Ставаше въпрос за това че един човек каза, като се ограничи скоростта на 50 и малките автомобили стават безопасни или са в безопасност. Работата стана обаче като с котето ухапано от змия.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Абе вие за закон за запазване на импуса не сте ли учили в тия училища? Ако двата автомобила се движат един срещо друг при челен сблъсък и имат еднаква маса ще останат на място. т.е. в примера скороста ще се промени от 35 до 0 км/ч за миг. Все едно се е ударил в стена. Ако автомобилите са абсолютно твърди, Ускорението, на което ще са подложени пътницте, ще е огромно и те ще се спукат като балони. Понеже автомобилите не са абсолютно твърди ускорението не е безкрайно голямо и пътниците имат шанс да оцелеят. Няма значение колко голям е явтомобила а колко интелигентно е проектиран. Пионери в тази посока са Ауди с техния Ауди Спейс фрейм Audi Space Frame - Audi Technology Portal (audi-technology-portal.de).
При сблъсъка с големия камион, пак в свъответствие със закона за запазване на импулс следва че голямата маса ще намали скороста си а автомобила ще я промени по знак - ще започне да се движи назад. Отново от примера скороста ще се промени от +35 км/ч на да речем -10 км/ч т.е. промяната ще е 45 км и съответно ускоренията, на които ще са подложени пътниците, ще зависят от конструкцията на автомобилите. Обикновено малките автомобили са по ефтини и нямат специална конструкция от типа на Спейс Фрейма, или ако имат, поради по малките им размери, немогат да поемат голяма част от енергията на удара и не изпълняват напълно функциите си.
Но отново въпроса не е просто в размера а в интелигентноста на конструкциите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНапример малък автомобил е тестван на краш тест при челен удар със 65кмч, пътниците оцеляват с леки травми. Ако се сблъскат челно два такива малки автомобила, скоростта при сблъсъка ще е 130кмч, с толкова се движат те един към друг. Да важна е енергията която трябва да се погълне от части които ще се деформират и в случая тя също е умножена по две. Всичко е ок, експеримента на ловците на митове работи. Обаче на пътя , малкия автомобил се движи с 35 кмч само, напълно безопасна скорост за челен удар..срещу него се движи голям автомобил и той с толкова с 35..при последвалия челен удар пътниците в малкия автомобил с тежки травми, такива каквито биха получили при удар в стена със 70кмч скорост на този малък автомобил. Частите на големия автомобил които поемат енергията на удара са по здрави, защото те трябва да поемат повече енергия поради масата на автомобила, те също са тествани така да се деформират че пътниците да са без травми при 65 скорост обаче при тази маса това означава по здрави части...Извода е че тези тестове не са реалистични, ако малкия автомобил може да предпази пътниците при скорост 65, това автоматично означава че скоростта с която трябва да се допусне да се движат автомобилите е 32.5кмч и няма да има загинали и с тежки травми при челен удар. В някои бългаски училища се изучават тези неща, правилно от хората които специализират в тази област.
При сблъсъка с големия камион, пак в свъответствие със закона за запазване на импулс следва че голямата маса ще намали скороста си а автомобила ще я промени по знак - ще започне да се движи назад. Отново от примера скороста ще се промени от +35 км/ч на да речем -10 км/ч т.е. промяната ще е 45 км и съответно ускоренията, на които ще са подложени пътниците, ще зависят от конструкцията на автомобилите. Обикновено малките автомобили са по ефтини и нямат специална конструкция от типа на Спейс Фрейма, или ако имат, поради по малките им размери, немогат да поемат голяма част от енергията на удара и не изпълняват напълно функциите си.
Но отново въпроса не е просто в размера а в интелигентноста на конструкциите.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Например малък автомобил е тестван на краш тест при челен удар със 65кмч, пътниците оцеляват с леки травми. Ако се сблъскат челно два такива малки автомобила, скоростта при сблъсъка ще е 130кмч, с толкова се движат те един към друг. Да важна е енергията която трябва да се погълне от части които ще се деформират и в случая тя също е умножена по две. Всичко е ок, експеримента на ловците на митове работи. Обаче на пътя , малкия автомобил се движи с 35 кмч само, напълно безопасна скорост за челен удар..срещу него се движи голям автомобил и той с толкова с 35..при последвалия челен удар пътниците в малкия автомобил с тежки травми, такива каквито биха получили при удар в стена със 70кмч скорост на този малък автомобил. Частите на големия автомобил които поемат енергията на удара са по здрави, защото те трябва да поемат повече енергия поради масата на автомобила, те също са тествани така да се деформират че пътниците да са без травми при 65 скорост обаче при тази маса това означава по здрави части...Извода е че тези тестове не са реалистични, ако малкия автомобил може да предпази пътниците при скорост 65, това автоматично означава че скоростта с която трябва да се допусне да се движат автомобилите е 32.5кмч и няма да има загинали и с тежки травми при челен удар. В някои бългаски училища се изучават тези неща, правилно от хората които специализират в тази област.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеБлагодаря за комплимента, дори ловците на митове са се вързали да пробват дали наистина при челен удар с малка скорост пораженията са като при удвоена скорост. Малък автомобил се блъска челно в много по тежък, пораженията за малкия ако са се движили с 30 км.ч. са като от удар с 60 км.ч., защото това е реалната скорост с която автомобилите скъсяват дистанцията помежду си. Ловците обаче успяват да докажат че физика
Коментар
-
Благодаря за комплимента, дори ловците на митове са се вързали да пробват дали наистина при челен удар с малка скорост пораженията са като при удвоена скорост. Малък автомобил се блъска челно в много по тежък, пораженията за малкия ако са се движили с 30 км.ч. са като от удар с 60 км.ч., защото това е реалната скорост с която автомобилите скъсяват дистанцията помежду си. Ловците обаче успяват да докажат че физикаD.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеredcretin, ограничаване на скоростта не е фактор 100 процента ако си в кашон. Дори 50 е скорост която е опасна много при насрещен удар между две превозни средства, като се сумират и удара е със 100. Големия автомобил и например Тесла с маса 2.5 тона ако се удари насрещно в кашончето просто ще мине през него и за него удара ще е много сериозен.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Цитат от статията: Аха - Тесла търси ВСЕПРИЗНАТИ СВЕТОВНИ ЕКСПЕРТИ, а не гаражни самозванци, които не ги е признал никой дори и в собствената им държава.
Извод: Микромодула отиде в киреча, където му е и мястото.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеredcretin, ограничаване на скоростта не е фактор 100 процента ако си в кашон. Дори 50 е скорост която е опасна много при насрещен удар между две превозни средства, като се сумират и удара е със 100. Големия автомобил и например Тесла с маса 2.5 тона ако се удари насрещно в кашончето просто ще мине през него и за него удара ще е много сериозен.
Като пример - едно е да паднеш от висок блок на бетона, където неговата твърдост предизвиква за човешкото тяло едва ли не безкрайно отрицателно ускорение, и съвсем друго е да паднеш в 1-2 метра сняг или върху дебел надуваем дюшек. При втория случай има постепенно забавяне на скороста на тялото, което забавяне силно намалява отрицателното ускорение с цели порядъци.
Коментар
-
Първоначално изпратено от chan_tura_naga Разгледай мнениеПирамид прати на Мъск идеята си за нов тип батерия и...
Tesla инвестира $3 милиона в разработването на нов тип акумулаторна батерия
https://www.kaldata.com/it-%d0%bd%d0...be-362038.html
Новината е от вчера.
Дааа...Пpeз пocлeднитe пeт гoдини Теѕlа paбoти cъвмecтнo c изcлeдoвaтeлcĸa гpyпa oт Kaнaдa, oглaвявaнa oт Джeф Дaн, вceпpизнaт eĸcпepт в oблacттa нa литий-йoннитe aĸyмyлaтopни бaтepии.
Извод: Микромодула отиде в киреча, където му е и мястото.Last edited by Mateev; 07.06.2021, 18:04.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
тя колата могат да я направят неразрушима ама човешкото тяло НЕ.
Ето Милен излезе "здрав, прав" ама за 15-20 мин му изтече кръвта
Коментар
-
Пирамид прати на Мъск идеята си за нов тип батерия и...
Tesla инвестира $3 милиона в разработването на нов тип акумулаторна батерия
https://www.kaldata.com/it-%d0%bd%d0...be-362038.html
Новината е от вчера.
Дааа...
Коментар
-
bota156, щом масово не се правят толкова здрави колите значи не могат. А ето за електрически коли не могат да направят леки батерии, в 5 кг въглеводороди има заключена енергия над 50 киловатчаса равностойност. Тази енергия заредена в електрохимията на една батерия е с тегло 500кг.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеКомпозитите са много здрави, не знам на живо виждал ли съм такива джанти но съм виждал да се предлагат - продават. Също има детайли в рали автомобили на клипове се демонстрира здравината им, при такива удари тези детайли ако са изработени от стомана или друг метал не биха се съпротивлямали повече отколкото ако са направени от лист хартия. Обаче композитите остават здрави.
Ето Милен излезе "здрав, прав" ама за 15-20 мин му изтече кръвтаНямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
Коментар