IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • 1.Промени във вискозитета и мажещата способност.
    2.Промени в киселинното число, определящо защитните му свойства срещу корозия.
    3.Промени в миещата способност, поддържаща ниско ниво отложения
    4.Окисляване
    правилно, поради тези и други причини, не е за препоръчване да се гледа цвета при скъпи коли, ало, Матеев ....
    Според ADAC, това трябва да стане по предписанието на производителя на коли, но не по-късно от 12 месечен период.

    При немците, малкия BMW i3 вече има пробег до 314 км, спрямо по-широкия e-Golf - 300 км




    Коментар


    • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
      ...От друга страна пък 30 хиляди са малко множко, ако наистина пък автомобила се кара много и за 1 година мине над 30 хиляди. Производителите ги интересува, до 100 хил км.(примерно) докато мине гараницията, да изкара някак си... Пък после - "добре дошъл да плащаш" : )
      "Прозрачно" използвано масло може да излезе И ако е менте. Има доста на пазара. Просто няма в него почистващи нагара добавки. Нагара и саждите не се разтварят в него, а полепват по металните части, т.е. не есе отмиват. Някои си мислят, че чистото използвано масло е много хубаво. : ) Напротив, изобщо не е добро.
      Тука си прав - на пазара има масла-ментета, както всъщност има и всякакви други продукти-ментета. И тука вече идва ролята на потребителя - ако кара маркова и скъпа кола, ще е много голяма глупост да използва масла-ментета. Ако кара евтина кола втора употреба, много по-лесно е да изхвърли (изостави) колата там, където се е счупила, и да си купи друга.

      В наше време младежите дават повече пари за суперсмартфони, отколкото за стари леки коли, които могат да си ги сменят като носни кърпички.


      Коментар


      • Вече се ползва и пропиленгликол в автомобилни двигатели, примерно:
        http://www.synthetic-solutions.com/anitfreeze.htm

        За маслото в двигателя. Много производители в днешно време казват "30 хиляди км. или 1 година". Защо 1 година... Ами защото искат да идва всяка година, хем да преглеждат и други неща по автомобила, хем пък и от "обслужването" да намазват. Но тук възникват разни ситуации. Примерно човек кара малко автомобила си и за една година минава само 5 хил. км.. И го изнудват да смени маслото, за да не отпаднела гаранцията. Разбира се, че човека може да си кара и ще една година с това масло до 10 хиляди, примерно и ще си е добре.
        От друга страна пък 30 хиляди са малко множко, ако наистина пък автомобила се кара много и за 1 година мине над 30 хиляди. Производителите ги интересува до 100 хил км.(примерно) докато мине гараницията да изкара някак си... Пък после - "добре дошъл да плащаш" : )
        "Прозрачно" използвано масло може да излезе И ако е менте. Има доста на пазара. Просто няма в него почистващи нагара добавки. Нагара и саждите не се разтварят в него, а полепват по металните части, т.е. не се отмиват. Някои си мислят, че чистото използвано масло е много хубаво. : ) Напротив, изобщо не е добро.
        Last edited by d333; 13.09.2020, 14:29.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Парното е локално, на пелети , не знам къде има гумени уплътнения, но на слънчевият колектор има, въпросът ми беше за него
          Точно за слънчевия колектор е най-добре да ползваш 1:1 вода и пропиленгликол. При него ги има и двата проблема - много ниски температури през зимата и потенциално много високи през лятото. Представи си спиране на тока и помпата, и топлинния колектор лесно може да вдигне температура над 100 градуса.

          Това за гумените уплътнения че се повреждат не знам и не ми се е случвало да се повреди някакъв детайл от системата. Аз също имам топлинни колектори 64 kW за отопление на басейна. Системата вече е на 15 години и до ден днешен си работи без проблеми. Зимно време не я източвам - само спирам помпата. Лятно време пускам помпата и системата си заработва.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Парното е локално, на пелети , не знам къде има гумени уплътнения, но на слънчевият колектор има, въпросът ми беше за него
            И за него се отнася. Тук, Матеев е прав.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              Това с пропиленгликола не съм го измислил аз. Той е по-добрата охладителна течност от етиленгликола. Издържа както на много ниски, така и на много високи температури. Масово се използва в промишленоста, в това число и в моите фирми.

              Ако парното е само с вода, има два сериозни проблема:

              1. Събота и неделя парното може да замръзне, защото заводите не работят

              2. При прегряване над 100 градуса котлите могат да гръмнат.

              И двата проблема се разрешават, ако се използва течност пропиленгликол и вода в съотношение 1:1. Точно това правим ние, пък и всички предприятия от промишленоста. Аз дори не знам защо и в автомобилите не се използва същата концепция. Може би гонят ниска цена (етиленгликола е по-евтин).

              Колкото до гумените уплътнения - можеш ли да ми кажеш къде в твоето парно има гумени уплътнения?
              Парното е локално, на пелети , не знам къде има гумени уплътнения, но на слънчевият колектор има, въпросът ми беше за него

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Пропиленгликол + вода в съотношение 1:1 ...
                Водата е хубаво да е мека (без варовик в нея).

                Между другото такава течност не само че не замръзва до минус 30-40 градуса, но и не се изпарява при температури до 150 градуса. Аз я използвам например за казаните на автоклавите, където се вдига 130-140 градуса.
                От течността, се изпарява водата. Затова, за да поддържаш тези температури и да ти служи дълго, е хубаво да поддържаш увеличено налягане (предполагам, правиш го) или, да доливаш доста често.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                  Баща ми имаше един голф2 и 7 години и 50-60к км не беше сменял маслото - източих го бая бистричко.
                  Колата стара ли е или нова и кога трябва да се сменя маслото.
                  Па на дизела ми за 1000км и вече е черно. Кога трябва да го сменям?
                  Иди на канала „Теория ДВС” в ютуб. Много полезни неща казва момчето.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Не разбрах- кое е по добре- гликол или вода
                    Пропиленгликол + вода в съотношение 1:1 ...
                    Водата е хубаво да е мека (без варовик в нея).

                    Между другото такава течност не само че не замръзва до минус 30-40 градуса, но и не се изпарява при температури до 150 градуса. Аз я използвам например за казаните на автоклавите, където се вдига 130-140 градуса.
                    Last edited by Mateev; 13.09.2020, 13:24.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                      Не разбрах- кое е по добре- гликол или вода
                      Антифриз. И още нещо: поради по-ниския топлинен капацитет, антифризът по-бърже вдига температура. За да пренесе същото количество топлина, се малко по-бързо движи , което, заедзаедлеконо с по-високата плътност и вискозитет, леко снижава ииколичеството количеството утайки и отложения в местата с по-ниска скорост на протичане, което, е предпоставка за поддържане проточните повърхности чисти. Освен това, ѝ комбинирано с алкохолния състав (гликолите СА алкохоли), спомага за това. Имаш и инхибиращи корозията добавки (мой приятел произвежда еднинлт най-добрите антифризи в областта) което, пак е бонус. Ала ти си знаеш, ти си плащаш, ти решаваш. Демокрация.
                      Last edited by Pyramid; 13.09.2020, 13:23.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Новите коли имат добро уплътнение на сегментите, и затова маслото при тях излиза почти прозрачно на 15 000 километра. При старите коли маслото вече излиза черно. Производителите на коли за да си вържат гащите, се ориентират по старите коли, а не по новите. Истината обаче е, че маслото при новите автомобили може да се сменя по-рядко от предписаното. Критерий е неговата прозрачност, и това лесно може да се провери на ръка.

                        Така че хора мислете, мислете и не се хвърляйте сляпо на препоръките. Те са само за хората, които нямат глава на раменете.
                        Баща ми имаше един голф2 и 7 години и 50-60к км не беше сменял маслото - източих го бая бистричко.
                        Колата стара ли е или нова и кога трябва да се сменя маслото.
                        Па на дизела ми за 1000км и вече е черно. Кога трябва да го сменям?
                        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          ...къде по-вероятно (при липса на течове) е да ги повикаш за поддръжка, ако си караш просто на вода та, правилно са ти казали. Правилно за тях. Гликолите са изключително щадящи по отношение на уплътненията, Вальо.
                          Не разбрах- кое е по добре- гликол или вода

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                            А бе и аз исках да сложа такова нещо и на парното и на панелите за слънчевия колектор, ама от фирмата казаха- йок, заминават ти гумените уплътнения и карам на вода
                            Това с пропиленгликола не съм го измислил аз. Той е по-добрата охладителна течност от етиленгликола. Издържа както на много ниски, така и на много високи температури. Масово се използва в промишленоста, в това число и в моите фирми.

                            Ако парното е само с вода, има два сериозни проблема:

                            1. Събота и неделя парното може да замръзне, защото заводите не работят

                            2. При прегряване над 100 градуса котлите могат да гръмнат.

                            И двата проблема се разрешават, ако се използва течност пропиленгликол и вода в съотношение 1:1. Точно това правим ние, пък и всички предприятия от промишленоста. Аз дори не знам защо и в автомобилите не се използва същата концепция. Може би гонят ниска цена (етиленгликола е по-евтин).

                            Колкото до гумените уплътнения - можеш ли да ми кажеш къде в твоето парно има гумени уплътнения?
                            Last edited by Mateev; 13.09.2020, 13:15.

                            Коментар


                            • Имам форд купен на 104000, при всяка смяна маслото е тъмно, смених последно на 8-9000 км, същата работа. Колата е пушка. Тойота корола,купена от магазина на тойота варна, какво и как сменят не знам- последна фактура 380+ евро две страници написали какво са сменяли. В момента на 33000. Ситроен ксара в момента на 125000. Юни смених доста работи по него + масло и филтър- Маслото беше тъмно. Колите имат някакви компютри, но не дават никакви индикации за маслата.

                              Сина ми си купи астра- 2010-2012. Има функция/датчик който мери вискозитета на маслото и казва че маслото е на 80%- примерно. Ако караш по бързо, трябва да сменяш маслото по често. Колата беше на 60000км като я купи- маслото беше на 50%. Смени го на 15%- около 68000. Изпъни колата с 200 да кажем 20км и погледни какво става с %- направо ще се ужасиш колко са избягали

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                А бе и аз исках да сложа такова нещо и на парното и на панелите за слънчевия колектор, ама от фирмата казаха- йок, заминават ти гумените уплътнения и карам на вода
                                ...къде по-вероятно (при липса на течове) е да ги повикаш за поддръжка, ако си караш просто на вода та, правилно са ти казали. Правилно за тях. Гликолите са изключително щадящи по отношение на уплътненията, Вальо.

                                Коментар

                                Working...
                                X