IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Започвам да си мисля че не са важни толкова батериите колкото софтуера- преди 2-3 години ни купиха лампи мисля че бяха по около 200 евро парчето, миналата седмица ги погледнах- слагаш я на заряд- зарежда напълно, след това свети не повече от 1-2 минути и заряда пада наполовина, след около 4-5 минути отива на една чертичка. Имаме също много винтоверти хилти- абсолютно същата работа- батериите не държат- според колеги които работят с тези хилтита батериите изкарват максимум 2 години

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
      [SIZE=16px]
      [SIZE=16px]Учудващо и за мен строежа на фабриката в Германия се развива със страхотни темпове и това ще е поредния пример за възможностите на Тесла, въпреки скептицизма към всичко с което се е захванал Мъск.
      Ако имаш финансиране и ти ще се справиш, какъв е проблема. А и също за батериите- според мен никой не мисли да си кара колатаедин милион км. Тук таксиметърджии няма, ако се разровиш ще намериш много таксита- тико при това на повече от милион км

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        Примерът с Мъск е още да покаже, колко е важно, да си на Правилното Място ​​​и в Правилния Момент (ПМ²).
        ПМ е друга бира.
        Бъркаш късмет със способности. Ако беше само Paypal да кажеш, че е късмет.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

          Това и му обеснявам на Дейв.

          Никой няма да иска да рискува (или да се занимава със зарядни станции) за утре Теслата му да е със под 50% заряд, всеки ще допълва заряда у дома до 100%, а това намалява живота на батерията.
          Кой в града ще има нужда от подвижен агрегат, единици само.
          Ясно е че не можеш да си представиш накъде духа вятъра. На 300 хил километра старата Тесла е едва на половина от полезния си живот за разлика.

          Относно града и агрегата нека да ти опиша картинката. Вече близо 50% от производството на електричество е от ВЕИ. В не много далечно бъдеще ще е над 80%. Най-лесния начин за стабилизиране на мрежата е милионите EV-та да подават ток в пиковите часове и да черпят в слабите. Ако се чудиш за какво говоря провери SMART GRID или VEHICLE TO GRID. На въпроса защо да го правят потребителите, отговора както обикновено е икономически - зареждаш на ниска цена и отдваш на висока.

          Коментар


          • Примерът с Мъск е още да покаже, колко е важно, да си на Правилното Място ​​​и в Правилния Момент (ПМ²).
            ПМ е друга бира.

            Коментар


            • Дейви е обяснил действителността но все пак едно-две допълнения.

              Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
              ЩЕТесла - така трябва да се прекръсти фирмата, само проекти и ще-та.
              При 15 год яко каране едвам ще се достигне 1 мил км, а тогава колата ще е морално и физически остаряла.
              Ако не друго, то поне можем да видим какво е обещал и какво е постигнал Мъск, за разлика от всички изсказвания на конкуренти и анализатори в областта. Все още няма нито един конкурентен елктромобил на Тесла.

              За SPACE X, STARLINK, BORING COMPANY, … няма смисъл дори да коментирам. Мъск превръща своите компании в доминанти в секторите, в които влиза.

              Батерията вече се произвежда и тества. Резултатите които виждаме са от тестова лаборатория и са значително над очакванията, но и това не ме учудва. Въпросът сега е колко бързо ще успеят да увеличат производството. Според Мъск ще е до 2 години, но най-вероятно ще е 12 до 18 месеца, защото Мъск от известно време смени стратегията и обещава по-малко, а доставя много повече.




              Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
              Ама това Мъск не го казва, тоест на 900 000 мили (1.4 мил км) ще е изгубила 90 % от капацитета си.
              Загуба на капацитет значи, че всяка зареждаща станция ще е твоя, не че колата няма да измине тези теоретични милиони километри.
              Относно прехода на настоящите батерии не знам защо продължавате да се излагате с глупости. Тонове информация още от първите коли от 2012та година показва реални статистически данни.
              Живота на батериите (капацитет над 70-80%) е 400-500 хил мили, или над 600 хил км. Това ще рече че след 600-700 хил км пробег ще имаш капацитет в батерията над 70-80% от оригиналния. За този километраж 3 автомобила с ДВГ ще са хвърлени вече за скраб докато приключи живота на батерията в Тесла.




              Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
              Ами, Епъла (фирма със стотина $ млрд кеш и трилион капитализация) и Самсунг защо не копират от неговата формула, че ми омръзна на 18 месеца да си сменям телефона .... поради загубата на капацитет на батерията.
              За да го копират ще трябва да изхвърлят оборудване и технология, в която са инвестирали и очакват да изполват още дълго време, ще трябва да инвестират в R&D и да разработят собствените си производства. С други думи ще им трябват 4-5 години само за батериите, за да стигнат Тесла където е днес.


              Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

              Сега, сагата с Берлин.
              Тука може да се наака наглото момче.
              Освен, ако от Щатите не са предупредили Меркел да не му създават спънки, че е стратегически инвеститор.
              Набързо отрязоха Юбер и Амазон, немците си пазят местния пазар на всяка цена.
              В сърцето на врага да правиш американски коли, нито Меркел, нито немците ще го приемат добре.
              И капака - да прави милиони от неговите батерии, там.
              А, знаем колко е мръсно производството им и колко вода е нужна.
              Та те сега даже за постройката на основите на ламаринения завод му докарват вода от по-далечно място.
              И ще го скъсат от изисквания и предписания за в бъдеще, всичко ще бъде под лупа от държавно ниво.
              Учудващо и за мен строежа на фабриката в Германия се развива със страхотни темпове и това ще е поредния пример за възможностите на Тесла, въпреки скептицизма към всичко с което се е захванал Мъск.

              Тази година всички автопроизводители бележат спадове в продажбите от 20 до 50%. Има едно единствено изключение с ръстове над 50%. Guess who?
              Last edited by ED; 21.10.2020, 11:00.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                Това и му обеснявам на Дейв.
                Никой няма да иска да рискува (или да се занимава със зарядни станции) за утре Теслата му да е със под 50% заряд, всеки ще допълва заряда у дома до 100%, а това намалява живота на батерията.
                Кой в града ще има нужда от подвижен агрегат, единици само.
                Е, ще ти обяснят, да ползваш ФЕЦ. Малко доста по-бавно, ама чисто, Еко +++.

                А това, че в града преобладават сенките, ГП (Голям Праз)...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                  Деградирането е ускоряващо се - минаваш все по малко км и все повече пъти зареждаш.
                  Това и му обеснявам на Дейв.
                  Никой няма да иска да рискува (или да се занимава със зарядни станции) за утре Теслата му да е със под 50% заряд, всеки ще допълва заряда у дома до 100%, а това намалява живота на батерията.
                  Кой в града ще има нужда от подвижен агрегат, единици само.

                  Коментар


                  • Деградирането е ускоряващо се - минаваш все по малко км и все повече пъти зареждаш.
                    А и като стигне 50% колата практически няма да може да се ползва. А това ще стане след макс 350-400к мили, а за да стане тотално неизползвама макс 500к. И това при най-добрия случай. Ако случиш на по скапана батерия или зареждаш както ти падне, без да правиш тънки сметки (20-80%) този пробег ще стане само 300к.
                    И как ще си купиш кола на старо (10-15г) като батерията няма да става за нищо. Ще трябва да купиш половината от НОВА кола за да я ползваш. Да не говорим че след 10 години батериите може да са 10 пъти по добри, а не само 2 пъти
                    Има ли една НЕКОЛЕКЦИОНЕРСКА кола на света дето да струва 50-60% за толкова години? Че сега новите лукс коли са на толкова на 1-2 години, практически нови.
                    Колата след 10 години е за бунището. (другите имат втори живот в трети страни - и БГ е такава). Трябва да продаваш на 3-4 години
                    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                      ЩЕТесла - така трябва да се прекръсти фирмата, само проекти и ще-та.
                      Новата батерия вече се произвежда, тоест няма ЩЕ. Има сега. Пак си недоразбрал.
                      "само проекти"? Ми да няма проекти тогава да си седиме на сегашното ниво??? Ти акъл имаш ли?

                      Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                      При 15 год яко каране едвам ще се достигне 1 мил км, а тогава колата ще е морално и физически остаряла.
                      Чакай сега, до вчера ревяхте че батерията ще се скапела пък сега казваш че нямало нужда ли? Не се разбира какво искаш да кажеш с това си изречение.
                      Както вече коментирахме и другите хора от форума разбраха, идеята е да има психическа нагласа на хората че няма да се деградира батерията, И има и други приложения например да си я ползваш за генератор като спре тока или батерия за през ноща която да ти захранва къщата от солар. Приложения много...

                      Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                      Ама това Мъск не го казва, тоест на 900 000 мили (1.4 мил км) ще е изгубила 90 % от капацитета си.
                      Загуба на капацитет значи, че всяка зареждаща станция ще е твоя, не че колата няма да измине тези теоретични милиони километри.
                      Няма такава батерия досета да е деградирала на 90%. Изгледай тубата , има хиляди ревюта от хора които от години карат Тесла и деградацията им е 5-9% на 100 000 мили.

                      Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                      Аха, сега ние говорим за НОВАТА батерия.
                      Аха да, за новата говорим. Старата и сега има милион мили...


                      Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                      Ами, Епъла (фирма със стотина $ млрд кеш и трилион капитализация) и Самсунг защо не копират от неговата формула, че ми омръзна на 18 месеца да си сменям телефона .... поради загубата на капацитет на батерията.
                      А познай. Заради такива като тебе. Моя телефон издържа по 8 години и батерията накрая е като нова. Имам мишка MX1000 от 2003г държи точно толкова колкото и като беше нова, с зареждаща се литиева батерия. Въпрос на навици на ползване е.



                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
                        Новата батерия на Тесла ще издържа 3,5 МИЛИОНА километра:
                        https://electrek.co/2020/10/18/tesla...million-miles/
                        ЩЕТесла - така трябва да се прекръсти фирмата, само проекти и ще-та.
                        При 15 год яко каране едвам ще се достигне 1 мил км, а тогава колата ще е морално и физически остаряла.

                        ПР-а му работи добре, поне няколко ЩЕ-новини за лидерство във EV сферата на седмица и търсачките по света индексират "новината" и т.н.
                        Стар трик на Мадона, Кардашиан и Парис.

                        Tesla Model S Battery Lifespan - The battery life of the Tesla Model S is that at 93,000 miles, the battery still has the capacity of 90% to 95%. If you want to know how much of the car's battery capacity will lose overtime, at an average of 150,000 miles , it will lose about 15% of its capacity.
                        Ама това Мъск не го казва, тоест на 900 000 мили (1.4 мил км) ще е изгубила 90 % от капацитета си.
                        Загуба на капацитет значи, че всяка зареждаща станция ще е твоя, не че колата няма да измине тези теоретични милиони километри.
                        Аха, сега ние говорим за НОВАТА батерия.
                        Ами, Епъла (фирма със стотина $ млрд кеш и трилион капитализация) и Самсунг защо не копират от неговата формула, че ми омръзна на 18 месеца да си сменям телефона .... поради загубата на капацитет на батерията.

                        Сега, сагата с Берлин.
                        Тука може да се наака наглото момче.
                        Освен, ако от Щатите не са предупредили Меркел да не му създават спънки, че е стратегически инвеститор.
                        Набързо отрязоха Юбер и Амазон, немците си пазят местния пазар на всяка цена.
                        В сърцето на врага да правиш американски коли, нито Меркел, нито немците ще го приемат добре.
                        И капака - да прави милиони от неговите батерии, там.
                        А, знаем колко е мръсно производството им и колко вода е нужна.
                        Та те сега даже за постройката на основите на ламаринения завод му докарват вода от по-далечно място.
                        И ще го скъсат от изисквания и предписания за в бъдеще, всичко ще бъде под лупа от държавно ниво.
                        Last edited by hazard; 21.10.2020, 00:00.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение

                          Само да има и един бензинов генератор в багажника ...да не останеш за по-дълго на къмпинга.
                          Соларните панели са за тази цел. Вярно - бавно става, но за сметка на това винаги могат да те измъкнат от критична ситуация. Става въпрос за студената бира, топлото кафе и заредения GSM, за да извикаш помощ, а не за да местиш колата насам-натам.

                          Има ли студена бира в изобилие, другите проблеми могат и да почакат. Имал съм такъв случай в Молдова - блокира ни двигателя на буса и трябваше да звъня до България да дойдат и да ни изтеглят. Ами чакахме 3 дена и набивахме салам с бира, но най-много ни тежеше, че бирата е топла.
                          Last edited by Mateev; 20.10.2020, 17:37.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Ами една батерия на колела си е доста добра инвестиция. Веднага се сещам за 1000 приложения, за които по-рано човек трябваше да си купува дизел-генератор. Например ходенето на къмпинг или по поляните за каране на радиоуправляеми хеликоптери и самолети. Там наличието на 220V напрежение си е огромна екстра, още повече ако енергийния източник е десетки киловати.
                            Само да има и един бензинов генератор в багажника ...да не останеш за по-дълго на къмпинга.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                              Ами една батерия на колела си е доста добра инвестиция. Веднага се сещам за 1000 приложения, за които по-рано човек трябваше да си купува дизел-генератор. Например ходенето на къмпинг или по поляните за каране на радиоуправляеми хеликоптери и самолети. Там наличието на 220V напрежение си е огромна екстра, още повече ако енергийния източник е десетки киловати.

                              Друго се сещам за пчелините - колко пъти се е налагало да се ползва дрелка, винтоверт или дори електрожен. Ами хладилник за бирата или кафеварка за кафето?

                              Въобще като се замисли човек - това енергията винаги да си е с тебе си е огромна екстра. Трябват само още 2-3 соларни панела, и щастието ще бъде пълно ...
                              Истина.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Истина. С прилични загуби но, факт. Донякъде. Проблемът е, доколко, ще надделява алтруизмът, да си купуват хората нещо, което, 80% от времето, се ползва от други, а цялата цена, са платили те.
                                Ами една батерия на колела си е доста добра инвестиция. Веднага се сещам за 1000 приложения, за които по-рано човек трябваше да си купува дизел-генератор. Например ходенето на къмпинг или по поляните за каране на радиоуправляеми хеликоптери и самолети. Там наличието на 220V напрежение си е огромна екстра, още повече ако енергийния източник е десетки киловати.

                                Друго се сещам за пчелините - колко пъти се е налагало да се ползва дрелка, винтоверт или дори електрожен. Ами хладилник за бирата или кафеварка за кафето?

                                Въобще като се замисли човек - това енергията винаги да си е с тебе си е огромна екстра. Трябват само още 2-3 соларни панела, и щастието ще бъде пълно ...

                                Коментар

                                Working...
                                X