IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    ...къде по-вероятно (при липса на течове) е да ги повикаш за поддръжка, ако си караш просто на вода та, правилно са ти казали. Правилно за тях. Гликолите са изключително щадящи по отношение на уплътненията, Вальо.
    Не разбрах- кое е по добре- гликол или вода

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
      А бе и аз исках да сложа такова нещо и на парното и на панелите за слънчевия колектор, ама от фирмата казаха- йок, заминават ти гумените уплътнения и карам на вода
      Това с пропиленгликола не съм го измислил аз. Той е по-добрата охладителна течност от етиленгликола. Издържа както на много ниски, така и на много високи температури. Масово се използва в промишленоста, в това число и в моите фирми.

      Ако парното е само с вода, има два сериозни проблема:

      1. Събота и неделя парното може да замръзне, защото заводите не работят

      2. При прегряване над 100 градуса котлите могат да гръмнат.

      И двата проблема се разрешават, ако се използва течност пропиленгликол и вода в съотношение 1:1. Точно това правим ние, пък и всички предприятия от промишленоста. Аз дори не знам защо и в автомобилите не се използва същата концепция. Може би гонят ниска цена (етиленгликола е по-евтин).

      Колкото до гумените уплътнения - можеш ли да ми кажеш къде в твоето парно има гумени уплътнения?
      Last edited by Mateev; 13.09.2020, 14:15.

      Коментар


      • Имам форд купен на 104000, при всяка смяна маслото е тъмно, смених последно на 8-9000 км, същата работа. Колата е пушка. Тойота корола,купена от магазина на тойота варна, какво и как сменят не знам- последна фактура 380+ евро две страници написали какво са сменяли. В момента на 33000. Ситроен ксара в момента на 125000. Юни смених доста работи по него + масло и филтър- Маслото беше тъмно. Колите имат някакви компютри, но не дават никакви индикации за маслата.

        Сина ми си купи астра- 2010-2012. Има функция/датчик който мери вискозитета на маслото и казва че маслото е на 80%- примерно. Ако караш по бързо, трябва да сменяш маслото по често. Колата беше на 60000км като я купи- маслото беше на 50%. Смени го на 15%- около 68000. Изпъни колата с 200 да кажем 20км и погледни какво става с %- направо ще се ужасиш колко са избягали

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          А бе и аз исках да сложа такова нещо и на парното и на панелите за слънчевия колектор, ама от фирмата казаха- йок, заминават ти гумените уплътнения и карам на вода
          ...къде по-вероятно (при липса на течове) е да ги повикаш за поддръжка, ако си караш просто на вода та, правилно са ти казали. Правилно за тях. Гликолите са изключително щадящи по отношение на уплътненията, Вальо.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
            Това важи за старите коли, в които има какво да корозира. В новите коли няма такива детайли, така че всичко е наред.

            Слушайте производителите на леки коли, а не производителите на антифриз, които искат нечестно да си увеличат продажбите.

            Същото важи и за всички други масла или течности в автомобилите. Каквото производителите на коли препоръчват, това трябва да се прави. Не трябва да се слушат производители на течности и масла, които лъжат с цел по-високи продажби. Всеки автомобил и всеки негов модел е сам за себе си и има различни препоръки от останалите. Така че производителя най-добре си знае, а не разните му там съпътстващи и общи препоръки, които няма как да са верни за всичко и за всеки. Виждали ли сте източено масло, което е прозрачно почти като ново? Ами аз съм виждал ...

            Има и още нещо - ако препоръката е например за 15 000 километра, това не означава, че автомобила ще се повреди на 15 001 километра. Точно обратното - най-вероятно е безопасно удвояване на срока за 99.9% от колите (ако са нови).

            И още нещо - всички съвременни автомобили си имат компютри, които следят за тези неща и навреме предупреждават какво трябва да се направи. Ще ви кажа и моя опит с AUDI S6 (предполагам че важи за всички видове AUDI). Ами колата след няколко предупреждения за нещо нередно автоматично минава в режим, в който не можеш да вдигнеш повече от 30 km/h. Това вече ми се случва веднъж - светва едно съобщение, че незабавно трябва да отидеш в сервиз, и че скороста е лимитирана на 30 km/h.
            То всеки иска да продава, ясно е. Ала от единичен отказ от (планирана продажба на) продукта, кой губи повече: Автопроизводител, или търговец с антифриз? Има ли метали в системата, ВИНАГИ има какво да корозира. Има ли каучуци - винаги, има какво да се скапе от кофти масло, гориво или антифриз. А маслото, се сменя поради:
            1.Промени във вискозитета и мажещата способност.
            2.Промени в киселинното число, определящо защитните му свойства срещу корозия.
            3.Промени в миещата способност, поддържаща ниско ниво отложения
            4.Окисляване и появяване лакови и смолести съставки, запушващи маслените пътища и способни да блокират локалното мазане, което води до тежки аварии.и т.н.
            5.има и други но, тези са основните проблеми.
            При електричките, тобе ясно, антифризът може да е друг но, възниква още и.проблемът с разтваряне на проводими вещества, което, влияе на безопасността на батерията, мотора и т.н. Производителят опитва да следи нещата но, т.к.няма 100 % качествена обратна връзка с клиентите, пък и интересът му не е точно съзвучен с този на собствениците, очаквано е, и неглижира повечето от посочените „дребни детайли”. Затова, повече замисляне и образоване на самите клиенти, Е В ТЯХНА ПОЛЗА.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
              Горното червеничкото как да го разбирам- ако трябва да сменя масло на 15000 според теб няма проблем да го сменя на 30000 Така ли, защото аз го разбирам така. Със следващата си кола ауди като отидеш на гаранционно обслужване им кажи че не искаш да ти сменят маслото и филтъра, най много да ти се зарадват
              Новите коли имат добро уплътнение на сегментите, и затова маслото при тях излиза почти прозрачно на 15 000 километра. При старите коли маслото вече излиза черно. Производителите на коли за да си вържат гащите, се ориентират по старите коли, а не по новите. Истината обаче е, че маслото при новите автомобили може да се сменя по-рядко от предписаното. Критерий е неговата прозрачност, и това лесно може да се провери на ръка.

              Така че хора мислете, мислете и не се хвърляйте сляпо на препоръките. Те са само за хората, които нямат глава на раменете.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                Има и още нещо - ако препоръката е например за 15 000 километра, това не означава, че автомобила ще се повреди на 15 001 километра. Точно обратното - най-вероятно е безопасно удвояване на срока за 99.9% от колите (ако са нови).

                И още нещо - всички съвременни автомобили си имат компютри, които следят за тези неща и навреме предупреждават какво трябва да се направи. Ще ви кажа и моя опит с AUDI S6 (предполагам че важи за всички видове AUDI). Ами колата след няколко предупреждения за нещо нередно автоматично минава в режим, в който не можеш да вдигнеш повече от 30 km/h. Това вече ми се случва веднъж - светва едно съобщение, че незабавно трябва да отидеш в сервиз, и че скороста е лимитирана на 30 km/h.
                Горното червеничкото как да го разбирам- ако трябва да сменя масло на 15000 според теб няма проблем да го сменя на 30000 Така ли, защото аз го разбирам така. Със следващата си кола ауди като отидеш на гаранционно обслужване им кажи че не искаш да ти сменят маслото и филтъра, най много да ти се зарадват

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение


                  Също и за парното у дома - заредено е с пропилен гликол, разреден с вода, и тази смес никога досега не е сменяна.

                  ПП: За който не знае, пропиленгликола също е незамръзваща течност със страхотни параметри, но не е отровен за разлика от етиленгликола, с който се прави антифриза.
                  А бе и аз исках да сложа такова нещо и на парното и на панелите за слънчевия колектор, ама от фирмата казаха- йок, заминават ти гумените уплътнения и карам на вода

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                    Антифриза според производителите се препоръчва да се сменя на 5 години.
                    Няма проблем със замръзването, не това му се разваля, а антикорозионните добавки в него. ..
                    Това важи за старите коли, в които има какво да корозира. В новите коли няма такива детайли, така че всичко е наред.

                    Слушайте производителите на леки коли, а не производителите на антифриз, които искат нечестно да си увеличат продажбите.

                    Същото важи и за всички други масла или течности в автомобилите. Каквото производителите на коли препоръчват, това трябва да се прави. Не трябва да се слушат производители на течности и масла, които лъжат с цел по-високи продажби. Всеки автомобил и всеки негов модел е сам за себе си и има различни препоръки от останалите. Така че производителя най-добре си знае, а не разните му там съпътстващи и общи препоръки, които няма как да са верни за всичко и за всеки. Виждали ли сте източено масло, което е прозрачно почти като ново? Ами аз съм виждал ...

                    Има и още нещо - ако препоръката е например за 15 000 километра, това не означава, че автомобила ще се повреди на 15 001 километра. Точно обратното - най-вероятно е безопасно удвояване на срока за 99.9% от колите (ако са нови).

                    И още нещо - всички съвременни автомобили си имат компютри, които следят за тези неща и навреме предупреждават какво трябва да се направи. Ще ви кажа и моя опит с AUDI S6 (предполагам че важи за всички видове AUDI). Ами колата след няколко предупреждения за нещо нередно автоматично минава в режим, в който не можеш да вдигнеш повече от 30 km/h. Това вече ми се случва веднъж - светва едно съобщение, че незабавно трябва да отидеш в сервиз, и че скороста е лимитирана на 30 km/h.
                    Last edited by Mateev; 13.09.2020, 13:22.

                    Коментар


                    • Те, голяма част от „препоръките” си, ги дават с цел да подпомогнат планиеабото остаряване тъй, щото хем да си изкара гаранцията, хем да не чакаш дълго след този момент, ами колата да рухне, та нова да си купиш. Поддържат си продажбите, не е да „мислят за клиента”. Естествено, такива неща не се обввяват публично но, не ги ли спазват (производителите), настъпва спад и загуба на пазари. Та, не им много вярвай. Консумативите
                      се сменят по-начесто, и колата живее по-дълго.

                      Коментар


                      • Абе аз си купувам само нови коли и смея да твърдя че съм запознат с книжката дето идва с колата.

                        На предната препоръчваха смяна на спирачната течност на 2 години. Нито антифриз, нито масло на скоростна.


                        Последната кола, която карам е с лонг лайф смяна на масло - на 30 000 км или 2 години, което настъпи първо. И друго няма описано за смяна. И препоръчват смяна на акумулатора през 5 години, а не да чакаш да умре.

                        А иначе разни автомонтьори казват че е добре да се сменя на скоростна кутия, да се "продухва". А някои даже препоръчват за автоматиците като запалиш да изчакаш 10-15 сек преди да тръгнеш за да се разджурка маслото из кутиите.

                        Лично аз тези препоръки не ги спазвам.

                        Коментар


                        • Антифриза според производителите се препоръчва да се сменя на 5 години.
                          Няма проблем със замръзването, не това му се разваля, а антикорозионните добавки в него. Затова препопоръчват така.
                          За скоростните кутии обикновено казват "Не се сменя". На практика е добре да се сменя на около 60 хил.км или 5 години някъде като време - независимо дали е автоматик или ръчна кутия.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Не знам какви ги приказвате, но аз никога на нито една моя кола не съм сменял антифриза. Само доливам по малко, ако се наложи. Никога не съм сменял и масло на диференциала или на скоростната кутия. Никога не съм сменял и спирачна течност. И никога не съм имал проблеми с която и да било кола, а през ръцете ми са минали поне 15-20 ....

                            Ако има нещо, което трябва да се сменя по-често, то това е смяната на цялата кола. Не мога да си представя, че някой ще кара една и съща кола цели 20 години ....

                            Също и за парното у дома - заредено е с пропилен гликол, разреден с вода, и тази смес никога досега не е сменяна.

                            ПП: За който не знае, пропиленгликола също е незамръзваща течност със страхотни параметри, но не е отровен за разлика от етиленгликола, с който се прави антифриза.
                            ...Айтъй. Една кола да поддържа в изправност, освен със смяна, не може въпреки доброто финансово състояние, пък дава "акъл". Безценен. Сиреч, не струва. Хората едва ли пишат случайно, че антифриз се сменя на две години но, казал Матейко - точка.

                            Прочее, и пропиленгликолЪТ е отровен. Малко по-малко от етиленгликолА но, все пак. Част от грамотността.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                              Ти виждал ли си НОВА кола с нормален антифриз. Че моята 20г баракуда е с НЕНОРМАЛЕН гейски розав
                              Не знам какви ги приказвате, но аз никога на нито една моя кола не съм сменял антифриза. Само доливам по малко, ако се наложи. Никога не съм сменял и масло на диференциала или на скоростната кутия. Никога не съм сменял и спирачна течност. И никога не съм имал проблеми с която и да било кола, а през ръцете ми са минали поне 15-20 ....

                              Ако има нещо, което трябва да се сменя по-често, то това е смяната на цялата кола. Не мога да си представя, че някой ще кара една и съща кола цели 20 години ....

                              Също и за парното у дома - заредено е с пропилен гликол, разреден с вода, и тази смес никога досега не е сменяна.

                              ПП: За който не знае, пропиленгликола също е незамръзваща течност със страхотни параметри, но не е отровен за разлика от етиленгликола, с който се прави антифриза.
                              Last edited by Mateev; 12.09.2020, 15:57.

                              Коментар


                              • В Тесла използвали дървени лайсни : )

                                https://automedia.investor.bg/a/2-no...i-predpaziteli

                                Коментар

                                Working...
                                X