически натиск, безработни миньори, инвестирани милиарди в газови, въглищни и не дай боже в нови ядрени централи. Лобитата ще забавят процеса, но не могат да го спрат.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

            За тока ли говориш?
            Ако да - всички които живеят в къщи, бизнеси и фирми или имат как (от споделени ресурси) ще зареждат със собствен ток (основно соларни панели). Държавните доставчици на ток ще изчезнат до голяма степен (чез мез и т.н.). Ще останат само някои ВЕЦ и вятърните (вероятно АЕЦ и евентуало фюжъна който сега го строят във Франция) които ще захранват останалите които ептен нямат как да сложат панел или перка никъде и са за други общи нужди.
            Както и самият Мъск каза, дори САЩ може да се захрани от малко ъгълче в пустинята покрито със соларни панели на 100%. При повечето държави, това са свободни покриви които дори в най гъсто населените места стигат като площ за цялата държава.

            И преди някой да каже редовното ама слънцето грее само през деня - всичко ще е с батерии естествено. Може да са общо сторидж на ниво град (както сегашните мегапакове които Тесла строи) или малки батериики на всеки имот.
            Шегуваш се. Или ентусиазмът ти идва в повече.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Дейви, а какво ще кажеш за влиянието на търсенето върху цената на продукта (енергията)? По моя информация, вдигне ли се търсенето при запазено предлагане, цената се качва. Пропускам ли нещо?
              За тока ли говориш?
              Ако да - всички които живеят в къщи, бизнеси и фирми или имат как (от споделени ресурси) ще зареждат със собствен ток (основно соларни панели). Държавните доставчици на ток ще изчезнат до голяма степен (чез мез и т.н.). Ще останат само някои ВЕЦ и вятърните (вероятно АЕЦ и евентуало фюжъна който сега го строят във Франция) които ще захранват останалите които ептен нямат как да сложат панел или перка никъде и са за други общи нужди.
              Както и самият Мъск каза, дори САЩ може да се захрани от малко ъгълче в пустинята покрито със соларни панели на 100%. При повечето държави, това са свободни покриви които дори в най гъсто населените места стигат като площ за цялата държава.

              И преди някой да каже редовното ама слънцето грее само през деня - всичко ще е с батерии естествено. Може да са общо сторидж на ниво град (както сегашните мегапакове които Тесла строи) или малки батериики на всеки имот.
              Last edited by DaveBG; 24.10.2020, 10:19.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение
                В сектата на електричките има 2 - 3 ортодоксални хардлайнери кат ED и DaveBG дето едно си знаят и едно си пеят.... Надъхани са щото са си купили кола със зарядно и се радват кат малки деца щото дядо Коледа им е донесъл подарък под елхата Кат ви кефят електричките .... ми убаво карайте си ги ... кво ни правите пропаганда и реклама да ни зарибите и нас ..... ние си караме ДВГ и ни е гот
                То сякаш и вие довчера не карахте коли с ДВГ .... хайде холан нема нужда ....

                мъск та мъск ... ще кажете че тоя е новия Господ на земята .... май не ви е много удобно да си спомните откъде се появи и кой го лансира и финансира и кой стои зад него ....
                Естествено че ни кефят електричките защото са удобни, бързи и безплатни за каране и нямат поддръжка. Нормално. Ти защо рекламираш ракогенераторите? Тука никой нищо не рекламира, просто има малоумни изказвания които досега всичките се обориха. Давай следващото.

                Аз и сега имам ДВГ кола , но тя не излиза от гаража вече по обективни причини. В крайна сметка на мене и сега ми е добре, ама все пак като спра на светофар и си сваля прозореца и пак усещам смръднята особенно ако някой с дизел тръгне пред мене. Затова предпочитам повече хора по-бързо да минат на ЕVта.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                  Точно обратното е. Цените на бензина и дизела са такива заради economy of scale. Тея петролни платформи в океаните са толкова скъпи, че ако падне потреблението моментално стават нерентабилни. Станат ли нерентабилни и спрат цената ще се вдигне толкова, че литър петрол ще струва повече от колата на която ще го сипеш. Да не говорим че по това време ще спрат и субсидиите за петролния бизнес и тогава вече петрол ще има само по музеите.
                  Това че цената пада е само първоначално , но станат ли 10% и нагоре EVтата ще почне да се усеща другия ефект значително.

                  Подобна ще стане и картинката с резервните части и материалите за обслужване на ракогенераторите. Сега имаш избор и е евтино, но след време няма да има части за хилядите разновидности мазни очернени дранголници.
                  Дейви, а какво ще кажеш за влиянието на търсенето върху цената на продукта (енергията)? По моя информация, вдигне ли се търсенето при запазено предлагане, цената се качва. Пропускам ли нещо?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                    Че то колкото повече електрички има, толкова по-евтино се кара на дизел и бензин бре
                    Точно обратното е. Цените на бензина и дизела са такива заради economy of scale. Тея петролни платформи в океаните са толкова скъпи, че ако падне потреблението моментално стават нерентабилни. Станат ли нерентабилни и спрат цената ще се вдигне толкова, че литър петрол ще струва повече от колата на която ще го сипеш. Да не говорим че по това време ще спрат и субсидиите за петролния бизнес и тогава вече петрол ще има само по музеите.
                    Това че цената пада е само първоначално , но станат ли 10% и нагоре EVтата ще почне да се усеща другия ефект значително.

                    Подобна ще стане и картинката с резервните части и материалите за обслужване на ракогенераторите. Сега имаш избор и е евтино, но след време няма да има части за хилядите разновидности мазни очернени дранголници.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение
                      В сектата на електричките има 2 - 3 ортодоксални хардлайнери кат ED и DaveBG дето едно си знаят и едно си пеят.... Надъхани са щото са си купили кола със зарядно и се радват кат малки деца щото дядо Коледа им е донесъл подарък под елхата Кат ви кефят електричките .... ми убаво карайте си ги ... кво ни правите пропаганда и реклама да ни зарибите и нас ..... ние си караме ДВГ и ни е гот
                      То сякаш и вие довчера не карахте коли с ДВГ .... хайде холан нема нужда ....

                      мъск та мъск ... ще кажете че тоя е новия Господ на земята .... май не ви е много удобно да си спомните откъде се появи и кой го лансира и финансира и кой стои зад него ....
                      Разкажете моля от къде се появи и кой го финансира?

                      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                        Че то колкото повече електрички има, толкова по-евтино се кара на дизел и бензин бре ОПЕК особено ако пропадне, се връщаме в годините преди 1970 и пускам дъртите американки за кеф по шосетата

                        Проблема е, че отричаш официални данни и се опитваш да сравняваш сапунерките на Мъск с Мерцедес и Ягуар Тая пършива тесларска фирма едва изкара 2-3 тримесечия на плюс, защо ли не я приеха в индексите хахахаха
                        Е явно не си наясно с историята. Очевидно и логиката ти убягва.
                        Не аз сравнявам Теслите с Мерцедес и сие, а медиите. Отвори който искаш сайт със заглавие Tesla vs. …… и ще видиш с какво ги сравняват.
                        При S&P проблема е че капитализацията на Тесла е толкова голяма за индекса и ако ги вкарат ще си такова майката с цените.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Това е форум бе човек. Всеки си изказва мнението.

                          Ти мислиш, че ще си караш дизела още дълги години, аз съм на мнение, че до 5 няма да имаш избор (иконимически оправдан).

                          Проблемът ако ме питаш мен не е в различните мнения, а в селяндурските реакции и исказвания на някои участници. Ако се подобри тона ще е дори приятно да си чешем езиците без обиди, квалификации и подигравки.

                          За каква пропаганда говориш като темата е точно за Електрическите автомобили и за пазарите. Как влияят, какви са последствията за пазара, конкурентите, потреблението, промяната на нагласите.

                          Ако не ти харесва темата не влизаш и не четеш. Ако ти допада и не си съгласен с някой аргумент, даваш твоята гледна точка и толкова.

                          За Мъск много можем да говорим, но фактите са че прави и постига неща, с които едва ли някой друг би се захванал камо ли да успее.
                          Че то колкото повече електрички има, толкова по-евтино се кара на дизел и бензин бре ОПЕК особено ако пропадне, се връщаме в годините преди 1970 и пускам дъртите американки за кеф по шосетата

                          Проблема е, че отричаш официални данни и се опитваш да сравняваш сапунерките на Мъск с Мерцедес и Ягуар Тая пършива тесларска фирма едва изкара 2-3 тримесечия на плюс, защо ли не я приеха в индексите хахахаха

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение
                            В сектата на електричките има 2 - 3 ортодоксални хардлайнери кат ED и DaveBG дето едно си знаят и едно си пеят.... Надъхани са щото са си купили кола със зарядно и се радват кат малки деца щото дядо Коледа им е донесъл подарък под елхата Кат ви кефят електричките .... ми убаво карайте си ги ... кво ни правите пропаганда и реклама да ни зарибите и нас ..... ние си караме ДВГ и ни е гот
                            То сякаш и вие довчера не карахте коли с ДВГ .... хайде холан нема нужда ....

                            мъск та мъск ... ще кажете че тоя е новия Господ на земята .... май не ви е много удобно да си спомните откъде се появи и кой го лансира и финансира и кой стои зад него ....
                            Това е форум бе човек. Всеки си изказва мнението.

                            Ти мислиш, че ще си караш дизела още дълги години, аз съм на мнение, че до 5 няма да имаш избор (иконимически оправдан).

                            Проблемът ако ме питаш мен не е в различните мнения, а в селяндурските реакции и исказвания на някои участници. Ако се подобри тона ще е дори приятно да си чешем езиците без обиди, квалификации и подигравки.

                            За каква пропаганда говориш като темата е точно за Електрическите автомобили и за пазарите. Как влияят, какви са последствията за пазара, конкурентите, потреблението, промяната на нагласите.

                            Ако не ти харесва темата не влизаш и не четеш. Ако ти допада и не си съгласен с някой аргумент, даваш твоята гледна точка и толкова.

                            За Мъск много можем да говорим, но фактите са че прави и постига неща, с които едва ли някой друг би се захванал камо ли да успее.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                              Автопилота на Тесла S е допълнителна опция, дето струва $7к екстра, на и без това скъпите им коли.
                              Различен цвят на бронята - ектра $2к, на кожената тапицерия -$3k.
                              Домашен кабел за зареждане - $1.5к
                              На всеки 12.5к км трябва да минават сервизно обслужване за $400 иначе гаранция не важи.
                              На 50к има генерален сервиз за $2к.
                              Това става във няколкото сервиза на Тесла, за което ще трябва записва седмици напред, ако се увеличат колите им.
                              Значи да приемем, че половината купувачи избират най-евтиния базов модел от Тесла 3, представи си $35к (и 40кЕвро в Европа), нищо абсолютно не ги спира да си купят електричка от друга марка, и то по-евтина.
                              Не се разбира какво искаш да кажеш, но явно имаш предвид, че Тесла е скъпа за купувача. Не си разглеждал явно ценообразуването на Мерцедес, БМВ, Ауди, Ягуар, Лексус? Това са конкурентите на Тесла. Доста по-скъпи за покупка, а и за поддръжка.

                              Който реши за електричка, сравнява с Тесла и в крайна сметка стига до извода, че за парите които дава best value for money е точно Теслата.

                              Грантовете в САЩ спряха отдавна, а те продължават да продават най-много елетромобили, правят рекорди всяко тримесечие, растат годишно с над 50%, #1 по продажби в луксозния сегмент и в общи линии ядат обяда на традиционните производители, които на всичкото отгоре им го плащат под формата на кредити за емисии. Да не си им на мястото



                              Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                              В БГ няма грантове, хората купуват и сега нови дизели все още, за Тесла няма желаещи много.
                              Даже и да свали 3к със нейната евентуална нова батерия след 2-3 год, така ще се доближи до конкурентните цени.
                              От това което виждаме Тесла няма проблеми с тъсренето. Гледем, че периода от производство до доставка е 14 дни. Харчат се като топъл хляб. В БГ няма много продажби защото нямат обслужващ център. Хората искат да са сигурни, че ако имат нужда ще ги обслужат.



                              Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                              Като от Тесла бленуват милиони продажби, дали инвестират в много публични зарядни станции ?
                              Със сигурност. Няма по-голяма зарядна мрежа от тяхната и я увеличават с 30% годишно.


                              Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                              Ако живещия във апартамент, трябва да кара 20 мин до зарядна станция, пиши го бегал.
                              При малко станции, но със много продадени коли, ще се образува чакане, което ще се увеличава, понеже някой ахмак ще си е купил втора ръка такава кола.
                              Зареждането в БГ за дълги разстояния все още е проблем. Няма спор, но то е функция на търсенето. Ако има повече автомобили ще има и повече зарядни станции. За града не е проблем ако имаш гараж или парко място.



                              Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                              Автопилота на Тесла не различава спряла/недвижеща се кола. която може да е дала и мигач, още са много години назад от такъв софтуер.
                              Забрави за правилата на дясностоящия и знаци - път с предимство и дай път, влизане в натоварено кръгово движение.
                              Нямаш представа каква е кривата на развитие на AI. Това което отнема на човек години, за да добие определени способности, AI невронните мрежи го правят за месеци и дори седмици. Най-трудно е началото, след което подобренията стават експоненциални.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                                Няма да пиша нищо ще оставя само да гледате:
                                https://www.youtube.com/watch?v=3iRHYIwjFKw
                                Ако медицината напредне, и някак се случи да живея още 100 години, вероятно до края няма да съм пуснал дори веднъж за 2 секунди волана на автомобила си. Ако стане задължително да се возим само на роботи, ще си ходя пеш, и с велосипед.

                                Коментар

                                Working...
                                X