Електрокарите са добре за този който има соларанлаге, иначе - гердан компрес. Като е толкова евтин тока от соларите и веитата, защо вдигат тока- например моят го увеличават с 3%- един цент на киловат. Защо не го намалят- нали соларите имат живот колкото козлодуй поне
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Ся тия лафове дето ги премяташ все в бъдеще време добре, ама забравяш че електрички има от бая време всъщност. Затова и пиша пак - реално батериите се сменят на 8-9 години, кривите сметки с километри при електричките са други - брой цикли и то в реалността никога не са перфектни, да не говорим колко драстично им се отразяват температури примерно. Аз ще мина тази година на нова електричка по политически причини, но
1. имам 9000 евро субсидия
2. имам безплатен ток
Ти какво имаш?
Модел 3 ли ще вземашLast edited by v_tin; 22.10.2020, 15:21.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
При Валентично угодия няма. Макар, че и тези варианти вършат работа на всеки с глава на раменете:
1/ Гараж или парко място в блок (home rates)
2/ Супермаркети/ молове/ обществени зарядни/ работодател (usually free)
3/ Superchargers – за дълги преходи
В германия ел. кола е на далавера заради субсидии и изградена мрежа. Като се изравнят цените на ДВГ и Електричка след 2-3 години вече и субсидии няма да има та да критнат галфоните.
2/ цена 30 цента минимум
3/ не съм виждал, при мен няма
Изградена мрежа- лъжа- едно зарядно струва 30000 евро, тоделно инфраструктурата поне за още толкова. Субсидии- за няколко коли- рено зои- 10000 евро, модел 3- 9000 евро, за други не знам, сигурно за голфовете ще има, но за бмв и3 не съм чувал. Всъщност може би аз греша- тези субсидии са обявени на сайтовете които съм посещавал, напълно е възможно да има за всички такива субсидии, не знам
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
Ти оня с Октавийката беше, нали? Е що не Дачия бе джанъм, като си тръгнал да пропадаш
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Викаш прав съм ама не съм прав. Стигнахме до извода, че сметките са верни и че електричките са 6-7 пъти по-евтини за задвижване само заради горивото. Отделно са годишните обслужения и бракуването на ДВГ колата на 200-300 хил км (преко сили).
Тия в Западна Европа не ги жАли. Там Тесла продават най-много. Което трябва да говори само за себе си какво избират хората.
Продажбите за тази година са ветропоказателя накъде духа вятъра (Последната колона са за годината). Само един производител продава повече за годината и то с над 60%.
[ATTACH=CONFIG]n3666234[/ATTACH]
Аве пич, тая песен с батериите не ви ли омръзна да я пеете. Електричките издържат по 600-700 хил километра. За тоя пробег ще си сменил 3 коли на ДВГ!
1. имам 9000 евро субсидия
2. имам безплатен ток
Ти какво имаш?
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Е, аз и много други хора не сме баровци като тебе и не търсим 10 годишни БМВ седмица, предпочитаме нови коли.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Че аз откъде да знам каква ви е ситуацията и защо да търся решение? В една фейсбук група за ел. коли има един пич, който също е бачкатор с ниска заплата като тебе в Германия и си е взел ел. кола защото както сам казва, лизинга му излиза колкото само бензина му е излизал на колата преди нея. И не само това, но и за други членове на семейството са си направили сметката и са си взели още една. Рено Зое, мисля са и двете. Зарежда основно на паркинга на завода, докато е на смяна, явно на много места има вече.
И това е сега в момента, а ел. колите еволюират много бързо.
1/ Гараж или парко място в блок (home rates)
2/ Супермаркети/ молове/ обществени зарядни/ работодател (usually free)
3/ Superchargers – за дълги преходи
В германия ел. кола е на далавера заради субсидии и изградена мрежа. Като се изравнят цените на ДВГ и Електричка след 2-3 години вече и субсидии няма да има та да критнат галфоните.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Че аз откъде да знам каква ви е ситуацията и защо да търся решение? В една фейсбук група за ел. коли има един пич, който също е бачкатор с ниска заплата като тебе в Германия и си е взел ел. кола защото както сам казва, лизинга му излиза колкото само бензина му е излизал на колата преди нея. И не само това, но и за други членове на семейството са си направили сметката и са си взели още една. Рено Зое, мисля са и двете. Зарежда основно на паркинга на завода, докато е на смяна, явно на много места има вече.
И това е сега в момента, а ел. колите еволюират много бързо.Last edited by v_tin; 22.10.2020, 14:39.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Много избирателно отговаряте- въпросът ми е как да си заредя електрокара в блока в който живея- на 3 етаж- до долу са около 10 метра-предполагам. Колко метра кабел с какво сечение и на каква цена ще са ми необходими за такова упражнение като заряд на електрокар
И това е сега в момента, а ел. колите еволюират много бързо.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Много избирателно отговаряте- въпросът ми е как да си заредя електрокара в блока в който живея- на 3 етаж- до долу са около 10 метра-предполагам. Колко метра кабел с какво сечение и на каква цена ще са ми необходими за такова упражнение като заряд на електрокар
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Няма къща със 7 кВ, поне в България. Дори панелките са стандартно с 15кВ, а къщите често са с трифазен ток и 63 ампера бушон.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
А бе аз те попитах къде живееш веднъж, но да питам пак- къде живееш? Аз живея в блок на трети етаж с паркинг на който местата не са обозначени, тоест мога да спра под прозореца си, но мога да спра и на 50 метра. Според теб как ще си заредя колата от контакта, отделно че контактите ми са нормално шоко/шуко тоест мога да ползувам 3киловата най много. Това което си написал е валидно единствено за живеещ в къща, отделно от това че трябва да пусне молба до енергото за да му подадат по голяма мощност, защото иначе със седемте киловата стандартно ще трябва да избира дали жена му да готви или парцалев да си зарежда колата
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ами дачията електричка ще бъде като дачията с двг- тоест по добре да не си купуваш
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнениеОтносно зарядните станции – там зареждаш няколко пъти в годината. 80-90% от изминатите километри са на цени за битов, нощен ток. Неудобство е да зареждаш всяка седмица колата на бензиностанция, а не в контакта през нощта.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Определено не громя прогреса, просто мразя да ме лъжат- това което правите вие. Нямам нищо против електричките, имат своето място под слънцето, но да се изкарва някой пророк и неговата стока най-добрата- идва ми малко много. Отделно от това, аз само си писателствам, докато матеев ви разбива всички глупости с факти
И къде намеси родината и путин- пълна каша е в главата ти
Ток – 386 лв (със загубите за зареждане)
Дизел – 2 400 лв (по официалните данни на производителя)
реалните разходи за дизелчето са много по-големи от посочените.
Разход за 1км на Тесла Модел 3 = градско 150wh/km; Магистрала 170wh/km (80% градско/20% магистрала)
Източник: https://ev-database.org/car/1321/Tes...nge-Dual-Motor
Цена на тока за битови потребители: 13ст нощна/24ст дневна
Разход за 1км на БМВ 3 = Разход на гориво - градско 7.7л/100 км; извънградско 5,2л/100 (80% градско/20% магистрала)
Източник: https://bg.autodata24.com/bmw/3er/3e...-258hp/details
Цена на гориво: 2,20л
Сметките може и сам да направиш при 15 000км/год.
386 лв (ток с вкл. 10% загуби от зареждането)
2376 лв (дизел). При показания от производителя. При реален разход +20%
И това само за гориво. Като включиш годишно обслужване, спирачки, съединител разликата набъбва значително.
Коментар
Коментар