IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Човек ще се ужаси, ако изгледа няколко клипа на реални собственици на ел. коли, които се опитват да направят малко по-дълги пътешествия от по 1000-2000 км. Ситуацията е повече от ужасяваща и явно трябва да си мазохист, за да се опитваш да го правиш това с ел. кола. Освен всичко друго пътешествието излиза по-скъпо и се прави 2-3 пъти по-бавно, отколкото с ДВГ кола.

    Основния проблем разбира се са зарядните станции, които в момента са:
    1. Малко на брой
    2. Невинаги има съвместимост на куплунзите
    3. Често са заети и понякога с часове трябва да се чака ред
    4. Често са маломощни и вместо час и половина зареждането трае много часове наред или дори цяла нощ
    5. Често около тях няма заведение, тоалетна или хотел, така че трябва да си носите палатка, храна и вода

    Един шофьор на ел. кола се превръща в маниак, който непрекъснато смята километри, проценти заряд и часове път. Често изпада в ситуация да не му стига енергията до следващата зарядна станция, и той е принуден да спира климатика или например да кара със скорост около 100-110 km/h и да се ядосва , че го надминават дори и трабанчетата.

    Времето на път е около 2-3 пъти по-малко от времето на чакане около поредната зареждачка. Цената на заредената енергия някъде е безплатна (в Унгария), а на други места е 7-8 пъти повече отколкото цената на тока. Често се случват и приключения, когато заради няколко недостигнати километра се налага да търсите камион за теглене, пътна помощ или дори отиване с такси до близкото населено място, и купуване на генератор и няколко литра бензин, за да се зареди поне малко ел. колата.

    Като цяло за икономия въобще не може да става въпрос, защото сумарния харч около ел. колите като време и като пари е по-голям отколкото при ДВГ-тата. Приключенията по пътя са стократно по-много при ел. колите. Шофьорите със сигурност стават набожни, защото си прекарват времето в смятане на километри и в молби към всички богове следващата зареждачка да е съвместима, да е мощна и да няма опашка от коли около нея.

    Вижте долния клип и след това кажете бихте ли се подложили на такова садо-мазо самонаказание, като си купите ел. кола ...

    Last edited by Mateev; 16.09.2020, 11:16.

    Коментар


    • Продавайте.
      Бритиш петролиум - петрола е мъртъв, да живее възобновяемата енергия:

      https://electrek.co/2020/09/14/bp-re...-green-energy/

      Началото на края дойде

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

        Я ми обясни как правиш обслужване на твоите коли- ами караш ги на сервиза/ дали фирмен или квартален все едно/ и казваш смяна на ................. Те ти казват ела в ............. часа. Отиваш плащаш и заминаваш. Дори и да ги гледаш в ръцете как ще различиш кое масло е менте и кое не е
        Ееее ти вече се престараваш с параноята си, мислейки си че всички са мошеници ...

        Това ми прилича на гузен негонен бяга или само един мошеник може да си помисли, че и всички други са мошеници. Да, ама не - хората са си честни по презумпция и срещата с мошеник е много рядка - напр. 1 на 100.

        Та ако сервиза е реномиран, няма от какво да се страхуваш. Ако е мошенически, той няма да оцелее дълго и пазара ще го изхвърли на бунището.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Тука си прав - на пазара има масла-ментета, както всъщност има и всякакви други продукти-ментета. И тука вече идва ролята на потребителя - ако кара маркова и скъпа кола, ще е много голяма глупост да използва масла-ментета.
          Я ми обясни как правиш обслужване на твоите коли- ами караш ги на сервиза/ дали фирмен или квартален все едно/ и казваш смяна на ................. Те ти казват ела в ............. часа. Отиваш плащаш и заминаваш. Дори и да ги гледаш в ръцете как ще различиш кое масло е менте и кое не е

          Коментар


          • 1.Промени във вискозитета и мажещата способност.
            2.Промени в киселинното число, определящо защитните му свойства срещу корозия.
            3.Промени в миещата способност, поддържаща ниско ниво отложения
            4.Окисляване
            правилно, поради тези и други причини, не е за препоръчване да се гледа цвета при скъпи коли, ало, Матеев ....
            Според ADAC, това трябва да стане по предписанието на производителя на коли, но не по-късно от 12 месечен период.

            При немците, малкия BMW i3 вече има пробег до 314 км, спрямо по-широкия e-Golf - 300 км




            Коментар


            • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
              ...От друга страна пък 30 хиляди са малко множко, ако наистина пък автомобила се кара много и за 1 година мине над 30 хиляди. Производителите ги интересува, до 100 хил км.(примерно) докато мине гараницията, да изкара някак си... Пък после - "добре дошъл да плащаш" : )
              "Прозрачно" използвано масло може да излезе И ако е менте. Има доста на пазара. Просто няма в него почистващи нагара добавки. Нагара и саждите не се разтварят в него, а полепват по металните части, т.е. не есе отмиват. Някои си мислят, че чистото използвано масло е много хубаво. : ) Напротив, изобщо не е добро.
              Тука си прав - на пазара има масла-ментета, както всъщност има и всякакви други продукти-ментета. И тука вече идва ролята на потребителя - ако кара маркова и скъпа кола, ще е много голяма глупост да използва масла-ментета. Ако кара евтина кола втора употреба, много по-лесно е да изхвърли (изостави) колата там, където се е счупила, и да си купи друга.

              В наше време младежите дават повече пари за суперсмартфони, отколкото за стари леки коли, които могат да си ги сменят като носни кърпички.


              Коментар


              • Вече се ползва и пропиленгликол в автомобилни двигатели, примерно:
                http://www.synthetic-solutions.com/anitfreeze.htm

                За маслото в двигателя. Много производители в днешно време казват "30 хиляди км. или 1 година". Защо 1 година... Ами защото искат да идва всяка година, хем да преглеждат и други неща по автомобила, хем пък и от "обслужването" да намазват. Но тук възникват разни ситуации. Примерно човек кара малко автомобила си и за една година минава само 5 хил. км.. И го изнудват да смени маслото, за да не отпаднела гаранцията. Разбира се, че човека може да си кара и ще една година с това масло до 10 хиляди, примерно и ще си е добре.
                От друга страна пък 30 хиляди са малко множко, ако наистина пък автомобила се кара много и за 1 година мине над 30 хиляди. Производителите ги интересува до 100 хил км.(примерно) докато мине гараницията да изкара някак си... Пък после - "добре дошъл да плащаш" : )
                "Прозрачно" използвано масло може да излезе И ако е менте. Има доста на пазара. Просто няма в него почистващи нагара добавки. Нагара и саждите не се разтварят в него, а полепват по металните части, т.е. не се отмиват. Някои си мислят, че чистото използвано масло е много хубаво. : ) Напротив, изобщо не е добро.
                Last edited by d333; 13.09.2020, 15:29.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  Парното е локално, на пелети , не знам къде има гумени уплътнения, но на слънчевият колектор има, въпросът ми беше за него
                  Точно за слънчевия колектор е най-добре да ползваш 1:1 вода и пропиленгликол. При него ги има и двата проблема - много ниски температури през зимата и потенциално много високи през лятото. Представи си спиране на тока и помпата, и топлинния колектор лесно може да вдигне температура над 100 градуса.

                  Това за гумените уплътнения че се повреждат не знам и не ми се е случвало да се повреди някакъв детайл от системата. Аз също имам топлинни колектори 64 kW за отопление на басейна. Системата вече е на 15 години и до ден днешен си работи без проблеми. Зимно време не я източвам - само спирам помпата. Лятно време пускам помпата и системата си заработва.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Парното е локално, на пелети , не знам къде има гумени уплътнения, но на слънчевият колектор има, въпросът ми беше за него
                    И за него се отнася. Тук, Матеев е прав.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                      Това с пропиленгликола не съм го измислил аз. Той е по-добрата охладителна течност от етиленгликола. Издържа както на много ниски, така и на много високи температури. Масово се използва в промишленоста, в това число и в моите фирми.

                      Ако парното е само с вода, има два сериозни проблема:

                      1. Събота и неделя парното може да замръзне, защото заводите не работят

                      2. При прегряване над 100 градуса котлите могат да гръмнат.

                      И двата проблема се разрешават, ако се използва течност пропиленгликол и вода в съотношение 1:1. Точно това правим ние, пък и всички предприятия от промишленоста. Аз дори не знам защо и в автомобилите не се използва същата концепция. Може би гонят ниска цена (етиленгликола е по-евтин).

                      Колкото до гумените уплътнения - можеш ли да ми кажеш къде в твоето парно има гумени уплътнения?
                      Парното е локално, на пелети , не знам къде има гумени уплътнения, но на слънчевият колектор има, въпросът ми беше за него

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Пропиленгликол + вода в съотношение 1:1 ...
                        Водата е хубаво да е мека (без варовик в нея).

                        Между другото такава течност не само че не замръзва до минус 30-40 градуса, но и не се изпарява при температури до 150 градуса. Аз я използвам например за казаните на автоклавите, където се вдига 130-140 градуса.
                        От течността, се изпарява водата. Затова, за да поддържаш тези температури и да ти служи дълго, е хубаво да поддържаш увеличено налягане (предполагам, правиш го) или, да доливаш доста често.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                          Баща ми имаше един голф2 и 7 години и 50-60к км не беше сменял маслото - източих го бая бистричко.
                          Колата стара ли е или нова и кога трябва да се сменя маслото.
                          Па на дизела ми за 1000км и вече е черно. Кога трябва да го сменям?
                          Иди на канала „Теория ДВС” в ютуб. Много полезни неща казва момчето.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            Не разбрах- кое е по добре- гликол или вода
                            Пропиленгликол + вода в съотношение 1:1 ...
                            Водата е хубаво да е мека (без варовик в нея).

                            Между другото такава течност не само че не замръзва до минус 30-40 градуса, но и не се изпарява при температури до 150 градуса. Аз я използвам например за казаните на автоклавите, където се вдига 130-140 градуса.
                            Last edited by Mateev; 13.09.2020, 14:24.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                              Не разбрах- кое е по добре- гликол или вода
                              Антифриз. И още нещо: поради по-ниския топлинен капацитет, антифризът по-бърже вдига температура. За да пренесе същото количество топлина, се малко по-бързо движи , което, заедзаедлеконо с по-високата плътност и вискозитет, леко снижава ииколичеството количеството утайки и отложения в местата с по-ниска скорост на протичане, което, е предпоставка за поддържане проточните повърхности чисти. Освен това, ѝ комбинирано с алкохолния състав (гликолите СА алкохоли), спомага за това. Имаш и инхибиращи корозията добавки (мой приятел произвежда еднинлт най-добрите антифризи в областта) което, пак е бонус. Ала ти си знаеш, ти си плащаш, ти решаваш. Демокрация.
                              Last edited by Pyramid; 13.09.2020, 14:23.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                                Новите коли имат добро уплътнение на сегментите, и затова маслото при тях излиза почти прозрачно на 15 000 километра. При старите коли маслото вече излиза черно. Производителите на коли за да си вържат гащите, се ориентират по старите коли, а не по новите. Истината обаче е, че маслото при новите автомобили може да се сменя по-рядко от предписаното. Критерий е неговата прозрачност, и това лесно може да се провери на ръка.

                                Така че хора мислете, мислете и не се хвърляйте сляпо на препоръките. Те са само за хората, които нямат глава на раменете.
                                Баща ми имаше един голф2 и 7 години и 50-60к км не беше сменял маслото - източих го бая бистричко.
                                Колата стара ли е или нова и кога трябва да се сменя маслото.
                                Па на дизела ми за 1000км и вече е черно. Кога трябва да го сменям?
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X