IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
    Според мен ВСИЧКИ наземни транспорти (включае сухопътни и морски) ще станат електрически, а тези проблеми които сега дискутираме и се псуваме на дълго и широк по цял ден, че не можело да караш 1000км без поне 1 спиране ще бъдат по-малкото зло от това че нямаш обслужвания и не плащаш на бензиностанции и ще бъдат приети от хората като новата норма. Въпреки че сега има уж много недоволни ще видите как извъднж ще изчезнат и всички ще им стане ясно, че взъщност е по-добре така и за тях и за природата.

    Естествено ще има и ДВГ както сега има ценители на ретро автомобилите и конният спорт. Ама ще са малко и на рядко по света. Ще бъдат обложени с големи данъци и ще бъдат скъпо "удоволствие".
    Прав си, но ти разсъждаваш от позицията на цивилизацията, при която уж винаги има ток. Да, ама на земята има обширни територии, на които най-близкия източник на ток може да е на 1000 или дори на 5000 километра. Да не говорим за ситуация по време на война например, когато въобще никъде няма да има ток.

    Так как си мислиш - ще се оставим ли да бъдем победени от друга държава или от извънземните само с няколко бомби по важните електроцентрали? Има си умни хора, които мислят за това, и които няма да допуснат една такава недомислица да останем без транспорт по време на война ...
    Last edited by Mateev; 28.10.2020, 15:30.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
      Според мен ВСИЧКИ наземни транспорти (включае сухопътни и морски) ще станат електрически, а тези проблеми които сега дискутираме и се псуваме на дълго и широк по цял ден, че не можело да караш 1000км без поне 1 спиране ще бъдат по-малкото зло от това че нямаш обслужвания и не плащаш на бензиностанции и ще бъдат приети от хората като новата норма. Въпреки че сега има уж много недоволни ще видите как извъднж ще изчезнат и всички ще им стане ясно, че взъщност е по-добре така и за тях и за природата.

      Естествено ще има и ДВГ както сега има ценители на ретро автомобилите и конният спорт. Ама ще са малко и на рядко по света. Ще бъдат обложени с големи данъци и ще бъдат скъпо "удоволствие".
      Въпросът е дали ще сме живи да го видим.

      И защо залагаш на електричеството, а не на някоя друга технология?


      Бях дал пример с политиците дето натискаха за енерго-спестяващи крушки - онези с живака. Доста "крива" технология. Която е натискаха уж като екологична. Ама с тоя живак вътре не беше от най-екологичните.

      И после се появиха ЛЕД крушките и тези с живака вътре изчезнаха - вече никой не произвежда от тях. Но па добрата стара крушка с нажежаема жичка още си стои.

      Така че може да се появи нова технология, която да измести електричките, а ДВГ да си стои още дълго време.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

        Този пример, който даваш е по-скоро предимство за ел. кола, електрически ток има практически във всяко селце или махала, все ще намериш къде да закачиш кабела.
        В крайна сметка и един дизелов генератор може да сложиш да си зареждаш електричката на отдалечените места където няма ток.

        Дори и да има ток, трябва да висиш 8-12 часа докато се зареди от мрежата без специална станция. А тубата се сипва в резервоара за 2-3 мин.




        Коментар


        • Според мен ВСИЧКИ наземни транспорти (включае сухопътни и морски) ще станат електрически, а тези проблеми които сега дискутираме и се псуваме на дълго и широк по цял ден, че не можело да караш 1000км без поне 1 спиране ще бъдат по-малкото зло от това че нямаш обслужвания и не плащаш на бензиностанции и ще бъдат приети от хората като новата норма. Въпреки че сега има уж много недоволни ще видите как извъднж ще изчезнат и всички ще им стане ясно, че взъщност е по-добре така и за тях и за природата.

          Естествено ще има и ДВГ както сега има ценители на ретро автомобилите и конният спорт. Ама ще са малко и на рядко по света. Ще бъдат обложени с големи данъци и ще бъдат скъпо "удоволствие".

          Коментар


          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

            Този пример, който даваш е по-скоро предимство за ел. кола, електрически ток има практически във всяко селце или махала, все ще намериш къде да закачиш кабела.
            А по средата на океана или по средата на пустинята?
            Ами в горите тилилейски/сибирски или пък на северния/южния полюс?

            Да не говорим за военната техника, която посмъртно няма да мине на електрички, защото по време на война първо спира тока ....
            Last edited by Mateev; 28.10.2020, 15:12.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              ДВГ-тата ще останат по корабите и навсякъде другаде, където се изискват много километри преход без междинни зареждания. Например в багажника на една ДВГ кола могат да се сложат няколко туби с бензин и обсега да се удвои или утрои. Това сме го правили едно време когато обикаляхме из Русия, а по бензиностанциите никъде нямаше гориво. Това с електричка няма как да се направи. Така че колкото и да са съвършени, пак няма да са в състояние да покрият и да демонстрират тотално превъзходство при всички възможни приложения.
              Този пример, който даваш е по-скоро предимство за ел. кола, електрически ток има практически във всяко селце или махала, все ще намериш къде да закачиш кабела.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Така е, прав си, но аз не отричам развитието на която и да е технология. Само казвам, че всяка една от тях все още си има приложения, в които е незаменима, така че още дълго време всички технологии ще съществуват в паралел и ще се борят за място под слънцето. Засега не виждам идеалната технология, която да е в състояние да измести всички останали.

                Да ти припомня ли, че уж грамофоните и грамофонните площи са остаряла технология, отдавна изместена от по-модерните, но въпреки това във Вояджер най-добрата технология за съхранение на информация за милиони години напред се оказа една златна грамофонна плоча ....

                Също така да ти припомня ли, че реактивните самолетни двигатели до ден днешен не са изместили витловите вече 60 години?
                То и конете не са изчезнали, ама дялът им в транспортната система на цивилизованият свят се ограничава до няколко цигански тумби. Или под формата на много скъп спорт за ограничен кръг баровци. Както си колекционират стари автомобили например.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                  Основният фактор, който определя водещата роля на една или друга технология е цената, а не размера или тежестта.

                  Отделен е въпросът, че коректното сравнение което търсиш не е горивото с батерията, а цялостната система обслужваща автомобила. Към сравнението трябва да включиш ДВГ, трансмисия и други съпътстващи системи.

                  Общото тегло на ДВГ е почти еднакво с това на съпоставим електромобил:
                  Tesla M3 - 1,645 kg VS Audi A4 (1560 kg)

                  Като вземеш предвид, че производителите спират да инвестират в R&D за развитие на ДВГ, за сметка на Електромобили трябва да те навежда на мисълта, че новото ще става все по-добро за сметка на старото.
                  ДВГ-тата ще останат по корабите и навсякъде другаде, където се изискват много километри преход без междинни зареждания. Например в багажника на една ДВГ кола могат да се сложат няколко туби с бензин и обсега да се удвои или утрои. Това сме го правили едно време когато обикаляхме из Русия, а по бензиностанциите никъде нямаше гориво. Това с електричка няма как да се направи. Така че колкото и да са съвършени, пак няма да са в състояние да покрият и да демонстрират тотално превъзходство при всички възможни приложения.
                  Last edited by Mateev; 28.10.2020, 14:51.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                    100 kWh батерия, тежаща някъде около половин тон (не съм много сигурен) е еквивалентна в енергийно отношение на само 8.3 kg бензин (тука съм напълно сигурен). Поради лошото КПД на ДВГ-тата са необходими 3 пъти повече гориво, или около 25 kg бензин.

                    Та когато теглото на една 100 kWh батерия падне от 500 до 25 килограма, чак тогава можете да се надявате ДВГ-то да си отиде. Дотогава обаче ще го търпим, особено в летящите коли, при които теглото ще е ключов параметър.

                    Пак повтарям - още дълги години по целесъобразност ще се използва тази технология, която е най-подходяща. Само ще ви припомня, че ел. двигатели се използват в подводниците още от втората световна война, та до ден днешен. Ами имало е целесъобразност и това е довело до ел. подводници още от самото им начало.

                    Също така електрокари по заводите има още от 60-те години. Ами пак - има целесъобразност, използва се. Така че забравете, че ел. МПС-тата са от 5 години и Тесла е поставила началото. Това не е вярно - винаги си е имало както ел.МПС-та, така и ДВГ-та, и са се използвали там, където е имало преимущество на дадената технология.
                    Основният фактор, който определя водещата роля на една или друга технология е цената, а не размера или тежестта.

                    Отделен е въпросът, че коректното сравнение което търсиш не е горивото с батерията, а цялостната система обслужваща автомобила. Към сравнението трябва да включиш ДВГ, трансмисия и други съпътстващи системи.

                    Общото тегло на ДВГ е почти еднакво с това на съпоставим електромобил:
                    Tesla M3 - 1,645 kg VS Audi A4 (1560 kg)

                    Като вземеш предвид, че производителите спират да инвестират в R&D за развитие на ДВГ, за сметка на Електромобили трябва да те навежда на мисълта, че новото ще става все по-добро за сметка на старото.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                      Изключително много опростяваш нещата. Първо далеч не е половин тон, освен това ти не можеш да се приджвижваш нито само с батерия, нито само с туба от 30 литра бензин. Би трябвало да сложиш в сметката и останалите части от задвижващата система, един ел. двигател е много по-лек от ДВГ, няма скоростна кутия, трансмисията е опростена и т.н. Като краен резултат една Модел 3 е горе долу същото тегло или малко по-тежка от една БМВ 3ка. Или Модел Ес е сравним като тегло с Ауди А8 примерно, или съвсем малко по-тежка.
                      А относно самолетите (летящи коли още няма, но всички разработки са фокусирани само върху електрическите изпълнения, ако не си забелязал), Мъск е споменавал няколко пъти че ще станат възможни като се мине границата от 400Вч/кг. А това според него ще е факт до 3-4 години.
                      Така е, прав си, но аз не отричам развитието на която и да е технология. Само казвам, че всяка една от тях все още си има приложения, в които е незаменима, така че още дълго време всички технологии ще съществуват в паралел и ще се борят за място под слънцето. Засега не виждам идеалната технология, която да е в състояние да измести всички останали.

                      Да ти припомня ли, че уж грамофоните и грамофонните площи са остаряла технология, отдавна изместена от по-модерните, но въпреки това във Вояджер най-добрата технология за съхранение на информация за милиони години напред се оказа една златна грамофонна плоча ....

                      Също така да ти припомня ли, че реактивните самолетни двигатели до ден днешен не са изместили витловите вече 60 години?
                      Last edited by Mateev; 28.10.2020, 14:32.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        100 kWh батерия, тежаща някъде около половин тон (не съм много сигурен) е еквивалентна в енергийно отношение на само 8.3 kg бензин (тука съм напълно сигурен). Поради лошото КПД на ДВГ-тата са необходими 3 пъти повече гориво, или около 25 kg бензин.

                        Та когато теглото на една 100 kWh батерия падне от 500 до 25 килограма, чак тогава можете да се надявате ДВГ-то да си отиде. Дотогава обаче ще го търпим, особено в летящите коли, при които теглото ще е ключов параметър.
                        Изключително много опростяваш нещата. Първо далеч не е половин тон, освен това ти не можеш да се приджвижваш нито само с батерия, нито само с туба от 30 литра бензин. Би трябвало да сложиш в сметката и останалите части от задвижващата система, един ел. двигател е много по-лек от ДВГ, няма скоростна кутия, трансмисията е опростена и т.н. Като краен резултат една Модел 3 е горе долу същото тегло или малко по-тежка от една БМВ 3ка. Или Модел Ес е сравним като тегло с Ауди А8 примерно, или съвсем малко по-тежка.
                        А относно самолетите (летящи коли още няма, но всички разработки са фокусирани само върху електрическите изпълнения, ако не си забелязал), Мъск е споменавал няколко пъти че ще станат възможни като се мине границата от 400Вч/кг. А това според него ще е факт до 3-4 години.
                        Last edited by BobyB; 28.10.2020, 14:22.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                          Явно не си разбрал, че ДВГ си отива.
                          100 kWh батерия, тежаща някъде около половин тон (не съм много сигурен) е еквивалентна в енергийно отношение на само 8.3 kg бензин (тука съм напълно сигурен). Поради лошото КПД на ДВГ-тата са необходими 3 пъти повече гориво, или около 25 kg бензин.

                          Та когато теглото на една 100 kWh батерия падне от 500 до 25 килограма, чак тогава можете да се надявате ДВГ-то да си отиде. Дотогава обаче ще го търпим, особено в летящите коли, при които теглото ще е ключов параметър.

                          Пак повтарям - още дълги години по целесъобразност ще се използва тази технология, която е най-подходяща. Само ще ви припомня, че ел. двигатели се използват в подводниците още от втората световна война, та до ден днешен. Ами имало е целесъобразност и това е довело до ел. подводници още от самото им начало.

                          Също така електрокари по заводите има още от 60-те години. Ами пак - има целесъобразност, използва се. Така че забравете, че ел. МПС-тата са от 5 години и Тесла е поставила началото. Това не е вярно - винаги си е имало както ел.МПС-та, така и ДВГ-та, и са се използвали там, където е имало преимущество на дадената технология.
                          Last edited by Mateev; 28.10.2020, 14:16.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                            Не знам защо продължавате да спорите. Всяка една от двете технологии (електрички и ДВГ) си има както своите плюсове, така и своите минуси. При това положение е добре да се опитаме да вземем най-доброто и от двете технологии. Например в градовете само електрички, а извън града - кой както може. Идеята е да се изчисти въздуха в градовете.

                            Следователно държавата трябва да инвестира в изобилие от зареждачки в големите градове, и да ги има буквално под път и над път. Това трябва да се случи на първо време в София, а след това и във всички останали големи градове на страната. Така ще се стимулира градските коли да станат предимно електрически.

                            Наличието на много градски електрички ще доведе и до това, че част от тях ще започнат да щъкат и на извънградски курсове. Това пък ще стимулира частния биснес да започне да прави зарядни станции, като на първо време всяка една бензиностанция ще стане и зарядна станция.

                            Като цяло прехода ще трае много дълго време, като и двете технологии ще полагат усилия за място под слънцето. И в зависимост от развитието на технологиите, в края на краищата едната ще победи. Може обаче да няма победител, и двете технологии да продължат да съществуват паралелно още десетки години.

                            Могат да се появят и 100%-ови хибриди, в които едновременно да има както 100 kWh акумулатор, така и поне 100 kW ДВГ. Ще бъдат по-скъпи, но за сметка на това ще са универсални, и като такива ще завоюват някакъв свой си пазарен сегмент.

                            Нека да не забравяме и третата технология, която може да обезсмисли борбата на първите две. Това са летящите автомобили, революцията на които тепърва предстои. Там също ще започнат с ДВГ, защото само така носената от тях енергия ще е много по-лека от 1 тон акумулатор.

                            В заключение:
                            Не спорете коя технология ще победи, защото може никоя от тях да не победи. По-вероятното е съвместно съществуване между всички технологии, като всяка една от тях ще заеме своята пазарна ниша там, където е най-ефективна.
                            Явно не си разбрал, че ДВГ си отива.

                            Коментар


                            • Не знам защо продължавате да спорите. Всяка една от двете технологии (електрички и ДВГ) си има както своите плюсове, така и своите минуси. При това положение е добре да се опитаме да вземем най-доброто и от двете технологии. Например в градовете само електрички, а извън града - кой както може. Идеята е да се изчисти въздуха в градовете.

                              Следователно държавата трябва да инвестира в изобилие от зареждачки в големите градове, и да ги има буквално под път и над път. Това трябва да се случи на първо време в София, а след това и във всички останали големи градове на страната. Така ще се стимулира градските коли да станат предимно електрически.

                              Наличието на много градски електрички ще доведе и до това, че част от тях ще започнат да щъкат и на извънградски курсове. Това пък ще стимулира частния биснес да започне да прави зарядни станции, като на първо време всяка една бензиностанция ще стане и зарядна станция.

                              Като цяло прехода ще трае много дълго време, като и двете технологии ще полагат усилия за място под слънцето. И в зависимост от развитието на технологиите, в края на краищата едната ще победи. Може обаче да няма победител, и двете технологии да продължат да съществуват паралелно още десетки години.

                              Могат да се появят и 100%-ови хибриди, в които едновременно да има както 100 kWh акумулатор, така и поне 100 kW ДВГ. Ще бъдат по-скъпи, но за сметка на това ще са универсални, и като такива ще завоюват някакъв свой си пазарен сегмент.

                              Нека да не забравяме и третата технология, която може да обезсмисли борбата на първите две. Това са летящите автомобили, революцията на които тепърва предстои. Там също ще започнат с ДВГ, защото само така носената от тях енергия ще е много по-лека от 1 тон акумулатор.

                              В заключение:
                              Не спорете коя технология ще победи, защото може никоя от тях да не победи. По-вероятното е съвместно съществуване между всички технологии, като всяка една от тях ще заеме своята пазарна ниша там, където е най-ефективна.
                              Last edited by Mateev; 28.10.2020, 11:12.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                                след това дават теслата в която шофьора се извинява на тировете и кара с 30км/ч. накрая двамата шофьори се прегръщат
                                Ето го неуспоримото доказателство. Щом са карали с 30 и накрая са се прегръщали няма как да не е истина. Немски "журналисти" откърмени от немската авто индустрия, направила ги журналисти с техните коли, която точно в разгара на Дизелгейт заради което платиха милиарди и още имат да плащат изкарват клип подготвен за немската аудитория, който видиш ли показва че Теслата е по неефективна от стар дизел???
                                И това са "данни" от преди има няма ~4 години на тоя етап а сега се дават за неуспорим факт... Доообре....

                                Ама ние ще игнорираме всички други (вече хиляди) научни канали и очевидните признаци че няма как електрическа кола да не е по-ефективна от дизел...

                                И докато чакаме най-икономичната и с най-дълъг рейндж електрическа кола да изпревари дърт дизел, в други новини Тесла почва да вкарва коли от китайската фабрика. Кораба тръгва и ще пристигне края на ноември (пътувайки месец - изненанада).
                                https://www.youtube.com/watch?v=m55dbH6IxgQ

                                Коментар

                                Working...
                                X