IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение


    А дано, аз съм за всички електрически коли защото не замърсяват. На мен лично ми все тая дали около мен карат Тесли или китайски.
    Въпроса е друг. Ти лично би ли си взел в момента друго ЕВ като знаеш че батерията ще издържи само няколко години? Това нали ако изобщо си разбрал това което се пише в темата вече година нали.

    Има и друго, в момента всички се прескачат през глава да пуснат някакво EV. Буквално използват каросерии и части от ДВГ и скалъпват каквото могат. Слагат ел двигател и някаква батерия от който им я продаде. Ето даже ти казваш че някои си е произвел повече бройки. Евала. Само че, в момента Тесла имат линия от всички нужни коли, приключен дизайни и изтествани, само разрастват производството. В момента в който някой каже ЕВРИКА - ето по добра кола от Тесла, вторите вече ще имат пълен автопилот и другите са пак на кота нула. Никой в момента не се интересува дори от автопилот, а то това е важното. Тесла не е автомобилна компания, но това е друга тема която ще засегнем по натам
    И точно тук идва големия смях, тислъ като децка играчка на батерийки, ни инженеринг за кола, ни тестове, глупост върху глупост сега финално и с големи отливки на шаси - все неща, изхвърлени отпреди 50 и кусур години вече и заменени с по-добри
    Едно ЕВ не се различава революционно от автомобил с ДВГ като конструкция на каросерията, особено осраните ЕВта в момента дето едва прохождат и не могат да го добутат до скоростна кутия (която Тайкан доказа колко е по-ефективна). В момента ЕВ а-ла Тесла са на развнището на автомобилостроенето от 40-те години на 20ти век, за разлика от тях традиционните автомобилопроизводители имат смислени и използваеми модели, дето не се разхвърчат на парчета по магистралата.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      безимeн, малко си скаран с техниката и приемаш някои неща за чиста монета. Ел. колите наистина имат проблеми защото технологията им е още много млада. Най същественното в момента дори не е вида на батериите а това че те са много на брой и се получва нещо многоклетъчно, но това нещо многоклетъчното не е отхвърлено от природата и наистина по сложните организми така са построени. Проблема е че както в природата има СИСТЕМА ЗА МОНИТОРИНГ следяща състоянието на отделните клетки и батериите имат нужда от такава система, т.е. имунната система и тук е абсолютно необходима и без такава не може да се мине. Така че който я направи и внедри ще може много по успешно и устойчиво да прави електромобили. Реално това е положението, а тока не е задължително да е произведен с много емисии, но това също зависи от това колко реално са оптимални мрежите за доставка на електроенергия и да атомните електроцентрали също са много добро решение за чиста енергия стига да могат да бъдат отпимални спрямо мрежата т.е. въпроса е да се сглоби нещо по добре работещо със съществуващите технологии и това с имунната система е направо задължително. Спокойно топлинните машини също имат своето бъдеще и не може да се каже че то е по лошо а точно обратното, добре отделя се въглероден диоксид, но той може да се улови и да се използва защото също е продукт който може да е полезен а не както се внушава че задължително е вреден. А относно Тесла, те са доста напред технологично и не знам как е при другите но дори проблема с гумите при ел.колите при тях е решен, те са по различни при Тесла. За въглеродния диоксид в природата има едно нещо което се нарича фотосинтеза, в природата той се използва полезно.

      Ти съвсем се отнесе...

      Според теб съм скаран с техниката, а ти си с техниката на "ТИ", защото си "открил", че (цитирам те) : "батерията е нещо многоклетъчно"...

      Открил си Америка и това все още дори и МъскИ го не е чувал...

      И в областта на емисиите си оригинален и (най-вероятно) знаеш повече от Европейските чиновници... Сега ще се втурнат да правят (по твоите критерии!) електромобилите с още повече емисии (за да спасят според теб фотосинтезата)... Ти дори Грета ще зачеркнеш от утре...

      С толкова добра характеристика и нови идеи - стягай се за Брюксел и вземи по-голяма чанта за пачките...

      Коментар


      • безимeн, малко си скаран с техниката и приемаш някои неща за чиста монета. Ел. колите наистина имат проблеми защото технологията им е още много млада. Най същественното в момента дори не е вида на батериите а това че те са много на брой и се получва нещо многоклетъчно, но това нещо многоклетъчното не е отхвърлено от природата и наистина по сложните организми така са построени. Проблема е че както в природата има СИСТЕМА ЗА МОНИТОРИНГ следяща състоянието на отделните клетки и батериите имат нужда от такава система, т.е. имунната система и тук е абсолютно необходима и без такава не може да се мине. Така че който я направи и внедри ще може много по успешно и устойчиво да прави електромобили. Реално това е положението, а тока не е задължително да е произведен с много емисии, но това също зависи от това колко реално са оптимални мрежите за доставка на електроенергия и да атомните електроцентрали също са много добро решение за чиста енергия стига да могат да бъдат отпимални спрямо мрежата т.е. въпроса е да се сглоби нещо по добре работещо със съществуващите технологии и това с имунната система е направо задължително. Спокойно топлинните машини също имат своето бъдеще и не може да се каже че то е по лошо а точно обратното, добре отделя се въглероден диоксид, но той може да се улови и да се използва защото също е продукт който може да е полезен а не както се внушава че задължително е вреден. А относно Тесла, те са доста напред технологично и не знам как е при другите но дори проблема с гумите при ел.колите при тях е решен, те са по различни при Тесла. За въглеродния диоксид в природата има едно нещо което се нарича фотосинтеза, в природата той се използва полезно.
        D.Y.F-091066

        Коментар




        • Сравнено с двигателя с вътрешно горене, електрическото задвижване е много по-скъпо. Трябва да понижиш тази цена, иначе губиш пари. И понеже губиш пари, не можеш да продаваш големи обеми.

          Главната пречка е литиево-йонната батерия, която нерядко формира над 50% от цената на един електромобил. Масовизацията на производството й действително понижава постепенно себестойността. Но пък същата тази масовизация увеличава търсенето за някои незаменими суровини - литий, кобалт, редки земни елементи - и тласка цените им нагоре.

          Това е обяснението защо голямата германска тройка не бързаше с електрическото задвижване - както и най-вероятната причина за пословичните затруднения на Tesla с масовото производство на "достъпния" Моdel 3.

          Това е и причината електромобилите да имат забележим пазарен дял единствено в страните, в които са щедро субсидирани.

          Коментар


          • https://automedia.investor.bg/a/2-no...ata-na-vsichki


            Няма никакви изгледи цената на литиево-йонните батерии, които оформят почти две трети от себестойността на един електромобил, да намалее в близко бъдеще, обясни доктор Блуме в разговор с The Financial Times. Сметките на европейските политици, които натискат за прехода към електромобили, предвиждаха цената да падне с увеличането на производствените обеми. Блуме обаче потвърждава, че всъщност нарастващото търсене ще компенсира това, като напомпа драстично цените на основни суровини за производството на батерии - литий, кобалт, редки земни елементи.

            Не е препоръка за търговия с акции...

            Коментар


            • https://www.investor.bg/novini/444/a...e-koli-281037/


              Като се вземат предвид емисиите въглероден диоксид, изхвърляни при производството на батериите за електромобилите и при производството на електроенергия от не възобновяеми източници в Германия, електромобилите "натоварват" климата с 11% до 28% повече, отколкото дизеловите превозни средства, установява изследването.

              Използва се много енергия за добива и обработката на литий, кобалт и манган, които са основни елементи при изграждането на батериите на електромобилите.

              Коментар


              • https://www.dnes.bg/cars/2020/12/21/...omobili.473646

                Фикцията "нулеви емисии"

                Как ЕС успява изобщо да убеди производителите да налагат електромобилите на пазара? По добрата стара система с тоягата и моркова. От тази година всеки производител, чиито средни емисии на автомобил надхвърлят лимита от 95 грама СО2 на км, ще плаща глоба - по 95 евро за всеки грам над нормата за ВСЯКА продадена кола.

                Чиновниците от Брюксел обаче приемат всеки електромобил за кола с нулеви емисии, без да се интересуват какъв произход е електричеството, с което те се зареждат. И освен това приемат плъг-ин хибридите (PHEV) за нискоемисионни превозни средства, въпреки че ниските им емисии са факт, само когато те се зареждат редовно и се карат максимално на ток. Но никой не следи за това. Проучване в Нидерландия преди две години обаче показа, че 87% от купувачите на PHEV ги избират само заради щедрите данъчни отстъпки, и след това никога не ги зареждат, карайки само на бензин.



                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                  Ти коментирай фактите и чети, ве, човек!

                  Добиването и обработката на литий, кобалт и манган, влагани в батериите на електромобилите, е изключително енергоемко. Авторите на изследването /други автори!/ са установили, че при производството на една-единствена батерия, чийто живот е най-много 10 години, се отделят между 11 и 15 тона въглероден двуокис. Ако Теслата изминава по 15 000 километра годишно, това означава, че на километър тя ще изпуска по 73 до 98 грама CO2. Ако отчетем и факта, че електричеството, което потребява тази кола, се произвежда основно от централи на въглища, тогава изхвърляните в атмосферата отровни вещества скачат на 156 до 181 грама на километър пробег, посочват изследователите от ИФО. При дизеловия Мерцедес този показател е 112 грама на километър.

                  Това е само за една батерия...
                  Вече ги коментирах преди месеци, не ми се занимава отново. Ала накратко, нещата се изравняват около 150 хил.км и оттам нагоре, електричката дава много сериозно намаление на въгледвуокисния отпечатък. Защо? Ами, двг-то, само изгаря много повече, затуй. Няма да те убеждавам. Ако щеш.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                    Глупостите са твои. Клиповете ти са поръчкови.

                    Ако казваш, че има нещо пропуснато (но ти не го казваш!), мога да добавя нещо, МНОГО съществено.

                    Можеш да ни кажеш колко са ОЩЕ въглеродните емисии при рециклирането на батерията!

                    Защо ти ще ни кажеш, ли? И това ли не знаеш?

                    Нали преди 10-на години МъскИ имаше едни "планове"? Кой от многото ли? Този - за рециклиране на батериите! В Белгия беше, май?

                    Та, колко ОЩЕ CO2 да добавим към ония числа, които посочват хората, работещи в областта?

                    (и махни тоя кривоглед пингвин, че не мога да се концентрирам..., то и твоите "отговори" все едно, че пингвина ти ги е писал...)
                    Ти усещаш ли се колко смешно изглеждаш? Първия клип е от един от най-реномираните канали за ДВГ коли, втория е направен от Робърт от FullyCharged. Ако на тях мога да им поръчам клипове евала. Всеки който гледа тия неща обаче може да си направи сметката, разбират се от обща култура. Няма скрити твърдения (като твоите глупости) .
                    На тебе ли да вярваме като даже не си дал линк към нещата които лъжеш за пореден път? Ти си изръсил най много неверни неща в този форум, в това едвали някой се съмнява вече.

                    Аз съм ти го написал, както и да ги смяташ нещата ЕВтата замърсяват много много по малко, всичко е обяснено нагледно. Гледай първо филмчето и тогава кажи конкретно кое не е вярно да го дискутираме.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                      Глупости на търкалета, много пъти го обяснявахме и няма такова нещо. Даже съм ти дал клип където е обяснено така че всеки да го разбере.

                      Глупостите са твои. Клиповете ти са поръчкови.

                      Ако казваш, че има нещо пропуснато (но ти не го казваш!), мога да добавя нещо, МНОГО съществено.

                      Можеш да ни кажеш колко са ОЩЕ въглеродните емисии при рециклирането на батерията!

                      Защо ти ще ни кажеш, ли? И това ли не знаеш?

                      Нали преди 10-на години МъскИ имаше едни "планове"? Кой от многото ли? Този - за рециклиране на батериите! В Белгия беше, май?

                      Та, колко ОЩЕ CO2 да добавим към ония числа, които посочват хората, работещи в областта?

                      (и махни тоя кривоглед пингвин, че не мога да се концентрирам..., то и твоите "отговори" все едно, че пингвина ти ги е писал...)

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                        Ти коментирай фактите и чети, ве, човек!

                        Добиването и обработката на литий, кобалт и манган, влагани в батериите на електромобилите, е изключително енергоемко. Авторите на изследването /други автори!/ са установили, че при производството на една-единствена батерия, чийто живот е най-много 10 години, се отделят между 11 и 15 тона въглероден двуокис. Ако Теслата изминава по 15 000 километра годишно, това означава, че на километър тя ще изпуска по 73 до 98 грама CO2. Ако отчетем и факта, че електричеството, което потребява тази кола, се произвежда основно от централи на въглища, тогава изхвърляните в атмосферата отровни вещества скачат на 156 до 181 грама на километър пробег, посочват изследователите от ИФО. При дизеловия Мерцедес този показател е 112 грама на километър.

                        Това е само за една батерия...
                        Глупости на търкалета, много пъти го обяснявахме и няма такова нещо. Даже съм ти дал клип където е обяснено така че всеки да го разбере.

                        Коментар


                        • Аве, Дейви - този пингвин откъде го намери, ве? Много е разноглед! Ако целта ти е да предизвикваш смях, още преди да сме ти прочели постовете - става...

                          Направи го да гледа напред и нагоре, оптимистично..., в бъдещето! Все пак говорим за бъдещето на чистата ни планета, посредством електромобилите!

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Брътвежи. Нема такова животно, и туй то.

                            Ти коментирай фактите и чети, ве, човек!

                            Добиването и обработката на литий, кобалт и манган, влагани в батериите на електромобилите, е изключително енергоемко. Авторите на изследването /други автори!/ са установили, че при производството на една-единствена батерия, чийто живот е най-много 10 години, се отделят между 11 и 15 тона въглероден двуокис. Ако Теслата изминава по 15 000 километра годишно, това означава, че на километър тя ще изпуска по 73 до 98 грама CO2. Ако отчетем и факта, че електричеството, което потребява тази кола, се произвежда основно от централи на въглища, тогава изхвърляните в атмосферата отровни вещества скачат на 156 до 181 грама на километър пробег, посочват изследователите от ИФО. При дизеловия Мерцедес този показател е 112 грама на километър.

                            Това е само за една батерия...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                              Още преди 2-3 години, експертите от шведското Министерство на транспорта и Стокхолмския Институт за околната среда (IVL) изчислиха, че производството само на една зарядна батерия за електромобила Tesla S изхвърля в атмосферата забележителните 17 тона CO2!

                              Това прави този "автомобил на бъдещето" не по-малко замърсяващ околната среда, отколкото един модерен бензинов или дизелов автомобил след пробег от 200 хиляди километра! Казано по друг начин: още преди да е изминал и един километър, този екоавтомобил /Тесла/ вече е нанесъл на природата същите щети, каквито ѝ причиняват колите с двигатели с вътрешно горене, но след дълъг пробег и много години експлоатация.
                              Брътвежи. Нема такова животно, и туй то.

                              Коментар


                              • Още преди 2-3 години, експертите от шведското Министерство на транспорта и Стокхолмския Институт за околната среда (IVL) изчислиха, че производството само на една зарядна батерия за електромобила Tesla S изхвърля в атмосферата забележителните 17 тона CO2!

                                Това прави този "автомобил на бъдещето" не по-малко замърсяващ околната среда, отколкото един модерен бензинов или дизелов автомобил след пробег от 200 хиляди километра! Казано по друг начин: още преди да е изминал и един километър, този екоавтомобил /Тесла/ вече е нанесъл на природата същите щети, каквито ѝ причиняват колите с двигатели с вътрешно горене, но след дълъг пробег и много години експлоатация.

                                Коментар

                                Working...
                                X