IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
    Матеев пусна много яки клипчета. При Тесла - 0 (нула) за батериите (освен, че са много ниско и страничните удари, не ги докосваха изобщо) а летящата кола... Не ме разбирайте грешно, обаче, Земята няма капацитета да понесе масово толкова свръхтехнологични изделия (разходите за поддръжка -отделно). Една малка група хора с икономически възможности на/около тези на Матеев, със сигурност, биха могли И да купят, И да поддържат такива коли. Масово - едва ли. Да не говорим, че летенето И сега, не е за всеки изисква дълго и скъпо обучение и огромен разход на енергия. За пример, се сещам за проф д-р Святослав Фьодоров, офталмолога (лека му пръст), изкара си свидетелство за управление на хеликоптер и, след дни, загина... А здравословните изисквания за пилот са МНОГО високи. Нап ти лнете сега въздуха И с милиони летящи коли, и -да гледаме катастрофи. Стават неминуеми. Особено, като се вземе предвид и културата на човешкия фактор. Затова, не съм оптимист.
    Спокойно - бъдещето е на летящите коли, но това ще изисква време. Ще има един преходен период от 40-50 години, след който нито една кола няма да се движи по земята. Дисциплината на движение във въздуха ще бъде урегулирана със специален закон. Ще има правила, които трябва да се спазват, за да се минимизира количеството на катастрофите.

    Водеща роля тука ще имат електрониката, компютрите и автопилотите, които ще спазват необходимата височина, желаните транспортни коридори, скорости и разбира се ще си приказват един с друг, за да не се сблъскват във въздуха. В общия случай си мисля, че целият полет от А до Я ще може на 100% да се автоматизира, и това ще стане по-лесно и по-надеждно от съществуващите автопилоти, които управляват коли по земята.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Това е идеята, тръгваш от работа за вкъщи и се оказваш на плажа в Слънчев бряг. При електромобилите не могат да се използват леки електродвигатели с високи обороти, а те са безколекторни с прилично дълъг живот. Проблема е че трябва да се понижат оборотите и редуциращата предавка става много натоварена, обаче пропелери може да ги развърташ с такива леки мотори. Идеята е че този балон ще създава подемна сила, но не толкова голяма че да може да го отлепи от земята. А и това докато се появи двигател използваш жироскопичния ефект.
      Ори тези, с перките, той е осезаем.

      Коментар


      • Я!
        - Ново 5.
        !?!
        Понеже, говорим за безопасността и някой каза, че било нямало проблеми със заалванията.
        Марк Герагос (Mark Geragos) из юридической компании Geragos & Geragos сообщил новые подробности о сгоревшем на этой неделе новеньком электромобиле Tesla Model S Plaid.
        Last edited by Pyramid; 05.07.2021, 00:27.

        Коментар


        • Матеев пусна много яки клипчета. При Тесла - 0 (нула) за батериите (освен, че са много ниско и страничните удари, не ги докосваха изобщо) а летящата кола... Не ме разбирайте грешно, обаче, Земята няма капацитета да понесе масово толкова свръхтехнологични изделия (разходите за поддръжка -отделно). Една малка група хора с икономически възможности на/около тези на Матеев, със сигурност, биха могли И да купят, И да поддържат такива коли. Масово - едва ли. Да не говорим, че летенето И сега, не е за всеки изисква дълго и скъпо обучение и огромен разход на енергия. За пример, се сещам за проф д-р Святослав Фьодоров, офталмолога (лека му пръст), изкара си свидетелство за управление на хеликоптер и, след дни, загина... А здравословните изисквания за пилот са МНОГО високи. Нап ти лнете сега въздуха И с милиони летящи коли, и -да гледаме катастрофи. Стават неминуеми. Особено, като се вземе предвид и културата на човешкия фактор. Затова, не съм оптимист.

          Коментар


          • Това е идеята, тръгваш от работа за вкъщи и се оказваш на плажа в Слънчев бряг. При електромобилите не могат да се използват леки електродвигатели с високи обороти, а те са безколекторни с прилично дълъг живот. Проблема е че трябва да се понижат оборотите и редуциращата предавка става много натоварена, обаче пропелери може да ги развърташ с такива леки мотори. Идеята е че този балон ще създава подемна сила, но не толкова голяма че да може да го отлепи от земята. А и това докато се появи двигател използваш жироскопичния ефект.
            Last edited by supertrader; 04.07.2021, 22:18.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Матеев по скоро ще са нещо като дрон и летяща чиния, има някакви клипове на Тесла с три пропелера. Бях попаднал и на клип в който говореха за такова нещо но свръхлеко, корпуса а като балон при дирижаблите. Дори да е толкова лек че да не създадава необходимата подемна сила за да плава във въздуха, то поне тя да е малка и разхода на енергия за създаването и да е малък е достатъчно, предимството е че при авария няма да пада бързо и при удара в земята едни въздушни възглавници да се отворят ще са достатъчни.
              Кат дуфне вятър къф ще го дириш с тоз балон
              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

              Коментар


              • Матеев по скоро ще са нещо като дрон и летяща чиния, има някакви клипове на Тесла с три пропелера. Бях попаднал и на клип в който говореха за такова нещо но свръхлеко, корпуса а като балон при дирижаблите. Дори да е толкова лек че да не създадава необходимата подемна сила за да плава във въздуха, то поне тя да е малка и разхода на енергия за създаването и да е малък е достатъчно, предимството е че при авария няма да пада бързо и при удара в земята едни въздушни възглавници да се отворят ще са достатъчни.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • А ето и бъдещето - летящи електрически коли:



                  Клипът е само концептуален, но по този модел се работи вече няколко години и дори има опитни образци. Фирмата се казва Terrafugia и може би тази фирма ще направи следващата революция в автомобилостроенето. Пак с акумулатори, пак с електродвигатели, но колата им може да лети с 320 km/h и има обсег 800 km. Освен всичко друго има вертикално излитане и кацане. Абе голям кеф ....

                  https://terrafugia.com/

                  Засега има и ДВГ, който зарежда акумулаторите, а те от своя страна въртят перките, но с подобряването на качествата и параметрите на акумулаторите ДВГ-то може и да отпадне или да бъде заменено с такова на водород например.
                  Last edited by Mateev; 04.07.2021, 19:02.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от chan_tura_naga Разгледай мнение

                    Аууу, гений, гений!
                    Тази технология е известна поне от III век и виж, ти пръв да се сетиш.
                    Цъ-цъ-цъ-цъ.

                    Гений, гений!
                    Онуфрий, спиш. Не четеш внимателно

                    Коментар


                    • Пак в темата започна да се спами, затова ще се опитам да завърна обсъжданията по същество. Ето един клип, в който се твърди (пък и доказва), че електромобилите на Тесла са едни от най-безопасните в света:

                      Last edited by Mateev; 04.07.2021, 18:08.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                        Пирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
                        Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
                        мед - $9.34 /кг
                        олово - $2.29 /кг
                        Гения няма нужда да проверява или знае, просто защото е гений по рождение.

                        Това, че площта на електрохимична реакция в гениалното му хрумване ще спадне стотици пъти, няма значение.

                        Пирамид е просто гений, supertrader е почти същия гений.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          А...абе, то тези плочи, които са СЕГА оловни, ако се направят от медна ламарина и само се покрият с оловен слой, пак биха действали като изцяло оловни но, стават по-леки и с по-ниско Ri. Колко му е, потапяш във вана разтопено олово, и -готово. Само че, плътността 8,9 за мед вместо 11,2 за олово. По--леко, при същия кспацитет. И по-здраво. При това още, И заложено прогр.остаряване, АКО презареждаш, т.е., за какво да ти бръмчат шефовете, като ги проектираш, ...примерно.
                          Аууу, гений, гений!
                          Тази технология е известна поне от III век и виж, ти пръв да се сетиш.
                          Цъ-цъ-цъ-цъ.

                          Гений, гений!

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                            Пирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
                            Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
                            мед - $9.34 /кг
                            олово - $2.29 /кг
                            Те затова са само от олово.

                            Коментар


                            • Пирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
                              Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
                              мед - $9.34 /кг
                              олово - $2.29 /кг

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Специално с програмирано остаряване на акумулаторите не си заслужава да се прави, така мисля. В голямата си част то не работи в полза на производителя и да създава работни места на същото място, по принцип хората купуват бранда и дори локацията на производителя ги ръководи. Ще си купят по едно такова нещо и после ще се чудят как да не повторят покупка от същото място.
                                Сигурно е така. Ами ако не бях споменал?

                                Коментар

                                Working...
                                X