Първоначално изпратено от v_tin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от vikhunter Разгледай мнениеСмисъла на "зелената сделка" е максимално да се намали консумацията на енергия. Да се движим по-малко, да дишаме по-малко. Енергията ще е много скъпа и труднодосъпна. Не мисля, че някой ще се засили да осигури достатъчно "ток" за всички и навсякъде.
че от 1.1.2025 няма да се продават нови газови бойлери, за да се покрие целта за нулевата емисия до 2050.
Остават решенията за конвекторни печки, термопомпи и проточени/електрически бойлери.
Това ще натовари мрежата им, хеле и пък и за зареждането на електрокарите .....
Във всяка страна е различно, немците и австрийците са напреднали много със домашните соларки, ама защото държава дава грантове за инсталация.Last edited by hazard; 28.10.2020, 22:55.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Значи cybertrack-a е идеален за теб. Като ходиш по чукарите го зарязваш на поляната и през деня пълни батерията, през нощта си светиш в палатката.
Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Значи cybertrack-a е идеален за теб. Като ходиш по чукарите го зарязваш на поляната и през деня пълни батерията, през нощта си светиш в палатката.
Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Че това не е никакъв логистичен проблем. Много по-лесно и евтино е да се нацвъкат навсякъде ел. зареждащи станции и съвсем не е нужно да са бързозареждащи повечето. И няма необходимост от остояния, обезопасяване на силно запалими бензинови резервоари, доставка с цистерни периодично на горива, персонал на каса и обслужване на бензиноколонки и резервоари и не знам какво си.
На фона на това монтажа на ел. зарядни точки е проблем???
Коментар
-
Мисля че вече съм ви разказвал какво стана с трафопоста на блок Ропотамо в Габрово. Бях още дете и току що се бяхме нанесли. Блока е с 14 етажа по 6 апартамента на етаж. Трафопоста беше в отделна стая на партера, затворена с метални врати. Блока беше предвидено да се отоплява с парно, и предполагам поради тази причина трафопоста беше оразмерен за по-ниска ел. консумация. Да, ама блока го пуснаха в експлоатация в късната есен, преди парното още да беше свързано. И хората си накупиха ел. печки.
И една прекрасна вечер трафопоста просто се взриви. Стана огромен пожар (гореше маслото на трансформатора) и пламъците облизваха терасите на 4-5 етажа нагоре. И след това горя цели 2 часа, докато най-накрая пожарникарите го угасиха за 20 секунди. Останалото време се загуби в организация (по-скоро в дезорганизация) на съответните служби, от които зависеше тока първо да бъде спрян, и чак тогава да се започне с гасенето.
Представете си сега какво може да се случи с един голям град, ако хората започнат нерегламентирано да включват зарядни станции под път и над път.Last edited by Mateev; 28.10.2020, 20:26.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Тръбопроводи, водоснабдяване, канализация, телекомуникации рафинерии са поникнали някак си от нищото!
Достъпа и преноса на ток са най-евтината инфраструктура която дори е изградена. Трябва ли да се разшири -ДА
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение....
Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
1000 ел. коли няма да променят нищо, но ако станат милион, и енергийната мрежа на града ще се срине.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Тръбопроводи, водоснабдяване, канализация, телекомуникации рафинерии са поникнали някак си от нищото!
Достъпа и преноса на ток са най-евтината инфраструктура която дори е изградена. Трябва ли да се разшири -ДА
Не знам дали знаете, но сеченията на кабелите се изчисляват доста точно и се оставя много малък толеранс за претоварване, защото цената на кабелите е висока. Същото важи и за регионалните трафопостове. Така че не говорим за дребни промени - говорим за тотално преизчисляване на цялата електроенергийна мрежа и тотална подмяна на всичко в участъците, в които са предвидени зарядни станции.
Това без държавна политика в това направление няма как да се случи, защото ЕРП-тата вероятно ще откажат да правят всичко това за своя сметка и за сините очи на хората. Не че не може да се направи, но възниква въпросът кой ще плати за всичко това.Last edited by Mateev; 28.10.2020, 19:48.
Коментар
-
Първоначално изпратено от representjah
Ти би ли доразвил въпроса, как точно го виждаш тая електрификация навсякъде, защото ми се случва да ходя по един месец на палатки и хич не я виждам. Айде, ще бъда по-конкретен, погледни на картата с. Беден. Вземи Родопи, Стара планина и въобще малко по-пресечен терен и цялата идея на електричките умира. Екстремни температури - същата работа.
Човек е измислил много решения, НО има закони които не можеш да прескочиш ето ти един:
"Удвояването на повърхността / surface area на даден обект, води до УТРОЯВАНЕ на обема му". Затова и хората са неспособни да създадат безкрайно високи сгради, в природата дърветата също не са безкрайно високи, нито животните безкрайно големи. И това произтича от трите измерения в които живеем. Колкото и да мислиш, каквото и да умуваш не можеш да създадеш сграда висока седемстотин километра. Или поне толкова площ на Земята няма върху която да стъпи тази сграда.
Абе общо взето тия авятомобили са Градски, а там както видяхме едни скутери-електрички им разказаха играта.
Интересно е как се търсят проблемите а не решенията от повечето хора.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Това в България няма как да стане. Дори се учудвам, че в Лондон е възможно ....
Проблемът е, че лампите на уличното осветление денем НЕ ЗА ЗАХРАНЕНИ !!!
По трасето въобще няма ток, а фотоклетката е централизирана и една такава управлява цяла улица или дори цял квартал.
Вторият проблем е, че сеченията на проводниците въобще не са изчислени за такъв товар. Една единствена кола да се включи да зарежда, и напрежението по цялото трасе ще падне поне 2 пъти, кабелите ще прегреят и е възможно някъде дори да се стопят.
Третият проблем е, че захранващите табла на уличното осветление въобще не са изчислени за такива товари. Нужни са нови табла, нови кабели до подстанцията, нови трансформатори и въобще - нужна е тотална промяна на ел. инсталацията на уличното осветление. Всъщност трябва да се направи отново с нови кабели с голямо сечение, а сами знаете как се копае по улиците и тротоарите на един голям град, и какви луди пари ще струва една такава безумна идея.
Тази идея би била реализуема и сравнително евтина само ако под града има катакомби, по които да се прокарат кабелните трасета без да се копае на повърхноста. За Лондон не знам, но под София със сигурност няма катакомби, както и под който и да било друг Български град.
Достъпа и преноса на ток са най-евтината инфраструктура която дори е изградена. Трябва ли да се разшири -ДА
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Че това не е никакъв логистичен проблем. Много по-лесно и евтино е да се нацвъкат навсякъде ел. зареждащи станции и съвсем не е нужно да са бързозареждащи повечето. И няма необходимост от остояния, обезопасяване на силно запалими бензинови резервоари, доставка с цистерни периодично на горива, персонал на каса и обслужване на бензиноколонки и резервоари и не знам какво си.
На фона на това монтажа на ел. зарядни точки е проблем???
Виж с частните колонки ще е още по-зле - къде човек би сложил една собствена колонка, и как ще си гарантира само той да има достъп до това паркомясто? Как ще ограничи други хора да не зареждат от него с безплатен ток? Кой ще му разреши въобще да копае кабелно трасе и да кърти улици и тротоари, за да си набута собствения си кабел под земята? И как енергото ще му даде достатъчна мощност, без да го кара да плаща такса мощност дори и тогава, когато не я ползва?
Има много-много проблеми, които по принцип са разрешими, но няма как това да стане от раз с магическа пръчка.
Коментар
-
Първоначално изпратено от hazardГледай пак практичните саксонци.
Черпят ток за колата, почти директно от лампата на улицата.
https://airqualitynews.com/2019/05/0...ns-lamp-posts/
Проблемът е, че лампите на уличното осветление денем НЕ ЗА ЗАХРАНЕНИ !!!
По трасето въобще няма ток, а фотоклетката е централизирана и една такава управлява цяла улица или дори цял квартал.
Вторият проблем е, че сеченията на проводниците въобще не са изчислени за такъв товар. Една единствена кола да се включи да зарежда, и напрежението по цялото трасе ще падне поне 2 пъти, кабелите ще прегреят и е възможно някъде дори да се стопят.
Третият проблем е, че захранващите табла на уличното осветление въобще не са изчислени за такива товари. Нужни са нови табла, нови кабели до подстанцията, нови трансформатори и въобще - нужна е тотална промяна на ел. инсталацията на уличното осветление. Всъщност трябва да се направи отново с нови кабели с голямо сечение, а сами знаете как се копае по улиците и тротоарите на един голям град, и какви луди пари ще струва една такава безумна идея.
Тази идея би била реализуема и сравнително евтина само ако под града има катакомби, по които да се прокарат кабелните трасета без да се копае на повърхноста. За Лондон не знам, но под София със сигурност няма катакомби, както и под който и да било друг Български град.Last edited by Mateev; 28.10.2020, 19:09.
Коментар
Коментар