IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

    Автопилота на Тесла S е допълнителна опция, дето струва $7к екстра, на и без това скъпите им коли.
    Различен цвят на бронята - ектра $2к, на кожената тапицерия -$3k.
    Домашен кабел за зареждане - $1.5к
    На всеки 12.5к км трябва да минават сервизно обслужване за $400 иначе гаранция не важи.
    На 50к има генерален сервиз за $2к.
    Това става във няколкото сервиза на Тесла, за което ще трябва записва седмици напред, ако се увеличат колите им.
    Значи да приемем, че половината купувачи избират най-евтиния базов модел от Тесла 3, представи си $35к (и 40кЕвро в Европа), нищо абсолютно не ги спира да си купят електричка от друга марка, и то по-евтина.
    Не се разбира какво искаш да кажеш, но явно имаш предвид, че Тесла е скъпа за купувача. Не си разглеждал явно ценообразуването на Мерцедес, БМВ, Ауди, Ягуар, Лексус? Това са конкурентите на Тесла. Доста по-скъпи за покупка, а и за поддръжка.

    Който реши за електричка, сравнява с Тесла и в крайна сметка стига до извода, че за парите които дава best value for money е точно Теслата.

    Грантовете в САЩ спряха отдавна, а те продължават да продават най-много елетромобили, правят рекорди всяко тримесечие, растат годишно с над 50%, #1 по продажби в луксозния сегмент и в общи линии ядат обяда на традиционните производители, които на всичкото отгоре им го плащат под формата на кредити за емисии. Да не си им на мястото



    Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

    В БГ няма грантове, хората купуват и сега нови дизели все още, за Тесла няма желаещи много.
    Даже и да свали 3к със нейната евентуална нова батерия след 2-3 год, така ще се доближи до конкурентните цени.
    От това което виждаме Тесла няма проблеми с тъсренето. Гледем, че периода от производство до доставка е 14 дни. Харчат се като топъл хляб. В БГ няма много продажби защото нямат обслужващ център. Хората искат да са сигурни, че ако имат нужда ще ги обслужат.



    Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
    Като от Тесла бленуват милиони продажби, дали инвестират в много публични зарядни станции ?
    Със сигурност. Няма по-голяма зарядна мрежа от тяхната и я увеличават с 30% годишно.


    Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
    Ако живещия във апартамент, трябва да кара 20 мин до зарядна станция, пиши го бегал.
    При малко станции, но със много продадени коли, ще се образува чакане, което ще се увеличава, понеже някой ахмак ще си е купил втора ръка такава кола.
    Зареждането в БГ за дълги разстояния все още е проблем. Няма спор, но то е функция на търсенето. Ако има повече автомобили ще има и повече зарядни станции. За града не е проблем ако имаш гараж или парко място.



    Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
    Автопилота на Тесла не различава спряла/недвижеща се кола. която може да е дала и мигач, още са много години назад от такъв софтуер.
    Забрави за правилата на дясностоящия и знаци - път с предимство и дай път, влизане в натоварено кръгово движение.
    Нямаш представа каква е кривата на развитие на AI. Това което отнема на човек години, за да добие определени способности, AI невронните мрежи го правят за месеци и дори седмици. Най-трудно е началото, след което подобренията стават експоненциални.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
      Няма да пиша нищо ще оставя само да гледате:
      https://www.youtube.com/watch?v=3iRHYIwjFKw
      Ако медицината напредне, и някак се случи да живея още 100 години, вероятно до края няма да съм пуснал дори веднъж за 2 секунди волана на автомобила си. Ако стане задължително да се возим само на роботи, ще си ходя пеш, и с велосипед.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

        Дотук с приказките - сега малко факти

        https://www.electrive.com/2019/12/10...as-innovative/

        Тесла липсва на картата, след първите 3 утвърдени стари фирми е. Обаче традиционните фирми са си тук, баси даже индийците
        Ся има един весел момент с автопилотите - тесларите НЯМАТ работещ такъв, НО пускат шофьорите да им тестват буламача. Което води логично до катастрофи и дела, какво ли ще стане когато продадат още малко от бъгавите си колички с неработеши автопилоти м?
        Мъка, щом твърдят че германците водят в тези инвоации

        The German automobile manufacturers lead in operating and display concepts, connectivity and driver assistance systems as well as plug-in hybrids”.

        Всеки в идустрията е наясно кой води парада по отношение на технологии, свързаност, ъпдейти и т.н.
        Есенцията е че Германците ще трябва да наваксват:

        Nevertheless, the industry faces enormous challenges and must arm itself against new competitors such as Tesla and the Big Data players Alphabet, Alibaba or Uber and Didi Chuxing. “In particular, German manufacturers will have to master software, data and mobility services even better in the future if they are not to fall behind in this transformation period. Strategic cooperation will play an increasingly important role in this,” predicts Bratzel

        Не го разбирате, но за всички в автомобилната индустрия е ясно че ерата на ДВГ е приключи, а лидера в новата индустрия е Тесла.

        Споровете в момента са дали е възможно някой да навакса изиставането спрямо Тесла и колко време ще отнеме. Моето мнение е че Тесла не само че няма да бъде настигната технологично, но и ще увеличава дистанцията спрямо всички останали.

        Това което предстои е бавен и мъчителен упадък на динозаврите с постоянни спадове на продажбите за сметка на нови играчи - освен Тесла, Ривиън, Китайците, Лусид.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
          Няма да пиша нищо ще оставя само да гледате:
          https://www.youtube.com/watch?v=3iRHYIwjFKw
          6:17 - не се престрои в дясната лента навреме, чак след минута се коригира.
          Много разстояние при спиране на светофар, перфектна маркировка със малко автомобили по почти празни улици - така е лесно.
          Стойността на това видео е нула, не показва волана на колата, изгледах и десетина други, още не съм намерил такова да показва волана, и пътя отпред във сутрешен трафик, през ноща, тесни улици и др.
          Има напредък, забелязва спрелите коли, велосипедисти и хора.
          Да припомним пак, половината от купувачите няма да доплатят за тази екстра така или иначе, това не е решаващо за покупка на Тесла.
          Ще стане опасно да се шофира със повече Тесли по пътя, а шофьора им спи отпред, играе игри на телефона, закусва мюсли в купичка, слага си червило.
          Last edited by hazard; 23.10.2020, 20:44.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от tani1992 Разгледай мнение

            И какво по-точно да гледаме?
            Как спира на 5-6 метра, как се пристроява на средна лента без причина, как ЧАКА отзад да завие предния при условие че има 2 ленти, няма движение и може да заобиколи.
            Аз не понасям друг да ме вози, камо ли некадърник дето се учи, па бил и той автопилот на тесла !?!?
            Ко не мога да си поркам, да си чатя в инвестор форума хич не ми го хвали
            Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

            Коментар


            • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
              Няма да пиша нищо ще оставя само да гледате:
              https://www.youtube.com/watch?v=3iRHYIwjFKw
              И какво по-точно да гледаме?

              Коментар


              • Няма да пиша нищо ще оставя само да гледате:
                https://www.youtube.com/watch?v=3iRHYIwjFKw

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение


                  Факт е, че масовото производство на ел. коли можеше да започне още преди 20 или 30 години. Имаше ги технологиите, имаше ги и мултинационалните автомобилни производители, разработката за който щеше да е като детска играчка. Да, ама трябваше да се появи Илон Мъск, който да им отвори очите на всички производители и да размърда закостенялите им конструктивни отдели.
                  Не знам как е могло да почне преди 20 години, аз не виждам технологиите да ги има в момента дори. Нищожен пробег, много дълго зареждане, (или по-късо зареждане за сметка на батерията), значително по-голямо тегло на автомобила, намалява ефективността при зимни условия, намалява чувствително пробега при ползване на климатик или отопление. Като цяло, ако не бяха субсидирани и тн, абсолютно неподходящо превозно средство, освен за куриер, или такси, или някаква фирмена градска кола.
                  Така и не се намери един път къде да прочета, примерно, "модел тесла 3 изминава 300 километра след заряд от, примерно, 5 часа, отговарящи на, примерно, 4 кв/ч, или общо 20 кв/ч за едно зареждане. Или каквато и да е ясна информация. Всичко е много хипотетично и много зависи. И никой никога не пише, реалистично какъв е живота на една батерия (да, знам, 3-4 милиона километра, хехе) и какво се случва след това с тази батерия.

                  Коментар


                  • В сектата на електричките има 2 - 3 ортодоксални хардлайнери кат ED и DaveBG дето едно си знаят и едно си пеят.... Надъхани са щото са си купили кола със зарядно и се радват кат малки деца щото дядо Коледа им е донесъл подарък под елхата Кат ви кефят електричките .... ми убаво карайте си ги ... кво ни правите пропаганда и реклама да ни зарибите и нас ..... ние си караме ДВГ и ни е гот
                    То сякаш и вие довчера не карахте коли с ДВГ .... хайде холан нема нужда ....

                    мъск та мъск ... ще кажете че тоя е новия Господ на земята .... май не ви е много удобно да си спомните откъде се появи и кой го лансира и финансира и кой стои зад него ....
                    Last edited by Асо Пика; 23.10.2020, 18:29.

                    Коментар


                    • Автопилота на Тесла S е допълнителна опция, дето струва $7к екстра, на и без това скъпите им коли.
                      Различен цвят на бронята - ектра $2к, на кожената тапицерия -$3k.
                      Домашен кабел за зареждане - $1.5к
                      На всеки 12.5к км трябва да минават сервизно обслужване за $400 иначе гаранция не важи.
                      На 50к има генерален сервиз за $2к.
                      Това става във няколкото сервиза на Тесла, за което ще трябва записва седмици напред, ако се увеличат колите им.
                      Значи да приемем, че половината купувачи избират най-евтиния базов модел от Тесла 3, представи си $35к (и 40кЕвро в Европа), нищо абсолютно не ги спира да си купят електричка от друга марка, и то по-евтина.

                      Като спрат грантовете, Тесла как ще продължи към лидерството.
                      В БГ няма грантове, хората купуват и сега нови дизели все още, за Тесла няма желаещи много.
                      Цената е изключително важна.
                      Даже и да свали 3к със нейната евентуална нова батерия след 2-3 год, така ще се доближи до конкурентните цени.

                      Като от Тесла бленуват милиони продажби, дали инвестират в много публични зарядни станции ?
                      Ако живещия във апартамент, трябва да кара 20 мин до зарядна станция, пиши го бегал.
                      При малко станции, но със много продадени коли, ще се образува чакане, което ще се увеличава, понеже някой ахмак ще си е купил втора ръка такава кола.
                      Ако има някъде опция за бързо зареждане (плащаш двойно за зареждането), тя скапва батерията, но Тесла няма да ви го каже.
                      Другите производители (засега само някои китайци помежду си) ще се светнат да уеднаквят зареждащия куплунг.

                      Автопилота на Тесла не различава спряла/недвижеща се кола. която може да е дала и мигач, още са много години назад от такъв софтуер.
                      Забрави за правилата на дясностоящия и знаци - път с предимство и дай път, влизане в натоварено кръгово движение.

                      Last edited by hazard; 23.10.2020, 18:24.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        +1

                        С важното уточнение, че технологични трансформации никога не се налагат от установените (старите компании), а от външни за индустрията.
                        Kodak откриват дигиталните снимки но не ги налагат и фалират
                        Нокиа са първите, които експериментират и отхвърлят смарт телефоните с touch display.
                        Block Buster са най-голямия ритейлър на видео филми и се присмиват на NETFLIX. Отдавна фалирали
                        GM създават първи сериен и що годе масов елетромобил (EV1) и го убиват като неперспективен.

                        Общото между всички е че винаги дизрапторите са външни за индустрията и след фалита на старите играчи на преден план излизат не повече от 3-4 конкурента във всяка индустрия.
                        В автомобилната индустрия оцелелите ще са не повече от 5-6, а ако се направи пробив в автономията на практика 2 или 3. Тесла са ясния водач, въпросът е кой ще заеме следващите позиции – Гугъл, Епъл, VW, Ривиън или някой който не сме чували. Интересни времена предстоят.
                        Дотук с приказките - сега малко факти

                        https://www.electrive.com/2019/12/10...as-innovative/

                        Тесла липсва на картата, след първите 3 утвърдени стари фирми е. Обаче традиционните фирми са си тук, баси даже индийците
                        Ся има един весел момент с автопилотите - тесларите НЯМАТ работещ такъв, НО пускат шофьорите да им тестват буламача. Което води логично до катастрофи и дела, какво ли ще стане когато продадат още малко от бъгавите си колички с неработеши автопилоти м?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                          Много модели коли са се дънили с един или с друг конструктивен или производствен проблем, така че това няма да провали Тесла като фирма. Просто ще си понесе щетите, защото безплатния ремонт на толкова много коли в нефабрични условия ще ги вкара в огромни загуби на финансови средства, които директно ще бръкнат в джоба на Мъск и на неговите акционери. Така ще си сложат една обица на ухото и друг път ще внимават по-много и ще тестват производствените образци по-дълго време.

                          Нали не мислиш, че първите автомобили на Форд за по 500 долара са били идеални?
                          Точно обратното - били са жива селка мъка с хиляди недостатъци, но ги е имало и са били масови и евтини, така че успяха да направят революцията, за която бяха създадени. Та и сега с Тесла - тя също твори революция и такива дреболии не могат да попречат на крайната цел.

                          Факт е, че масовото производство на ел. коли можеше да започне още преди 20 или 30 години. Имаше ги технологиите, имаше ги и мултинационалните автомобилни производители, разработката за който щеше да е като детска играчка. Да, ама трябваше да се появи Илон Мъск, който да им отвори очите на всички производители и да размърда закостенялите им конструктивни отдели.

                          Така че няма значение дали Тесла за в бъдеще ще оцелее и ще остане лидер или не, важното е само, че тя в лицето на Илон Мъск постави началото на една невиждана досега по размерите си революция в автомобилостроенето. И в един момент искат или не всички останали производители се хванаха на хорото, и се оказа, че не е чак толкова страшно и те да имат ел. модели коли.
                          +1

                          С важното уточнение, че технологични трансформации никога не се налагат от установените (старите компании), а от външни за индустрията.
                          Kodak откриват дигиталните снимки но не ги налагат и фалират
                          Нокиа са първите, които експериментират и отхвърлят смарт телефоните с touch display.
                          Block Buster са най-голямия ритейлър на видео филми и се присмиват на NETFLIX. Отдавна фалирали
                          GM създават първи сериен и що годе масов елетромобил (EV1) и го убиват като неперспективен.

                          Общото между всички е че винаги дизрапторите са външни за индустрията и след фалита на старите играчи на преден план излизат не повече от 3-4 конкурента във всяка индустрия.
                          В автомобилната индустрия оцелелите ще са не повече от 5-6, а ако се направи пробив в автономията на практика 2 или 3. Тесла са ясния водач, въпросът е кой ще заеме следващите позиции – Гугъл, Епъл, VW, Ривиън или някой който не сме чували. Интересни времена предстоят.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                            Много модели коли са се дънили с един или с друг конструктивен или производствен проблем, така че това няма да провали Тесла като фирма. Просто ще си понесе щетите, защото безплатния ремонт на толкова много коли в нефабрични условия ще ги вкара в огромни загуби на финансови средства, които директно ще бръкнат в джоба на Мъск и на неговите акционери. Така ще си сложат една обица на ухото и друг път ще внимават по-много и ще тестват производствените образци по-дълго време.

                            Нали не мислиш, че първите автомобили на Форд за по 500 долара са били идеални?
                            Точно обратното - били са жива селка мъка с хиляди недостатъци, но ги е имало и са били масови и евтини, така че успяха да направят революцията, за която бяха създадени. Та и сега с Тесла - тя също твори революция и такива дреболии не могат да попречат на крайната цел.

                            Факт е, че масовото производство на ел. коли можеше да започне още преди 20 или 30 години. Имаше ги технологиите, имаше ги и мултинационалните автомобилни производители, разработката за който щеше да е като детска играчка. Да, ама трябваше да се появи Илон Мъск, който да им отвори очите на всички производители и да размърда закостенялите им конструктивни отдели.

                            Така че няма значение дали Тесла за в бъдеще ще оцелее и ще остане лидер или не, важното е само, че тя в лицето на Илон Мъск постави началото на една невиждана досега по размерите си революция в автомобилостроенето. И в един момент искат или не всички останали производители се хванаха на хорото, и се оказа, че не е чак толкова страшно и те да имат ел. модели коли.
                            Чай ся, викаш нормално е на колата да и пада бронята като завали? И отде Тесла ще извади пари за отстраняване на дефекти - ми от ново надуване на балоняяяя, опа ама то било пирамида - е те това е Тесла като фирма. И не само тя, на Мъск всичката е такава с едно изключение - Пейпал, и то щото той вече не е там. Човекът не може да търкаля бизнеси, той прави стартъпи (с чужди пари). Докато има балъци, ще има и тарикати - грозното в неговия случай е че има и дотации - т.е. всеки американец го спонсорира даже без да знае. Преди години Тесла нямаше да изкара и един сезон - къде ти да търкаля 15+ години постоянно на загуба..

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                              Tesla призна за лошото качество на Model 3


                              Компанията ще ремонтира безплатно проблемната задна броня на всички коли

                              Новините за дефекти в електромобилите на Tesla се появяват редовно и вече не изненадват никого. Една от тях обаче беше доста впечатляваща, тъй като се оказа, че задната броня на Model 3 не издържа натиска на вода и просто пада по време на движение в дъждовния условия.
                              Много модели коли са се дънили с един или с друг конструктивен или производствен проблем, така че това няма да провали Тесла като фирма. Просто ще си понесе щетите, защото безплатния ремонт на толкова много коли в нефабрични условия ще ги вкара в огромни загуби на финансови средства, които директно ще бръкнат в джоба на Мъск и на неговите акционери. Така ще си сложат една обица на ухото и друг път ще внимават по-много и ще тестват производствените образци по-дълго време.

                              Нали не мислиш, че първите автомобили на Форд за по 500 долара са били идеални?
                              Точно обратното - били са жива селка мъка с хиляди недостатъци, но ги е имало и са били масови и евтини, така че успяха да направят революцията, за която бяха създадени. Та и сега с Тесла - тя също твори революция и такива дреболии не могат да попречат на крайната цел.

                              Факт е, че масовото производство на ел. коли можеше да започне още преди 20 или 30 години. Имаше ги технологиите, имаше ги и мултинационалните автомобилни производители, разработката за който щеше да е като детска играчка. Да, ама трябваше да се появи Илон Мъск, който да им отвори очите на всички производители и да размърда закостенялите им конструктивни отдели.

                              Така че няма значение дали Тесла за в бъдеще ще оцелее и ще остане лидер или не, важното е само, че тя в лицето на Илон Мъск постави началото на една невиждана досега по размерите си революция в автомобилостроенето. И в един момент искат или не всички останали производители се хванаха на хорото, и се оказа, че не е чак толкова страшно и те да имат ел. модели коли.
                              Last edited by Mateev; 23.10.2020, 14:22.

                              Коментар


                              • Tesla призна за лошото качество на Model 3

                                Компанията ще ремонтира безплатно проблемната задна броня на всички коли

                                Новините за дефекти в електромобилите на Tesla се появяват редовно и вече не изненадват никого. Една от тях обаче беше доста впечатляваща, тъй като се оказа, че задната броня на Model 3 не издържа натиска на вода и просто пада по време на движение в дъждовния условия.

                                Коментар

                                Working...
                                X