IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

    Колко няколко, 50? Тя няма да изкара и следващите 5. Причината е че всички имат вече ЕВ модели + много повече опит и технологии в проектиране и производство на коли.
    Аха видяхме ги. В момента няма конкурент на Тесла и то модела от 2012г. Покажи ги да ги видим, или да чакаме до 2030г?

    Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
    Тесла нямат собствено производство на батерии, ако Панасоник спрат - филмът приключва в същия момент
    Почти позна, само забравяш че първо Тесла имат собствено производство (обавиха го още на батери дей) има и дрон шотове от халето където се правят - потърси в нета project roadrunner. Също във всички нови заводи има заложени производства на собствената им батерия.
    И второ освен панасоник има едни маааалко по големи производители като ... CATL които същто произвеждат за Тесла а освен това редовно и Самсунг и LG им доставят особенно в Китай или за Гигапаковете които захранват градовете.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Май не сгряваш. Тесла расте с 30-50% годишно. В годината на ковид само с 30%.

      Всички останали залязват. С този темп ще е производителн # 1 до няколко години поради няколко причини. ДВГ постепенно но сигурно умира. Кралят на EV пазара е Тесла и като количество и като качество и като припознаване от потребителя. И не на последно място единственият производител подсигурил собствено производство на батерии е Тесла. А както знаем те са ключа от бараката.
      Колко няколко, 50? Тя няма да изкара и следващите 5. Причината е че всички имат вече ЕВ модели + много повече опит и технологии в проектиране и производство на коли.
      Тесла нямат собствено производство на батерии, ако Панасоник спрат - филмът приключва в същия момент

      Коментар


      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
        Тесларите нещо глътнаха вода

        https://www.investor.bg/novini/444/a...tomvri-315230/
        VW е паднал на 47к бройки за месец Октомври, а Тесла е продала само ......252 броя.
        Значи, след 10 год може да се изравнят.
        Субарото - 411, тука след 5 год ще има изравняване.
        Само смятам математически, с реални факти.
        Точно Германия не е пазара им.
        Last edited by hazard; 06.11.2020, 00:01.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

          Не е ли смешно, при субсидия от 9000 евро и пак 250 тесли само? Разгледах, че тя не може да стъпи на малкото пръстче на другите.
          И кво за тесла, печалбите продажбите не покриват дори първата глоба дето отнесоха
          Май не сгряваш. Тесла расте с 30-50% годишно. В годината на ковид само с 30%.

          Всички останали залязват. С този темп ще е производителн # 1 до няколко години поради няколко причини. ДВГ постепенно но сигурно умира. Кралят на EV пазара е Тесла и като количество и като качество и като припознаване от потребителя. И не на последно място единственият производител подсигурил собствено производство на батерии е Тесла. А както знаем те са ключа от бараката.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Хубава статия, а разгледа ли табличката? Какво по-голямо доказателство за доминацията на Тесла. Единсвения производител с положителни ръстове на продажбите за годината + 25%. Всички останали със спадове над 20-30%. Представи си догодина като пуснат завода и свалят още цените каква ще е картината

            Не е ли смешно, при субсидия от 9000 евро и пак 250 тесли само? Разгледах, че тя не може да стъпи на малкото пръстче на другите.
            И кво за тесла, печалбите продажбите не покриват дори първата глоба дето отнесоха

            Коментар


            • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
              Тесларите нещо глътнаха вода

              https://www.investor.bg/novini/444/a...tomvri-315230/
              Хубава статия, а разгледа ли табличката? Какво по-голямо доказателство за доминацията на Тесла. Единсвения производител с положителни ръстове на продажбите за годината + 25%. Всички останали със спадове над 20-30%. Представи си догодина като пуснат завода и свалят още цените каква ще е картината

              Коментар


              • Тесларите нещо глътнаха вода

                https://www.investor.bg/novini/444/a...tomvri-315230/

                Коментар


                • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                  Съществуват системи за механична рекуперация - тогава КПД на ДВГ ефективно е доста по-високо. Ел двигателите в 95% КПД не са приложими в автомобили, реално от батерията до пътя стигат не повече от 60-65%.
                  Бла-бла-бла. Кпд на двигател е едно, а какво „достига до пътя” - друго. Но, когато толкова можеш сам, и Господ не помага...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                    Мда, например завършен 8 клас.
                    Тъй де, ама що врякаш, като сам нямаш?

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                      Съществуват системи за механична рекуперация - тогава КПД на ДВГ ефективно е доста по-високо. Ел двигателите в 95% КПД не са приложими в автомобили, реално от батерията до пътя стигат не повече от 60-65%.
                      Да съгласен съм със коментара. Освен това ДВГ при хибридите може да е от изключително опростен вид free-piston engine в който липсват и мотовилки и колянов вал. При хибридите са приложими и газови микротурбини, които са с по малко елементи и от ел двигателя. Така че изцяло електрически автомобил аз лично го виждам като ненужно амбициозен.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

                        Това за намотките/навивките и за статорнияпалет/ламелите беше по скоро опит да се пошегувам. Но останалото е сериозно. впрочем традиционо ел. двигателя изглежда мистичен и "прогресивен" спрямо другите видове двигатели по скоро по силата на една 130 годишна инерция.
                        Много тежка забуда е "вярването" че КПД на двигателя е 95%. Тези 95% се отнасят само за някои видове ел. двигатели. Осве това 95% е КД на преобразуване на ел. енергията в механична. Обаче ако сравняваме дВГ с Ел. Двигател трябва да тръгнем от първичния източник на енергия. А първичния източник е преобладаващо фосилно гориво.Също така КПД 95% е от захранващите клемите на двигателя до вала му. Обаче както вче споменах този двигател ако го включите към батерията на ел автомобила просто ще изгори. Ако се сметне КПД от изхода на батерията до вала на двигателя - това включва и загубите в електрониката, КПД ще се снижи знаително.
                        Накратко ел. двигателя не е толкоз безусловен победител в конкуренцията с ДВГ.
                        Да има преимущества, но има и недостатъци.
                        Съществуват системи за механична рекуперация - тогава КПД на ДВГ ефективно е доста по-високо. Ел двигателите в 95% КПД не са приложими в автомобили, реално от батерията до пътя стигат не повече от 60-65%.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                          Отзад напред:
                          - И аз имам такъв ДВГ. Скоро не съм го палил но, имам.
                          - Смей се, смехът е здраве. Иначе, работя върху акумулаторите. Като му дойде времето, ще публикувам и ще ви светна. Някои стъпки не се прескачат.
                          Мда, например завършен 8 клас.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                            хахаха, яка статия, особено към края

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                              1.Намотката, щом е един проводник, е един детайл. Просто, много пъти, е навит.
                              2.Съгласен съм ѝза статорбия пакет, ала се води един деатйл. От колко елемента е - въпрос отделен и, признавам, не съм наясно, защо е изкарал чак толкова малко детайли но, опитах да предположа и, в някакво приближение, излизат. Аз нагаждах, единствено към самия двигател. Иначе, то е ясно, повече са.
                              2.1.За електрониката си съвършено прав, ала, повтарям, говорех само за двигателя, в първо приближение.
                              3.С лайтмотива, улучи десетката. Аз мисля, че е основно до технологичност, материали и нарочно надути цени. Капитализъм.
                              А, батерията, дето El Cretino rojo опява, вече ѝ се вижда поевтиняването. Работим по въпроса, имаме сериозни постижения.
                              Това за намотките/навивките и за статорнияпалет/ламелите беше по скоро опит да се пошегувам. Но останалото е сериозно. впрочем традиционо ел. двигателя изглежда мистичен и "прогресивен" спрямо другите видове двигатели по скоро по силата на една 130 годишна инерция.
                              Много тежка забуда е "вярването" че КПД на двигателя е 95%. Тези 95% се отнасят само за някои видове ел. двигатели. Осве това 95% е КД на преобразуване на ел. енергията в механична. Обаче ако сравняваме дВГ с Ел. Двигател трябва да тръгнем от първичния източник на енергия. А първичния източник е преобладаващо фосилно гориво.Също така КПД 95% е от захранващите клемите на двигателя до вала му. Обаче както вче споменах този двигател ако го включите към батерията на ел автомобила просто ще изгори. Ако се сметне КПД от изхода на батерията до вала на двигателя - това включва и загубите в електрониката, КПД ще се снижи знаително.
                              Накратко ел. двигателя не е толкоз безусловен победител в конкуренцията с ДВГ.
                              ​​​​​​​Да има преимущества, но има и недостатъци.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                                Вие ли работите? Ти лично какво правиш, че ми стана смешно?
                                Апропо има един ДВГ дето си го проспал, само с 10-ина чарка (може разбира се да се направи и "многоцилиндров"). Що е то?
                                Отзад напред:
                                - И аз имам такъв ДВГ. Скоро не съм го палил но, имам.
                                - Смей се, смехът е здраве. Иначе, работя върху акумулаторите. Като му дойде времето, ще публикувам и ще ви светна. Някои стъпки не се прескачат.

                                Коментар

                                Working...
                                X