IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от cyclop Разгледай мнение
    Имам два въпроса, които отдавна са ми интересни. Знам, че сигурно ги има някъде назад в темата, но вече е 350 страници, а не ми се изучава в дълбочина... Първо, колко кв/ч са необходими за зареждането на една нормална, примерно телса или тойота? Тоест, ако я включа в "контакта" в гаража, колко ще ми струва едно зареждане? И второ, ако искам да отида на почивка на 500-600 км разстояние, какви са реалностите? Как ще го направя? Понеже вече има планове да махаме другите автомобили, интересно ми е. И послепис, ходя през лятото на един остров в Гърция, ток няма, ако искаш да заредиш телефона, отиваш в кафето в едното село и там има къде. Като цяло, отида ли с електричката, ще я връщам с репатрак май?
    Към момента, се налага да зареждаш между 30 ѝ 35+ (%) от енергията, която трябва да изкараш от батерията. Плащането - според потреблението и тарифата, а колко ще ти дръпне колата за километрите, зависи от:
    -Скоростта
    -Мощността
    -Сезона (топло/студено, сухо/мокро/сняг/лед/от всичкото)
    -Маниера на водача и тежестта на крака му,
    -Пътуването сам/в колона
    и т.н.
    И, определено, където няма зареждаща инфраструктура, си е предизвикателство. Ей затуй, и аз -въпреки, че съм привърженик на електриките - не бързам да се вкарвам в нови филми. Спокойствието и автономността, за мен, са важни.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Не е случайно, че US е страната на неограничените възможности. Но е факт, че един човек с много амбиция, способности и рискове прави “невъзможното” в индустрии, в които никой не би си помислил дори да влиза.

      Ако говориш за себе си - света днес е отворен. Ако имаш какво да покажеш и е доказуемо света е много малък.
      Ако не се случи нещо катастрофално, до месец, предполагам, трябва да се задвижат едни пластове. Ако ли гледаш, какви ги дращи El Cretino rojo, нека се знае, че това е поредният ников клонинг на Импотеция/Факю, на „ниво" = "adrol 31", т.е. 3 (три) педи под пода и, да се очаква каквото и да е от ...такива, си е загуба. На каквото се сетиш.

      Коментар


      • Имам два въпроса, които отдавна са ми интересни. Знам, че сигурно ги има някъде назад в темата, но вече е 350 страници, а не ми се изучава в дълбочина... Първо, колко кв/ч са необходими за зареждането на една нормална, примерно телса или тойота? Тоест, ако я включа в "контакта" в гаража, колко ще ми струва едно зареждане? И второ, ако искам да отида на почивка на 500-600 км разстояние, какви са реалностите? Как ще го направя? Понеже вече има планове да махаме другите автомобили, интересно ми е. И послепис, ходя през лятото на един остров в Гърция, ток няма, ако искаш да заредиш телефона, отиваш в кафето в едното село и там има къде. Като цяло, отида ли с електричката, ще я връщам с репатрак май?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          Не е случайно, че US е страната на неограничените възможности. Но е факт, че един човек с много амбиция, способности и рискове прави “невъзможното” в индустрии, в които никой не би си помислил дори да влиза.

          Ако говориш за себе си - света днес е отворен. Ако имаш какво да покажеш и е доказуемо света е много малък.
          Па колко да е невъзможно - да плещи глупости напушен и да обещава - вече 15 години май станаха Де са му способностите, че той даже не е дипломиран май тоя.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

            И по отношение електричките, също там и сега, е ПМ². Тук, и пазар оскубан, и клиентите - едни клиенти, и инвеститорите скромни, и работна ръка -Мъка... Та, способностите са хубаво нещо но, опитваш ли да ги упражняваш насред пустиня, пак пустиня.
            Не е случайно, че US е страната на неограничените възможности. Но е факт, че един човек с много амбиция, способности и рискове прави “невъзможното” в индустрии, в които никой не би си помислил дори да влиза.

            Ако говориш за себе си - света днес е отворен. Ако имаш какво да покажеш и е доказуемо света е много малък.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
              Бъркаш късмет със способности. Ако беше само Paypal да кажеш, че е късмет.
              И по отношение електричките, също там и сега, е ПМ². Тук, и пазар оскубан, и клиентите - едни клиенти, и инвеститорите скромни, и работна ръка -Мъка... Та, способностите са хубаво нещо но, опитваш ли да ги упражняваш насред пустиня, пак пустиня.

              Коментар


              • Комплексно е, и от софтуера за менажиране зависи и от химията. Има и скапани батерии които колкото и да ги бавиш ще се прецакат - пример даден по долу.
                Има и хубави които като ги държиш на 100% и после пък паднат до 0 и я оставиш на студено 1 седмица на нула после батерия нанайси. Защото така заряда ще падне реално доста под "0%" и батерията заминава.

                Моята Тесла е на старо взета, с човека от който я взех буквално от третото изречение разбрак как я е ползвал и че разбира и нямам никакви проблеми. Пак бих си взел на старо че скоро ще ми трябва втора за жената че се караме вече кой с коя кола да ходи

                Коментар


                • Започвам да си мисля че не са важни толкова батериите колкото софтуера- преди 2-3 години ни купиха лампи мисля че бяха по около 200 евро парчето, миналата седмица ги погледнах- слагаш я на заряд- зарежда напълно, след това свети не повече от 1-2 минути и заряда пада наполовина, след около 4-5 минути отива на една чертичка. Имаме също много винтоверти хилти- абсолютно същата работа- батериите не държат- според колеги които работят с тези хилтита батериите изкарват максимум 2 години

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                    [SIZE=16px]
                    [SIZE=16px]Учудващо и за мен строежа на фабриката в Германия се развива със страхотни темпове и това ще е поредния пример за възможностите на Тесла, въпреки скептицизма към всичко с което се е захванал Мъск.
                    Ако имаш финансиране и ти ще се справиш, какъв е проблема. А и също за батериите- според мен никой не мисли да си кара колатаедин милион км. Тук таксиметърджии няма, ако се разровиш ще намериш много таксита- тико при това на повече от милион км

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                      Примерът с Мъск е още да покаже, колко е важно, да си на Правилното Място ​​​и в Правилния Момент (ПМ²).
                      ПМ е друга бира.
                      Бъркаш късмет със способности. Ако беше само Paypal да кажеш, че е късмет.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                        Това и му обеснявам на Дейв.

                        Никой няма да иска да рискува (или да се занимава със зарядни станции) за утре Теслата му да е със под 50% заряд, всеки ще допълва заряда у дома до 100%, а това намалява живота на батерията.
                        Кой в града ще има нужда от подвижен агрегат, единици само.
                        Ясно е че не можеш да си представиш накъде духа вятъра. На 300 хил километра старата Тесла е едва на половина от полезния си живот за разлика.

                        Относно града и агрегата нека да ти опиша картинката. Вече близо 50% от производството на електричество е от ВЕИ. В не много далечно бъдеще ще е над 80%. Най-лесния начин за стабилизиране на мрежата е милионите EV-та да подават ток в пиковите часове и да черпят в слабите. Ако се чудиш за какво говоря провери SMART GRID или VEHICLE TO GRID. На въпроса защо да го правят потребителите, отговора както обикновено е икономически - зареждаш на ниска цена и отдваш на висока.

                        Коментар


                        • Примерът с Мъск е още да покаже, колко е важно, да си на Правилното Място ​​​и в Правилния Момент (ПМ²).
                          ПМ е друга бира.

                          Коментар


                          • Дейви е обяснил действителността но все пак едно-две допълнения.

                            Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                            ЩЕТесла - така трябва да се прекръсти фирмата, само проекти и ще-та.
                            При 15 год яко каране едвам ще се достигне 1 мил км, а тогава колата ще е морално и физически остаряла.
                            Ако не друго, то поне можем да видим какво е обещал и какво е постигнал Мъск, за разлика от всички изсказвания на конкуренти и анализатори в областта. Все още няма нито един конкурентен елктромобил на Тесла.

                            За SPACE X, STARLINK, BORING COMPANY, … няма смисъл дори да коментирам. Мъск превръща своите компании в доминанти в секторите, в които влиза.

                            Батерията вече се произвежда и тества. Резултатите които виждаме са от тестова лаборатория и са значително над очакванията, но и това не ме учудва. Въпросът сега е колко бързо ще успеят да увеличат производството. Според Мъск ще е до 2 години, но най-вероятно ще е 12 до 18 месеца, защото Мъск от известно време смени стратегията и обещава по-малко, а доставя много повече.




                            Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                            Ама това Мъск не го казва, тоест на 900 000 мили (1.4 мил км) ще е изгубила 90 % от капацитета си.
                            Загуба на капацитет значи, че всяка зареждаща станция ще е твоя, не че колата няма да измине тези теоретични милиони километри.
                            Относно прехода на настоящите батерии не знам защо продължавате да се излагате с глупости. Тонове информация още от първите коли от 2012та година показва реални статистически данни.
                            Живота на батериите (капацитет над 70-80%) е 400-500 хил мили, или над 600 хил км. Това ще рече че след 600-700 хил км пробег ще имаш капацитет в батерията над 70-80% от оригиналния. За този километраж 3 автомобила с ДВГ ще са хвърлени вече за скраб докато приключи живота на батерията в Тесла.




                            Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                            Ами, Епъла (фирма със стотина $ млрд кеш и трилион капитализация) и Самсунг защо не копират от неговата формула, че ми омръзна на 18 месеца да си сменям телефона .... поради загубата на капацитет на батерията.
                            За да го копират ще трябва да изхвърлят оборудване и технология, в която са инвестирали и очакват да изполват още дълго време, ще трябва да инвестират в R&D и да разработят собствените си производства. С други думи ще им трябват 4-5 години само за батериите, за да стигнат Тесла където е днес.


                            Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                            Сега, сагата с Берлин.
                            Тука може да се наака наглото момче.
                            Освен, ако от Щатите не са предупредили Меркел да не му създават спънки, че е стратегически инвеститор.
                            Набързо отрязоха Юбер и Амазон, немците си пазят местния пазар на всяка цена.
                            В сърцето на врага да правиш американски коли, нито Меркел, нито немците ще го приемат добре.
                            И капака - да прави милиони от неговите батерии, там.
                            А, знаем колко е мръсно производството им и колко вода е нужна.
                            Та те сега даже за постройката на основите на ламаринения завод му докарват вода от по-далечно място.
                            И ще го скъсат от изисквания и предписания за в бъдеще, всичко ще бъде под лупа от държавно ниво.
                            Учудващо и за мен строежа на фабриката в Германия се развива със страхотни темпове и това ще е поредния пример за възможностите на Тесла, въпреки скептицизма към всичко с което се е захванал Мъск.

                            Тази година всички автопроизводители бележат спадове в продажбите от 20 до 50%. Има едно единствено изключение с ръстове над 50%. Guess who?
                            Last edited by ED; 21.10.2020, 10:00.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                              Това и му обеснявам на Дейв.
                              Никой няма да иска да рискува (или да се занимава със зарядни станции) за утре Теслата му да е със под 50% заряд, всеки ще допълва заряда у дома до 100%, а това намалява живота на батерията.
                              Кой в града ще има нужда от подвижен агрегат, единици само.
                              Е, ще ти обяснят, да ползваш ФЕЦ. Малко доста по-бавно, ама чисто, Еко +++.

                              А това, че в града преобладават сенките, ГП (Голям Праз)...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
                                Деградирането е ускоряващо се - минаваш все по малко км и все повече пъти зареждаш.
                                Това и му обеснявам на Дейв.
                                Никой няма да иска да рискува (или да се занимава със зарядни станции) за утре Теслата му да е със под 50% заряд, всеки ще допълва заряда у дома до 100%, а това намалява живота на батерията.
                                Кой в града ще има нужда от подвижен агрегат, единици само.

                                Коментар

                                Working...
                                X