IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
    .....
    А иначе електричките във високия сегмент още днес са по-евтини, до 3-4 години ще стане факт и за най-ниския сегмент.....
    Електрички въобще няма във високия сегмент. Виж ги, че всички приличат на сапунерки.

    Високия сегмент не са мощни коли - високия сегмент са луксозни бизнес коли с черен цвят, имиджов дизайн, модел и марка и много-много лукс вътре в тях. Тесла са много далеко от високия сегмент, особено с некадърните си дизайнери, които демонстрират въплъщение на грозотията.

    Накратно - Тесла продават посредствени автомобили, с посредствен дизайн, но с висока цена, достигаща чак до високия сегмент, но без да предоставят това, което се изисква във високия сегмент.

    Аз лично никога не бих посрещнал важни гости на летището, и да ги транспотртирам после с Тесла. Та за тях това ще е върховна обида. Сред бизнеса си има дрес код, който е много важен и който трябва да се спазва винаги и навсякъде. Не можете да повярвате колко груба грешка е да се отиде на важна бизнес среща с грешната кола, с грешния костюм, с грешната вратовръзка, часовник или обувки.
    Last edited by Mateev; 28.10.2020, 16:06.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

      То и електрички няма да има пак по икономически причини - просто ще са ужасно скъпи, най-много да може да си позволиш тротинетка.


      В САЩ където бюджетите са по прозрачни и е ясно какво влиза и какво излиза от бюджета, нямаш акцизи върху горивата, нямаш и винетки. В някои щати имаш тол такси. В други щати в цената на горивото ти е включена малка такса (данък), която отива за поддръжка на пътищата. Съответно ако караш повече - зареждаш повече - плащаш повече за поддръжка на пътищата. Това е валидно и за икономични коли или такива дето харчат повече. За да решат този проблем с електричките в такива щати те са задължени да имат някаква джаджа дето изпраща на данъчните колко км са изминали и съответно им прибират някаква такса от сметката за поддържка на пътища. Нещо като тол такса само за електрички. Щото за другите е включане в цената на горивото. Демек в САЩ проблем нямаш.


      Стигаме обаче до Европа където имаш сериозен акциз върху горивата и ДДС отделно. Отделно и ДВГ имат някакви еко таксички и пр. Този акциз върху горивата е втория най-голям приход след ДДС. Този акциз върху горивата не отива за поддържка на пътища, а отива най-често за социални разходи - пенсии, здравни, социални. За поддръжка на пътища имаш винетки, а и тол такси за камионите.

      Отделно в Европа електричките почти навсякъде имат субсидии - преки и непреки. Липсата на екотакси, директно пари или отбивка от цената, ако закупиш такава кола. Имаш по-ниски данъци за тях, имаш право да караш в бус ленти, да паркираш без пари в сини/зелени зони. Да ползваш фериботни превози отново на по-ниска цена. Всички тези пари идват отнякъде.

      Пита се в задачата тези приходи от акциз върху горивата като спрат как ще си ги набавят правителствата?

      1. Ще орежат разходите за пенсии, здравни, социални.
      2. Ще вдигнат данъци.
      3. Ще набият яки такси на електричеството за коли, за да компенсират спадналите приходи от акциз върху горивата. Или ще ти сложат тол такси за електричките - че така най-честно.


      Отделно субсидиите и привилегиите на електричките ще паднат. Щото всеки ще кара електричка и не може всеки да се бута у бус лентата или да паркира у синя/зелена зона, нито да се вози на 20% от билета на ферибота.


      Така че дори и технологията да победи, политиците тотално са омазали бюджетирането и разхода на 1км изминат според мен ще се вдигне спрямо сега.

      Т.е. хем ще караш скъпа кола, хем разхода ти за 1км ще по-висок от този на ДВГ в днешно време. Демек колата ще се превърне в лукс.
      Последното е вярно но не поради причините които си мислиш. Колата ще се превърне в лукс защото ще ти е скъпо да плащаш за гориво, застраховка и поддръжка. Появи ли се дори една юрисдикция, където е разрешено колите да се управляват самостоятелно (без шофьор) е въпрос на време да навлезе навсякъде. Ще ти е много по-евтино да рентваш на време или километър отколкото да поддържаш свой автомобил. Инцидентите с шофьори ще излизат скъпо на застрахователите (шофьорите) и като направиш сметката ще се откажеш.

      А иначе електричките във високия сегмент още днес са по-евтини, до 3-4 години ще стане факт и за най-ниския сегмент.

      Бюджета не е проблем, вместо акциз ще чарджат на изминати километри.

      Просто хората трудно могат да си представят различна от настоящата картина.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
        ......

        Т.е. хем ще караш скъпа кола, хем разхода ти за 1км ще по-висок от този на ДВГ в днешно време. Демек колата ще се превърне в лукс.
        И така трябва да бъде.
        Хората ги броят за овце, рая - дето трябва да страда. Тамън ще избиеш 50к лв дето си дал повече и батерията капут за 500к км. И това са сметки при НУЛА цена на зареждането и при скъсване да я караш колата.
        Кой е минал за лично ползване 500к и за колко години?
        Не виждам как ще го направиш за по малко от 10 години.
        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          До 10 години няма да се произвежда нито един масов ДВГ автомобил. До 15 няма да има такива на пътя - и всичко това по икономически причини.
          Японските бензинови коли на по 10 и по-малко години, са евтини и ще откарат лесно още 10 год
          Ниската класа ше си ги кара.
          Хибридите съще ще останат още поне 15 год щото комбинират от двете технологии
          Тоуота има нов евтин дизел , 85 мили/галон, покрит със евро 6.
          Женските коли със пробег до 5000км ще останат за дълго.
          Много ви е надъхал Оня
          Още пращам писма на хартия и чета хартиени книги

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            До 10 години няма да се произвежда нито един масов ДВГ автомобил. До 15 няма да има такива на пътя - и всичко това по икономически причини.
            То и електрички няма да има пак по икономически причини - просто ще са ужасно скъпи, най-много да може да си позволиш тротинетка.


            В САЩ където бюджетите са по прозрачни и е ясно какво влиза и какво излиза от бюджета, нямаш акцизи върху горивата, нямаш и винетки. В някои щати имаш тол такси. В други щати в цената на горивото ти е включена малка такса (данък), която отива за поддръжка на пътищата. Съответно ако караш повече - зареждаш повече - плащаш повече за поддръжка на пътищата. Това е валидно и за икономични коли или такива дето харчат повече. За да решат този проблем с електричките в такива щати те са задължени да имат някаква джаджа дето изпраща на данъчните колко км са изминали и съответно им прибират някаква такса от сметката за поддържка на пътища. Нещо като тол такса само за електрички. Щото за другите е включане в цената на горивото. Демек в САЩ проблем нямаш.


            Стигаме обаче до Европа където имаш сериозен акциз върху горивата и ДДС отделно. Отделно и ДВГ имат някакви еко таксички и пр. Този акциз върху горивата е втория най-голям приход след ДДС. Този акциз върху горивата не отива за поддържка на пътища, а отива най-често за социални разходи - пенсии, здравни, социални. За поддръжка на пътища имаш винетки, а и тол такси за камионите.

            Отделно в Европа електричките почти навсякъде имат субсидии - преки и непреки. Липсата на екотакси, директно пари или отбивка от цената, ако закупиш такава кола. Имаш по-ниски данъци за тях, имаш право да караш в бус ленти, да паркираш без пари в сини/зелени зони. Да ползваш фериботни превози отново на по-ниска цена. Всички тези пари идват отнякъде.

            Пита се в задачата тези приходи от акциз върху горивата като спрат как ще си ги набавят правителствата?

            1. Ще орежат разходите за пенсии, здравни, социални.
            2. Ще вдигнат данъци.
            3. Ще набият яки такси на електричеството за коли, за да компенсират спадналите приходи от акциз върху горивата. Или ще ти сложат тол такси за електричките - че така най-честно.


            Отделно субсидиите и привилегиите на електричките ще паднат. Щото всеки ще кара електричка и не може всеки да се бута у бус лентата или да паркира у синя/зелена зона, нито да се вози на 20% от билета на ферибота.


            Така че дори и технологията да победи, политиците тотално са омазали бюджетирането и разхода на 1км изминат според мен ще се вдигне спрямо сега.

            Т.е. хем ще караш скъпа кола, хем разхода ти за 1км ще по-висок от този на ДВГ в днешно време. Демек колата ще се превърне в лукс.
            Last edited by mathematician; 28.10.2020, 15:07.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

              Прав си, но ти разсъждаваш от позицията на цивилизацията, при която уж винаги има ток. Да, ама на земята има обширни територии, на които най-близкия източник на ток може да е на 1000 или дори на 5000 километра. Да не говорим за ситуация по време на война например, когато въобще никъде няма да има ток.

              Так как си мислиш - ще се оставим ли да бъдем победени от друга държава или от извънземните само с няколко бомби по важните електроцентрали? Има си умни хора, които мислят за това, и които няма да допуснат една такава недомислица да останем без транспорт по време на война ...
              И ако хвърлят бомба по рафинерията, бензин и дизел откъде?
              Всъщност сам продължаваш да даваш примери че източниците на ток, които могат да са доста по-лесно децентрализирани са по-добър аргумент за дори военни транспортни средства на ток, отколкото ДВГ в бъдеще. Поне за отбрана, за нападение може и да не е валидно.
              Last edited by BobyB; 28.10.2020, 14:47.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                До 10 години няма да се произвежда нито един масов ДВГ автомобил. До 15 няма да има такива на пътя - и всичко това по икономически причини.
                Аз пък твърдя, че ДВГ-та ще се произвеждат дотогава, докато за тях има пазар. А той ще го има още дълго време поне от страна на военните. Така че нека да не се заричаме предварително ...

                Самият факт, че тука спорим в тази тема, означава, че и част от населението също няма да е склонно да купува ел.коли. Аз съм склонен да купя електричка, но не съм склонен да се лиша от ДВГ колите, които имам.
                Last edited by Mateev; 28.10.2020, 14:38.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                  Въпросът е дали ще сме живи да го видим.

                  И защо залагаш на електричеството, а не на някоя друга технология?


                  Бях дал пример с политиците дето натискаха за енерго-спестяващи крушки - онези с живака. Доста "крива" технология. Която е натискаха уж като екологична. Ама с тоя живак вътре не беше от най-екологичните.

                  И после се появиха ЛЕД крушките и тези с живака вътре изчезнаха - вече никой не произвежда от тях. Но па добрата стара крушка с нажежаема жичка още си стои.

                  Така че може да се появи нова технология, която да измести електричките, а ДВГ да си стои още дълго време.
                  До 10 години няма да се произвежда нито един масов ДВГ автомобил. До 15 няма да има такива на пътя - и всичко това по икономически причини.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                    Според мен ВСИЧКИ наземни транспорти (включае сухопътни и морски) ще станат електрически, а тези проблеми които сега дискутираме и се псуваме на дълго и широк по цял ден, че не можело да караш 1000км без поне 1 спиране ще бъдат по-малкото зло от това че нямаш обслужвания и не плащаш на бензиностанции и ще бъдат приети от хората като новата норма. Въпреки че сега има уж много недоволни ще видите как извъднж ще изчезнат и всички ще им стане ясно, че взъщност е по-добре така и за тях и за природата.

                    Естествено ще има и ДВГ както сега има ценители на ретро автомобилите и конният спорт. Ама ще са малко и на рядко по света. Ще бъдат обложени с големи данъци и ще бъдат скъпо "удоволствие".
                    Прав си, но ти разсъждаваш от позицията на цивилизацията, при която уж винаги има ток. Да, ама на земята има обширни територии, на които най-близкия източник на ток може да е на 1000 или дори на 5000 километра. Да не говорим за ситуация по време на война например, когато въобще никъде няма да има ток.

                    Так как си мислиш - ще се оставим ли да бъдем победени от друга държава или от извънземните само с няколко бомби по важните електроцентрали? Има си умни хора, които мислят за това, и които няма да допуснат една такава недомислица да останем без транспорт по време на война ...
                    Last edited by Mateev; 28.10.2020, 14:30.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                      Според мен ВСИЧКИ наземни транспорти (включае сухопътни и морски) ще станат електрически, а тези проблеми които сега дискутираме и се псуваме на дълго и широк по цял ден, че не можело да караш 1000км без поне 1 спиране ще бъдат по-малкото зло от това че нямаш обслужвания и не плащаш на бензиностанции и ще бъдат приети от хората като новата норма. Въпреки че сега има уж много недоволни ще видите как извъднж ще изчезнат и всички ще им стане ясно, че взъщност е по-добре така и за тях и за природата.

                      Естествено ще има и ДВГ както сега има ценители на ретро автомобилите и конният спорт. Ама ще са малко и на рядко по света. Ще бъдат обложени с големи данъци и ще бъдат скъпо "удоволствие".
                      Въпросът е дали ще сме живи да го видим.

                      И защо залагаш на електричеството, а не на някоя друга технология?


                      Бях дал пример с политиците дето натискаха за енерго-спестяващи крушки - онези с живака. Доста "крива" технология. Която е натискаха уж като екологична. Ама с тоя живак вътре не беше от най-екологичните.

                      И после се появиха ЛЕД крушките и тези с живака вътре изчезнаха - вече никой не произвежда от тях. Но па добрата стара крушка с нажежаема жичка още си стои.

                      Така че може да се появи нова технология, която да измести електричките, а ДВГ да си стои още дълго време.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                        Този пример, който даваш е по-скоро предимство за ел. кола, електрически ток има практически във всяко селце или махала, все ще намериш къде да закачиш кабела.
                        В крайна сметка и един дизелов генератор може да сложиш да си зареждаш електричката на отдалечените места където няма ток.

                        Дори и да има ток, трябва да висиш 8-12 часа докато се зареди от мрежата без специална станция. А тубата се сипва в резервоара за 2-3 мин.




                        Коментар


                        • Според мен ВСИЧКИ наземни транспорти (включае сухопътни и морски) ще станат електрически, а тези проблеми които сега дискутираме и се псуваме на дълго и широк по цял ден, че не можело да караш 1000км без поне 1 спиране ще бъдат по-малкото зло от това че нямаш обслужвания и не плащаш на бензиностанции и ще бъдат приети от хората като новата норма. Въпреки че сега има уж много недоволни ще видите как извъднж ще изчезнат и всички ще им стане ясно, че взъщност е по-добре така и за тях и за природата.

                          Естествено ще има и ДВГ както сега има ценители на ретро автомобилите и конният спорт. Ама ще са малко и на рядко по света. Ще бъдат обложени с големи данъци и ще бъдат скъпо "удоволствие".

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                            Този пример, който даваш е по-скоро предимство за ел. кола, електрически ток има практически във всяко селце или махала, все ще намериш къде да закачиш кабела.
                            А по средата на океана или по средата на пустинята?
                            Ами в горите тилилейски/сибирски или пък на северния/южния полюс?

                            Да не говорим за военната техника, която посмъртно няма да мине на електрички, защото по време на война първо спира тока ....
                            Last edited by Mateev; 28.10.2020, 14:12.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              ДВГ-тата ще останат по корабите и навсякъде другаде, където се изискват много километри преход без междинни зареждания. Например в багажника на една ДВГ кола могат да се сложат няколко туби с бензин и обсега да се удвои или утрои. Това сме го правили едно време когато обикаляхме из Русия, а по бензиностанциите никъде нямаше гориво. Това с електричка няма как да се направи. Така че колкото и да са съвършени, пак няма да са в състояние да покрият и да демонстрират тотално превъзходство при всички възможни приложения.
                              Този пример, който даваш е по-скоро предимство за ел. кола, електрически ток има практически във всяко селце или махала, все ще намериш къде да закачиш кабела.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                Така е, прав си, но аз не отричам развитието на която и да е технология. Само казвам, че всяка една от тях все още си има приложения, в които е незаменима, така че още дълго време всички технологии ще съществуват в паралел и ще се борят за място под слънцето. Засега не виждам идеалната технология, която да е в състояние да измести всички останали.

                                Да ти припомня ли, че уж грамофоните и грамофонните площи са остаряла технология, отдавна изместена от по-модерните, но въпреки това във Вояджер най-добрата технология за съхранение на информация за милиони години напред се оказа една златна грамофонна плоча ....

                                Също така да ти припомня ли, че реактивните самолетни двигатели до ден днешен не са изместили витловите вече 60 години?
                                То и конете не са изчезнали, ама дялът им в транспортната система на цивилизованият свят се ограничава до няколко цигански тумби. Или под формата на много скъп спорт за ограничен кръг баровци. Както си колекционират стари автомобили например.

                                Коментар

                                Working...
                                X