IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Ставаше въпрос за това че един човек каза, като се ограничи скоростта на 50 и малките автомобили стават безопасни или са в безопасност. Работата стана обаче като с котето ухапано от змия.
    D.Y.F-091066

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

      Абе вие за закон за запазване на импуса не сте ли учили в тия училища? Ако двата автомобила се движат един срещо друг при челен сблъсък и имат еднаква маса ще останат на място. т.е. в примера скороста ще се промени от 35 до 0 км/ч за миг. Все едно се е ударил в стена. Ако автомобилите са абсолютно твърди, Ускорението, на което ще са подложени пътницте, ще е огромно и те ще се спукат като балони. Понеже автомобилите не са абсолютно твърди ускорението не е безкрайно голямо и пътниците имат шанс да оцелеят. Няма значение колко голям е явтомобила а колко интелигентно е проектиран. Пионери в тази посока са Ауди с техния Ауди Спейс фрейм Audi Space Frame - Audi Technology Portal (audi-technology-portal.de).
      При сблъсъка с големия камион, пак в свъответствие със закона за запазване на импулс следва че голямата маса ще намали скороста си а автомобила ще я промени по знак - ще започне да се движи назад. Отново от примера скороста ще се промени от +35 км/ч на да речем -10 км/ч т.е. промяната ще е 45 км и съответно ускоренията, на които ще са подложени пътниците, ще зависят от конструкцията на автомобилите. Обикновено малките автомобили са по ефтини и нямат специална конструкция от типа на Спейс Фрейма, или ако имат, поради по малките им размери, немогат да поемат голяма част от енергията на удара и не изпълняват напълно функциите си.
      Но отново въпроса не е просто в размера а в интелигентноста на конструкциите.
      Именно. Харесах.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        Например малък автомобил е тестван на краш тест при челен удар със 65кмч, пътниците оцеляват с леки травми. Ако се сблъскат челно два такива малки автомобила, скоростта при сблъсъка ще е 130кмч, с толкова се движат те един към друг. Да важна е енергията която трябва да се погълне от части които ще се деформират и в случая тя също е умножена по две. Всичко е ок, експеримента на ловците на митове работи. Обаче на пътя , малкия автомобил се движи с 35 кмч само, напълно безопасна скорост за челен удар..срещу него се движи голям автомобил и той с толкова с 35..при последвалия челен удар пътниците в малкия автомобил с тежки травми, такива каквито биха получили при удар в стена със 70кмч скорост на този малък автомобил. Частите на големия автомобил които поемат енергията на удара са по здрави, защото те трябва да поемат повече енергия поради масата на автомобила, те също са тествани така да се деформират че пътниците да са без травми при 65 скорост обаче при тази маса това означава по здрави части...Извода е че тези тестове не са реалистични, ако малкия автомобил може да предпази пътниците при скорост 65, това автоматично означава че скоростта с която трябва да се допусне да се движат автомобилите е 32.5кмч и няма да има загинали и с тежки травми при челен удар. В някои бългаски училища се изучават тези неща, правилно от хората които специализират в тази област.
        Абе вие за закон за запазване на импуса не сте ли учили в тия училища? Ако двата автомобила се движат един срещо друг при челен сблъсък и имат еднаква маса ще останат на място. т.е. в примера скороста ще се промени от 35 до 0 км/ч за миг. Все едно се е ударил в стена. Ако автомобилите са абсолютно твърди, Ускорението, на което ще са подложени пътницте, ще е огромно и те ще се спукат като балони. Понеже автомобилите не са абсолютно твърди ускорението не е безкрайно голямо и пътниците имат шанс да оцелеят. Няма значение колко голям е явтомобила а колко интелигентно е проектиран. Пионери в тази посока са Ауди с техния Ауди Спейс фрейм Audi Space Frame - Audi Technology Portal (audi-technology-portal.de).
        При сблъсъка с големия камион, пак в свъответствие със закона за запазване на импулс следва че голямата маса ще намали скороста си а автомобила ще я промени по знак - ще започне да се движи назад. Отново от примера скороста ще се промени от +35 км/ч на да речем -10 км/ч т.е. промяната ще е 45 км и съответно ускоренията, на които ще са подложени пътниците, ще зависят от конструкцията на автомобилите. Обикновено малките автомобили са по ефтини и нямат специална конструкция от типа на Спейс Фрейма, или ако имат, поради по малките им размери, немогат да поемат голяма част от енергията на удара и не изпълняват напълно функциите си.
        Но отново въпроса не е просто в размера а в интелигентноста на конструкциите.

        Коментар


        • Например малък автомобил е тестван на краш тест при челен удар със 65кмч, пътниците оцеляват с леки травми. Ако се сблъскат челно два такива малки автомобила, скоростта при сблъсъка ще е 130кмч, с толкова се движат те един към друг. Да важна е енергията която трябва да се погълне от части които ще се деформират и в случая тя също е умножена по две. Всичко е ок, експеримента на ловците на митове работи. Обаче на пътя , малкия автомобил се движи с 35 кмч само, напълно безопасна скорост за челен удар..срещу него се движи голям автомобил и той с толкова с 35..при последвалия челен удар пътниците в малкия автомобил с тежки травми, такива каквито биха получили при удар в стена със 70кмч скорост на този малък автомобил. Частите на големия автомобил които поемат енергията на удара са по здрави, защото те трябва да поемат повече енергия поради масата на автомобила, те също са тествани така да се деформират че пътниците да са без травми при 65 скорост обаче при тази маса това означава по здрави части...Извода е че тези тестове не са реалистични, ако малкия автомобил може да предпази пътниците при скорост 65, това автоматично означава че скоростта с която трябва да се допусне да се движат автомобилите е 32.5кмч и няма да има загинали и с тежки травми при челен удар. В някои бългаски училища се изучават тези неща, правилно от хората които специализират в тази област.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
            Благодаря за комплимента, дори ловците на митове са се вързали да пробват дали наистина при челен удар с малка скорост пораженията са като при удвоена скорост. Малък автомобил се блъска челно в много по тежък, пораженията за малкия ако са се движили с 30 км.ч. са като от удар с 60 км.ч., защото това е реалната скорост с която автомобилите скъсяват дистанцията помежду си. Ловците обаче успяват да докажат че физика
            Хората направиха експеримент. При еднакви скорост и маса на движещите се автомобили. Същината е че, там, скоростта спада до нула но, НЕ обръща знака си. Ускорението, което прави щетите, е до уеднаквяване на скоростите СЛЕД удара.

            Коментар


            • Благодаря за комплимента, дори ловците на митове са се вързали да пробват дали наистина при челен удар с малка скорост пораженията са като при удвоена скорост. Малък автомобил се блъска челно в много по тежък, пораженията за малкия ако са се движили с 30 км.ч. са като от удар с 60 км.ч., защото това е реалната скорост с която автомобилите скъсяват дистанцията помежду си. Ловците обаче успяват да докажат че физика
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                redcretin, ограничаване на скоростта не е фактор 100 процента ако си в кашон. Дори 50 е скорост която е опасна много при насрещен удар между две превозни средства, като се сумират и удара е със 100. Големия автомобил и например Тесла с маса 2.5 тона ако се удари насрещно в кашончето просто ще мине през него и за него удара ще е много сериозен.
                Вие имате остър като бръснач ум.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                  Цитат от статията: Аха - Тесла търси ВСЕПРИЗНАТИ СВЕТОВНИ ЕКСПЕРТИ, а не гаражни самозванци, които не ги е признал никой дори и в собствената им държава.

                  Извод: Микромодула отиде в киреча, където му е и мястото.
                  Голям мерак. Щение. Сигурно, се будиш нощем и се молиш на св.отец Прецаки...

                  Коментар


                  • Когато си прав, прав си.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      redcretin, ограничаване на скоростта не е фактор 100 процента ако си в кашон. Дори 50 е скорост която е опасна много при насрещен удар между две превозни средства, като се сумират и удара е със 100. Големия автомобил и например Тесла с маса 2.5 тона ако се удари насрещно в кашончето просто ще мине през него и за него удара ще е много сериозен.
                      Важна е не скороста, а отрицателното ускорение, на което е подложено човешкото тяло. Тоест за кoлко време скороста му ще намалее от N km/h до 0 km/h. И тука най-интересното е, че една кола с много корава и здрава предница е много по-опасна от кола с мека предница, която постепенно се огъва и смачква, давайки по този начин достатъчно на брой милисекунди за забавяне на скороста на човешкото тяло.

                      Като пример - едно е да паднеш от висок блок на бетона, където неговата твърдост предизвиква за човешкото тяло едва ли не безкрайно отрицателно ускорение, и съвсем друго е да паднеш в 1-2 метра сняг или върху дебел надуваем дюшек. При втория случай има постепенно забавяне на скороста на тялото, което забавяне силно намалява отрицателното ускорение с цели порядъци.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от chan_tura_naga Разгледай мнение
                        Пирамид прати на Мъск идеята си за нов тип батерия и...

                        Tesla инвестира $3 милиона в разработването на нов тип акумулаторна батерия
                        https://www.kaldata.com/it-%d0%bd%d0...be-362038.html

                        Новината е от вчера.
                        Дааа...
                        Цитат от статията:
                        Пpeз пocлeднитe пeт гoдини Теѕlа paбoти cъвмecтнo c изcлeдoвaтeлcĸa гpyпa oт Kaнaдa, oглaвявaнa oт Джeф Дaн, вceпpизнaт eĸcпepт в oблacттa нa литий-йoннитe aĸyмyлaтopни бaтepии.
                        Аха - Тесла търси ВСЕПРИЗНАТИ СВЕТОВНИ ЕКСПЕРТИ, а не гаражни самозванци, които не ги е признал никой дори и в собствената им държава.

                        Извод: Микромодула отиде в киреча, където му е и мястото.
                        Last edited by Mateev; 07.06.2021, 18:04.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение

                          тя колата могат да я направят неразрушима ама човешкото тяло НЕ.
                          Ето Милен излезе "здрав, прав" ама за 15-20 мин му изтече кръвта
                          На Милен е ТЕЖКО увреден гръбначният мозък от ускорението на камшичнив удар. След такова, не се оживява

                          Коментар


                          • Пирамид прати на Мъск идеята си за нов тип батерия и...

                            Tesla инвестира $3 милиона в разработването на нов тип акумулаторна батерия
                            https://www.kaldata.com/it-%d0%bd%d0...be-362038.html

                            Новината е от вчера.
                            Дааа...

                            Коментар


                            • bota156, щом масово не се правят толкова здрави колите значи не могат. А ето за електрически коли не могат да направят леки батерии, в 5 кг въглеводороди има заключена енергия над 50 киловатчаса равностойност. Тази енергия заредена в електрохимията на една батерия е с тегло 500кг.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Композитите са много здрави, не знам на живо виждал ли съм такива джанти но съм виждал да се предлагат - продават. Също има детайли в рали автомобили на клипове се демонстрира здравината им, при такива удари тези детайли ако са изработени от стомана или друг метал не биха се съпротивлямали повече отколкото ако са направени от лист хартия. Обаче композитите остават здрави.
                                тя колата могат да я направят неразрушима ама човешкото тяло НЕ.
                                Ето Милен излезе "здрав, прав" ама за 15-20 мин му изтече кръвта
                                Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                                Коментар

                                Working...
                                X