IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от распутин Разгледай мнение
    Дано не спечели Байдън, че ще позеленеем много по-бързо с тая енергия.
    По-скоро карбоновия данък е нов вид данък, Китай и Индия не ги интересуват тия неща.
    А иначе, засега, от 1.1.2023 във всяко жилище във Виетнам (даже и апартаментите) трябва да имат соларен панел, включен към мрежата.
    От началото на 2024 забраняват в Калифорния, нови инсталации ползващи природен газ за домашно потребление, тоест бойлери и печки.
    Същото в ЮК от 2025.
    ...Ти да видиш, а !?! Виетнам гони 100-те милиона души. Царството на (принудителните) ФЕЦ.
    ...
    А Матеев не казва, открил ли е корелация номинален капацитет -скорост на деградиране. Намирам въпроса за интересен, а отговора -дваж, и е - ама съвсем точно - по темата. Защото, подозирам предозиране с реклами от страна на южноафриканския Тесла - гуру и набълбукани с предпоставки за кратно по - къс експлоатационен живот на новите му, супер-пупер-прехвалени пътуващи запалителни бомби със закъснител.

    Коментар


    • Дано не спечели Байдън, че ще позеленеем много по-бързо с тая енергия.
      По-скоро карбоновия данък е нов вид данък, Китай и Индия не ги интересуват тия неща.
      А иначе, засега, от 1.1.2023 във всяко жилище във Виетнам (даже и апартаментите) трябва да имат соларен панел, включен към мрежата.
      От началото на 2024 забраняват в Калифорния, нови инсталации ползващи природен газ за домашно потребление, тоест бойлери и печки.
      Същото в ЮК от 2025.

      Коментар


      • Откога, драги, си пишеш сам?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

          И точно в тоя момент тесларите ще се върнат за постоянно на минус 400млрд годишно, където си им е мястото Е те това е великата фирма за китайски пластмасови играчки с батерийка.
          Ама и теб те е фанала някаква хипер инфлация

          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
            предтавете си светлото бъдеще така

            европа започва масово да се електрифицира

            И другарят Ленин така си го представяше - "Комунизмът - това е съветска власт плюс електрификация".

            Коментар


            • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
              предтавете си светлото бъдеще така

              европа започва масово да се електрифицира

              продават се коли на дизел (наша слабост) на супер добри цени

              нафтата си седи около 1.50

              колко време ще е нужно на Бай Ганьо да си вземе електричка за 50-60-100К вместо да си купи почти нов пасат на старо за 20К, който му харчи 6 градско нафта...
              Това ще стане до 3-5 години. И аз ще си купя новичък дизел 2020г. Може и бензин со газ - японските стават лесно
              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

              Коментар


              • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                предтавете си светлото бъдеще така

                европа започва масово да се електрифицира

                продават се коли на дизел (наша слабост) на супер добри цени

                нафтата си седи около 1.50

                колко време ще е нужно на Бай Ганьо да си вземе електричка за 50-60-100К вместо да си купи почти нов пасат на старо за 20К, който му харчи 6 градско нафта...
                Има 1-2 пропуски в детайла - с отрязан катрализатор, че инак скъпо - и ще се душите в лайна, както и сега

                Коментар


                • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                  предтавете си светлото бъдеще така

                  европа започва масово да се електрифицира

                  продават се коли на дизел (наша слабост) на супер добри цени

                  нафтата си седи около 1.50

                  колко време ще е нужно на Бай Ганьо да си вземе електричка за 50-60-100К вместо да си купи почти нов пасат на старо за 20К, който му харчи 6 градско нафта...
                  Т.е., нашенецът, тотално, ще избръмчи...

                  Коментар


                  • предтавете си светлото бъдеще така

                    европа започва масово да се електрифицира

                    продават се коли на дизел (наша слабост) на супер добри цени

                    нафтата си седи около 1.50

                    колко време ще е нужно на Бай Ганьо да си вземе електричка за 50-60-100К вместо да си купи почти нов пасат на старо за 20К, който му харчи 6 градско нафта...

                    това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      Аве джанъм, и ти гоУем гении се извади

                      Данъчните преференции от 7000$ в САЩ приключиха преди година и нещо. Идиотите реваха тогава, че като приклкючат, търсенето на Тесли спира. То взе че се удвои от тогава БЕЗ ПРЕФЕРЕНЦИИ за купувачите.

                      Зелените квоти нямат нищо общо с горното. Те се налагат на ЗАМЪРСИТЕЛИТЕ в полза на чисти автомобили. В момента в който Ауди, Форд и пр. започнат да произвеждат масово електрички и те ще имат същите преференции ако искат и могат да произвеждат разбира се.
                      И точно в тоя момент тесларите ще се върнат за постоянно на минус 400млрд годишно, където си им е мястото Е те това е великата фирма за китайски пластмасови играчки с батерийка.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                        Кое спряло бре, зелените квоти дето тесларите ги продават, че да излязат на чисто от 400млн минус за последната година какво са?
                        Аве джанъм, и ти гоУем гении се извади

                        Данъчните преференции от 7000$ в САЩ приключиха преди година и нещо. Идиотите реваха тогава, че като приклкючат, търсенето на Тесли спира. То взе че се удвои от тогава БЕЗ ПРЕФЕРЕНЦИИ за купувачите.

                        Зелените квоти нямат нищо общо с горното. Те се налагат на ЗАМЪРСИТЕЛИТЕ в полза на чисти автомобили. В момента в който Ауди, Форд и пр. започнат да произвеждат масово електрички и те ще имат същите преференции ако искат и могат да произвеждат разбира се.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                          Аз лично на тези литиеви батерии хич не им вярвам, и това ще продължи до момента, до който не се сдобия със собствена батерйка от Тесла, за да си я изследвам сам самичък. Само ще ви цитирам 3 конкретни случая, на които аз градя собствения си житейски опит:

                          Случай 1
                          Днес ми потрябва една батерийка 18650 за едно вентилаторче, купено от eBay. Имах 5-6 такива батерийки, купувани преди 5-6 години, и си стояха в кутийка в един шкаф. Отварям и ги пробвам една по една, и нито една от тях не можа да завърти вентилаторчето. А ги бях оставил заредени, и дори с изтестван капацитет, който стоеше написан на етикетки, залепени върху батериите.

                          Слагам ги на зареждачката и я настройвам отново да им измери капацитета. Ами от 4000 mAh се оказа, че е паднал средно на 100-200 mAh. И това за около 5-6 години бездействие и стоене в един шкаф на стайна температура.

                          Случай 2
                          На двата DPM сървъра във фирмата има RAID контролери, на които има по една литиева батерия с цена над 200$. И понеже са умни, тези контролери вeднъж на месец правят Learning цикъл, по време на който измерват капацитета на батерията. От 2016-та година до ден днешен са направили по около 40 цикъка, и към днешна дата рапортват, че батерията е деградирала и трябва да се смени. И показват днешния капацитет, който от 1500 mAh е паднал на 700 mAh при едната батерия и на 800 мАh при другата.

                          Случай 3
                          Преди няколко години се занимавах с моделизъм (с радиоуправляеми хеликоптери, самолети, лодки, коли и т.н.). Покрай този моделизъм напълних цял един хладилник с литиеви батерии от всякакви модели и с всякакъв капацитет или брой клетки. На всяка една от тези батерии има залепена празна етикетка, на която с чертички се бележеше всеки един направен цикъл заряд/разряд. Така правеха всички моделисти, така правех и аз.

                          Ами трябва да ви кажа, че нямам батерия с повече от 20-30 чертички, която да не се е подула и деградирала. Тоест обещаваните 500 цикъла от производителите в действителност се оказаха по-малко от 50.

                          Не казвам, че и при ел. колите ще е така, но моят личен опит с тези литиеви батерии е много горчив, и въобще не вярвам на това, което рекламират (лъжат) производителите.
                          Добре а, прослесяваш ли корелация между единичния капацитет на елементите и скоростта на загуба на капацитет? Неслучайно питам, имам нещо предвид.
                          Last edited by Pyramid; 13.11.2020, 21:19.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                            Цената на електромобилите зависи в най-голяма степен от цената на батерията. 2020та година цената варира от 108 до 150$/кв. Годишно поевтинява с 15-18%. Колко години са необходими за да падне под 100$ където е границата за паритет между електричка и ДВГ като разходи за производство.

                            3, 5, 10 години?

                            Субсидиите за Тесла спряха средата на 2019та година в САЩ, а ръста в продажбите няма спирка.

                            Хората преминали от ДВГ към електричка не се връщат към ДВГ, което може само да ти подсказва накъде отиват нещата
                            Кое спряло бре, зелените квоти дето тесларите ги продават, че да излязат на чисто от 400млн минус за последната година какво са?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                              колко е каското на електричка?
                              Че тенекии нема, ко се преебе батерията тотал капут (или това не го покрива)?
                              Аз лично на тези литиеви батерии хич не им вярвам, и това ще продължи до момента, до който не се сдобия със собствена батерйка от Тесла, за да си я изследвам сам самичък. Само ще ви цитирам 3 конкретни случая, на които аз градя собствения си житейски опит:

                              Случай 1
                              Днес ми потрябва една батерийка 18650 за едно вентилаторче, купено от eBay. Имах 5-6 такива батерийки, купувани преди 5-6 години, и си стояха в кутийка в един шкаф. Отварям и ги пробвам една по една, и нито една от тях не можа да завърти вентилаторчето. А ги бях оставил заредени, и дори с изтестван капацитет, който стоеше написан на етикетки, залепени върху батериите.

                              Слагам ги на зареждачката и я настройвам отново да им измери капацитета. Ами от 4000 mAh се оказа, че е паднал средно на 100-200 mAh. И това за около 5-6 години бездействие и стоене в един шкаф на стайна температура.

                              Случай 2
                              На двата DPM сървъра във фирмата има RAID контролери, на които има по една литиева батерия с цена над 200$. И понеже са умни, тези контролери вeднъж на месец правят Learning цикъл, по време на който измерват капацитета на батерията. От 2016-та година до ден днешен са направили по около 40 цикъка, и към днешна дата рапортват, че батерията е деградирала и трябва да се смени. И показват днешния капацитет, който от 1500 mAh е паднал на 700 mAh при едната батерия и на 800 мАh при другата.

                              Случай 3
                              Преди няколко години се занимавах с моделизъм (с радиоуправляеми хеликоптери, самолети, лодки, коли и т.н.). Покрай този моделизъм напълних цял един хладилник с литиеви батерии от всякакви модели и с всякакъв капацитет или брой клетки. На всяка една от тези батерии има залепена празна етикетка, на която с чертички се бележеше всеки един направен цикъл заряд/разряд. Така правеха всички моделисти, така правех и аз.

                              Ами трябва да ви кажа, че нямам батерия с повече от 20-30 чертички, която да не се е подула и деградирала. Тоест обещаваните 500 цикъла от производителите в действителност се оказаха по-малко от 50.

                              Не казвам, че и при ел. колите ще е така, но моят личен опит с тези литиеви батерии е много горчив, и въобще не вярвам на това, което рекламират (лъжат) производителите.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                                Те и тия дето блъскат пари в Понци схеми не съжаляват - чак след като се срути, тогаз При електрото тоя момент ще настъпи като приключат субсидиите от държавата - то затова и в Б-стан е неадекватно въобще
                                Цената на електромобилите зависи в най-голяма степен от цената на батерията. 2020та година цената варира от 108 до 150$/кв. Годишно поевтинява с 15-18%. Колко години са необходими за да падне под 100$ където е границата за паритет между електричка и ДВГ като разходи за производство.

                                3, 5, 10 години?

                                Субсидиите за Тесла спряха средата на 2019та година в САЩ, а ръста в продажбите няма спирка.

                                Хората преминали от ДВГ към електричка не се връщат към ДВГ, което може само да ти подсказва накъде отиват нещата

                                Коментар

                                X