IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Електрификация има навсякъде. Въпрос на доразвиване.
    Човека е измислил решения на къде по-сложни проблеми включително и логистични. Има проблем, има решение.
    Най-забавно ми е някой като каже това е невъзможно щото ...
    Ако се връзва сметката хората ще направят и някои "компромиси" за сметка на други предимства.
    Помниш ли старите нокии с батерия за цяла седмица? Тогава и аз включително се чудех кой идиот ще даде пари за смарт телефон с издръжливост 1 ден.
    Днес ползващите сапунерки са само сводници и дилъри.
    Че това не е никакъв логистичен проблем. Много по-лесно и евтино е да се нацвъкат навсякъде ел. зареждащи станции и съвсем не е нужно да са бързозареждащи повечето. И няма необходимост от остояния, обезопасяване на силно запалими бензинови резервоари, доставка с цистерни периодично на горива, персонал на каса и обслужване на бензиноколонки и резервоари и не знам какво си.
    На фона на това монтажа на ел. зарядни точки е проблем???

    Коментар


    • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
      28 мин за 80% зареждане или 5 мин за 75 мили, това при обществения supercharger, дето и скъсява живота на батерията.
      А сега ЕДчо да си представи 20 милионните мегаполиси пълни предимно със апартаменти.
      Според мене, следващите 10 год EVтата ще достигнат макс 30% от ЛПС.
      А на тия 20 милионни мегаполиси къде им стоят автомобилите в момента? И какъв е проблема до всяко паркомясто да има изведена министанция на ток за зареждане през нощта?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
        Има един проблем дето му викат Мащабиране или Скалиране. Системите да работят еднакво добре с малко потребители и с много потребители. Някои системи не скалират много добре. Т.е. те са ОК когато се потребяват според разчетите за броя потребители. Но когато се натоварят - те клякат и стават неизползваеми.


        Тея примери съм ги давал тук и сме ги дискутирали. Всеки път като се опитате да "прозрете" в бъдещето какво ще бъде и какво не - си задайте въпроса дали дадена система ще мащабира достатъчно добре.

        Зареждането на електричките не скалира. То е ужасно бавно когато имаш повече от един автомобил на колонка. Два автомобила да има пред теб на колонката и ти отива деня.


        Примера дето съм казвал е бензиностанциите по АМ Тракия към морето. Имаш няколко бензиностанции, които през повечето време са празни. Но 2-3 месеца в годината през летния сезон имаш по 5-10 коли на колонка. Зареждането с гориво скалира. Да няма да стане за 2 мин, ще изчакаш 15 мин - тъкмо децата да отидат до тоалетна, да пиеш едно кафе и си готов. Това няма как да стане с електричка ако пред теб има 5-10 коли на колонката.

        Други системи дето се претоварват чат пат са на мобилните оператори. Клякат по Нова година обикновено. Или клякат като отидеш на морето през лятото и всяка кифла качва селфита. Телекомите не им се прави инфраструктура, която да се използва само 2 месеца в годината. И гледат да намерят някакъв баланс.

        Същото ще бъде и с електричките и зареждането им ако решиш да ходиш на далечна отпуска с електричка. Просто там където отидеш или по пътя трябва да има инфраструктура, която се използва само 2-3 месеца в годината. Не говоря само за България, проблема го има и в повечето страни в Европа. Виждал съм го във Франция, Испания, Гърция. Предполагам че го има и в Северна Европа.
        Електрификация има навсякъде. Въпрос на доразвиване.
        Човека е измислил решения на къде по-сложни проблеми включително и логистични. Има проблем, има решение.
        Най-забавно ми е някой като каже това е невъзможно щото ...
        Ако се връзва сметката хората ще направят и някои "компромиси" за сметка на други предимства.
        Помниш ли старите нокии с батерия за цяла седмица? Тогава и аз включително се чудех кой идиот ще даде пари за смарт телефон с издръжливост 1 ден.
        Днес ползващите сапунерки са само сводници и дилъри.

        Коментар


        • 28 мин за 80% зареждане или 5 мин за 75 мили, това при обществения supercharger, дето и скъсява живота на батерията.
          А сега ЕДчо да си представи 20 милионните мегаполиси пълни предимно със апартаменти.
          Според мене, следващите 10 год EVтата ще достигнат макс 30% от ЛПС.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
            Има един проблем дето му викат Мащабиране или Скалиране. Системите да работят еднакво добре с малко потребители и с много потребители. Някои системи не скалират много добре. Т.е. те са ОК когато се потребяват според разчетите за броя потребители. Но когато се натоварят - те клякат и стават неизползваеми.


            Тея примери съм ги давал тук и сме ги дискутирали. Всеки път като се опитате да "прозрете" в бъдещето какво ще бъде и какво не - си задайте въпроса дали дадена система ще мащабира достатъчно добре.

            Зареждането на електричките не скалира. То е ужасно бавно когато имаш повече от един автомобил на колонка. Два автомобила да има пред теб на колонката и ти отива деня.


            Примера дето съм казвал е бензиностанциите по АМ Тракия към морето. Имаш няколко бензиностанции, които през повечето време са празни. Но 2-3 месеца в годината през летния сезон имаш по 5-10 коли на колонка. Зареждането с гориво скалира. Да няма да стане за 2 мин, ще изчакаш 15 мин - тъкмо децата да отидат до тоалетна, да пиеш едно кафе и си готов. Това няма как да стане с електричка ако пред теб има 5-10 коли на колонката.

            Други системи дето се претоварват чат пат са на мобилните оператори. Клякат по Нова година обикновено. Или клякат като отидеш на морето през лятото и всяка кифла качва селфита. Телекомите не им се прави инфраструктура, която да се използва само 2 месеца в годината. И гледат да намерят някакъв баланс.

            Същото ще бъде и с електричките и зареждането им ако решиш да ходиш на далечна отпуска с електричка. Просто там където отидеш или по пътя трябва да има инфраструктура, която се използва само 2-3 месеца в годината. Не говоря само за България, проблема го има и в повечето страни в Европа. Виждал съм го във Франция, Испания, Гърция. Предполагам че го има и в Северна Европа.
            Даааа, това е един много интересен аспект - 2-3 милиона лични автомобила се нуждаят от 2-3 милиона часа висене по зареждачки, и това всеки божи ден. И понеже по пътя масово ще искат за зареждат през деня, то това означава поне 100-200 хиляди зареждачки, монтирани по пътища и магистрали.

            Честно казано, това ми се вижда почти като мислия невъзможна, и понеже няма кой да се бръкне с толкова пари за една неефективна инвестиция, използвана само в пиковите месеци, много по-вероятно е бройката да е драстично по-малка, а опашките - драстично по-големи в месеците пик.

            Сетете се и за друго - има ли голяма опашка пред зареждачките, това ще доведе и до вдигане на цената на услугата ЗАРЕЖДАНЕ до неподозирани висоти. Нали знаете - пазарна икономика ...
            Last edited by Mateev; 28.10.2020, 17:52.

            Коментар


            • Има един проблем дето му викат Мащабиране или Скалиране. Системите да работят еднакво добре с малко потребители и с много потребители. Някои системи не скалират много добре. Т.е. те са ОК когато се потребяват според разчетите за броя потребители. Но когато се натоварят - те клякат и стават неизползваеми.


              Тея примери съм ги давал тук и сме ги дискутирали. Всеки път като се опитате да "прозрете" в бъдещето какво ще бъде и какво не - си задайте въпроса дали дадена система ще мащабира достатъчно добре.

              Зареждането на електричките не скалира. То е ужасно бавно когато имаш повече от един автомобил на колонка. Два автомобила да има пред теб на колонката и ти отива деня.


              Примера дето съм казвал е бензиностанциите по АМ Тракия към морето. Имаш няколко бензиностанции, които през повечето време са празни. Но 2-3 месеца в годината през летния сезон имаш по 5-10 коли на колонка. Зареждането с гориво скалира. Да няма да стане за 2 мин, ще изчакаш 15 мин - тъкмо децата да отидат до тоалетна, да пиеш едно кафе и си готов. Това няма как да стане с електричка ако пред теб има 5-10 коли на колонката.

              Други системи дето се претоварват чат пат са на мобилните оператори. Клякат по Нова година обикновено. Или клякат като отидеш на морето през лятото и всяка кифла качва селфита. Телекомите не им се прави инфраструктура, която да се използва само 2 месеца в годината. И гледат да намерят някакъв баланс.

              Същото ще бъде и с електричките и зареждането им ако решиш да ходиш на далечна отпуска с електричка. Просто там където отидеш или по пътя трябва да има инфраструктура, която се използва само 2-3 месеца в годината. Не говоря само за България, проблема го има и в повечето страни в Европа. Виждал съм го във Франция, Испания, Гърция. Предполагам че го има и в Северна Европа.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Последното е вярно но не поради причините които си мислиш. Колата ще се превърне в лукс защото ще ти е скъпо да плащаш за гориво, застраховка и поддръжка. Появи ли се дори една юрисдикция, където е разрешено колите да се управляват самостоятелно (без шофьор) е въпрос на време да навлезе навсякъде. Ще ти е много по-евтино да рентваш на време или километър отколкото да поддържаш свой автомобил. Инцидентите с шофьори ще излизат скъпо на застрахователите (шофьорите) и като направиш сметката ще се откажеш.

                А иначе електричките във високия сегмент още днес са по-евтини, до 3-4 години ще стане факт и за най-ниския сегмент.

                Бюджета не е проблем, вместо акциз ще чарджат на изминати километри.

                Просто хората трудно могат да си представят различна от настоящата картина.
                Рентването на колите не съм сигурен дали ще стане

                Опитай се да си ретнеш хотел/къща за Нова Година последния момент

                Трудно става, затова и хората имат вили или апартаменти някъде из курортите.

                Те така като искаш да си рентнеш кола и кога баш ти трябва най-много - то няма да има.

                Това е сега така с Юбер и с таксита и с каквото се сетиш. При лошо време, дъжд, празници и пр - няма.

                Наличието на собствен автомобил ти дава възможност да не зависиш от капризите/грешките на хората/компаниите.

                Или за да могат да скалират компаниите и всички поръчки да са изпълнени ще трябва да поддържат автопарк, каквъто има населението в момента. Демек цената няма да е по-ниска от това да си имаш собствени автомобил. Даже ще излезе по-висока.

                Last edited by mathematician; 28.10.2020, 17:09.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                  .....
                  А иначе електричките във високия сегмент още днес са по-евтини, до 3-4 години ще стане факт и за най-ниския сегмент.....
                  Електрички въобще няма във високия сегмент. Виж ги, че всички приличат на сапунерки.

                  Високия сегмент не са мощни коли - високия сегмент са луксозни бизнес коли с черен цвят, имиджов дизайн, модел и марка и много-много лукс вътре в тях. Тесла са много далеко от високия сегмент, особено с некадърните си дизайнери, които демонстрират въплъщение на грозотията.

                  Накратно - Тесла продават посредствени автомобили, с посредствен дизайн, но с висока цена, достигаща чак до високия сегмент, но без да предоставят това, което се изисква във високия сегмент.

                  Аз лично никога не бих посрещнал важни гости на летището, и да ги транспотртирам после с Тесла. Та за тях това ще е върховна обида. Сред бизнеса си има дрес код, който е много важен и който трябва да се спазва винаги и навсякъде. Не можете да повярвате колко груба грешка е да се отиде на важна бизнес среща с грешната кола, с грешния костюм, с грешната вратовръзка, часовник или обувки.
                  Last edited by Mateev; 28.10.2020, 17:06.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                    То и електрички няма да има пак по икономически причини - просто ще са ужасно скъпи, най-много да може да си позволиш тротинетка.


                    В САЩ където бюджетите са по прозрачни и е ясно какво влиза и какво излиза от бюджета, нямаш акцизи върху горивата, нямаш и винетки. В някои щати имаш тол такси. В други щати в цената на горивото ти е включена малка такса (данък), която отива за поддръжка на пътищата. Съответно ако караш повече - зареждаш повече - плащаш повече за поддръжка на пътищата. Това е валидно и за икономични коли или такива дето харчат повече. За да решат този проблем с електричките в такива щати те са задължени да имат някаква джаджа дето изпраща на данъчните колко км са изминали и съответно им прибират някаква такса от сметката за поддържка на пътища. Нещо като тол такса само за електрички. Щото за другите е включане в цената на горивото. Демек в САЩ проблем нямаш.


                    Стигаме обаче до Европа където имаш сериозен акциз върху горивата и ДДС отделно. Отделно и ДВГ имат някакви еко таксички и пр. Този акциз върху горивата е втория най-голям приход след ДДС. Този акциз върху горивата не отива за поддържка на пътища, а отива най-често за социални разходи - пенсии, здравни, социални. За поддръжка на пътища имаш винетки, а и тол такси за камионите.

                    Отделно в Европа електричките почти навсякъде имат субсидии - преки и непреки. Липсата на екотакси, директно пари или отбивка от цената, ако закупиш такава кола. Имаш по-ниски данъци за тях, имаш право да караш в бус ленти, да паркираш без пари в сини/зелени зони. Да ползваш фериботни превози отново на по-ниска цена. Всички тези пари идват отнякъде.

                    Пита се в задачата тези приходи от акциз върху горивата като спрат как ще си ги набавят правителствата?

                    1. Ще орежат разходите за пенсии, здравни, социални.
                    2. Ще вдигнат данъци.
                    3. Ще набият яки такси на електричеството за коли, за да компенсират спадналите приходи от акциз върху горивата. Или ще ти сложат тол такси за електричките - че така най-честно.


                    Отделно субсидиите и привилегиите на електричките ще паднат. Щото всеки ще кара електричка и не може всеки да се бута у бус лентата или да паркира у синя/зелена зона, нито да се вози на 20% от билета на ферибота.


                    Така че дори и технологията да победи, политиците тотално са омазали бюджетирането и разхода на 1км изминат според мен ще се вдигне спрямо сега.

                    Т.е. хем ще караш скъпа кола, хем разхода ти за 1км ще по-висок от този на ДВГ в днешно време. Демек колата ще се превърне в лукс.
                    Последното е вярно но не поради причините които си мислиш. Колата ще се превърне в лукс защото ще ти е скъпо да плащаш за гориво, застраховка и поддръжка. Появи ли се дори една юрисдикция, където е разрешено колите да се управляват самостоятелно (без шофьор) е въпрос на време да навлезе навсякъде. Ще ти е много по-евтино да рентваш на време или километър отколкото да поддържаш свой автомобил. Инцидентите с шофьори ще излизат скъпо на застрахователите (шофьорите) и като направиш сметката ще се откажеш.

                    А иначе електричките във високия сегмент още днес са по-евтини, до 3-4 години ще стане факт и за най-ниския сегмент.

                    Бюджета не е проблем, вместо акциз ще чарджат на изминати километри.

                    Просто хората трудно могат да си представят различна от настоящата картина.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                      ......

                      Т.е. хем ще караш скъпа кола, хем разхода ти за 1км ще по-висок от този на ДВГ в днешно време. Демек колата ще се превърне в лукс.
                      И така трябва да бъде.
                      Хората ги броят за овце, рая - дето трябва да страда. Тамън ще избиеш 50к лв дето си дал повече и батерията капут за 500к км. И това са сметки при НУЛА цена на зареждането и при скъсване да я караш колата.
                      Кой е минал за лично ползване 500к и за колко години?
                      Не виждам как ще го направиш за по малко от 10 години.
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        До 10 години няма да се произвежда нито един масов ДВГ автомобил. До 15 няма да има такива на пътя - и всичко това по икономически причини.
                        Японските бензинови коли на по 10 и по-малко години, са евтини и ще откарат лесно още 10 год
                        Ниската класа ше си ги кара.
                        Хибридите съще ще останат още поне 15 год щото комбинират от двете технологии
                        Тоуота има нов евтин дизел , 85 мили/галон, покрит със евро 6.
                        Женските коли със пробег до 5000км ще останат за дълго.
                        Много ви е надъхал Оня
                        Още пращам писма на хартия и чета хартиени книги

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          До 10 години няма да се произвежда нито един масов ДВГ автомобил. До 15 няма да има такива на пътя - и всичко това по икономически причини.
                          То и електрички няма да има пак по икономически причини - просто ще са ужасно скъпи, най-много да може да си позволиш тротинетка.


                          В САЩ където бюджетите са по прозрачни и е ясно какво влиза и какво излиза от бюджета, нямаш акцизи върху горивата, нямаш и винетки. В някои щати имаш тол такси. В други щати в цената на горивото ти е включена малка такса (данък), която отива за поддръжка на пътищата. Съответно ако караш повече - зареждаш повече - плащаш повече за поддръжка на пътищата. Това е валидно и за икономични коли или такива дето харчат повече. За да решат този проблем с електричките в такива щати те са задължени да имат някаква джаджа дето изпраща на данъчните колко км са изминали и съответно им прибират някаква такса от сметката за поддържка на пътища. Нещо като тол такса само за електрички. Щото за другите е включане в цената на горивото. Демек в САЩ проблем нямаш.


                          Стигаме обаче до Европа където имаш сериозен акциз върху горивата и ДДС отделно. Отделно и ДВГ имат някакви еко таксички и пр. Този акциз върху горивата е втория най-голям приход след ДДС. Този акциз върху горивата не отива за поддържка на пътища, а отива най-често за социални разходи - пенсии, здравни, социални. За поддръжка на пътища имаш винетки, а и тол такси за камионите.

                          Отделно в Европа електричките почти навсякъде имат субсидии - преки и непреки. Липсата на екотакси, директно пари или отбивка от цената, ако закупиш такава кола. Имаш по-ниски данъци за тях, имаш право да караш в бус ленти, да паркираш без пари в сини/зелени зони. Да ползваш фериботни превози отново на по-ниска цена. Всички тези пари идват отнякъде.

                          Пита се в задачата тези приходи от акциз върху горивата като спрат как ще си ги набавят правителствата?

                          1. Ще орежат разходите за пенсии, здравни, социални.
                          2. Ще вдигнат данъци.
                          3. Ще набият яки такси на електричеството за коли, за да компенсират спадналите приходи от акциз върху горивата. Или ще ти сложат тол такси за електричките - че така най-честно.


                          Отделно субсидиите и привилегиите на електричките ще паднат. Щото всеки ще кара електричка и не може всеки да се бута у бус лентата или да паркира у синя/зелена зона, нито да се вози на 20% от билета на ферибота.


                          Така че дори и технологията да победи, политиците тотално са омазали бюджетирането и разхода на 1км изминат според мен ще се вдигне спрямо сега.

                          Т.е. хем ще караш скъпа кола, хем разхода ти за 1км ще по-висок от този на ДВГ в днешно време. Демек колата ще се превърне в лукс.
                          Last edited by mathematician; 28.10.2020, 16:07.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Прав си, но ти разсъждаваш от позицията на цивилизацията, при която уж винаги има ток. Да, ама на земята има обширни територии, на които най-близкия източник на ток може да е на 1000 или дори на 5000 километра. Да не говорим за ситуация по време на война например, когато въобще никъде няма да има ток.

                            Так как си мислиш - ще се оставим ли да бъдем победени от друга държава или от извънземните само с няколко бомби по важните електроцентрали? Има си умни хора, които мислят за това, и които няма да допуснат една такава недомислица да останем без транспорт по време на война ...
                            И ако хвърлят бомба по рафинерията, бензин и дизел откъде?
                            Всъщност сам продължаваш да даваш примери че източниците на ток, които могат да са доста по-лесно децентрализирани са по-добър аргумент за дори военни транспортни средства на ток, отколкото ДВГ в бъдеще. Поне за отбрана, за нападение може и да не е валидно.
                            Last edited by BobyB; 28.10.2020, 15:47.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              До 10 години няма да се произвежда нито един масов ДВГ автомобил. До 15 няма да има такива на пътя - и всичко това по икономически причини.
                              Аз пък твърдя, че ДВГ-та ще се произвеждат дотогава, докато за тях има пазар. А той ще го има още дълго време поне от страна на военните. Така че нека да не се заричаме предварително ...

                              Самият факт, че тука спорим в тази тема, означава, че и част от населението също няма да е склонно да купува ел.коли. Аз съм склонен да купя електричка, но не съм склонен да се лиша от ДВГ колите, които имам.
                              Last edited by Mateev; 28.10.2020, 15:38.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                                Въпросът е дали ще сме живи да го видим.

                                И защо залагаш на електричеството, а не на някоя друга технология?


                                Бях дал пример с политиците дето натискаха за енерго-спестяващи крушки - онези с живака. Доста "крива" технология. Която е натискаха уж като екологична. Ама с тоя живак вътре не беше от най-екологичните.

                                И после се появиха ЛЕД крушките и тези с живака вътре изчезнаха - вече никой не произвежда от тях. Но па добрата стара крушка с нажежаема жичка още си стои.

                                Така че може да се появи нова технология, която да измести електричките, а ДВГ да си стои още дълго време.
                                До 10 години няма да се произвежда нито един масов ДВГ автомобил. До 15 няма да има такива на пътя - и всичко това по икономически причини.

                                Коментар

                                Working...
                                X