Първоначално изпратено от v_tin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Баси "сметките", на пръсти ли смяташ? Къде е казано че капацитета на една гигафабрика е 0.5 милиона коли на година? Примерно тази в Берлин е проектирана за толкова начален и после да се разшири до около 2 млн. И какъв е проблема за 100 милиарда инвестиции следващите 10 години? Фолксваген инвестира 150 милиарда за тоя период, от които половината поне за ел. коли. И няма и 1/10 от доверието на борсата което има Тесла.Проблема с инвестициите е че тесларите бяха пак на фалит преди 2 месеца, за разлика от Фолкса. Едната голя борса не стига,Теранос случая ясно показа какво следва.
Коментар
-
Първоначално изпратено от representjah
Пак пожелателно мислене. Цифри моля, цифри. Това разширяване от 0.5 млн до 2 млн не става със 3-д принтер. Добре, няма да е три пъти, но поне два пъти отгоре разходи. И на колко точно милиарда ще изчислиш доверието? Днеска го има, утре го няма, изчезва като пролетния сняг - точно за един ден.
Ако си толкова вярващ - един бас на 200 лева? До три години - декември 2023, Тесла няма да бъде изобщо на тия нива нито като продажби за които сънувате (40%), нито като капацитет. СПоред мен най-малко поне 30% надолу. Мераклия ли си или само си проетряваш устата?
Коментар
-
Първоначално изпратено от representjah
Пак пожелателно мислене. Цифри моля, цифри. Това разширяване от 0.5 млн до 2 млн не става със 3-д принтер. Добре, няма да е три пъти, но поне два пъти отгоре разходи. И на колко точно милиарда ще изчислиш доверието? Днеска го има, утре го няма, изчезва като пролетния сняг - точно за един ден.
Ако си толкова вярващ - един бас на 200 лева? До три години - декември 2023, Тесла няма да бъде изобщо на тия нива нито като продажби за които сънувате (40%), нито като капацитет. СПоред мен най-малко поне 30% надолу. Мераклия ли си или само си проетряваш устата?
Коментар
-
Първоначално изпратено от representjah
ДОбре де, дай да проверим цифрите. Приемам че си прав. 40 % ръст, 2029 ще достигне капацитет 10 млн автомобила. Ама как точно ще ги произведат? Ще ги копи/пейстнат ли?
Една Гигафабрика е с цена около 5-6 Милиарда и се строи за около 2 години. Капацитета ѝ е около 0.5 млн (Фресно). Значи трябва да имат до 2029 - 20 гигафабрики за да се справят с това количесто което посочваш. В момента имат ТРИ (нека са пет). Остават още 15 бъдещи фабрики..... всяка от които се строи за около 2 години. За тях трябват около 100 МЛРД. И всяка година да се строят поне по ТРИ. Което означава огромен ресурсе след 3-4 години - 50МЛРд инвестиции само за тия строежи. Нека примем, че за момента ТЕСЛА прави ЧИСТА печалба 1 МЛРД и тя ще нараства също както производството - с 40%. През 2029 ще имат ЧИста печалба 20МЛРД годишно.
Всичко това е хипотетично. Но не ти ли се вижда НЕРЕАЛНО? 40% растеж, 1 МЛРД годишно чиста печалба, вечен достъп до евтино кредитиране?
Та как мислиш - това според тебе колко ВЕРОЯТНО е да се случи - 40% растеж, 3 фабрики годишно, 1МЛРД чиста печалба със същия 40$ темп на растеж, 1% лихвени нива следащите 9 години. Зимният сън на конкурентите.. За мен това е под 1/100 000.
Коментар
-
Първоначално изпратено от representjah
ДОбре де, дай да проверим цифрите. Приемам че си прав. 40 % ръст, 2029 ще достигне капацитет 10 млн автомобила. Ама как точно ще ги произведат? Ще ги копи/пейстнат ли?
Една Гигафабрика е с цена около 5-6 Милиарда и се строи за около 2 години. Капацитета ѝ е около 0.5 млн (Фресно). Значи трябва да имат до 2029 - 20 гигафабрики за да се справят с това количесто което посочваш. В момента имат ТРИ (нека са пет). Остават още 15 бъдещи фабрики..... всяка от които се строи за около 2 години. За тях трябват около 100 МЛРД. И всяка година да се строят поне по ТРИ. Което означава огромен ресурсе след 3-4 години - 50МЛРд инвестиции само за тия строежи. Нека примем, че за момента ТЕСЛА прави ЧИСТА печалба 1 МЛРД и тя ще нараства също както производството - с 40%. През 2029 ще имат ЧИста печалба 20МЛРД годишно.
Всичко това е хипотетично. Но не ти ли се вижда НЕРЕАЛНО? 40% растеж, 1 МЛРД годишно чиста печалба, вечен достъп до евтино кредитиране?
Та как мислиш - това според тебе колко ВЕРОЯТНО е да се случи - 40% растеж, 3 фабрики годишно, 1МЛРД чиста печалба със същия 40$ темп на растеж, 1% лихвени нива следащите 9 години. Зимният сън на конкурентите.. За мен това е под 1/100 000.
Тая фирма има 3 пъти повече дългове, отколкото пари - на практика е постоянно във фалит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнениеПа да не би да съм навсякъде?
Хората надуха един балон, вие взехте та им повервахте
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеТо и ти си бил някога малко бебе, пък я се виж тудей...
Хората надуха един балон, вие взехте та им повервахте
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнениеКои тез всички бре, кат електричките едва преминаха едноцифрен процент в края на тая година
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Двамцата тинковци (кретин и Втин) са с адженда да громят прогреса. Няма аргументи които да вАжат за тях. Без значение, че всички се отказват от ДВГ, че до ден днешен няма нито един конкурентен автомобил на Тесла от традиционните производители.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Двамцата тинковци (кретин и Втин) са с адженда да громят прогреса. Няма аргументи които да вАжат за тях. Без значение, че всички се отказват от ДВГ, че до ден днешен няма нито един конкурентен автомобил на Тесла от традиционните производители.
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
Дай пример за по-дълга гаранция и кажи каква е технологията за гарантиране че ще издържи повече от батерия която е специално разработена за тая цел. Ти се набутваш всеки ден в бензиностанции и сервизи, нас не ни мисли глупи
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
теслата има дял 2% и расте с 23%. Другите имат 98% и растат с 320% тази година. !?!?!?
Само на електрички и хибриди. Останалите са ДВГ които са 3/4 от пазара
Да кажем че се забави на 40%. За колко време ще стигнат 10 милиона годишно (жокер – в това десетилетие ще е)?
Я дай обяснение как при спадащи продажби се качва пазарния дял на ДРУГИТЕ, че нещо не се сещам?
[/QUOTE]
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Крети, не знам в твоята глава какви бръмбари има ама конкуренция може да има между лииф и i3. Тесла е в друга лига и няма нито един автомобил електрически или двг, който да се доближава. Критерии много, но ако ползваш общоприетите - цена, приложимост, сигурност, рейндж, техника, задвижване, динамика ... отговора е ясен и той се вижда от новите продажби. На Тесла растат за разлика от всички други производители на ДВГ.
Само на електрички и хибриди. Останалите са ДВГ които са 3/4 от пазараНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
Коментар